Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tosiaan niin erikoista jos meidän perheessä on itsestäänselvyys, ettei exien kanssa enää kaveerata?

Vierailija
18.03.2022 |

Vaikka olisi kuinka hyvin tultu toimeen niin kyllä meidän perheessä on aina ollut sanomattakin selvää että myös he viilentävät välinsä sisarusten/lasten ex-kumppaniin. Vaikka ei uutta kumppania kuvioissa olisikaan, mutta viimeistään silloin.

Miksi joidenkin mielestä tämä kielii joko sisaruksen/lapsen uuden kumppanin epävarmuudesta ja mustasukkaisuudesta tai kontrolloinninhalusta siitä kenen kanssa aikuiset saa kaveerata?

Veljeni eksän kanssa oltiin aika paljonkin tekemisissä heidän ollessaan yhdessä, mutta erottuaan ei tullut mieleenkään jatkaa kaverisuhdetta veljen eksän kanssa. Veljen nykyisen vaimon kanssa ollaan ystävystytty syvemmästikin, mutta ei varmastikaan olisi päässyt kehittymään näin hyvää suhdetta jos olisin heidän tavatessaan vielä hengaillut veljen eksän kaverina. Eikä tässä mielestäni ole kyse mistään kenenkään mustasukkaisuuksista tai kontrolloinneista vaan ihan vaan kunnioituksesta ja yrityksestä saada uudelle kumppanille heti tervetullut olo perheeseemme. Toki veljenikään ei olisi varmasti hyvällä katsonut, että hänen eksää perheessämme edelleen paapottaisiin heidän eronsa jälkeen. Itsekin jättäisin kyllä vanhemmillani ennemmin käymättä kuin niin, että eksäni pajottaisi siellä kahvipöydässä. Vaikkei meillä eksäni kanssa mitään huonoja välejä olekaan.

Olenko tosiaan yksinään ajatuksineni?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoista provoin aloitus.  

Ei edes yritystä ap:lla laatia asiallinen teksti.

Pelkkää tyrkytstä sille, jotta asiasta tulis helvetisti kommentteja puolesta ja vastaan.

Vierailija
22/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole yhteisiä lapsia niin pidän tosi kummallisena ja outona pitää ex suhteisiin jotain kaveri yhteyksiä. 

Minulla ja puolisollani ei ole mitään yhteyksiä edellisiin lyhytaikaisiin suhteisiin ollut koskaan ja olemme eläneet yhdessä 35 vuotta. 

Suhde surffailevilla ihmisillä on jokin ongelma jos pitää kaveerata edellisien suhteiden kanssa aiheuttaen mustasukkaisuutta ja riittämättömyyden tunnetta uuden suhteen kanssa ellei se sitten sovi sille uudelle kumppanille. Pitäisi kysyä uudelta kumppanilta heti että hyväksyykö edelliset kumppanit ja niiden kanssa ystävyys suhteet niin ei tule mitään pettymyksiä kummallekkaan. 

Jos ei ole lapsia edellisistä suhteista niin mitään välejä ei tarvitse pitää edellisiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaan mustasukkainen jos ei saa exään olla yhteydessä, joskus heidän kanssaan on yhteisiä lapsia jopa...

Yhteinen lapsi tai lemmikki on ainoa syy olla yhteydessä. Miksi poistaa ihminen elämästään, jos sitä kuitenkin sitten roikottaa mukana

Katos, kun kaikille ja kaikissa tapauksissa ero ei tarkoita tarvetta "poistaa ihminen elämästään."

Hänen kanssaan ei vaan enää halua olla parisuhteessa.

Vierailija
24/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtään erikoista vaan pitäisin sitä ihan normaalina. 

Vierailija
25/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsien kannalta se on kaikkein pahin, että vanhemmat eivät tule yhtään toimeen. 

Senpä takia keskenkasvuisten kakaroiden ei pidäkään mennä lisääntymään. Harmi vaan, että sitä tekevät lähinnä just ne.

Tilastojen mukaan eniten eroavat pienten lasten vanhemmat. Tuskin he kaikki kakaroita ovat. Katkeruus taitaa olla suurempi syy pitää etäisyyttä eksään kuin kakaruus.

Oikeesti aikuiset vaan osaa hoitaa erotilanteet lapsen kannalta parhaalla tavalla.

Vierailija
26/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole yhteisiä lapsia niin pidän tosi kummallisena ja outona pitää ex suhteisiin jotain kaveri yhteyksiä. 

Minulla ja puolisollani ei ole mitään yhteyksiä edellisiin lyhytaikaisiin suhteisiin ollut koskaan ja olemme eläneet yhdessä 35 vuotta. 

Suhde surffailevilla ihmisillä on jokin ongelma jos pitää kaveerata edellisien suhteiden kanssa aiheuttaen mustasukkaisuutta ja riittämättömyyden tunnetta uuden suhteen kanssa ellei se sitten sovi sille uudelle kumppanille. Pitäisi kysyä uudelta kumppanilta heti että hyväksyykö edelliset kumppanit ja niiden kanssa ystävyys suhteet niin ei tule mitään pettymyksiä kummallekkaan. 

Jos ei ole lapsia edellisistä suhteista niin mitään välejä ei tarvitse pitää edellisiin. 

Joillakin on taustalla pidempiaikaisiakin suhteita, you know. Joista on romanttinen rakkaus/intohimo hiipunut, mutta ystävyys jäänyt. Mikä sinä olet sanomaan, että ihmisellä on "ongelma" jos hän haluaa olla exän kanssa tekemisissä? Yhtä hyvin minä voisin väittää sulla olevan ongelman, jos koet toisen entiset kumppanit uhkana...

Vierailija
27/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites kun naimisissa oleva miehen ex ottaa välillä yhteyttä mieheen, kyselee kuulumisia tms. Otti yhteyttä vielä juuri ennen omia häitään. Ei ruinaa takaisin, Kunhan vaan härkkii, vtuttaa tuollaiset ihmiset, mitä tehdä, vetääkö kuonoon?

Vierailija
28/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat mun vanhempani ainakin hyvissä väleissä keskenään ja paljon tekemisissä. Äidillä oli heti uusi mies eikä isäni ole tahtonut höntä koskaan tavata. Eksä ja nyksä eivät siis leiki olevansa kuin paita ja peppu... mutta kyllä muuten vanhempani ovat keskenään saaneet hoidettua ja sovittua kaikki asiat, auttaneet toisiaan eronkin jälkeen mm. rahallisesti ja remontoimalla. Istun molempien vanhempieni kanssa eri tilaisuuksissa ja arkenakin kahvipöydässä lukuisia kertoja vuodessa, mikä on paljon useammin kuin äitini ja hänen uuden miehensä kanssa. Täysin tapauskohtaista, mutta tuollainen aloituksen tyylinen periaate, jonka mukaan kaikki muut sukulaiset olisivat pistelleet välit poikki isään tai äitiin eron takia olisi minusta ollut aika tylsä.

Vierailija
29/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on nykyään yhtä suurta perhettä. On nyksiä, eksiä, nyksän eksiä, eksän nyksiä, nyksän eksän nyksiä... Eksän nyksän eksäkin voi olla kuvioissa jos ollaan uusperheessä.

Vierailija
30/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin on taustalla pidempiaikaisiakin suhteita, you know. Joista on romanttinen rakkaus/intohimo hiipunut, mutta ystävyys jäänyt. Mikä sinä olet sanomaan, että ihmisellä on "ongelma" jos hän haluaa olla exän kanssa tekemisissä? Yhtä hyvin minä voisin väittää sulla olevan ongelman, jos koet toisen entiset kumppanit uhkana...

Hyvin harva haluaa kumppaninsa olevan exän kanssa tekemisissä ja mistä syystä olisikaan. Ei niitä koeta olevan uhkana vaan tuntuisi se ihan epänormaalilta ettei muita ystäviä ole kuin ex kumppani johonka jäädä roikkumaan uuden suhteen löytyessä ja kiusallista sille uudelle kumppanille jos tuntuisi siltä että se exä vielä vaikuttaisi kumppanin elämään. 

Minä en olisi ottanut sellaista miestä joka vielä riippuisi ex suhteessa millään tavalla, edes ystävyys suhteessa niin että ole mitä mieltä tahansa, mitkä suhde sotkut, sopat, suhteet sopivat sinulle niin ei kaikille sovi. 

Vierailija
31/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mites kun naimisissa oleva miehen ex ottaa välillä yhteyttä mieheen, kyselee kuulumisia tms. Otti yhteyttä vielä juuri ennen omia häitään. Ei ruinaa takaisin, Kunhan vaan härkkii, vtuttaa tuollaiset ihmiset, mitä tehdä, vetääkö kuonoon?

Niin se miehesikin on yhteydessä eksäänsä ja hyvää pataa sen kanssa. Ymmärtää vain olla soittelematta sille sinun läsnäollessasi koska tietää miten suivaannut. Tuskinpa se täysin yksipuolista ystävyyttä ja yhteydenpitoa on, hupsu.

😅 Hyvä yritys sulta provoilla, tiedän 100% varmasti ja luotan, ei sitä yhteyttä pidetä kun yksipuolisesti tämän eukon taholta. Jotkut naiset vaan on sellaisia, että pitää välillä muistuttaa olemassa olostaan ja tehdä itseään tykö. Koittaa härkkiä.

Vierailija
32/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on nykyään yhtä suurta perhettä. On nyksiä, eksiä, nyksän eksiä, eksän nyksiä, nyksän eksän nyksiä... Eksän nyksän eksäkin voi olla kuvioissa jos ollaan uusperheessä.

Juurikin näin. Suhteita vaihdellaan kuin alusvaatteita ja kakaroista ei tiedä kenenkä ne on perheessä ollen kaikki eri isästä eikä tämmöistä suhde surffailua tarvitse enää nykyaikana hävetä kuten ennen. 

Montaa uusperhettä on perustettu ja lapsia on tehty useammalle naiselle ja ihmettelen että sellainen mies on vielä kaikkein köyhin niin ettei maksa elareita vaan maksatuttaa ne veronmaksajilla ja itse on työttömänä että veronmaksajat elättää sen siittäjä ja maksaa sen ruokkomaksut penska laumalleen. 

Vierailija
33/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se miehesikin on yhteydessä eksäänsä ja hyvää pataa sen kanssa. Ymmärtää vain olla soittelematta sille sinun läsnäollessasi koska tietää miten suivaannut. Tuskinpa se täysin yksipuolista ystävyyttä ja yhteydenpitoa on, hupsu.

😅 Hyvä yritys sulta provoilla, tiedän 100% varmasti ja luotan, ei sitä yhteyttä pidetä kun yksipuolisesti tämän eukon taholta. Jotkut naiset vaan on sellaisia, että pitää välillä muistuttaa olemassa olostaan ja tehdä itseään tykö. Koittaa härkkiä.

"Yritys". Taisit kuitenkin pikkaisen provosoitus kun poistatit kommenttini. Hyvä kun itse lainasit sen kuitenkin näkyviin niin ei aivan kadonnut täältä. :D 100% varmuutesi suorastaan huokuu sinusta.

Vierailija
34/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Yritys". Taisit kuitenkin pikkaisen provosoitus kun poistatit kommenttini. Hyvä kun itse lainasit sen kuitenkin näkyviin niin ei aivan kadonnut täältä. :D 100% varmuutesi suorastaan huokuu sinusta.

Vierailija
35/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen ollut aina läheinen kaikkien exieni kanssa. Voidaan myös nukkua samassa sängyssä ilman, että se tarkoittaa mitään.

Oletko asunnoton vai miksi pitää nukkua exien kanssa?

Vierailija
36/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ap:n perheessä toimitaan heidän tavalla. Minulla ei noin huonoa itsetuntoa ole että kokisin miehen eksää mitenkään uhkana, mut hei, meitä on joka lähtöön.

Vierailija
37/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samoilla linjoilla kuin ap. Kyllä perhe on aina perhe. Exieni kanssa saa pitää yhteyttä, mutta ei heitä nyt jumalauta mihinkään perhejuhliin kutsuta!

Vierailija
38/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ap:n perheessä toimitaan heidän tavalla. Minulla ei noin huonoa itsetuntoa ole että kokisin miehen eksää mitenkään uhkana, mut hei, meitä on joka lähtöön.

Tätähän minä juuri aloituksessa ihmettelin että miksi ihmeessä leimataan heti huonoitsetuntoiseksi jos eksää ei ole tapana perheessä roikuttaa mukana? Minusta se on ennemminkin todella kummallista jos eksät jäisi suluun hengailemaan vielä eronkin jälkeen. Vaikka osalla lapsiakin on niin ei se eksä silti heidän mukanaan kulje mukana.

-Ap

Vierailija
39/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vaikuttaa siltä, ettei tämä eksä-asia ole suurin ap:n ongelmista. Melko sekavaa selostusta.

Vierailija
40/51 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos veljeni eroaisi vaimostaan, niin sillä ei olisi mitään tekemistä minun ja vaimon ystävyyden kanssa. Olen tuntenut veljen vaimon nyt 15 vuotta ja ollaan säännöllisesti yhteydessä, enkä todellakaan eron tullessa hylkäisi ystävääni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä