Olenkohan masentunut vai vaan alavireinen jakso muuten
Oon fyysisesti ja henkisesti väsynyt. Töissä ja sosiaalisissa tilanteissa olen pirteä ja iloinen vaikka siltä ei tuntuisi. Odotan vaan että pääsen yksin kotiin peiton alle, hyvässä tapauksessa nukkumaan. Mieli on melko alakuloinen, joskus itken pahaa oloa ulos. Vetämättömyyttä, lamaantumista, asioiden aloittamisen vaikeutta, välinpitämättömyyttäkin. Arjen pyöritän välillä vähän väkisin. Olisi ihanaa olla energinen ja pirteä mutta en ole. Väsyn myös sosiaalisissa tilanteissa. Oon vetäytynyt olemaan paljon yksin. Toisaalta viihdyn hyvin yksin, toisaalta koen yksinäisyyttä. Tärkeä ihmissuhde päättyi joku aika sitten, tästä kaikesta olen surullinen ja vihainen kyseiselle henkilölle. Tulevaisuuden suunnitelmia minulla ei ole, en odota oikein mitään muuta kuin lomia. Kevät on usein minulle hankalaa aikaa ja mietinkin että onko tämä taas kevätväsymystä vai pitäisikö huolestua enemmän omasta voinnista..
Kommentit (5)
Eikö ole aika loogista, että olet nyt alavireinen? Selvästikin olet surullinen ja vihainen ja syykin löytyy: päättynyt suhde. Minun mielestäni tuossa kuviossa on kaikki niin kuin pitää. Suhde päättyi ja nyt kipuilet sitä. Ei sitä tarvitse medikalisoida masennukseksi. Surutyö on tehtävä. Koita löytää uutta vipinää elämään, niin alkaa taas nousta hymy huulille. Parhaiten menetettyyn suhteeseen auttavat uudet suhteet, ihan vaikkapa pieni flirtti baarin tiskillä jo saa sut tajuamaan, että elämä jatkuu.
Masennukselta kuulostaa. Kannattaa hoitaa ennen kuin muuttuu vaikeaksi masennukseksi.