Onko tosiaan niin erikoista jos meidän perheessä on itsestäänselvyys, ettei exien kanssa enää kaveerata?
Vaikka olisi kuinka hyvin tultu toimeen niin kyllä meidän perheessä on aina ollut sanomattakin selvää että myös he viilentävät välinsä sisarusten/lasten ex-kumppaniin. Vaikka ei uutta kumppania kuvioissa olisikaan, mutta viimeistään silloin.
Miksi joidenkin mielestä tämä kielii joko sisaruksen/lapsen uuden kumppanin epävarmuudesta ja mustasukkaisuudesta tai kontrolloinninhalusta siitä kenen kanssa aikuiset saa kaveerata?
Veljeni eksän kanssa oltiin aika paljonkin tekemisissä heidän ollessaan yhdessä, mutta erottuaan ei tullut mieleenkään jatkaa kaverisuhdetta veljen eksän kanssa. Veljen nykyisen vaimon kanssa ollaan ystävystytty syvemmästikin, mutta ei varmastikaan olisi päässyt kehittymään näin hyvää suhdetta jos olisin heidän tavatessaan vielä hengaillut veljen eksän kaverina. Eikä tässä mielestäni ole kyse mistään kenenkään mustasukkaisuuksista tai kontrolloinneista vaan ihan vaan kunnioituksesta ja yrityksestä saada uudelle kumppanille heti tervetullut olo perheeseemme. Toki veljenikään ei olisi varmasti hyvällä katsonut, että hänen eksää perheessämme edelleen paapottaisiin heidän eronsa jälkeen. Itsekin jättäisin kyllä vanhemmillani ennemmin käymättä kuin niin, että eksäni pajottaisi siellä kahvipöydässä. Vaikkei meillä eksäni kanssa mitään huonoja välejä olekaan.
Olenko tosiaan yksinään ajatuksineni?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Jos veljeni eroaisi vaimostaan, niin sillä ei olisi mitään tekemistä minun ja vaimon ystävyyden kanssa. Olen tuntenut veljen vaimon nyt 15 vuotta ja ollaan säännöllisesti yhteydessä, enkä todellakaan eron tullessa hylkäisi ystävääni.
Siis olisit ennemmin valmis hylkäämään oman veljesi jos kuvitellaan vaikkapa tilanne, jossa veljesi ei syystä tai toisesta haluaisi että muu perhe jatkaa yhteydenpitoa tämän eksään?
Vierailija kirjoitti:
Jos veljeni eroaisi vaimostaan, niin sillä ei olisi mitään tekemistä minun ja vaimon ystävyyden kanssa. Olen tuntenut veljen vaimon nyt 15 vuotta ja ollaan säännöllisesti yhteydessä, enkä todellakaan eron tullessa hylkäisi ystävääni.
En minäkään hylkäisi, veljen vaimo on paras ystävä minulle. Mutta varmasti ottaisin vähän etäisyyttä, enkä varmasti kertoisi hänelle veljen uudesta suhteesta tms. koska ne asiat ei exille kuulu. Exä ei kuulu perheeseen ja hän ei perheen joulunviettoon tule, piste.
Mun mies saa soitella exälleen niin paljon kuin huvittaa tai nähdä häntä. Eipä erityisemmin halua muuten kuin lasten osalta. Jos puoliso haluaisi jotain lähempää suhdetta eksäänsä niin heittäisin ulos ja palatkoon sen kanssa yhteen. Eli yhteydenpito ok, mutta mikään läheinen kaverisuhde ei.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies saa soitella exälleen niin paljon kuin huvittaa tai nähdä häntä. Eipä erityisemmin halua muuten kuin lasten osalta. Jos puoliso haluaisi jotain lähempää suhdetta eksäänsä niin heittäisin ulos ja palatkoon sen kanssa yhteen. Eli yhteydenpito ok, mutta mikään läheinen kaverisuhde ei.
Mitä se soittelu ja näkeminen sitten on jos ei kaverisuhde? Minkä lasten asioiden takia pitää kasvotusten nähdä? Pl vaihtotilanteet.
Kovin on mustasukkaisia naisia linjoilla. Itsetunto ei riitä.
Miten voi muka olla niin että suku sanelee että kuka saa ystävystyä tai seurustella kenenkin kanssa? Outoa minusta olisi jos ei pysty edes joten kuten ystävä olemaan exänsä kanssa. Miten niin pieleen menneeseen ihmissuhteeseen on mennytkin alunperin? Eihän se että huomaa ettei ole pari tarkoita sitä etteikö voi edelleen olla ystäviä.
Ex-kumppanin uutta suhdetta pitää kunnioittaa. Samoin sitä omaa uutta suhdetta pitää kunnioittaa. Silloin niitä exiä ei roikoteta mukana.
Jos on yhteisiä lapsia, niin silloin lasten asiat ym. perhejuhlat hoidetaan toki.
Mä ymmärrän mitä ap ajat takaa.
Esimerkiksi minä ja sisarukseni ollaan löydetty -+/-30-vuotiaina meidän elämänkumppanit. Ennen tätä kaikilla oli vähintäänkin yksi pitkä monen vuoden parisuhde takana, jossa tuo silloinen kumppani tietysti oli "osa perhettämme". Mutta eron tultua kyllä se niin aina meni, että yhteydenpito ja kaveeraaminen loppui. Musta olisi tuntunut tosi oudolta pitää veljeni exä facebookkaverinani eronkin jälkeen :D
mitään suurta draamaa ei kenenkään eroon ole liittynyt, eli en vihaa kenenkään eksiä, taannoin esimerkiksi törmäsin kassajonossa siskoni eksään, jolla sattui nykyään olemaan samanikäisiä lapsia kuin itselläni, ja vaihdoimme kuulumisia ihan asiallisesti. Muksunkin kysyi jälkeenpäin kuka toi oli, niin vastasin että tädin entinen poikaystävä.
Menneisyyttä ei siis mielestäni tartte piilotella, mutta en myöskään tajua tätä nykyajan menoa, että kaikkiin entisiin hoitoihin, omiin ja kavereiden jne, pidetään yhä yhteyttä ja tykkäillään Suomessa toistemme kuvista tms.
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän mitä ap ajat takaa.
Esimerkiksi minä ja sisarukseni ollaan löydetty -+/-30-vuotiaina meidän elämänkumppanit. Ennen tätä kaikilla oli vähintäänkin yksi pitkä monen vuoden parisuhde takana, jossa tuo silloinen kumppani tietysti oli "osa perhettämme". Mutta eron tultua kyllä se niin aina meni, että yhteydenpito ja kaveeraaminen loppui. Musta olisi tuntunut tosi oudolta pitää veljeni exä facebookkaverinani eronkin jälkeen :D
mitään suurta draamaa ei kenenkään eroon ole liittynyt, eli en vihaa kenenkään eksiä, taannoin esimerkiksi törmäsin kassajonossa siskoni eksään, jolla sattui nykyään olemaan samanikäisiä lapsia kuin itselläni, ja vaihdoimme kuulumisia ihan asiallisesti. Muksunkin kysyi jälkeenpäin kuka toi oli, niin vastasin että tädin entinen poikaystävä.Menneisyyttä ei siis mielestäni tartte piilotella, mutta en myöskään tajua tätä nykyajan menoa, että kaikkiin entisiin hoitoihin, omiin ja kavereiden jne, pidetään yhä yhteyttä ja tykkäillään Suomessa toistemme kuvista tms.
Suomessa = somessa!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis olisit ennemmin valmis hylkäämään oman veljesi jos kuvitellaan vaikkapa tilanne, jossa veljesi ei syystä tai toisesta haluaisi että muu perhe jatkaa yhteydenpitoa tämän eksään?
Tuollaisessa tilanteessa se veljen vaatimus olisi yksinkertaisesti kohtuuton.
No meillä on kutsuttu. Olen todella iloinen että vanhempani tulevat vielä toimeen keskenään ihan meidän lasten vuoksi ja ovat olleet läsnä niin rippi- kuin ylioppilasjuhlissa kera nyksien. Samoin häissä ja ristiäisissä ja kaikki osaavat käyttäytyä hyvin asiallisesti. rupusakilla se tietenkin on haasteellisempaa.