Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan kammottava anoppi, miten selvitä?

Vierailija
27.08.2015 |

Nyt ihan ensiksi: en ole palstan anoppihullu.

Tilanne on se, että anoppini on ihan sadisti. Hallitsee koko perhettään (mieheni lapsuudenperhettä) pelolla. Hänellä on sellainen kaava, että jos joku perheensä jäsen, eli mieheni, hänen siskonsa tai heidän isänsä "hyppii hänen silmilleen", hän kostaa tilanteen muulle perheelle. Lopputulemana kaikki tekevät juuri siten, mitä anoppi tahtoo, koska eivät halua toisten kärsivän. 

Jostain käsittämättömästä syystä minä olen nyt valikoitunut anopin vihan kohteeksi. En osaa sanoa miksi, koska tutustuin häneen ihan avoimin mielin, enkä ole tehnyt hänelle koskaan mitään pahaa.

Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä jo vuosia, mutta tämä tilanne on nyt kärjistynyt. Anoppi kiusaa minua minkä ehtii, ja ne kerrat kun mieheni on yrittänyt puuttua tilanteeseen, on paska kaatunut suoraan saattohoidossa olevan appeni niskaan. Appi on valtavan kiltti, samoin kuin mieheni sisko... 

Appi kuolee varmasti pian, ja silloin asiaa voi lähteä edes jollain tavalla purkamaan, koska mieheni ja siskonsa eivät asu anopin kanssa, eivätkä siten ole suorassa vaikutuspiirissä.

Minua harmittaa, koska sen sijaan, että mieheni syyttäisi äitiään siitä mitä on tehnyt, hän syyttää itseään koska on antanut sen jatkua (minun rääkkäämiseni) niin pitkään.

Mietin lähinnä sitä, että miten voin samalla tukea miestäni surutyössään, välttyä satuttamasta itseäni tosi pahasti, ja päästä asiassa johonkin ratkaisuun?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun appi kuolee niin teidähän ei tarvi sitten olla tekemisissä anopin kanssa.  Toisaalta eihän sinun tarvitse olla tekemisissä nytkään. Itse en ainakaan suostuisi mihinkään huonoon kohteluun ihmiseltä, jonka kanssa ei ole mitään velvollisuutta olla tekemisissä.

Vierailija
2/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullujen kanssa ei tarvitse olla tekemisissä vaikka olisivat sukulaisia. Koskee koko perhettä. Kaikkien teidän käytöshän mahdollistaa sen, että anoppi voi jatkaa mellastustaan jos aina saa tahtonsa läpi temppuilullaan. Miksi annat kiusata itseäsi? Älä mene käymään, heitä luuri korvaan jos soittaa. Jos tulee teille, et päästä sisälle. Vaikka on anoppi, ei häntä tarvitse kunnioittaa vain tämän tittelin takia jos on oikeasti ihan sekopää ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä konkreettista se voi tehdä apellesi jos lakkaat toimimasta anopin kynnysmattona?

Vierailija
4/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy apelta, että voisiko hän laittaa testamenttinsa saatesanoihin, että toivoo vaimonsa korjaavan käytöstään. Onko anopin käytös pahentunut siitä syystä, että pelkää jäävänsä leskeksi ja pian kokonaan yksin?

Vierailija
5/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadisti = narsisti. Tuo on hajota ja hallitse -taktiikan käyttöä oikein oppikirjamallista.

Vierailija
6/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee asialle jotain tai anna olla. Onko sinulla muita vaihtoehtoja?

Vierailija
7/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun appi nyt kuolee niin hautajaisten jälkeen lakkaat pitämästä mitään yhteyttä anoppiin. Jos joskus hänet tapaat sukujuhlissa niin olet asiallisen kohtelias ja pysyttelet mahdollisimman kaukana. Miehesi toki tarvitsee tukeasi isänsä kuoltua mutta äitinsä hän aikuisena miehenä saa hoidella ihan itse. Sinä et voi enää toimia likasankona ja lattiamattona.

Myös muut aikuiset sukulaiset saavat luvan pärjätä tämän "hullun" eukon kanssa ihan itse jos kerran haluavat yhä olla tekemisissä. Et voi yksin muuttaa mitään tai pelastaa "maailmaan".

Vierailija
8/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tekemisissä tuollaisten ihmisten kanssa. Silloin se ei oe myöskään minun ongelmani ratkaista. Ilkeilköön yksikseen.

Vierailija
9/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 14:43"]

Hullujen kanssa ei tarvitse olla tekemisissä vaikka olisivat sukulaisia. Koskee koko perhettä. Kaikkien teidän käytöshän mahdollistaa sen, että anoppi voi jatkaa mellastustaan jos aina saa tahtonsa läpi temppuilullaan. Miksi annat kiusata itseäsi? Älä mene käymään, heitä luuri korvaan jos soittaa. Jos tulee teille, et päästä sisälle. Vaikka on anoppi, ei häntä tarvitse kunnioittaa vain tämän tittelin takia jos on oikeasti ihan sekopää ihminen.

[/quote]

Niin, tässä on minun ajatukseni aika tiivistettynä. Minä olen jo ilmoittanut, etten ole käytettävissä avun merkeissä. Meillä on siis lapsia, mutta anoppi odottaa, että poikansa hylkää kaiken, omat lapsensa mukaan lukien, kun hän käskee. Ja siis hänhän käskee, ei pyydä.

Se, etten ole käytettävissä avun merkeissä, tarkoittaa sitä etten fyysisesti auta, mutten myöskään luovu omasta vapaa-ajastani lapsia yksin kaitsemalla, jotta mieheni pääsee auttamaan.

Isoin ongelma tässä kai on se, että sekä mieheni, että hänen siskonsa pelkäävät äitiään niin kovasti, että menevät ihan lukkoon kun pitäisi jotain ratkaista.

Vierailija
10/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta, kerro muutama käytännön esimerkki anopin toiminnasta.

Vierailija
11/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuossa sairaassa kuviossa kaikki ovat aikuisia niin miksi koet velvollisuudeksesi suojella muita anopin vihalta. Vaikka appi on nyt puolustuskyvytön niin itsehän on akkansa valinnut ja antanut hänen mellastaa vuosikaudet. Ja sinun miehesi on heidän poikansa joten hän hoitakoon asiat niin ettei isä joudu kärsimään. Poistu takavasemmalle ja ymmärrä ettet voi tehdä mitään ilman että saat paskaa niskaasi joten parempi olla olematta missään tekemisissä. Pidä puolesi äläkä anna enää pompotella itseäsi.

Vierailija
12/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 15:15"]

Ihan mielenkiinnosta, kerro muutama käytännön esimerkki anopin toiminnasta.

[/quote]

Esimerkiksi yhden lapsemme ristiäisissä tuli haukkumaan minulle kaikki sukulaiseni, koska olivat liian hienosti pukeutuneita... Ehdolla, että joko minä kuuntelen tai haukkuu heidät päin naamaa. 

Järjesti yhden lapsen synttäreillä kahvipöytäbingon aiheesta josko emännän (minun) mekon kokolapussa on kaksi vai kolme x:ää ja ällä (sidenote, koko oli M).

Räikeimpänä kai minun pyöreät synttärit... Poikansa oli sanonut, että sen yhden parin päivän jakson pyhittää minulle, kun on synttärit ja kaikkea. Ei ole käytettävissä apuna. Anoppi kirjoitti apen nimissä testamentin, jossa oli itse edunsaajana, ohittaen jopa lastensa lakiosuuden. Painosti/pakotti apen allekirjoittamaan ko. paperin, ja järjesti lapsensa asiaa selvittämään siten, että varmasti istuin yksin syntymäpäivänäni. Ja siis tällä ei siinä vaiheessa ollut oikeasti kiire. 

Syötti meidän allergiselle lapselle allergisoivaa ainetta. Nauroi päälle kun asiasta huomautettiin.

Syyllisti miestäni siitä, ettei hän päässyt sillä hetkellä viemään äitiään kauppaan... Kuulemma mies kaataa kaiken siskonsa niskaan.

Puhuu mahdollisuudesta esitellä uusi mies lapsilleen, vaikkei appi ole vielä kuollut.

...Ekaa kahta lukuun ottamatta loput viimeisen kuukauden saldoa, ja vain pieni osa niistä.

Ihan joka päivä pitäisi hypätä hänen mukaansa, ottaa haukkuja vastaan samalla. Jos ei näin tehdä niin joku muu kärsii.

Ja siis nuo on kai kokonaisuudessa pientä ja kuulostaa varmaan mitättömältä. 

Enkä tosiaan ole itsestäni huolissani, vaan miehestäni ja lapsistamme...

-ap

Vierailija
13/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sille ja sano, että jos meno ei muutu eikä lakkaa hyppyyttämästä lapsiaan, soitat nauhoittamasi haukkumiset hänen mieskandidaatilleen.

Sitten pidät huolta, ettet syö tai juo mitään hänen laittamaansa, tai saatat kuolla rotanmyrkkyyn.

Vierailija
14/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 16:38"]

Soita sille ja sano, että jos meno ei muutu eikä lakkaa hyppyyttämästä lapsiaan, soitat nauhoittamasi haukkumiset hänen mieskandidaatilleen.

Sitten pidät huolta, ettet syö tai juo mitään hänen laittamaansa, tai saatat kuolla rotanmyrkkyyn.

[/quote]

Kiitos tästä! Aiheutti spontaanin repeämisen, ja se jos joku tuli tarpeeseen :)

-ap

Vierailija
15/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi IHMEESSÄ sinä kutsut häntä synttäreille? 

Elämä on valintoja.

Vierailija
16/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 16:41"]

Miksi IHMEESSÄ sinä kutsut häntä synttäreille? 

Elämä on valintoja.

[/quote]

En ole tuon episodin jälkeen kutsunutkaan. Olen myös tehnyt selväksi, ettei anoppi ole tervetullut muidenkaan mukana.

-ap

Vierailija
17/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Räikeimpänä kai minun pyöreät synttärit... Poikansa oli sanonut, että sen yhden parin päivän jakson pyhittää minulle, kun on synttärit ja kaikkea. Ei ole käytettävissä apuna. Anoppi kirjoitti apen nimissä testamentin, jossa oli itse edunsaajana, ohittaen jopa lastensa lakiosuuden. Painosti/pakotti apen allekirjoittamaan ko. paperin, ja järjesti lapsensa asiaa selvittämään siten, että varmasti istuin yksin syntymäpäivänäni. Ja siis tällä ei siinä vaiheessa ollut oikeasti kiire."

Sorry, mut ei oo mahollista :)

Vierailija
18/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 16:56"]

"Räikeimpänä kai minun pyöreät synttärit... Poikansa oli sanonut, että sen yhden parin päivän jakson pyhittää minulle, kun on synttärit ja kaikkea. Ei ole käytettävissä apuna. Anoppi kirjoitti apen nimissä testamentin, jossa oli itse edunsaajana, ohittaen jopa lastensa lakiosuuden. Painosti/pakotti apen allekirjoittamaan ko. paperin, ja järjesti lapsensa asiaa selvittämään siten, että varmasti istuin yksin syntymäpäivänäni. Ja siis tällä ei siinä vaiheessa ollut oikeasti kiire."

Sorry, mut ei oo mahollista :)

[/quote]

Selvä! Miksi ei?

-ap

Vierailija
19/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä kirjoitat " ... Mietin lähinnä sitä, että miten voin samalla tukea miestäni surutyössään, välttyä satuttamasta itseäni tosi pahasti, ja päästä asiassa johonkin ratkaisuun?"

Et sinä oikeasti halua mitään ratkaisua, kun sinä olet Niin Kiltti. Anoppirukka saattaisi vaikka pahoittaa mielensä, jos esimerkiksi lapsesi ristiäisissä olisit nauranut päin naamaa, että itsesi sinä, hyvä anoppi siinä häpäiset itsesi, jos menee päin naamaa sinun sukulaistesi hienon pukeutumisen haukkumaan. Ja sinä höpsö uskoit sen, että hän olisi oikeasti uhkauksensa toteuttanut.

Tiedäthän, että testamentissa pitää olla kaksi jäävitöntä todistajaa, jotka ovat olleet yhtaikaa paikalla. Ketä he olivatkaan? Sitä paitsi lakiosuuden saa aina. Sen saa silloinkin, kun on testamentti. Oikeasti se oli sinun miehesi valinta, että ei ollut sinun syntypäiväjuhlissasi, vaikka sinä yrität sitä anopin syyksi laittaa.

Kun luin nuo viimeiset jutut, en hetkeäkään epäile, että et sinä(kin) olisi anoppihullu. Ihan eävässä elämässä ei taida enää oikeasti olla miniöitä, jotka suostuvat hyppimään anopin pillin mukaan.

Vierailija
20/39 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 16:15"]

Syötti meidän allergiselle lapselle allergisoivaa ainetta. Nauroi päälle kun asiasta huomautettiin.

[/quote]

Jos joku tekisi tahallaan noin minun lapselleni, niin tutkintapyyntö polisille pahoinpitelystä (tai tapon yrityksestä, jos seurauksena olisi ambulanssikyyti) lähtisi saman tien. Ihan sama vaikka olisi oma äiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän