Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset matkustavat aina samaan paikkaan?

Vierailija
26.08.2015 |

Siis vaikka kerta toisensa jälkeen Kanariansaarille eikä ikinä minnekkään muualle, pahimmillaan jop samaan hotelliin. Eikö uudet kokemukset ole matkustelussa se juttu?! Miksi toistaa sama loma hiukan eri mausteilla aina vain? Itse koetan välttää matkustamasta edes samaan maahann toista kertaa, saati sitten samaan turistirysään. Elämä on muutenkin liian lyhyt, eikä jokaisessa haluamassaan paikassa ehdi käydä muutenkaan.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka jotkut ihmiset viitsii sekstata saman ihmisen kanssa vuodesta toiseen? Maailma on täynnä ihmisiä, mutta toiset tyytyy vain iihen yhteen, saattaa olla se eka kohde vuodesta toiseen. Se on tosi tylsää, samaa vuodesta toiseen hiukan eri mauste illa.

Vierailija
2/47 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:57"]

Siis vaikka kerta toisensa jälkeen Kanariansaarille eikä ikinä minnekkään muualle, pahimmillaan jop samaan hotelliin. Eikö uudet kokemukset ole matkustelussa se juttu?! Miksi toistaa sama loma hiukan eri mausteilla aina vain? Itse koetan välttää matkustamasta edes samaan maahann toista kertaa, saati sitten samaan turistirysään. Elämä on muutenkin liian lyhyt, eikä jokaisessa haluamassaan paikassa ehdi käydä muutenkaan.

[/quote]

älä käy turistirysissä... Muitakin kohteita löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, me käydään 2 kertaa vuodessa samassa paikassa. Mun vanhemmat asuu siellä. Mutta tätä taustaa ei moni tutuntuttu tiedä. Saatamme olla jonkun ihmetyksen kohteena. Hassua, mutta ihan ok. Ei ole tosin ns. junttikohde, mutta turistikohde kyllä, iso sellainen.

Vierailija
4/47 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aiemmin ihmettelin näitä myös- vielä kun kohteet on tosiaan Kanariaa ja Teneriffaa tai samaa Kreikan saarta 20. kertaaa. Ja  majoitus samassa hotellissa, aina! Eikä edes kiinnosta kierrellä ympäristöä vaan se allasterassi riittää!

Ja toki ihmettelen vieläkin vaikka olemme itsekin löytäneet paikan missä olemme viihtyneet jo useamman vuoden (ei tosin peräkkäisiä kesiä).

Emme tosin majoitu hotellissa vaan vuokratalossa. Syy samaan kylään paluuseen on se että tuolta pääsee kiertelemään satojen kilometrien säteellä kiinnostavia paikkoja, omalla kylälläkin on aina jotain uutta ja olemme saaneet sieltä ihania paikallisia ystäviä. Lennot saa  edullisesti 2 kentälle 200 km säteellä ja tiet perille on hyviä.

Vähän eri kriteereillä  siis mennään mutta ehkä  - ihan vähän - voin ymmärtää näitä samaan hotelliin palaajiakin.

Vierailija
5/47 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ystäväni käy perheensä kanssa aina vain Virossa. Muualla eivät edes ole käyneet.
Kolme neljä kertaa vuodessa, vuodesta toiseen.
Ja facebook pursua joka kerta Viro kuvia. Ja lapsi tai nyt jo teini hehkuttaa matkojaan joka paikassa. Noloa, kun toiset puhuvat vaikka Jenkkilä matkoista, toinen hehkuttaa Pärnuutä (joka on toooodella tylsä paikka).

Vierailija
6/47 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulua juntteihin! Mä lomailen oikein mielelläni perheeni kanssa Teneriffalla turistikohteessa. Lomaltani kaipaan aurinkoa,lämpöä,uimista, valmista ruokaa ja helppoutta. Em tosiaankaan kierrä nähtävyyksiä lasten kanssa, vaan tehdään asioita joista kaikki nautimme. Olemme lomailleet 3x Teneriffalla,kerran Rodoksella ja kerran Turkissa. Pystytkö ap mitenkään ymmärtämään tätä selitystä? Selitystähän sinä kaipasit jotta voisit ymmärtää mutta luulen,ettei mikään perustelu riitä siihen että oikeasti ymmärtäisit tätä.

Vierailija
7/47 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse matkustan (tai ennemminkin matkustin) ja halusin matkustaa muutamaan paikkaan (tai maahan), koska olin opiskellut niissä puhuttavia kieliä. Saksa oli näissä mukana, mutta muuten ei mitään sellaisia paikkoja, joissa muka niitä uusia ja hienoja matkustuskokemuksia hankitaan (ei Ranskaa, Epsanjaa, Jenkkejä, Brittejä, Brasiliaa). En pidä/pitänyt asiaa erityisesti matkusteluna, vaan halusin/haluan ylläpitää kielitaitoani ja tutustua näiden maiden tiettyihin minua kiinnostaviin juttuihin.

Toki matkustelin joihinkin muihin paikkoihin ihan turistina. Ja joskus se oli ihan kiinnostavaa. Useimmiten ei. Täytyy sanoa, että New York, Bangkok, Pariisi, suurelta osin Pietari, Liettua, Italia jättivät minut aika kylmäksi. Välimeren bailukohteet, joista on vaan pari kokemusta, olivat tietty ookoo nuorena aikuisena, mutta enää keski-ikäisenä en oikein ole kiinnostunut.

Nykyään köyhänä työttömänä en ole vuosiin matkustanut lähialueita pidemmälle. Noin kerran vuodessa, pari kertaa parhaana. Suurin osa näistäkään ei ole oikeita (turisti)matkoja.

Vierailija
8/47 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet näköjään ajattelivat niputtaa maan "paikaksi" vaikka ilmeisesti tässä tarkoitettiin alunperin samaa kohdetta/hotellia.

Olen käynyt Italiassa yli 20 kertaa mutta vain harvoin samassa kaupungissa/kylässä. Esim tänäkesänä olin Sisiliassa 27 vuoden tauon jälkeen mutta kävimme 3 viikon aikana vain yhdessä samassa paikassa kuin edellisellä kerralla (Etnalla).

Vierailija
9/47 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 08:30"]

Olen käynyt Italiassa yli 20 kertaa mutta vain harvoin samassa kaupungissa/kylässä.

[/quote]

Minä taas olen käynyt saman verran manner-Espanjassa, mutta aika paljon samoissa paikoissa. Kai se perimmäinen syy on tuttuus, tietää mitä lomalta saa, pääsee sinne tutulle lempirannalle makaamaan. Toki kun 7. kerran meni käymään Barcelonassa, tuli fiilis että olis se Madridkin kiva nähdä. No, ehkä ensi kerralla.

Vierailija
10/47 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:57"]

[/quote]

Ihmiset haluavat lomiltaan eri asioita; osa menee omalle mökille vuodesta toiseen ja ovat valmiita ajamaan vaikka 600km viikonlopun viettoon hyttysten syötäväksi. Tätä toimintaa pidetään ihan normaalina ja jopa kannatettavana, fiksuna tapana viettää lomansa ja vapaa-aikansa.

Jos ei halua mökkiä, mutta haluaa vain rentoutua lomallaan, onko parempi lähteä reppureissaamaan pitkin Aasiaa vai mennä tuttuun kohteeseen, jossa lämpö on taattu ja ympäristö kohtuullisen tuttu, mutta aina voi etsiä uuttakin tekemistä, jos altaalla loikoily kyllästyttää.

Jospa aloittaja miettisi hetken tätä.

Me käymme osan lomistamme tutuissa kohteissa/kaupungeissa/maissa ja osan haluamme viettää uusissa paikoissa. Mielestäni toimii hyvin meillä, kun on harrastuslomat ja uusiin asioihin tutustumiseen keskittyvät matkat erikseen.

Vierailija
11/47 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjesta näitä wannabe/matkailija/seikkailijoita! Olen töiden ja muiden asioiden takia matkustanut yli 40 maassa, kaupunkeja onkin sitten ties miten monta, en ole jaksanut pitää lukua. Nyt yllätys näille uutuuksien etsiskelijöille: ovat muuten kaikki pohjimmiltaan aika samanlaisia, nämä maat ja kaupungit. Niistä löytyy ne ihan tasan samat asiat kaikista, hyvässä ja pahassa.

Sen vuoksi menen mielelläni lomalla aurinkorannalle, en tosin aina samaan hotelliin, mutta ihan sama mulle, vaikka olisi samakin. Minä haluan oleilla auringossa lukemassa ja syödä ynnä juoda  hyvin sekä olla mieheni kanssa, piste. Muuta en kaipaa.

Vierailija
12/47 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ymmärtäisin paremmin, jos ois kokemusta monista matkkohteista, ja sit joku nousis ylitse muiden, mutta tiedän monta tyyppiä, jotka menee elämänsä ekalle ulkomaanmatkalle jonnekin Alanyaan ja sen jälkeen eivät muualla käykkään, vaikka eivät paremmasta voi tietää.

Vierailija
13/47 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ymmärtäisin paremmin, jos ois kokemusta monista matkkohteista, ja sit joku nousis ylitse muiden, mutta tiedän monta tyyppiä, jotka menee elämänsä ekalle ulkomaanmatkalle jonnekin Alanyaan ja sen jälkeen eivät muualla käykkään, vaikka eivät paremmasta voi tietää.

Vierailija
14/47 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksi havaittu, takuuvarma kohde josta saa just sen mitä lomaltaan haluaa. Olettaisin näin.

Vierailija
15/47 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On juntti, jos ei matkaile ja sitten kun matkailee, on vielä juntimpi, jos aina menee samaan paikkaan koska joka kerta pitäisi olla uusi ja eksoottinen kohde.

Miten voi kenenkään persettä kirveltää toisten matkakohteet?

Vierailija
16/47 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki toisille riittää halpa olut ja aurinko, mut en minä silti ymmärrä.

Vierailija
17/47 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi monet käy mökillä vuodesta toiseen? Olen matkustellut kohtuullisesti, mutta on jokunen paikka jonne mennään usein. Kesällä mennään aina samaan kylään Atlantin rannalle. Se on vain niin kiva ja kun oppii tuntemaan seudun ja ihmisiä, niin vielä paremmin viihtyy. Samaa mökkiäkin ollaan vuokrattu toistakymmentä kertaa. Se tuntuu jo omlta :-)

Vierailija
18/47 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:06"]

On juntti, jos ei matkaile ja sitten kun matkailee, on vielä juntimpi, jos aina menee samaan paikkaan koska joka kerta pitäisi olla uusi ja eksoottinen kohde.

[/quote]

Ei kirvele, yritän vain ymmärtää.

Vierailija
19/47 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:07"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:06"]

[/quote]

Ei kirvele, yritän vain ymmärtää.

[/quote]

Riittää, että ymmärrät ihmisten olevan erilaisia ja pitävän erilaisista asioista.

Vierailija
20/47 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki turistikohteisiin matkustavat on joka tapauksessa juntteja. Sama kai se meneekö Rooodokselle vai Pukettiin, yhtä samaa massaa kaikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän