Miksi bensan hinnan nousu haittaa sinua?
Haluaisin kunnollisia vastauksia perusteltuna, koska en ymmärrä mikä bensan hinnassa on ongelma. Kyllähän työmatkakuluista saa verovähennykset.
Olen yrittänyt etsiä netistä oikeaa syytä, mutta en ole löytänyt kuin valittamista ilman perusteluja.
Kommentit (28)
Asun maalla ja joka paikkaan on 25-55km.
Että kyllä se tuntuu kukkarossa kun bensa on näin kallista.
Verovähennys kuulostaa hyvältä - että sitä voi saada jopa (750e omavastuun jälkeen) 7000e vuodessa. Mutta se EI TARKOITA ETTÄ SAAT TUON RAHAN! Se ei tarkoita siis sitä että tuo 7000e vähennetää verosta minkä maksat.
Vaan se vähennetään vuositulosta, eli siis tuon verran vähennetään koko vuonna tienaamastasi summasta ja se alentaa sitten veroprosenttia. Sen 1% verran. Ihan diibadaaba vähennys
Ei se oikeastaan juuri haittaakaan. Tietysti maksaisin mieluusti vähemmän mutta eipä tuo nyt mikään kynnyskysymys ole. Toivon, että hinta laskee mutta ostan joka tapauksessa.
Vähennykset pullahtaa tilille vähän jälkijättösesti niin ei paljon tässä hetkessä lohduta kun työmatkat syö leivät ja leikkeleet
Minäkin käyn eri kaupungissa, työmatka 95km suuntaan eli 100km päivässä, 500km viikossa. Joka viikko menee 95e bensaan eli maksan liki 400 kuussa siitä että saan käydä töissä.
aina, siis ihan aina, nämä ällistelijät ”ketä mula bensan hinta haittaa” on joko hesalaisia ratikalla liikkujia tai niitä joilla työmatka 2km.
Verovähennystä? Eihän se kata kuin murto-osan kuluista. Vähän sama kuin lääkärissä käynnin Kela korvaus. Eikä km. korvaus muutu rahaksi kuin vasta vuosien päästä ja kulut on jokapäiväisiä. Ei tähän matemaatikkoa tarvita.
Jos töissä käynnistä ei jää kuin pennosia niin kyllä jokaisella kuluerällä on väliä.
Oliko muuta?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin käyn eri kaupungissa, työmatka 95km suuntaan eli 100km päivässä, 500km viikossa. Joka viikko menee 95e bensaan eli maksan liki 400 kuussa siitä että saan käydä töissä.
aina, siis ihan aina, nämä ällistelijät ”ketä mula bensan hinta haittaa” on joko hesalaisia ratikalla liikkujia tai niitä joilla työmatka 2km.
Hitto laskin väärin, siis päivässä edestakas matka on 190km ja viikossa siitä tulee 950km
Vierailija kirjoitti:
Minäkin käyn eri kaupungissa, työmatka 95km suuntaan eli 100km päivässä, 500km viikossa. Joka viikko menee 95e bensaan eli maksan liki 400 kuussa siitä että saan käydä töissä.
aina, siis ihan aina, nämä ällistelijät ”ketä mula bensan hinta haittaa” on joko hesalaisia ratikalla liikkujia tai niitä joilla työmatka 2km.
400 eurolla maksaisit uuden sähköauton lyhennyksen
En omista edes ajokorttia, mutta haittaahan tuo.
Vaikuttaa kuitenkin ihan kaikkien tuotteiden hintoihin.
Koska kaikki, aivan kaikki hyödykkeet (ruoka, polttoaine, hygieniatarvikkeet) kallistuu. Palvelut (julkinen liikenne, posti..) kallistuu ja entistä suurempi osa tuloista menee elämisen kuluihin. Ja koska tulot ei nouse niin joutuu karsimaan menoja.
Ei se minua haittaa. Saan tehdä etätöitä, enkä tarvitse autoa usein.
Et ole ap ajatellut asiaa ihan riittävästi. Polttoaineen hinnan nousut vaikuttavat ihan kaikkeen, kuljetukset kallistuvat, se tulee näkymään omassa kukkarossasikin eikä vain työmatkojen tekona. Eikä yleinen liikennekään kulje pyhällä hengellä. Kaikki lisääntyneet kustannukset revitään kuluttajan pussista, näin se on aina ollut.
Ei onnistu enää liikkuminen niinkun ennen. Tuli harrastettua perheen kanssa maakuntamatkailua ja ajelua ympäriinsä ja paikkojen katselua ja ei onnistu enää sekään, vähemmälle on joutunut jättämään. Kiva ollut näyttää lapsillekin erilaisia paikkoja ja luontoa pitkin Suomea, mutta nyt on ollut vaan sitä pirun samaa kerrostalokodin ja lähiön nurkilla pyörimistä.. Ei voisi vähempää kiinnostaa sellanen.
Pitää kuukausittain mummilassakin käydä, mutta kallista lystiä. Matka on pitkä, sinne ei julkisilla kuljeta. Tekisi mieli käydä useamminkin siellä, mutta ei onnistu näillä hinnoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin käyn eri kaupungissa, työmatka 95km suuntaan eli 100km päivässä, 500km viikossa. Joka viikko menee 95e bensaan eli maksan liki 400 kuussa siitä että saan käydä töissä.
aina, siis ihan aina, nämä ällistelijät ”ketä mula bensan hinta haittaa” on joko hesalaisia ratikalla liikkujia tai niitä joilla työmatka 2km.
400 eurolla maksaisit uuden sähköauton lyhennyksen
Millä sinä sähköautoa tankkaat jos sähköjä ei tule, se voi olla meidän tulevaisuutta nimittäin.
Kaiken energian kallistuminen on huono asia
Koska:
-pitää käydä muuallakin kuin töissä eikä nämä mitään hupiajoja
-koska hinnasta 57% veroa kiitos nykyhallituksen
-koska autoilija on äärimmäisen yliverotettu muihin verrattuna jo ennestään.
Siksi äänestän PS.
Meillä maatila joka menossa konkkaan, opiskelen uudelle alalle ja koulumatkaa kertyy päivässä 100 km. Kauppaan, lääkäriin yms on matkaa 25 km suuntaansa, lapsen terapia 2 kertaa viikossa 70 km päässä eli näistä kertyy 280 km viikossa. Tuo onneksi loppuu syksyyn menessä.
Lapset haluaisi myös harrastaa mutta ei ole nyt vara kuskailla. Toistaiseksi tässä syrjässä vielä asutaan niin kauan kun koti pysyy alla.
Emme ole mitenkään oikeutettuja mihinkään työmatkakorvauksiin.
Tarvitseeko lisää syitä? Tosin meillä dieselauto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin käyn eri kaupungissa, työmatka 95km suuntaan eli 100km päivässä, 500km viikossa. Joka viikko menee 95e bensaan eli maksan liki 400 kuussa siitä että saan käydä töissä.
aina, siis ihan aina, nämä ällistelijät ”ketä mula bensan hinta haittaa” on joko hesalaisia ratikalla liikkujia tai niitä joilla työmatka 2km.
400 eurolla maksaisit uuden sähköauton lyhennyksen
Sähköauto ei vaan ole toimintavarma. Ajan maantieajoa, en pärrää cityssä. Tätä ei helsinkiläiset tajua.
Työmatkani on 240 km SUUNTAANSA eli edestakaisin 480km. Käyn siellä 2-3 krt viikossa ja yksi edestakainen ajokerta maksaa nyt 88e.
Kyllä se vähän harmittaa. Verottajan työmatkavähennys on ihan haistapaska-vähennys eli saa ehkä 2 e per kerta kompensaatiota.
Lähempää en löydä työtä joten tilanne on pakkoluonteinen.