Riittääkö virtsanäyte sp-tautitestiin? Ei kai ronkita alapäätä?
Otetaanko sukupuolitautitesti virtsasta jos sanon haluavani testiin, vai pitääkö mennä levittelemään värkkiäänkin jonnekin?
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 23:20"]... Hiv-tuloksia ei saisi antaa puhelimessa mutta käytännössä negatiivisen tuloksen olen aina saanut käymättä paikan päällä (ei taida olla resursseja tavata jokaista henk.koht).
[/quote]
Minkälaista elämää oikein vietät, jos olet HIV- testituloksen aina saanut käymättä paikan päällä?
Onko sinulla aavistustakaan missä se verinäyte tutkitaan ja paljonko se testi maksaa yhteiskunnalle? Sinä tuhlaat surutta terveydenhuollon resursseja. Ne tarvittaisiin tärkeämpäänkin.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 23:39"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 23:20"]... Hiv-tuloksia ei saisi antaa puhelimessa mutta käytännössä negatiivisen tuloksen olen aina saanut käymättä paikan päällä (ei taida olla resursseja tavata jokaista henk.koht).
[/quote]
Minkälaista elämää oikein vietät, jos olet HIV- testituloksen aina saanut käymättä paikan päällä?
Onko sinulla aavistustakaan missä se verinäyte tutkitaan ja paljonko se testi maksaa yhteiskunnalle? Sinä tuhlaat surutta terveydenhuollon resursseja. Ne tarvittaisiin tärkeämpäänkin.
[/quote]
Itse asiassa työskentelen terveydenhuollossa ja muutaman kerran on sattunut viiltotapaturmia joista napsahtaa 3x hiv/hepatiittikontrollit per vahinko. Mutta mun mielestä turha moralisointi pois, vaikka hiv-testi ei ole ilmainen niin vähemmän se maksaa kuin aids-vaiheessa todetun taudin hoito.
Pilluusi työnnetään kylmät teräksiset levittimet, jotta lääkäri näkee paikat kunnolla. Sitten paksu pumpulipuikko virtsatiehen n. 10 cm syvyyteen ja sitä rassataan siellä edes takaisin kirkumisestasi välittämättä. Tuloksia odotellessa voit miettiä keille kaikille olet tautejasi levitellyt.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 23:07"]Riippuu taudista.
[/quote] Juurikin näin. Klamydia ja tippuri voidaan katsoa virtsastakin.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 23:07"]Riippuu taudista.
[/quote]
Sinne testiinhän mennään siksi että halutaan tietää onko MITÄÄN tautia. Harvaapa kiinnostaa vaan onko klamydia ainoastaan. Juu ei muita tarvi tutkia, mua kiinnostaa vaan klamydia.
Hiv-tartunta katsotaan verikokeesta, muut nykyään pääosin virtsanäytteestä. Voi olla että joissain paikoissa on vielä käytössä joku tippuritesti suoraan toosasta pumpulitikulla.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 23:32"]No mitään oireita ei siis ole.
Ap
[/quote]
Voi olla että kannattaa vähän säveltää, jotta saat kattavan paketin. Sano, että entinen poikaystäväsi käytti suonensisäisiä huumeita niin saat kattavan paketin.