LA Toukokuu 2016
Joko täältä löytyy muita toukokuisia?
Oma LA 1.5.2016, rv 4+3.
Odotetaan ensimmäistä, tärppi tuli yllätyksenä heti ensimmäisellä yrityskierrolla. Innolla odotetaan milloin päästään kertomaan isovanhemmille. Kaikille ensimmäinen lapsenlapsi. :)
Kommentit (101)
Jee PIONI1!! :) Niin tuttu tunne, odottas vaan, pari-kolme päivää niin viiva on vahvempi. Perustin myös suljetun ryhmän LA toukokuussa 2016 joten tule vaan kirjoittelemaan sinne jos tahdot! :)
Tarppa - mulla on kanssa oikein kunnolla jomottavia "oviskipuja" ja repäisykipuja! Aloin tietysti heti miettimään lupaakohan ne huonoa, mutta peukut pystyyn että kuuluvat asiaan ja pieni pysyy matkassa. Onnea plussauutisista ja tarrasukkia matkaan! :)
Laulurastas - mukava tavata täällä tuttuja kuumeilijoita ja onnea kovasti sinulle plussasta!! :) Ja suljettu ryhmä on todella tervetullut, kävin laittamassa pyyntöä. Kävin muuten myös lukemassa kaksplussan toukokuun- ryhmää ja keskustelu oli siellä mielestäni todella erilaista kuin täällä, mielelläni pysyisin siis täällä juttelemassa ;)
Täällä yksi toukokuinen odottaja myös. Nyt viikkoja 7+0 ja la 1.5. Ja kolmas lapsi tulossa.
Täällä myös oireena erilaisia vatsannippailuja, mutta nyt niihen ei sen kummenkin kiinnitä huomiota (se oli toista silloin kun esikoista odotti). Ja vatsa on turvonnut, kohta saa laittaa mammahousut jalkaan, ku turvotuksen takia muut housut ei mahdu :D Ja pahoinvointi, taas se on täällä! Aiemmista raskauksista tuttua, 24/7 kuvottava olo ja välillä pääsee vessan pönttöä halaamaan. Aiemmin se ei ole kestanyt kuin muutaman viikon, et ehkä se joskus loppuu.
Mulla eka neuvola tän kuun lopussa ja ultrankin jo varasin (neuvola-aikaa varatessa käski sen jo varata) ja se on lokakuun loppupuolella. Niitä, varisnkin ultraa, odotellessa...
Täälläkin yksi odottaja, vähän yllättynyt sellainen - ja myös uusi käyttäjä sivuilla. Laskujen mukaan viikkoja 6+3 (tosin tämä vähän epäselvää, kun kierrot heittelevät) Vieläkin vaikea uskoa, vaikka tein viime viikon lopulla ekan testin ja tänään vielä varmuudeksi tokan ja molemmissa selvä plussa. Vaikka kyseessä tietoinen ja tarkkaan harkittu päätös miehen kanssa, niin en usko kummankaan vielä sisäistäneen asiaa. Tänään soitto neuvolaan, niin ehkä sitten todellistuu. Iik.
Niin ja kun tärppäsi vielä näin melkeen heti, niin ehkä siksikin jotenkin hassu olo. Mutta pakkohan se oli testi tehdä, kun alkoi tulla oireita. Kiva päästä keskustelemaan, oon ensiodottaja ja pidetään näin alkuun tää raskaus salassa lähipiiriltä, niin voi täällä sitten purkaa omaa oloaan ja kysellä tyhmiä. :D
Tervetuloa VEELMI ja STARDROP :)
Milloin sinulla Veelmi on laskettu aika? Itseäni vähän harmittaa kun menee just äitiepäivän yli, LA 12.6 Mutta eihän sitä tiedä jos syntyykin pikkuisen etuajassa.
Oletteko menossa varhaisultraan? Ajattelin varata yksityiselle ajan. Vaivaa että on ko masussa ketään kun oireet on niin vähäiset :( Ajattelin varata 7+0 viikolle jotta syke varmasti näkyy jos näkyy.
Laulurastas83: Mulla on la 1.5. eli vappu vauva tai sitten ei. Sen näkee sitten, milloin suvaitaan syntyä. En ole ajatellu mennä varhaisultraan, en ole aiemmissakaan raskauksissa käynyt. Vaikka välillä itekin miettii, että onko siellä vatsassa ketään, mutta ajattelin malttaa np-ultraan asti (vaikka luonteeltani olen malttamaton).
Raskaudesta olen kertonut, miehen lisäksi siis, siskolleni ja parhaalle ystävälleni. Muille sitten vatsa ekan ultran jälkeen. Mutta pakko ollut jakaa tämä jo jonkun kanssa.
Tervetuloa Veelmi ja Stardrop ja onnea!!
Itse meinaan mennä varhaisultraan. Ainakin vielä koko onni tuntuu niin uskomattomalta, että tahdon jotain vahvistusta asiaan. Jos vain malttaisin niin odottaisin kyllä ensimmäiseen "normaaliin" ultraan (ilmeisesti tuo np- ultra, vielä ihan hukassa termeistä :D ) mutta itseni tuntien en taida edes yrittää ;)
Täällä myös uusi toukokuinen ilmottautuu. Plussasin vasta tänään ja viikot nyt 4+1 joten todella varovaisesti mukana. Itse en kyllä halua liittyä mihinkään facebook ryhmään koska aina joku tuntee jonkun ja uutinen raskaudesta lähtee leviämään ennenkuin sitä itse haluaisi. Täällä voi kuitenkin jutella vapautuneemmin ilman että raskaus paljastuu tuttavapiirille. Tietysti sitä haluaisi huutaa koko maailmalle mutta kun aina voi käydä huonosti ja sitten joutuisi kaikille kertomaan suru-uutisen. Joten parempi nyt vaan olla hissukseen.
Jännittäviä aikoja..
Täällä netin laskureiden mukaan LA 5.5.2015. Viikkoja nyt siis 6+5, varhaisultraan yksityiselle menemme huomenna :) Olen 30v, asun avoliitossa. Olen joskus vuosia aiemmin yrittänyt ex-miehen kanssa lasta n.1,5 vuotta, tuloksetta. Nykyisen miehen kanssa tärppäsi 2kk ehkäisyn pois jättämisen jälkeen, mutta raskaus päättyi keskenmenoon viikolla 10, tämän vuoden tammikuussa. Odoteltiin malttamattomina kuukaudesta toiseen uutta mahdollisuutta, nyt se sitten vihdoin plussaa se testi näytti.
Nyt pelottaa vaan kovin että menee jälleen kesken :( Km oli elämäni kauhein kokemus :( Tässä raskaudessa ollut hyvin erilaiset oireet kuin keskeytyneessä..
Heissan kaikki ja suuuurensuuret onnittelut kaikista plussista!
Ilmottaudun mukaan joukkoonne ja samalla toivon, etten ihan jinxaa tätä raskautta tänne uskaltautumalla... vielä ollaan niin herkillä viikoilla! Eli tänään aamulla plussasin, la olis menkoista katottuna 20.5. eli 4+4 meneillään! :) Niin onnellinen ja helpottunut olo, vaikkakin hurjasti pelottaa samalla että kuinkahan tässä käy.
Viimeksi meillä plussattiin maaliskuussa yk1 ja sitten toukokuussa (9+4) päivystyksessä todettiin kkm, oli mennyt jo kuudennelle viikolle :´(. Jatkettiin harjotuksia suuresta surusta huolimatta ja nyt meillä tärppäsi taas!
Elikkäs nyt siis esikoista pukkaa. Itse olen muutaman päivän päästä 25 ja mies 27. Ollaan aateltu ettei kerrottais tästä raskaudesta (kunhan pysyy kyydissä...) vielä piiiiiiitkään aikaan kellekään, mutta malttamattomana oli pakko huhuilla plussauutiset parhaalle ystävälleni. Muille varmaan vaan myönnetään sitten kysyttäessä kun alkaa näkymään/ihmetellään tupakoimattomuutta ja alkottomuutta :D
Mutta tosiaan onnea ihan hurjasti kaikille tulevista ihanista toukovauvoista <3 (ja tsemppiä ja voimia muillekin km:n jälkeisten (tai muuten vaan) pelkojen kanssa painiskeleville)
Barbamama, Gebardi ja Jasulita - tervetuloa ja onnea! :)
Jasulita, meillä on melkein sama laskettu aika, mulla on 22.5. ja viikot siis 4+2. Ja pahoittelut aiemmasta keskenmenosta, itseäkin pelottaa kauheasti ettei pieni pysy matkassa - uskon että keskenmenon jälkeen pelko on vielä suurempi! Ihanaa kuitenkin että saitte nyt uuden plussan ja toivottavasti nyt odotus päättyy onnellisesti!
Pioni1-, Kiitos! Ihanaa päästä taas alkuodotuksen huumaan kiinni :). Hauskaa, että mennään niin samoilla viikoilla. Tuntuu että alkukuussa olevat on jo "niin paljon pidemmällä", vaikka ihan parista viikosta onkin kyse :D
Oikeastaan on jopa vahvempi olo nyt, viime kerralla keskenmenon pelko oli aivan valtava. Nyt tuntuu oikeastaan että kun sen on kokenut ja siitä tunnemylläkästä selvinnyt niin se on vahvistanut todella paljon sekä itseäni, että parisuhdettamme. Vaikka tietenkin se pelko käy täälläkin vierailemassa, uskon että se on normaalia ja tuttua kaikille odottajille.
Tähän odotukseen olen myös osannut varautua vähän paremmin ja pystynyt jo pidemmällä tähtäimellä tsekkailemaan ruokavaliota ja vitamiineja, aiempi tärppäsi niin äkkiä että olin ihan pihalla ja stressasin tosi paljon ajatuksesta, että meidän vauva kasvaa niistä "palikoista", joita mun keholla on tarjota. Olin tosi epävarma ja pelotti paljonkin kun tuntui että kaikki tapahtuu niin äkkiä.
Nyt ollaan päästy puolessa vuodessa kasvamaan ajatukseen meistä tulevina vanhempina, on valmiimpi olo kuin vielä muutama kuukausi sitten :)
Vapisevin käsin huomenta!
Luin eilen illalla sängyssä tätä ketjua.. Äsken tein testin, ei olisi tarvinnut, kyllä sen tiesin..
Meillä on puhuttu (minä olen puhunut) vauvasta viime kesän ylläriraskautumisen ja km:n jälkeen, mutta ei kai mitenkään tosissaan. Nyt en oikein tiedä miten miehelle kertoisin :D
Mut hei, Onnea kaikille odottajille! Ehkä minullekkin, vaikka en ole vielä ihan varma :D Pakko oli vaan päästä purkamaan johonkin.
- minit
Heippa!
Olipas kiva löytää tämä keskustelu! Onnea kaikille plussanneille! :)
Itsekin plussasin juuri, laskettuaika laskurin mukaan 19.5.2015 ja esikoistani myös odotan. Ikää molemmilla 32v.
Olen 16v asti käyttänyt pillereitä ja nuvaringiä nyt viimeiset 10v, ja kahdet kuukautiset tulivat ennen kuin tärppäsi! Kyllä on vaikeaa vieläkin uskoa tätä todeksi! Aivan ihanaa! :)
Pahoittelut GEPARDILLE ja JASULITALLE aikaisemmista keskenmenoista :( Ja onnea uusia plussista, myös SANCHA83:lle
Tuo keskenmeno pelottaa myös itseäni ihan hirveästi.
Tätä asiaa kun kelaa päivittäin mielessään, niin tuntuu että olisi jo paljon pidemmällä raskaana :) Yritän hillitä itseäni etten menisi hypistelemään lastenvaatteita. Päätin että vasta kun 12 viikkoa tulee täyteen niin sitten uskallan mennä.
Syöttekö muuten monivitamiinin lisäksi d-vitamiinilisää? Olen vähän harkinnut kun tuossa multivitassa on aika vähän D-vitamiinia.
Kiitos Laulurastas83! :)
Varasin eilen ajan neuvolaan (vajaan kuukauden päähän sain ajan) ja neuvolantäti suositteli ottamaan lisäksi D-vitamiinia. Muuten syön omegaa, magnesiumia ja foolihappoa ja omegasta hän mainistsi, että raskauden loppupuolella se kannattaa kuitenkin jättää kokonaan pois.
Olen tässä muutamat päivät koittanut kovasti lukea netistä, mitä kaikkea saa ja ei saa syödä. Tullut paljon yllätyksia vastaan mm. pellavansiemenrouhe, jota aktiivisesti olen smoothiessa käyttänyt. Paljon "opiskeltavaa" vielä riittää näin ensikertalaiselle, mutta onneksi tässä on vielä vajaa 8kk aikaa. :)
Tervetuloa ja onnea kaikille uusille! :)
Tänään rv 6+5, olo on pitkästä aikaa melko hyvä (pitäiskö huolestua). Mulla on neuvola-aika tämän kuun lopussa, kun tänään vihdoin sain soitettua (hoitajankin mielestä oli vissiin korkea aika :D). Rv 12 ultrankin varasi mulle samalla, se sitten lokakuun loppupuolella.
Mulla on vissiin rauta-arvot ollut vähän matalalla, mistä tää jatkuva väsymys voi johtua. On kyllä odotusajan vitamiinit kaapissa, mutta kun ne unohtuu sinne turhan usein... Mutta muuten olo on satunnaista ällötystä lukuun ottamatta yllättävän hyvä, pari aiempaa päivää on olleet aika kaameita. Lämmintä ruokaakin yritän saada alas kerran päivässä, muuten hedelmiä, leipää ja vihanneksia lähinnä.
Ehkä kohta alkaa tuntua todellisemmalta, vielä vähän uskomattomalta tuntuu. :D
Täällä viime viikolla plussattu. :) Hieman yllätyksenä tuli, tammikuussa 2015 lopetettiin e-pillerit ja viime kuussa ekat menkat sen jälkeen. 5-6rv menossa, digitesti viime viikolla näytti 4-5rv. Yksi keskeytys takana menneisyydessä, ei elämän tilanne+väkivaltainen mies yhdistelmä olisi onnistunut millään. Eli ensisynnytys ois tiedossa, ka vaan pelottaa ihan pirusti.. Odotettu on. Ikää mulla 25, miehellä 41. Naimisiin ollaan ensi kuussa menossa, sovittiin se ennen kuin tästä tiedettiin, ettei tässä ihan vanhoillisiksi kuitenkaan ryhdytty :D
Heipat kaikille! Joko ootte huomannut raskausajan mielitekoja? Mulle tuli tänään hirveä himo appelsiinituoremehuun. Hamstrasin sitä sitten tölkkitolkulla jemmaan. Lanttaan sitä kuitenkin veteen kun on niin kovin sokeripitoista. Muuten kyllä kokoajan ällöttää ja jos syö reilun annoksen niin pönttö kutsuu. Pitää vaan syödä pieniä välipaloja ja usein ja tuoremehua kyytipojaksi. Tänään hypistelin testejä kaupassa ja mietin että pitäisikö vielä varmistaa mutta järki sanoi että se on ihan turhaa. Raskaana tässä ollaan ja viikkoja huimat 4+2.
6+0 olisi tänään, kai?Kierrot kun heittelevät niin eiole ihan tarkasti muistikuvassa milloinka ne olikaan viimeksi, kierto kun venyi eli eivät oleetkaan silloin kun piti ja n.viikko meni myöhemmäksi ja tästä syystä en muista. No nyt olen hieman epävärmän mukana että pysyykö pieni matkassa, 2 vuotta sitten oli keskenmeno 9+vkolla ja imukaavinnalla pois, ei mukava muisto ja pelko edelleen että tässä käy samoin. Viimeksi oli samankalaitaisia oireita eli sykkivä vasemmanpuoleinen kipu joka alkoi taas nyt 5+ vkolla :( Eli iloinen en uskallaolla, toivon hippu matkassa että tästä selvitään. 2 lasta takana ja mo´lemmat IVF hoidoilla joten siksikin luomussa on omat riskinsä kohdallani,mutta olisin maailman onnellisin jos tämäluomu jaksaakin koska olin menossa juuri laittamaan piuhat kiinni :D siksikin että ikää rupee olla kiitettävästi ja pohdittu että ehkä me ollaan jo lapsilukumme täytetty. Mutta aina olen haluanut monta lasta joten tämä on oikeiniloinen yllätys ja toivoisin sen jatkuvan satanen lasissa, pelkään jopa romahtamista koska polku on ollut niin kivinen muttase on vain vastaan otettava jos tämä ei etene.
Onko kenelläkän muulla ollut jomottavaa kuin oviskipuja ? luin että keltarauhanen voi tehdä myös tällaista oiretta? Muuten kyllä palelee, yököttää ja maha sekaisin ummella ja ripulilla vuoron perään ja posket punoittaaja näitä repäisykipuja aivastaessa niin että meinaa taju lähtee, alkuun myös huimasi aika kovasti.Neuvolaan aika varattu lokakuun alussa. Tää tulee kaikille isona yllärinä ja keväällä on sukuhäät niin voin vaan kuvitella miten mukava olisi isoa mahaa esitellä :D
Tarppa
Ps. Voikaa hyvin.Jätin myös nimeni emailiin jos pääsisin salasivuille koska en tahdo tätä vielä piitkään aikaan julkistaa ;)