Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osallistutko aina vanhempain iltaan?

Vierailija
26.08.2015 |

kiirettä pukkaa ja tuntuu et niissä ei ole mitään sellaista asiaa mikä ei tulisi esille muutenkin...

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:00"]

Viimeksi en! Olin kuolemanväsynyt kiireisen työpäivän jälkeen. Kaksi kauppakassia vielä kiikutin puolipökerryksissä kotiin. Helle ja nestevajaus myös teki olon tukalaksi, joten oli parempi jäädä kotiin. Opettajan ennättää tavata vanhempainvartissa. Silti oli hieman huono omatunto vaikkei pitäisi.

[/quote]Huomasitko itse typerät tekosyysi? Helle, nestevajaus, väsymys, kaupassa käynti, tukala olo, työpäivä.. Lapsesi opettajakin varmasti arvosti näitä syitä? :)

Vierailija
22/60 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:11"]Ihan varmasti menen kaikkien kolmen lapseni vanhempainiltoihin. Viimeksi olin sellaisessa eilen ja siellä taas näki selkeästi miten vanhemmat lastensa koulua, opettajia ja koulukavereiden vanhempia arvostavat: paikalla oli vain kuuden lapsen vanhempi! Vaikka luokka pysyikin melkein samana yläkouluun mennessä, niin ihan kaikki muut asiat muuttuivat ja näitä muita vanhempia eivät asiat näköjään kiinnostaneet. Vanhempainillassa tuli paljon hyvää ja tärkeää tietoa jota ei ikinä tule minnekään wilmoihin, yksi asia oli mm. uuden luokanvalvojan ja opettajien persoonallisuus ja henkilökohtainen tapaaminen. Mikään turha syy kuten esimerkiksi seiska vastaajan luettelemat höpinät eivät estäisi oikeasti vanhempainiltaan menemistä, suurin syy on kuitenkin täydellinen kiinnostuksen puute.
[/quote]
Ty
Vai niin, hyvä jos tiedät asian paremmin kuin minä itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:00"]

Viimeksi en! Olin kuolemanväsynyt kiireisen työpäivän jälkeen. Kaksi kauppakassia vielä kiikutin puolipökerryksissä kotiin. Helle ja nestevajaus myös teki olon tukalaksi, joten oli parempi jäädä kotiin. Opettajan ennättää tavata vanhempainvartissa. Silti oli hieman huono omatunto vaikkei pitäisi.

[/quote]Huomasitko itse typerät tekosyysi? Helle, nestevajaus, väsymys, kaupassa käynti, tukala olo, työpäivä.. Lapsesi opettajakin varmasti arvosti näitä syitä? :)
[/quote]

Sinä saat kicksejä tästä, minä en. Arvostan opettajan työpanosta ilman sormienheristelyä.

Vierailija
24/60 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:08"]Omat vanhempani eivät osallistuneet yhteenkään vanhempainiltaan koko peruskoulun aikana.. 
[/quote]
sama täällä.eivätkä myöskään mihinkään loulun juhliin. :( no ei siihen aikaan kaikkien muidenkaan vanhemmat osallistuneet.

Vierailija
25/60 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Delegoin miehelle. Menisin oikeasti tosi mielelläni, mutta niistä on enemmän stressiä kuin hyötyä terveysongelmani takia. Vanhempainvarttiin ehdottomasti, koska kahdenkeskiset tilanteet on itselle helpompia.

Vierailija
26/60 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai osallistun, kuuluu asiaan. Useimmiten sieltä loistavat poissaolollaan juuri hei, joiden siellä pitäisi olla.

Vierailija
27/60 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on nyt kuudennella, ja ensimmäistä kertaa olin eilen vanhempain illassa. Tähän asti mies on hoitanut ne, mutta oli nyt työmatkalla. 

Vierailija
28/60 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistun yleensä, viime vuonna olin kahdestaan toisen suomalaisen lapsen vanhemman kanssa, lasten kaikki muut luokkakaverit olivat maahanmuuttajataustaisia eikä niistä yksikään vanhempi vaivautunut paikalle. Oli siis pienluokalla 5lk , oppilaita 10. Nyt 6:lla luokalla ensimmäisen kerran poikani luokassa suurin osa ihan suomalaisia. Tuntuu varmasti oudolta mennä vanhempainiltaan, jos siellä on muitakin. 

Vierailija
29/60 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi piti jättää väliin, kun en voinut voinut ottaa 3-vuotiasta mukaan.

Vierailija
30/60 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on uusi ope, jonka jo tänään tapasin muista syistä. Infoa tullut myös kotiin eri asioista kiitettävästi. Tosiaan vanhempain vartti tulossa myös. Lisään vielä että meillä nämä vanhempain illat on sellaisia että ei siellä oikein ole mahdollisuutta alkaa jutustelemaan muiden vanhempien kanssa. Jonossa kävellään luokkaan yhteisen osuuden jälkeen ja siellä kuunnellaan kun ope puhuu. 

Ap

Vierailija
31/60 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan samalla tavalla kuin numero 16.

Vierailija
32/60 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt mulla jäi ekaluokalla olevan esikoisen eka vanhempainilta välistä. Olin töissä.

Vierailija
33/60 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole työestettä tai toisen lapsen vanhempainiltaa tai vastaavaa samaan aikaan, niin menen kyllä vanhempainiltoihin aina. Vanhempainiltojahan on kyllä paljon isossa perheessä, on koulun, harrastusten ja hoidon vanhempainillat.

Vierailija
34/60 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen osallistunut. Olen huomannut  että juuri ne vanhemmat joiden siellä erityisesti pitäisi olla, loistavat poissaolollaan.

Vierailija
35/60 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole yhteenkään vanhempainiltaan osallistunut ja lapsi aloitti juuri vitosluokan. Tärkeimmät tiedot tulevat Wilmaan ja opettajan tapaan joka tapauksessa vanhempainvartissa.

Vierailija
36/60 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvoin olen vanhempainilloissa käynyt ja nekin kerrat, jolloin olen, ovat olleet jokseenkin turhia. En halua tutustua muihin vanhempiin eikä mua kiinnosta, millainen persoona ope on (tosin kaikki lasteni alakoulun opet tunnen ennestään muutenkin). Muut asiat osaan selvittää ilman vanhempainiltaakin. Yksi lapsista siirtyi yläkouluun ja myös hänen luokanvalvojansa satun tuntemaan, joten tuskin menen vanhempainiltaan.

Vierailija
37/60 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:27"]

Joo, olen osallistunut. Olen huomannut  että juuri ne vanhemmat joiden siellä erityisesti pitäisi olla, loistavat poissaolollaan.

[/quote]

Miksi sitten osallistut, jos juuri sinun ei tarvitsisi?

Vierailija
38/60 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:18"]Delegoin miehelle. Menisin oikeasti tosi mielelläni, mutta niistä on enemmän stressiä kuin hyötyä terveysongelmani takia. Vanhempainvarttiin ehdottomasti, koska kahdenkeskiset tilanteet on itselle helpompia.
[/quote]

Alapeukuttajille tiedoksi, että tunkekaa itsellenne kevyesti pumpulia korviin ja menkää sitten mahdollisesti akustiikaltaan surkeaan tilaan kuuntelemaan mahdollisesti hyvin hiljaisen tai epäselvästi puhuvan ääntä. Tuntekaa sitten itsenne ihanan osallistuviksi, kun ette tajua puoliakaan jutuista. Joo, huonokuuloisella mammalla meni tunteisiin eivätkä kuulolaitteet tee superkuuloa.

Vierailija
39/60 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 22:20"]Totta kai osallistun, kuuluu asiaan. Useimmiten sieltä loistavat poissaolollaan juuri hei, joiden siellä pitäisi olla.
[/quote]
Niin totta! Eipä luokan häiriköiden, pellejen tai hitaammin oppivien vanhempien näy.

Vierailija
40/60 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen kun poika pääsi vitoselle en enää puuttunut koulun liittyviin asioihin. Aina kun oli vanhempainilta sanoin että on muita menoja tai kerroin vain että olen sairastunut...