Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tosiaan niin erikoista jos meidän perheessä on itsestäänselvyys, ettei exien kanssa enää kaveerata?

Vierailija
18.03.2022 |

Vaikka olisi kuinka hyvin tultu toimeen niin kyllä meidän perheessä on aina ollut sanomattakin selvää että myös he viilentävät välinsä sisarusten/lasten ex-kumppaniin. Vaikka ei uutta kumppania kuvioissa olisikaan, mutta viimeistään silloin.

Miksi joidenkin mielestä tämä kielii joko sisaruksen/lapsen uuden kumppanin epävarmuudesta ja mustasukkaisuudesta tai kontrolloinninhalusta siitä kenen kanssa aikuiset saa kaveerata?

Veljeni eksän kanssa oltiin aika paljonkin tekemisissä heidän ollessaan yhdessä, mutta erottuaan ei tullut mieleenkään jatkaa kaverisuhdetta veljen eksän kanssa. Veljen nykyisen vaimon kanssa ollaan ystävystytty syvemmästikin, mutta ei varmastikaan olisi päässyt kehittymään näin hyvää suhdetta jos olisin heidän tavatessaan vielä hengaillut veljen eksän kaverina. Eikä tässä mielestäni ole kyse mistään kenenkään mustasukkaisuuksista tai kontrolloinneista vaan ihan vaan kunnioituksesta ja yrityksestä saada uudelle kumppanille heti tervetullut olo perheeseemme. Toki veljenikään ei olisi varmasti hyvällä katsonut, että hänen eksää perheessämme edelleen paapottaisiin heidän eronsa jälkeen. Itsekin jättäisin kyllä vanhemmillani ennemmin käymättä kuin niin, että eksäni pajottaisi siellä kahvipöydässä. Vaikkei meillä eksäni kanssa mitään huonoja välejä olekaan.

Olenko tosiaan yksinään ajatuksineni?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nykyisin varsinkin uusperheissä tuntuu olevan kilpailuasetelma siitä että mitä parempaa pataa olet eksien ja nyksien ja exanoppien ja appien kesken ristiin rastiin niin sen parempi ihminen olet. Mutta räjähtäähän se jossain välin jos yritetään väkisellä vääntää jotain ihanaa "yhtä suurta perhettä"

Ja valitettavan usein kun se nykyinen sanookin asiaan että tämä häiritsee, maalataan hänestä juurikin mustasukkainen ja ymmärtämätön. 

Vierailija
2/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teilläkin ongelmat. Megapitkä aloitus ja sisältö pelkää blaah blaah blaahia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

???

En ymmärrä lainkaan tällaista. Olen pyrkinyt pitämään hyvät välit eksiin, kuten muihinkin ihmisiin ja en ala olemaan olematta ystävä jne. ihmisten kanssa vain siksi, että jotkut ovat sattuneet eroamaan. Kyllä tuo kuulostaa minusta sairaalloiselta mustasukkaisuudelta ja että tahtoisi jotenkin omistaa ihmiset ja että ilmeisesti kuvittelee, että kaikki ihmiset juoksevat tyyliin heti naimaan keskenään, kun on siihen tilaisuus.

Siis todella erilaisia kulttuureja on ilmeisesti? Kun en tajua ollenkaan.

Vierailija
4/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole erikoista, se on ihan tavallista henkisesti keskenkasvuisten keskuudessa. Minä en päivääkään katsoisi puolisoehdokasta, joka yrittäisi puuttua minun ja entisten kumppaneideni ystävyyssuhteisiin.

Vierailija
5/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei exien kaa voi ola väleis jos on jotain tunteita viel:) muuten onnistuu kyl.......

Vierailija
6/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on erikoista, että niitä eksiä on niin paljon, että teidän perheellä on siihen jopa omat säännöt.

Vierailija
7/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen ollut aina läheinen kaikkien exieni kanssa. Voidaan myös nukkua samassa sängyssä ilman, että se tarkoittaa mitään.

Vierailija
8/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no, ei meillä sanella, kuka saa olla kenenkin kaveri :D

Vierailija
9/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaan mustasukkainen jos ei saa exään olla yhteydessä, joskus heidän kanssaan on yhteisiä lapsia jopa...

Vierailija
10/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei olla exien kanssa tekemisissä, omien, kavereiden tai sisarustenkaan. Vielä ei ole nääs hyvää tyyppiä lempattu. Ne lempatut on lempattu ihan syystä, eikä ne yleensä ole kaverimatskua, jos ei meidän porukkaan sovi.

Vierailija
11/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absurdi ajatus ja kuin siskoni kynästä. Hän alkoi seurustella hyvän ystäväni kanssa (jonka olin tuntenut päiväkodista asti) ja erosi ja vaati minua katkaisemaan välit ystävään. En tietenkään tehnyt sitä. Aikuinen ihminen hoitakoon itse ihmissuhteensa parhaan taitonsa mukaan, minä en tuollaiseen pelleilyyn lähde mukaan.

Vierailija
12/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaan mustasukkainen jos ei saa exään olla yhteydessä, joskus heidän kanssaan on yhteisiä lapsia jopa...

Yhteinen lapsi tai lemmikki on ainoa syy olla yhteydessä. Miksi poistaa ihminen elämästään, jos sitä kuitenkin sitten roikottaa mukana

Vierailija
13/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen ollut aina läheinen kaikkien exieni kanssa. Voidaan myös nukkua samassa sängyssä ilman, että se tarkoittaa mitään.

Vähän outoa nukkuu ex.n vieressä. Minusta ystävällä yleensä on sellaiset välit että ihan kaikkea ei jaeta.

Vierailija
14/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sussa oo mitään erikoista. Basic.

Vierailija
15/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteinen lapsi tai lemmikki on ainoa syy olla yhteydessä. Miksi poistaa ihminen elämästään, jos sitä kuitenkin sitten roikottaa mukana

Eihän elämä oo pelkkää parisuhdetta, ystävyys toimii monesti paljon helpommin kuin parisuhde, jossa joutuu jakamaan arkea niin paljon enemmän toisen ihmisen kanssa.

Vierailija
16/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsien kannalta se on kaikkein pahin, että vanhemmat eivät tule yhtään toimeen. 

Vierailija
17/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä välität siitä miten muilla on. Jos tuo on teille toimiva tapa, niin anna mennä.

Vierailija
18/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsien kannalta se on kaikkein pahin, että vanhemmat eivät tule yhtään toimeen. 

Senpä takia keskenkasvuisten kakaroiden ei pidäkään mennä lisääntymään. Harmi vaan, että sitä tekevät lähinnä just ne.

Vierailija
19/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se outoa kun pahimmillaan uutta kumppania hyljeksitään ja häneen ei haluta välttämättä edes tutustua. Monesti vain eksät nyt vain nauttii edes pikkuriikkisen tästä tilanteesta, että pääsee hieman lyömään kapuloita rattaisiin eksänsä suhteeseen ja lällättelemään uudelle kuinka on edelleen anopin suosikkiminiä. Jos toiset eroaa niin miksi ihmeessä perheen pitäis kuitenkin jatkaa seurustelua sen entisen kumppanin kanssa? Asialliset välit tietysti voi olla.

Vierailija
20/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senpä takia keskenkasvuisten kakaroiden ei pidäkään mennä lisääntymään. Harmi vaan, että sitä tekevät lähinnä just ne.

Tilastojen mukaan eniten eroavat pienten lasten vanhemmat. Tuskin he kaikki kakaroita ovat. Katkeruus taitaa olla suurempi syy pitää etäisyyttä eksään kuin kakaruus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan