Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko sinä melkein jäänyt AUTON ALLE?

Vierailija
26.08.2015 |

Mitä tapahtui?

Minulle on meinannut käydä joitakin kertoja juuri näin kuin nyt viime aikoina on onnettomuuksissa tapahtunut. Eli molemmille vihreä, autoilijalla väistämisvelvollisuus, jota ei ole noudattanut. On meinattu siis varpaiden päältä ajaa, kun olen ollut jalan liikkeellä tai sitten olen itse meinannut ajaa pyörällä kylkeen, ellen siis olisi ollut varovainen.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Noudatan liikennesääntöjä, ei hypi tien yli paikasta, jossa ei ole suojatietä, en kävele päin punaisia. 

Vierailija
2/54 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeah. Klassinen tilanne: olin matkalla tien yli pisteestä A. pisteeseen B. Auto 1. pysähtyi, mutta auto 2. ei.

B

2----->

1---------->

A

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, mutta kuski olikin hullu ja halusi tappaa mut. Siis kiihytti oikein kun olin suojatiellä kävelemässä yli. Tunsin kuskin ja tiedän syynkin miksi näin yritti toimia. Oli entisen kavetini äiti ja äiti vihasi minua kun olin tehnyt tytölleen selväksi sen ettei olla enää kavereita.

Vierailija
4/54 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta kyseessä oli rinteessä olevalla parkkipaikalla vierimään lähtenyt auto. Kuski ei laittanut käsijarrua ja häipyi, auto lähti valumaan ja keräsi ihan hyvin vauhtia. Huomasin vasta viime hetkellä kun ei tietenkään mitään ääntä kuulunut ja ehdin justjust hypätä sivuun.

Vierailija
5/54 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Auto tuli punaisia päin, minä olin juuri ylittämässä katua lastenvaunujen kanssa...onneksi ehdin väistää!

Vierailija
6/54 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 23:30"]Olen, mutta kuski olikin hullu ja halusi tappaa mut. Siis kiihytti oikein kun olin suojatiellä kävelemässä yli. Tunsin kuskin ja tiedän syynkin miksi näin yritti toimia. Oli entisen kavetini äiti ja äiti vihasi minua kun olin tehnyt tytölleen selväksi sen ettei olla enää kavereita.
[/quote]
Kai teit rikosilmoituksen?

Vierailija
7/54 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Olen varovainen aina tien ylityksissä.

En tajua ihmisiä, jotka vain hyppäävät suojatielle tai ajavat fillarilla risteykseen katsomatta tuleeko autoja.
Mä tiedän, että häviän aina autolle, siksi olen varovainen.

Vierailija
8/54 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 23:32"]En ole. Olen varovainen aina tien ylityksissä.

En tajua ihmisiä, jotka vain hyppäävät suojatielle tai ajavat fillarilla risteykseen katsomatta tuleeko autoja.
Mä tiedän, että häviän aina autolle, siksi olen varovainen.
[/quote]
Ajattelin samalla lailla, kunnes mulle kävi kuten nro kolmoselle. Viereisen kaistan autoilija ei pysähtynyt suojatielle ja toinen, pysähtynyt auto oli sen verran korkea, etten nähnyt toisen kaistan urpån tulevan melkein syliin.

Vierailija
9/54 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 23:30"]Olen, mutta kuski olikin hullu ja halusi tappaa mut. Siis kiihytti oikein kun olin suojatiellä kävelemässä yli. Tunsin kuskin ja tiedän syynkin miksi näin yritti toimia. Oli entisen kavetini äiti ja äiti vihasi minua kun olin tehnyt tytölleen selväksi sen ettei olla enää kavereita.
[/quote]
Kai teit rikosilmoituksen?
[/quote]

En.
Olin teini silloin, pieni paikkakunta ja kun äidilleni kerroin asiasta niin äitini jututti tätä eukkoa.

Vierailija
10/54 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen, Mäkelänkadulla ihan terveyskeskuksen lähellä suojatiellä. Minulla oli kuumeinen lapsi rattaissa ja toinen lapsi kantorepussa. Eräs kiireinen keski-ikäinen nainen ei antanut minun rauhassa ylittää suojatietä loppuun rattaiden kanssa (siinä lopussa jalkakäytävän kanttikivi), vaan kiilasi kantapääni renkaansa alle. Älysi sentään peruuttaa, kun huusin. Mustelmia ja pintaruhjeita tuli, muttei pahempaa. Ja suoraa huutoa valistin liikennesäännöistä sille ämmälle, joka vaan inkutti, miten hankala siitä kohti on liittyä tielle, terveisiä vaan hänen tärkeydelleen!

Vierailija
11/54 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melkeen rekan alle.Luojan kiitos että kerkesin alta pois :(

Vierailija
12/54 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Helsinginkadulla Kalliossa joskus noin vuonna 2008 muistaakseni vaalean metallinhohtobeige uudehko auto kiihdytti tahallaan päälleni, juuri kun ylitin suojatietä hänen edestään. Muistelen, että kuskina oli "kuumakallen" oloinen nuorehko mies (?). Osuin puskuriin käsilläni ja kropallani kevyesti, jolloin kuski sentään jarrutti. Muistaakseni päivä-pari ko. tapauksen jälkeen Kalliossa Brahen kentän lähistöllä (noin 800 metrin päässä siitä mun läheltä piti -tilanteesta) oli joku ajanut tahallaan humalaisen päältä, jolloin ko. henkilö oli menehtynyt.

Vierailija
13/54 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kävellessä, mutta pyöräillessä kääntyvä auto meinaa tulla päälle vähintään kuukauden välein. Onneksi omat refleksit on nykyään hyvät tuon suhteen ja pyörän jarrutkin todella tehokkaat.

Vierailija
14/54 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Yksi Helsingin vaarallisimmista suojateistä on näillä kulmilla. Autot kääntyvät oikealle yli suojatien, jossa siis vihreä samaan aikaan. Liikennettä on paljon.

Yksi asia erityisesti suututtaa ja ihmetyttää:
Suojatietä ylittäessä voi valo vaihtua kesken kaiken punaiseksi. Tällöin autoille palaa vielä hetken vihreä. Todella moni ei silloin väistä jalankulkijaa. Eli, kun autoilija näkee, että jalankulkijalle palaa punainen valo, hän ei katso velvollisuudekseen väistää. Aina pitää väistää jalankulkijaa! Ei ole olemassa mitään päälleajo-oikeutta.

Ymmärrän sen, että kaikki eivät tajua, että jalankulkija voi olla lähtenyt pitkän suojatien päästä vihreillä. Mutta se on huono selitys tälle käytökselle silti.

Vierailija
15/54 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 01:01"]Kyllä. Helsinginkadulla Kalliossa joskus noin vuonna 2008 muistaakseni vaalean metallinhohtobeige uudehko auto kiihdytti tahallaan päälleni, juuri kun ylitin suojatietä hänen edestään. Muistelen, että kuskina oli "kuumakallen" oloinen nuorehko mies (?). Osuin puskuriin käsilläni ja kropallani kevyesti, jolloin kuski sentään jarrutti. Muistaakseni päivä-pari ko. tapauksen jälkeen Kalliossa Brahen kentän lähistöllä (noin 800 metrin päässä siitä mun läheltä piti -tilanteesta) oli joku ajanut tahallaan humalaisen päältä, jolloin ko. henkilö oli menehtynyt.
[/quote]
Kaikenlaisia hulluja. Mäkin muistan muutama vuosi sitten, kun yksi mies virnuili kuin hullu, kun olin kavereiden kanssa ylittämässä tietä ja alkoi muka kaasuttaa ja sit löi jarrut pohjaan, siis sekuntien ajan luulin et ajaa päälle. Vaikka siis meille oli vihreä ja hän seisoi liikennevaloissa. Näytin keskaria, vaikka eihän tuollaisille hulluille kannattais.

Vierailija
16/54 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 23:24"]Mitä tapahtui?

Minulle on meinannut käydä joitakin kertoja juuri näin kuin nyt viime aikoina on onnettomuuksissa tapahtunut. Eli molemmille vihreä, autoilijalla väistämisvelvollisuus, jota ei ole noudattanut. On meinattu siis varpaiden päältä ajaa, kun olen ollut jalan liikkeellä tai sitten olen itse meinannut ajaa pyörällä kylkeen, ellen siis olisi ollut varovainen.
[/quote]

Joo, olen. Ja JALANKULKIJAN alle, myöskin PYÖRÄILIJÄN alle. Mutta jos nyt puhutaan mikä ryhmä eniten perseilee liikenteessä... No pyöräilijäthän sen voittaa kirkkaasti. Ei ne tavalliset vaan "pro" henkisemmät. Kyllä te tiedätte, ne samat jotka tulevat tähän kohta loukkaantumaan kuinka syrijtyssä asemassa ovat.

Vierailija
17/54 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa olen, yhden kerran suojatiellä kun pakettiauto ajoi hidastamatta melkein varpaiden päälle. Ehdin potkaista autoa, kuski ei tainnut kuulla kolahdusta kännykkään puhumiseltaan kun ei reagoinut siihen(kään).
Kerran pienenä ajoin kaupasta pyörällä kotiin ja ostamani lasinen kokispullo oli roikkui muovipussissa tangolla. Pussi heilui sen verran että pullon kapea pää meni eturenkaan pinnojen väliin -> pyörä pysähtyi kuin seinään ja kaaduttuani kierähdin autokaistalle jossa bussi tuli kohti. Onnekseni tuo kohta on heti vilkkaan risteyksen ja käännöksen jälkeen, joten bussilla ei ollut juurikaan vauhtia ja se ehti pysähtyä. Kuskikin hoiti tilanteen tyylillä ja osasi lohduttaa säikähtänyttä muksua avaamalla oven ja tokaisemalla "Kato vähän minne ajat!" ennen kuin jatkoi matkaa.

Vierailija
18/54 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 02:19"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 23:24"]Mitä tapahtui?

[/quote]

Joo, olen. Ja JALANKULKIJAN alle, myöskin PYÖRÄILIJÄN alle. Mutta jos nyt puhutaan mikä ryhmä eniten perseilee liikenteessä... No pyöräilijäthän sen voittaa kirkkaasti. Ei ne tavalliset vaan "pro" henkisemmät. Kyllä te tiedätte, ne samat jotka tulevat tähän kohta loukkaantumaan kuinka syrijtyssä asemassa ovat.
[/quote]
Ai joo ja alapeukuista voitte laskea kuinka monta autojen seassa perseilevää pyöräilijää on paikalla. Tai no tottakai välillä koukkaavat kevyenliikeenteenpuolelle, jos niille palavat vihreät.

Vierailija
19/54 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena kyllä. 8v. Olin ajamassa kaverin luota kotiin. Tulin kerrostalopihalta pensasaitojen välistä. Siitä oli vaikea nähdä tuleeko autoa...jos haluat vilkuilla autoja niin joudut olemaan jo tien puolella. Varovasti ajelin mutta auto tuli vasemmalta. Jarrutti kyllä, mutta sen verran nopeaa tuli että auton keula töytäisi eturengastani sen verran lujaa että kaaduin pyöräni kanssa.

Tuon tapahtuman jälkeen olen ollut erittäin varovainen liikenteessä.

Vierailija
20/54 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tosin ajoin itsekin autolla silloin. Hopeisilla mersuilla kaahaavat akat saisi opetella liikennesäännöt...