Kaikki vinkit miten päästä yli vaimon pettämisestä?
Meillä molemmilla tänään vapaa päivä ja lounaalla vaimo kertoi pettäneensä minua. Olen shokissa eikä mitään pettämistä ole ollut havaittavissa ja pyysi anteeksi sitä että on kerran hairahtanut sänkyyn toisen miehen kanssa. Vaimon hairahduksesta ei tiedä muut mutta koki parhaaksi kertoa itse. Miten voin enää luottaa toiseen?? Kerran on kertomansa mukaan pettänyt ja näytti puhelimensa viestit ja viime marraskuussa tapahtunut. Naimisissa oltu pian yksitoista vuotta ja viime vuosi on yritetty lasta tuloksetta ja sen takia vaimo halusi kokeilla vierasta. Tänään huusin ensimmäisen kerran koko suhteen aikana ja käskin vaimoa siirtymään vierashuoneeseen, koska en halua nähdä niin pahasti satutti. Moneen tuntiin ei ole puhuttu, mutta paljastettuaan tekonsa sanoi että jos haluan eron niin vaimo suostuu siihen, koska ei halua elää valheessa. V...u mitä tässä pitäisi tehdä kun pitkältä liitolta meni pohja. Pääseekö tästä koskaan yli?
Kommentit (91)
Aha. Minä otin eron koska olin pettänyt vaikka mies olisi halunnut jatkaa. Ihmettelin miten voi olla niin tyhmä että luulee minun pettäneen vahingossa eikä ymmärtänyt että loukkasin aivan harkitusti ja tahallani. Kun toinen ei kunnioita itseään tippaakaan niin minä sentään kunnioitin lopussa ja häivyin.
Käy panemassa kerran maksullista ( muista kumi ) ja kerro se vaimollesi. Muuten et pääse asiasta koskaan ylitse etkä ole tasoissa.
Hetkinen.. ette ole saanet lasta ja vaimosi halusin sen takia vierasta miestä. Eli yritti saada itsensä vieraalla miehellä raskaaksi. Jätä tuollainen nainen heti äläkä kuuntele sen selityksiä.
Itse jättäisin kumppanin tuossa tilanteessa. Kiittäisin ainoastaan rehellisyydestä, että kertoi itse ja sitten lusikat jakoon. Jos sitä lasta niin kovasti haluaa, niin sitä suuremmalla syyllä ei tuhota niitä viimeisiäkin mahdollisuuksia siihen käymällä vieraissa, vai oliko vaimo ajatellut, että jos ap:ssa on vikaa, niin ehkä joku toinen saisi hänet siitettyä?
Ihan sairasta joka tapauksessa käyttää tuollaista tekosyytä. Pettämiselle ei ole mitään muuta hyvää syytä kuin se, että kostaa aiemmin pettäneelle kumppanille, eikä sitäkään voi sanoa oikeasti hyväksi syyksi, kun tarkoituksena on tahallaan satuttaa ja kostaa.
Tässä sulle toi keskustelu. Täällä on tosi hyviä ajatuksia. Itse pidin erityisesti kommentista, jossa puhutaan siitä, miten humalassa voi ihan oikeasti vain estot repsahtaa ilman, että kukaan oikeastaan selvinpäin haluaisi tehdä mitään.
Toivottavasti tästä on apua. Mä luulen, että sun on helpompikin ehkä lukea kommentteja koskien toisen ihmisen tilannetta. Saa etäisyyttä asiaan ja tajuaa senkin, ettei ole yksin tällaisen asian kanssa.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4555775/miten-uskaltaa-erota-voisiko-jo…
Hassu paikka kertoa pettämisestä lounaspöydässä.
Aloitus haiskahtaa tosi pahasti provolta.
On sanonta "hammas hampaasta, käsi kädestä, henki hengestä". Mene ja pane toista naista. Vain niin toinen voi todella tietää miltä sinusta tuntuu juuri nyt. Unohda lässytykset "ei kannata kostaa". Kyllä kannattaa juuri noin. "Samalla mitalla mitataan kuin millä on mitattu".
Jaahas, porvoolaisen naisen kirjoittama juttu pe-iltapäiväämme oli tuo ap:n tarina.
Selkeästi naisen kirjoittamaa tekstiä.
Meet nyt sinne thaimaaseen kuukaudeksi ja voimaannut miehenä.
Vierailija kirjoitti:
On sanonta "hammas hampaasta, käsi kädestä, henki hengestä". Mene ja pane toista naista. Vain niin toinen voi todella tietää miltä sinusta tuntuu juuri nyt. Unohda lässytykset "ei kannata kostaa". Kyllä kannattaa juuri noin. "Samalla mitalla mitataan kuin millä on mitattu".
Olen tästä samaa mieltä. Oma ketutus vähenee kummasti kun ollaan tasoissa, vaikka se lapsellista onkin. Mutta mitä se haittaa olla lapsellinen välillä? Pettäjä myös tajuaa, että hänen teoillaan on seuraukset. Pelkkä laimea anteeksianto on hänelle käytännössä lupa pettää uudelleen, koska ei tullut seurauksia.
Luottaa et tietenkään tämän jälkeen voi, mutta onhan niitä avoimia suhteitakin ja niissäkin pärjätään ihan hyvin. Ehkä voitte miettiä miksi se yksiavioisuus on muka niin tärkeää.
n38
Mitä väliä? Nauttisit sinäkin elämästä.
Yli et pääse luultavasti koskaan. Joskus ajan myötä voi elää tapahtuneen kanssa. Se mikä vähän auttaa on ero. Mitä nopeammin niin siitä se alkaa helpottamaan.
Tässä siis siitä toisesta ketjusta hyvä viesti, joka ei ole samalla tavalla vihamielinen ja hysteerinen niin kuin suurin osan tämän ketjun teksteistä:
Toisenlainen näkökanta minulla kuin suurimmalla osalla: Parisuhteen luottamus voi palautua ja avioliitosta voi tulla jopa parempi, niin kliseeltä kuin se kuulostaakin. Meillä kävi näin.
Olimme hiukan yli kolmikymppisiä ja avioliitossamme oli todellakin kaikki hyvin ja seksiä mies sai ihan varmasti enemmän kuin tarpeeksi, eli se ei ollut mikään syy, vaikka joku tuossa sanoikin, että jos sitä saa tarpeeksi, ei ole tarvetta pettää. Kas kun se pettäminen voi olla esimerkiksi miehen tarve todistaa itselleen, että kelpaa vielä muillekin. Tai miehen luulo, että hänelle kuuluu kaikki ja hän voi saada mitä tahansa; parhaat puolet avioliitosta ja parhaat puolet jostain uudesta ja jännittävästä.
Tottakai minulle oli järkytys, kun syrjähyppy selvisi, mutta ensimmäinen ajatukseni ei todellakaan ollut ero vaan se, että miten tästä mennään yli ja selvitään. Ja kun laitoin vaakakuppiin toiselle puolelle avioliittomme kaikki hyvät asiat ja toiselle puolelle syrjähypyn, oli aika selvää, kummalle puolelle vaaka kallistui.
Asia keskusteltiin läpi, moneen otteeseen, ja tein selväksi, että hyväksyn yhden virheen, mutta jos saman virheen toistaa, se oli sitten siinä. Koska kaikki ihmiset tekevät virheitä, toiset isompia ja toiset pienempiä, mutta virheitään ei pidä toistaa.
Meillä onnistui, mies ymmärsi, mitä olisi voinut menettää ja on siitä lähtien kohdellut minua kuin prinsessaa. Luottamus palasi hiljalleen ja vaikka hänellä oli paljon työmatkoja, en stressannut niistä, sillä itselleni siinä vain hallaa olisin tehnyt. Tästä kaikesta on nyt jo niin paljon aikaa, että voin puhtaalla sydämellä sanoa, että parisuhteemme on syrjähypyn jälkeen ollut todella hyvä ja onnistunut ja molemmat rakastamme toisiamme syvästi. Olemme yhdessä saavuttaneet paljon. Näin jälkeenpäin voin myös nähdä, miten paljon olisinkaan menettänyt, jos olisin halunnut erota. Tuskin toista yhtä hyvää miestä olisin löytänyt.
Ihan liikaa on ihmisiä, jotka ovat valmiit panemaan hanskat naulaan ensimmäisen vastoinkäymisen sattuessa edes yrittämättä päästä vastoinkäymisistä yli.
Eli tsemppiä AP! Jos suhteenne on hyvä, niinkuin kerrot, sen eteen kannattaa todellakin tehdä työtä. Aika parantaa haavat. Eikä niitä haavoja sitten pidä repiä uudelleen auki ja muistella/muistutella niiden aiheuttajasta. Pikku vinkki vielä: Niin onnellisesti on asiat, että ihminen ei pysty ajattelemaan kahta asiaa yhtaikaa. Eli kun se ajatus taas tulee mieleesi, alat aktiivisesti ajatella ihan jotain muuta. Toimi minulla.
Hyväksy ajatus että joka nainen tilaisuuden tullessa pettää ja ei ole niin pientä asiaa mistä naiset ei valehtelisi
MUSTA TUNTUU ETTÄ SE ON IHAN HYVÄ IDEA JA SE OLI IHAN KIVA KUN KÄVIT VIIMEKSI.
Vierailija kirjoitti:
Tai menee ja panee toisen naisen paksuksi. Yrittihän se nainenkin saada toisen kanssa lapsen.
Asian käsitteleminen ja hyväksyminen auttaa. Muista, että pääset yli, jos haluat päästä yli. Parempi, että asia tuli nyt esiin, kuin sitten kun olisitte saaneet lapsen ja olisit miettinyt onko lapsi sinun.
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen.. ette ole saanet lasta ja vaimosi halusin sen takia vierasta miestä. Eli yritti saada itsensä vieraalla miehellä raskaaksi. Jätä tuollainen nainen heti äläkä kuuntele sen selityksiä.
Aika karua, jos olisi tullut raskaaksi niin hän ei olisi kertonut ettet ole isä :/
Siis vaimo yritti lasta toisen miehen kanssa? Jos näin niin lähde. Menee vaan hullummaksi, pettäjä pettää aina uudestaan. Luonnekysymys.
” rikollinen palaa aina rikospaikalle”, kuten eräässä biisissä.
Siitä pääsee yli. Voi kun osaisin etsiä sinulle täältä viestiketjun, jossa juuri vähän aikaa sitten käsiteltiin samaa asiaa mutta siinä mies oli pettänyt kertaluontoisesti naista.
Jotkut todella oppivat virheestään ja jotkut todella katuvat virhettään. Joten jos rakastat vaimoasi, älä ihan ensimmäisenä ole eroamassa, vaikka nyt taatusti sattuu.
Petetyksi tuleminen on yksi hirveimpiä loukkauksia, jonka voi kokea. Olet taatusti nyt shokissa, ja oikeutetusti. Älä tee vielä mitään hätiköityä.
Yritän etsiä sulle sen ketjun, siellä oli hyviä argumentteja. Odota. Laitan linkin tänne, kun löytyy.