LA Toukokuu 2016
Joko täältä löytyy muita toukokuisia?
Oma LA 1.5.2016, rv 4+3.
Odotetaan ensimmäistä, tärppi tuli yllätyksenä heti ensimmäisellä yrityskierrolla. Innolla odotetaan milloin päästään kertomaan isovanhemmille. Kaikille ensimmäinen lapsenlapsi. :)
Kommentit (101)
Hei,
onkohan tuo FB-ryhmä jo täynnä? Olen jo muutamia päiviä odotellut kutsua. Kovasti haluaisin päästä mukaan jakamaan kokemuksia. Jännittää niin jäätävästi tämä raskaus! :)
Tänään jouduin varaamaan lääkäriajan, on jostain syystä alkanut huippaamaan jatkuvalla syötöllä... Ehkäpä normaalia, mutta hieman vaikeuttaa töissäolemista. Toivottavasti ei ole mitään sen kummempaa! Kyllä tässä tulee hieman neuroottiseksi, kun kaikkia kipuja ja olotiloja koittaa tulkita. Mitä enemmän asioista lukee, sen enemmän myös miettimään.
Tsemppiä kaikille ja mukavaa viikonloppua, sateesta huolimatta! :)
MINI T Lisäsin sinut suljettuun toukokuisten ryhmään. :)
Minäkin yritin sinne fb mutta eipä ole tullut mitään vastausta sähköpostiin. Varmaan ryhmä täynnä?
Nyt on tullut uusi oire, maha on jo kolmatta päivää sekaisin.... todella inhottavaa. Ostin tänään maitohappobakteereita, jos ne vaikka auttaisi. :(
Tänään ehdin soittaa neuvolaan ja sain ajan lokakuun toiselle viikolle. Jännittää jo nyt! :) Mahassa vieläkin tuntuu menkkamaisia kipuja, mutta tänään varmistin terveydenhoitajalta neuvolasoiton yhteydessä ja kuuluvat kuulemma asiaan. Pitää ehkä viikonlopun aikana tutustua tarkemmin suosituksiin ruoka-aineista, joita pitää vältellä raskauden ajan. Muutaman kerran olen havahtunut syödessä siihen ajatukseen, että saakohan tätäkään enää syödä :D Vaikkakin yritän turhaa hysteerisyyttä vältellä ja noutattaa tervettä maalaisjärkeä.
Laulurastas, inhottavia tuollaiset vatsakivut, toivottavasti menevät pian ohi!
[quote author="Laulurastas83" time="18.09.2015 klo 13:16"]
MINI T Lisäsin sinut suljettuun toukokuisten ryhmään. :)
Minäkin yritin sinne fb mutta eipä ole tullut mitään vastausta sähköpostiin. Varmaan ryhmä täynnä?
Nyt on tullut uusi oire, maha on jo kolmatta päivää sekaisin.... todella inhottavaa. Ostin tänään maitohappobakteereita, jos ne vaikka auttaisi. :(
[/quote]
Hei Laulurastas83,
olisiko minunkin mahdollista päästä tuohon suljettuun toukokuisten ryhmään? :)
Kiva kuulla, että monet täällä pähkäilleet samoja kuin itsekin. Lääkäri suositteli syömään apteekista saatavia "rakeita", jotka auttavat vatsantoimintaan ja ummetukseen. Itsellä ollut viime viikot vatsa todella kipeä ummetuksen vuoksi (sekä noita jatkuvia menkkamaisia kipuja). Jospa nyt alkaisi hieman helpottamaan! :)
Jee tänään vahvistui myös, että olen viikolla 5+1 ja la 20.5.2016! <3
Noniin täällä taas :) Kiitos onnitteluista, vaikkakaan en asiaan vielä osaa suhtautua täysin ilolla, johtuen niistä keskenmenon peloista.. :/ Varhaisajan ultrassa kävimme keskiviikkona, siellä kaikki kunnossa toistaiseksi, sydän siellä pamppaili ja pieni 6,6 mm alkio köllötteli <3 Viikot osu aika hyvin yksiin omien laskujeni kanssa, parin päivän heitto oli. Eli nyt niiden laskelmien perusteella on viikot 6+6 tänään. Nyt vaan niiiin toivotaan että menee kaikki hyvin ja pikkuinen tällä kertaa pysyisi matkassa.. Lääkäri hyvin sanoi että itse me emme voi mitenkään vaikuttaa keskenmenoon, mikään mitä teemme ei voi aiheuttaa sitä.. Se on luonnon tapa hoitaa vahingoittunut tai viallinen yksilö pois. Niinhän se on, mutta kyllä minä ainakin viimeksi itseäni kovasti syytin.. :(
Oireet ovat olleet mulla nyt viimiset 3pv aika rajut, niin hirveä väsymys että töiden jälkeen en ole jaksanut kuin nukkua ja iltapäivisin ja iltaisin on ollut todella etova olo.. :( Kai tämä sitten asiaan kuuluu :D
Onnea ja tsemppejä kohtalotovereille :)
Moi. Täällä kanssa yksi jonka la toukokuun lopussa. Neuvolaankin jo soittelin ja eka aika on lokakuun toisella viikolla. Toinen lapsi olisi kyseessä ja ikää mulla ja miehellä molemmilla 31. Suljettu ryhmä täällä ja facebookissa kiinnostaisivat.
Laulurastas83 voitko lisätä mut ryhmään?
Tervetuloa kaikille uusille! Ymmärsin että suljettuun ryhmään pitää käydä itse liittymässä (ryhmän vieressä on "liity ryhmään" tms. kohta jota voi klikata, Laulurastas voi sitten hyväksyä pyynnön, jolloin pääsee näkemään ryhmässä käydyn keskustelun ja osallistumaan siihen. Olisi mukava saada sinne lisää kirjoittajia! :)
STN Tarkoititko että teet suljetun fb-ryhmän?
NEILIKKA, hyväksyin pyyntösi. :)
Omaa napaa: Vatsa sekaisin edelleen. AARG! Jotenkin aavistelen ettei maha tykkää liiasta makeasta. Onko muille tullut tämmöisiä oireita ettei enää pysy syödä jotakin ruoaka-ainetta?
Laitoin kanssa kutsun ryhmään pääsystä :) täällä 5+0 ja la laskurin mukaan 22.5, toivotaan että kaikki menisi hyvin :)
Laulurastas83 liityin myös ryhmään jos kävisit hyväksymässä. Cam1, meillä peräkkäiset päivät. Mulla tänään 4+6 ja la 23.5
Cam1 meillä on ihan sama laskettuaika! Ja ihan lähellä Barbamamaa siis, hauskaa! :)
Hyväksytty. Ryhmässä näyttää olevan jo 20 henkilöä, keskustelua vain sinne lisää :)
Nyt jotenkin alkaa jo jännittää toi neuvola ja sitten myöhemmin ultra. Että onkohan siellä mahassa nyt asukkia varmasti ja onhan kaikki kunnossa. Kun nyt on huono olo oikeastaan lakannu, syödä tosin pitää jatkuvasti sitten. Muitakaan oireita ei juuri ole, mitä nyt väsyttää ja vatsa on turvonnut. Mutta ei kai pitäisi stressata, tai näin voi itselle sanoa, mutta auttaako se sanominen sitten. Minä kun luulin olevani hirveän järkevä ja rauhallinen ihminen. :'D
Mutta neuvola on jo ensi viikolla, sitten varmaan viisampana taas. Vitsi mä toivon, että kaikki menee hyvin. Ollaan miehen kanssa haluttu lasta jo pitemmän aikaa, pitkään punnittiin, että mites tää elämäntilanne (siis opiskellaan), mutta kun kaikki muut asiat on kohdillaan tai paremminkin, niin päätettiin, että vauva saa tulla, jos on tullakseen. Ja kun nyt raskaana ollaan, niin tuntuu ihan oikealta päätökseltä. :)
Täälläkin yksi reilut kolmisen viikkoa sitten plussannut. :) Teinpä ensimmäistä kertaa tunnuksen tänne, jotta pääsen itsekin osallistumaan keskusteluun.
Eli olemme molemmat 25-vuotiaita ja menimme juuri kesällä (elokuussa) naimisiin. Molemmat myös vielä opiskelijastatuksella, mutta miehellä määräaikainen työsuhde ja dippatyö oikeastaan 99 % valmis ja työsuhde vakinaistetaan heti kunhan hän valmistuu. :) Itse kirjoittelen gradua omaan tahtiin miten alkuraskauden pahoinvointi antaa periksi. Tarkoituksena olisi saada gradu viimeistään huhtikuussa valmiiksi ennen lapsen syntymää.
Olemme ensimmäistä kertaa raskaana ja raskaus tuli täytenä yllätyksenä. Ei siis ollut millään tavalla suunniteltu. Alkujärkytyksen jälkeen olemme molemmat totuttautuneet ajatukseen että meistä tulee vanhemmat emmekä voisi olla onnellisempia tästä. Täytyy toivoa että kaikki sujuu hyvin. :) Hääyönä olimme unohtaneet ehkäisyn ja koska minulla oli pitänyt olla ovulaatio jo kaksi viikkoa ennen hääyötä niin emme osanneet odottaa että raskaus olisi edes käytännössä mahdollinen (vaikka teoriassa tietysti raskaaksi voi tulla milloin tahansa ilman ehkäisyä). No, niinhän siinä kävi että jotenkin kummallisesti ovulaationi oli hypännyt kaksi viikkoa normaalista eteenpäin, ja silloin kun minun kuukautiset piti alkaa niin tapahtuikin saman päivänä hedelmöitys. Tämä olikin aiheuttanut suurta paniikkia että miten pitkällä raskaus on, mikä viikko menossa ja tämän takia kävimme yksityisellä ultrassa. Oli järkyttävän kallista mutta maksaisin sen mieluusti uudestaan mielenrauhani vuoksi. Silloin raskaus oli rv6+6 (pelkäsimme että 8+6) ja siellähän se pienen pieni sykkivä sydänhän näkyi. :)
Nyt mennään siis rv8+2 ja laskettu aika on 1.5.2016. Raskausviikot olivat senkin takia tärkeät, koska olin alkuraskaudessa elänyt tosi epäterveellisesti koska emme tienneet raskaudesta. Olimme olleet lomamatkalla jossa joka päivä juotu alkoholia, käytin masennuslääkkeitä ja tupakoin. Tämä sen takia koska viikot olivat sekaisin ja oikeina ajankohtina tehdyt raskaustestit näyttivät negatiivista.. :/ Kuitenkin luonnollisesti, heti kun saimme tietää kun r-testiin ilmestyi toinen viiva, niin en ole ottanut yhtäkään masennuslääkettä, en tippaakaan alkoholia tai vedänyt yhden yhtä sauhua. Mitä sitä ei lapsensa eteen tekisi. :)
Kävin eilen ensimmäistä kertaa neuvolassa, jossa keskusteltiin se 1,5 tuntia kaikennäköistä raskauteen liittyvää, valitettavasti mieheni ei päässyt kanssani koska juuri aloittanut tuolla uudessa työpaikassa emmekä haluaisi kertoa työnantajalle ennen kuin hänen paikkansa vakinaistetaan. Harmikseni myös neuvolasta olevilla laitteilla ei olisi kuulemma kuullut edes sydänääniä, joten en päässyt niitäkään kuuntelemaan vaikka tällaista olin mielessäni toivonut. Joudun siis odottamaan vielä sen min. 4 viikkoa ennen kuin pääsen taas ultraan. Jostain syystä pelkään ja olen huolestunut keskenmenon mahdollisuudesta vaikka varmaankin ilman syytä.
Tulipa pitkä viesti, mutta oli kyllä asiaakin. :D Ihanaa odotusaikaa teille kaikille! :)
Hiphei! Täällä plussattu toissapäivänä :) Laskureiden mukaan LA 27.5.2016, viikkoja olis 4+5. Mutta hui, miten jännittää!!!! Meilläkin tärppäs heti ekalla kerralla. Minä 29 v. ja mies 23 v., vauva ehtii ennen (jos kaikki menee hyvin!!), kun täytän 30 v. Joko teillä muilla oloja? Väsymys ja rintojen arkuus laittoi tekemään testin ja heti, kun testi näytti +, alkoi huonovointisuus. Suurimpana kiusana nyt kuitenkin huimaus :(
Onnea kaikille odottajille! :)
Tervetuloa kaikki uudet!
Täällä yksi erittäin väsynyt odottaja. Tämä väsymys on aivan kamalaa, ilman päiväunia ei pärjää. Töissäkin olen kuullut olevani väsyneen näköinen. Mutta kai se kuuluu asiaan (en muista olleeni näin väsynyt aiemmissa raskauksissa...). Tänään mittasin hemoglobiinin ja se oli hiukan matala eli kohta saa alottaa rautalisän. Odotan nyt kumminkin ens viikon neuvolaan, et mitä sieltä sanoo. Mut kyllä sitä zombilta melkein näyttää.
Ja paha olo, jatkuvasti. Välillä töissä miettii, et minne mä pääsen oksentamaan! Isompia lapsia, kun haen päiväkodista, niin hoitajat tulevat kertomaan päivästä, nii itse etsin paikkaa, minne olisi hyvä oksentaa. Sisällä on kyllä kaikki pysynyt, ei oletarvinnut kuin kotona oksentaa.
Nyt viikkoja taitaa olla 8+3. Esikoista odottaessa tiesin tarkkaan, mikä viikko ja päivä menossa, nyt ei tiedä, ei ehdi ajatella asiaa. Toisaalta tuntuu, et raskaus sujuu tosi nopeesti!
Täällä laskettu aika olisi kuulemma 24.5.2016 :) Ja viikkoja on nyt 5+1. Neuvolaan sain ajan rv 9 ja kehui myös ultraavansa silloin!
Eli olen ensimmäistä kertaa raskaana ja jännittää aivan hirveästi, varsinkin kun ei ole ollut yhtään mitään oireita kuukautisten poisjäännin lisäksi. En tiedä onko se hyvä vai huono asia?
Ikää tällä hetkellä 19/21, mutta ennen LA molemmilla syntymäpäivät.
Haluaisin vain jo varmistuksen siihen että kaikki on hyvin :/
Hmmm ... Laskettu aika olis 28.5. Joten kai se sit toukokuun puolelle on juuri ja juuri :) millä nimellä se suljettu ryhmä löytyy? Pitää laittaa viestiä sinne sähköpostiin jos pääsis siihen salaiseen :)
Miten iso se faceryhmä jo on? Uskaltaakohan sinne liittyäkkään.. En oo päässy täälläkään siihen suljettuun ryhmään, mut ei mulla tulis täällä kirjoteltuakaan varmaan pahemmin.
Mulla siis tänään kai 4+0, en oo kirjannu menkkoja ylös niin en oo ihan varma päivästä. Mies muuten otti uutisen yllättävän hyvin :) Huh.. Katotaan nyt kestääkö tämä matkassa, stressiä en aio ottaa!