Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti ja 2 teiniä, ruoka- ja talousmenot 300€/kk, onko mahdollista?

Vierailija
18.03.2022 |

Mistään ei voi enää säästää kuin ruokakuluista. Onko täällä samalla kokoonpanolla perheitä, jotka selviävät tuolla summalla tai vähemmällä? Eli summassa ruoka, wc paperit, siteet, pesuaineet.

Kommentit (159)

Vierailija
1/159 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jos olet valmis tekemään kaiken  itse ja pystyt hankkimaan alennustuotteita. 

Vierailija
2/159 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ole perhettä, mutta pärjään yksin alle 100e kuussa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/159 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jos olet valmis tekemään kaiken  itse ja pystyt hankkimaan alennustuotteita. 

Alennustuotteita olen nyt alkanut etsimään, mutta ruuassa punalaputetut menee näköjään kuumille kiville. Ap

Vierailija
4/159 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vähän. Ei tuosta oikein voi vähentää. Tai jos ruokia alkaa ostaa alennuksesta, vaihtaa lihan soijaan. Mutta teinille ravinto on tärkeää nii en alkaisi säästellä siitä. Onks joku syy miksi pitäisi kuluttaa vähemmän?

Vierailija
5/159 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mahdollista. Meitä on isä, äiti, kaksi teiniä ja kaksi koiraa ja olen saanut ruokamenot 400 euroon kuussa. Teen kaiken itse, kasvatan marjoja, vihanneksia jne ja metsästän tarjouksia.

Vierailija
6/159 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa vaan Lidlistä kaikki tarvittavat niin säästää paljon. Se on tosi edullinen kauppa. Mutta tietenkään joka kaupungissa ei sellaista ole.

Vierailija
7/159 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se mahdollista. Meitä on isä, äiti, kaksi teiniä ja kaksi koiraa ja olen saanut ruokamenot 400 euroon kuussa. Teen kaiken itse, kasvatan marjoja, vihanneksia jne ja metsästän tarjouksia.

Mitä vihanneksia kasvat ? Millaisia kasvimaan parannustoimenpiteitä tarvitaan , meneekö niihin paljon rahaa ? 

Vierailija
8/159 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vihanneksia kasvat ? Millaisia kasvimaan parannustoimenpiteitä tarvitaan , meneekö niihin paljon rahaa ? 

Perunoita, paprikaa, tomaattia, lehtikaalia, kesäkurpitsaa, yrttejä, herneitä, lipstikkaa. Semmosia tavallisia.

Sain hevonkakkaa ilmaiseksi, multaa tulee kompostista ja bongasin just ilmaiseksi kolme multasäkkiä Torista.

Vierailija
9/159 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä äiti ja kaksi alakouluikäistä ja vaan puolet kuukaudesta. Menee suunnilleen tuo, ja ollaan suht säästäväisiä. Ehkä jos ei ole erityisruokavalioita, kaikki tehdään itse, kilohinnalla päätetään ja kasvisruokia on paljon, voisi jotenkin onnistua.

Vierailija
10/159 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vähän. Ei tuosta oikein voi vähentää. Tai jos ruokia alkaa ostaa alennuksesta, vaihtaa lihan soijaan. Mutta teinille ravinto on tärkeää nii en alkaisi säästellä siitä. Onks joku syy miksi pitäisi kuluttaa vähemmän?

Tuon verran saisi mennä max, koska tuloja on koko ajan vähemmän. Kaikki muu kulutus on jo minimissä, pakkotilanne ainakin joksikin aikaa... Ap

Vierailija
11/159 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla jos teinit ovat tyttöjä.

Vierailija
12/159 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista vain, jos pitää lapsiaan nälässä tai lapset syövät valtaosan aterioistaan jonkun muun kustantamana. 

Vierailija
13/159 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perunoita, paprikaa, tomaattia, lehtikaalia, kesäkurpitsaa, yrttejä, herneitä, lipstikkaa. Semmosia tavallisia.

Sain hevonkakkaa ilmaiseksi, multaa tulee kompostista ja bongasin just ilmaiseksi kolme multasäkkiä Torista.

Kuulostaa hyvältä . Tarviiko tota sontaa jotenkin "käsitellä" ettei ole liian vahvaa ?  

Vierailija
14/159 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee nippanappa tuon verran nyt kun tilaan kaiken ruuan noudettavaksi ja viikoksi kerrallaan. 

2 aikuista arkisin, lauantaisin 6.  2 lämmintä ateriaa per päivä. Uskon että ruokkisin hyvin 3 hlöä per päivä. Teemme kaiken ruuan itse, leivon sämpylät ja pullat. 

Vierailija
15/159 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon verran saisi mennä max, koska tuloja on koko ajan vähemmän. Kaikki muu kulutus on jo minimissä, pakkotilanne ainakin joksikin aikaa... Ap

Hae toimeentulotukea. Olet taatusti siihen oikeutettu, jos sinulla ei ole kuin 300€/kk käytettävissäsi perusmenoihin. 

Vierailija
16/159 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä tuo tekee, 25 euroa per nenä per viikko.. ei se kyllä riitä millään, pitäisi pystyä ostamaan vielä hygieniatarvikkeet ja taloudessa on kaksi kasvavaa lasta. Kasvata tuloja tai leikkaa menoja jostain muualta.

Vierailija
17/159 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja vielä, minkä kokoinen kasvimaa sulla on ? Riittääkö kesäksi vai varastoitavaksi asti ?

13

Vierailija
18/159 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla jos teinit ovat tyttöjä.

Molempia sukupuolia. Ap

Vierailija
19/159 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin Lidlissä on usein hevihävikkikoreja, joissa on 2 eurolla hyviä käyttökelpoisia kasviksia. Täällä on huomannut että laittavat ne myyntiin klo 8.30 jälkeen. Samoin aamulla saa paistopisteleipää edullisesti ja punalaputettua leipää on aina aamulla myynnissä. Muita lapputuotteita vaihtelevasti. Myös s-marketissa saa edullisesti hevihävikkiä aamuisin ja monesti löytyy myös punalaputettua. Eli jos pääset aamulla kauppaan niin aleruokaa löytyy paremmin.

Muuten kannattaa siirtyä aamupuuroon. Kananmunista saa proteiinia. Peruna, makaroni, riisi + sikanautajauheliha, kanajauheliha tai kanasuikaleet perusruokana. Lisukkeeksi porkkanaa. Näillä elää halvalla.

Kaupan omia merkkejä kannattaa hyödyntää ja valita kaikessa halvimmat tuotteet. Herkut kannattaa tilata fiksuruoalta.

On tuo budjetti mahdollinen.

Vierailija
20/159 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä tuo tekee, 25 euroa per nenä per viikko.. ei se kyllä riitä millään, pitäisi pystyä ostamaan vielä hygieniatarvikkeet ja taloudessa on kaksi kasvavaa lasta. Kasvata tuloja tai leikkaa menoja jostain muualta.

tai tee samaa ruokaa mitä kouluissa . Halvin kouluannos on vajaa 70 senttiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä