Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamupalaksi lihapiirakkaa, rahkaa, vihannesvatia ym. perhepäivähoidossa?

Vierailija
27.08.2015 |

Eli siis lapseni aloittivat perhepäivähoitajalla ja hänellä on ruokalista, jossa on aamupalaksi lihapiirakkaa, rahkaa, vihannesvatia ja lettuja. Itsestä tuntuu jotenkin oudolta, että noita tarjotaan aamupalana. Olenkohan vain jotenkin ahdasmielinen tai kaavoihin kangistunut. Mielipiteitä siis kaipaisin onko teistä ok aamupaloja? Toki perhepäivähoitajalla on muitakin aamupaloja kun nuo, mutta nuo ihmetyttävät itseäni.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 19:33"]

Mitä muuta listalla on? listahan kiertää, joten noita "oudompia" aamupaloja on todella harvoin..

[/quote]

Riippuu ihan pph:a kiertääkö lista vai onko listaa laisinkaan. Itselläni ei pph:a ollut listaa ollenkaan.

Vierailija
22/40 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kaavoihin kangistunut. Itse syön ns. lämmintä ruokaa kolmesti päivässä. Mitään "aamupala" ruokia ei ole pakko syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanalta kuulostaa. Vihaan joka paikassa tungettavaa puuroa. Ei mitään ravintoarvoa. Vesipuuro....

Vierailija
24/40 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:18"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 19:47"]Vähän erikoinen, mutta ihan ok lista. Arvostan tuota, että hän tekee itse paljon! Meidän pieniruokainen 2-vuotias söi muuten tänään aamupalaksi puoli purkkia ananasta ja pärjäsi sillä kuutisen tuntia. Sitten toki maistuikin jo ruoka. :) [/quote] Virhe. 2 v ei voi olla noin kauaa syömättä. Aamupalakin 0. Eli ananasta klo 8 ja klo 14 lounas? Koska päiväunet? Kauheeta

[/quote]

Paitsi että tämä 2-vuotias ei vaan syö hoidossa, eli kerro sille ettei voi olla syömättä. :) Ruokaa oli kyllä tarjolla muutakin kuin ananasta, mutta neitokainen ei suvainnut muuta syödä.

Vierailija
25/40 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroako sen joka aamu pitäisi olla?

Vierailija
26/40 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kamalaa kun tarjotaan monipuolista ruokaa!

27/40 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 19:31"]

Puuroako pitäisi aina olla?

[/quote]

meidän kunan päiväkotien listoilla on AINA puuroa aamuisin ja lisukkeita,lihapiirakka kuulostaa oudolta yleensäkin minään ruokana päiväkodissa, letut on sopiva jälkkäri. erilaiset puurot on aamuksi hyvä vaihtoehto ja leipä lisukkeineen. omituinen lista...todella...

28/40 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 18:53"]

[/quote]

LIHAPIIRAKKA MONIPUOLISTA JA RAVITSEVAA ???   AAMUPALAKSI???

missä maailmassa elät ??  

pitääkö lapset lihottaa j aamusta ? kyllä meidän kunnan päiväkodisssa on monipuolinen ja terveellinen ruoka, aamuisin nyt on erilaisia puuroja ja hyvin on maistunut, sinä voit ruokkia lapsesi lihapiirakalla jo aamusta, mtta minä haluan ravinteikastaruokaa lapselleni, ja puuroa tarjoan kotonanikin, makeitten ja rasvaiste sijaan.

Vierailija
29/40 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille lapsille ei maistu puuro ja se riippuu hyvin paljon siitä mitä lihapiirakkaa tarjoaa, että onko se terveellistä. Itse teen lihapiirakan itse enkä tee sitä mihinkään rahkavoitaikinaan ja se ei todellakaan ole liian rasvainen.

[quote author="piki piki79" time="29.08.2015 klo 19:08"]

[/quote]

missä maailmassa elät ??  

pitääkö lapset lihottaa j aamusta ? kyllä meidän kunnan päiväkodisssa on monipuolinen ja terveellinen ruoka, aamuisin nyt on erilaisia puuroja ja hyvin on maistunut, sinä voit ruokkia lapsesi lihapiirakalla jo aamusta, mtta minä haluan ravinteikastaruokaa lapselleni, ja puuroa tarjoan kotonanikin, makeitten ja rasvaiste sijaan.

[/quote]

Vierailija
30/40 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 19:31"]

Puuroako pitäisi aina olla?

[/quote]

Olisi terveellisempää

Vierailija
31/40 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:31"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:18"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 19:47"]Vähän erikoinen, mutta ihan ok lista. Arvostan tuota, että hän tekee itse paljon! Meidän pieniruokainen 2-vuotias söi muuten tänään aamupalaksi puoli purkkia ananasta ja pärjäsi sillä kuutisen tuntia. Sitten toki maistuikin jo ruoka. :) [/quote] Virhe. 2 v ei voi olla noin kauaa syömättä. Aamupalakin 0. Eli ananasta klo 8 ja klo 14 lounas? Koska päiväunet? Kauheeta

[/quote]

Paitsi että tämä 2-vuotias ei vaan syö hoidossa, eli kerro sille ettei voi olla syömättä. :) Ruokaa oli kyllä tarjolla muutakin kuin ananasta, mutta neitokainen ei suvainnut muuta syödä.

[/quote]

Lapsi pärjää hyvin kokonaiset hoitopäiväkin syömättä, oma lapseni ei syönyt hoidon aloitettuaan yhtään mitään hoitopäivän aikana moneen viikkoon. Söi pienen aamupalan kotona klo 7 ja hoitopäivän jälkeen ruoan klo 17. Nykyään on jo koululainen, terve ja hyvällä ruokahalulla + kasvuvauhdilla varustettu.

Vierailija
32/40 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnolla ja hyvistä raaka-aineista itsetehty lihapiirakka voittaa puuron ravintoarvoiltaan reilusti. Miksi sitä ei saisi syödä?

Vierailija
33/40 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

missä maailmassa elät ??  

[/quote]

öö, vaikka missä tahansaa muualla maailmassa paitsi puuro-Suomessa.

En tajua suomalaista puuron hehkutusta. Veteen tehtyä suolatonta kauraliisteriä naamaan heti aamusta, nam. Ilmankos suomalaiset ovat niin hoikkia, kun jo päiväkodissa opitaan, ettei aamupala saa maistua miltään ja siitä pitää tulla vatsa kipeäksi ja kiljuva nälkä ennen lounasaikaa.

Miksi itsetehty lihapiirakka on jotenkin huonoa? Verrattuna vaikka Riisipuuroon?

Suomi on kyllä outo maa, ei voi muuta sanoa.

Vierailija
34/40 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

14, nyt faktoja pöytään! Missä sanotaan, että rahka aiheuttaa syöpää? Johan meidän olisi pitänyt kaikkien sairastua ja kuolla syöpään, sillä rahkaa on syöty iät ja ajat eri muodoissaan Suomessa ja maailmalla.

AP, jos joku aamupala ei vastaa sinun maailmankatsomustasi, niin heräät niinä aamuina aikaisemmin ja keität ison kattilallisen kaurapuuroa lapsillesi. Ja viet lapsen sen verran myöhemmin hoitoon, ettei heidän tarvitse katsella kuola valuen, kun kaverit pistelevät hyvällä halulla aamiaista poskeensa sinun muksujesi katsellessa vieressä kuola valuen.

Vierailija
35/40 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä varsinkin kun on itse tehtyä ruokaa. Ei ainaista puuroa.

Vierailija
36/40 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä setti, kelpo pph teillä.

Vierailija
37/40 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmat ravinto-arvoit noissa on kuin puuroissa. Suomessa puuroa syödään niin paljon, koska aiemmin suurimmalla osalla suomalaisista ei ollut muuhunkaan varaa joten puuronsyönnistä aamuisin tuli kansallinen perinne. Pula-ajan peruja...

Vierailija
38/40 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 19:59"]

Paremmat ravinto-arvoit noissa on kuin puuroissa. Suomessa puuroa syödään niin paljon, koska aiemmin suurimmalla osalla suomalaisista ei ollut muuhunkaan varaa joten puuronsyönnistä aamuisin tuli kansallinen perinne. Pula-ajan peruja...

[/quote]

Vierailija
39/40 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 19:22"]

Kaikille lapsille ei maistu puuro ja se riippuu hyvin paljon siitä mitä lihapiirakkaa tarjoaa, että onko se terveellistä. Itse teen lihapiirakan itse enkä tee sitä mihinkään rahkavoitaikinaan ja se ei todellakaan ole liian rasvainen.

[/quote]

missä maailmassa elät ??  

[/quote]Minä ainakin teen itse levylihapiirakkaa, joka sisältää kananmunaa, sipulia, paistijauhelihaa. ohraryynrjä ja tehty vähärasvaiseen taikinaan. Mikä on tässä se epäterveellinen?

[/quote]

Vierailija
40/40 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisus, kyllä luhapiirakasta saa tehtyä terveellisen! Kaupasta ostetut lihapiirakat eivät kyllä sitä ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme