Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikki vinkit miten päästä yli vaimon pettämisestä?

Vierailija
18.03.2022 |

Meillä molemmilla tänään vapaa päivä ja lounaalla vaimo kertoi pettäneensä minua. Olen shokissa eikä mitään pettämistä ole ollut havaittavissa ja pyysi anteeksi sitä että on kerran hairahtanut sänkyyn toisen miehen kanssa. Vaimon hairahduksesta ei tiedä muut mutta koki parhaaksi kertoa itse. Miten voin enää luottaa toiseen?? Kerran on kertomansa mukaan pettänyt ja näytti puhelimensa viestit ja viime marraskuussa tapahtunut. Naimisissa oltu pian yksitoista vuotta ja viime vuosi on yritetty lasta tuloksetta ja sen takia vaimo halusi kokeilla vierasta. Tänään huusin ensimmäisen kerran koko suhteen aikana ja käskin vaimoa siirtymään vierashuoneeseen, koska en halua nähdä niin pahasti satutti. Moneen tuntiin ei ole puhuttu, mutta paljastettuaan tekonsa sanoi että jos haluan eron niin vaimo suostuu siihen, koska ei halua elää valheessa. V...u mitä tässä pitäisi tehdä kun pitkältä liitolta meni pohja. Pääseekö tästä koskaan yli?

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esther Perelillä on paljon sanottavaa asiasta: rethinking infidelity

Vierailija
22/91 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt hyvä mies jää tuollaista akkaa katselemaan, jotain itsekunnioitusta pitää sentään olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen.. ette ole saanet lasta ja vaimosi halusin sen takia vierasta miestä. Eli yritti saada itsensä vieraalla miehellä raskaaksi. Jätä tuollainen nainen heti äläkä kuuntele sen selityksiä.

Kertomansa mukaan ei halunnut eikä ole raskaana vieraalle, mutta kun meiltä se ei ole onnistunut niin koki haluavansa testata vierasta. En mitenkään ymmärrä enää vaimon ajatuksen juoksua. ap

Vierailija
24/91 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala suunnitella muuttoa. Puhu luotettavalla ystävälle tai läheiselle. Pura vihaa rakentavasti, vaikka urheillen. Muista, että luotettaviakin naisia löytyy yhä.

Vierailija
25/91 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen.. ette ole saanet lasta ja vaimosi halusin sen takia vierasta miestä. Eli yritti saada itsensä vieraalla miehellä raskaaksi. Jätä tuollainen nainen heti äläkä kuuntele sen selityksiä.

Kertomansa mukaan ei halunnut eikä ole raskaana vieraalle, mutta kun meiltä se ei ole onnistunut niin koki haluavansa testata vierasta. En mitenkään ymmärrä enää vaimon ajatuksen juoksua. ap

Tuo selitys kuulostaa siltä, ettei pidä sinua minkään arvoisena.

Vierailija
26/91 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pattayalle terapiaan pariksi kuukaudeksi.

Vierailija
27/91 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panet tästä lähtien vaimoasi vaan kakkoseen ilman liukastetta ja muista paiskia pakaroita huolella.

Vierailija
28/91 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nyt ainakin joku päivä rauhoittua ja antaa shokin laantua.  Tilanne on karmea, mutta kun saat järkesi toimimaan tiedät paljon enemmän mitä pitäisi tehdä. Nyt neuvot menevät aika lailla hukkaan tai ohjaavat sinua tekoihin, joita saattaisit myöhemmin katua. 

Keskustele sitten vaimosi kanssa uudelleen, mutta jos tekee mieli huutaa ja karjua jo nyt tee se. Vaimosi on myös otettava vastaan kaikki se, miten sinä käsittelet tapahtumaa. 

Vierailija
29/91 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimosi saattoi sanoa noin ihan vain, koska ihminen hätäpäissään yrittää keksiä jonkin järkevän tai edes jonkin selityksen teoilleen. En ottaisi tuota selitystä kovin vakavasti. Tuossa tyhmintä on, että vaimosi yrittää nyt hätäpäissään vähän siirtää syytä sunkin niskaan... ikään kuin että koska et ole pystynyt antamaan minulle lasta, kokeilin vierasta. Ei kovin tyylikästä, ja tästä iso miinuspiste vaimollesi.

Mutta nyt ydinkysmys on, rakastatko häntä silti? Ihminen voi tehdä virheitä ja hän voi olla epätäydellinen ja sinä saatat siitä huolimatta rakastaa häntä. Ei se ole häpeä. Pointtina lähinnä, että sun täytyisi tietää rehellisesti, rakastatko vai etkö. Koska tää on se ydinjuttu ja vastaus tohon kysymykseen ratkaisee sen, kannattaako sun jättää vaimosi vai ei.

Vierailija
30/91 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettikö sen takia, koska oli tyytymätön lapsettomuuteen? Halusiko hän pettää sen takia, kun ei uskalla ehdottaa itse eroa? Joka tapauksessa toi petämisen oma-aloitteisesti esille. Joko haluaa eroa, mutta ei uskalla tai koittaa puhdistaa omatuntoa. Jos hakee puhtaasti nautintoa, tuskin olisi kertonut vaan jatkaisi sivusuhdetta.

Jos tarvitset jutteluapua, miesten linjaan voi soittaa anonyymisti. Siellä on ammattilaisia paikalla neuvomassa miten tällaisesta voi selvitä.

Vierailija
31/91 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hauskaa, että kun nainen tekee aloituksen jossa kertoo miehen pettäneen, niin ketju täyttyy saman tien aggressiivisista "JÄTÄ SE MULKKU HETI!!"- viesteistä, mutta kun mies kertoo että nainen on pettänyt niin kaikki sanookin että siitä pääsee kyllä yli, älä tee nyt mitään hätiköityä vaan ole ymmärtäväinen. :DD

Samat säännöt molemmille, sanon minä. Ensin mene ja pane jotain toista, jotta nainen saa itse kokea saman. Sitten jätä mokoma eukko ja etsi parempi tilalle.

Vierailija
32/91 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka pettäisi harkintakyvyn pettäessä, hetken mielijohteesta, humalatilan auttamana tai vaan puhtaasta himosta jotain toista kohtaan, mutta se että yritti raskautua toiselle miehelle ja luultavasti vielä myös kusettamalla tätä toista miestä on täysin anteeksiantamatonta. En luottaisi tuollaiseen naiseen enää missään asiassa. Pettämisen noista muista syistä mielestäni on mahdollista antaa anteeksi mutta ei tuollaista.

Vierailija
33/91 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kuitenkin rehellisesti kertoi sinulle pettämisestä, joka kaiketi on merkki katumuksesta. Jos hän olisi paatunut pettäjä, ei hän olisi ilmiantanut itseään. Minusta se on jonkin verran positiivinen merkki tässä.

Vierailija
34/91 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän kuitenkin rehellisesti kertoi sinulle pettämisestä, joka kaiketi on merkki katumuksesta. Jos hän olisi paatunut pettäjä, ei hän olisi ilmiantanut itseään. Minusta se on jonkin verran positiivinen merkki tässä.

Mulle on kyllä kerrasta poikki, jos on pettänyt niin luottamus on mennyt. Siinä mielessä hyvä että kertoi, että mieskin tietää rehellisesti tilanteen ja itse arvioida, haluaako ja pystyykö enää jatkaa. Itse en pystyisi.

Vierailija
35/91 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et pääse siitä yli. Niin se vain ikävä kyllä on. Ero on oikein hyvä vaihtoehto, olosi on varmasti helpottunut sen jälkeen.

Vierailija
36/91 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että tässä keskustelussa ihan kaikki julistavat kostoa tai sitä etteivät pääsisi yli. Siinä toisessa ketjussa, jossa mies petti naista, oli paljon enemmän niitäkin, jotka sanoivat, että pettämisestä pääsee yli.

Täällä on taas kostonhimoisten kokoontumisajot meneillään. On niin ihanaa leikkiä draamaa, kun kyseessä on ventovieraan eikä oma elämä. Läheskään aina ei tosielämässä yhdestä pettämisestä kannata pilata elämää. Pettämisestä pääsee yli, mutta kyse on tietysti siitä, miten syvä on suhde ollut ja onko siinä rakkautta.

Pelkän tyhmänylpeyden tai kostonhimon takia ei kannata muuttaa johonkin lähiöyksiöön asumaan ja pilata elämäänsä sillä, että silti kaipaa sitä vanhaa elämää oman rakkaan kanssa. Te, jotka usutatte suoraan tähän taloudellisestikin raskaimpaan vaihtoehtoon, olette jonkin verran moraalittomia.

Tilanne on tosi ap:lle, vaikka teille pelkkää roolileikkiviihdettä, jossa parasta on saada muhia kostofantasioissa, joita ette kuitenkaan itsekään tosielämässä toteuttaisi.

Vierailija
37/91 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, että tässä keskustelussa ihan kaikki julistavat kostoa tai sitä etteivät pääsisi yli. Siinä toisessa ketjussa, jossa mies petti naista, oli paljon enemmän niitäkin, jotka sanoivat, että pettämisestä pääsee yli.

Täällä on taas kostonhimoisten kokoontumisajot meneillään. On niin ihanaa leikkiä draamaa, kun kyseessä on ventovieraan eikä oma elämä. Läheskään aina ei tosielämässä yhdestä pettämisestä kannata pilata elämää. Pettämisestä pääsee yli, mutta kyse on tietysti siitä, miten syvä on suhde ollut ja onko siinä rakkautta.

Pelkän tyhmänylpeyden tai kostonhimon takia ei kannata muuttaa johonkin lähiöyksiöön asumaan ja pilata elämäänsä sillä, että silti kaipaa sitä vanhaa elämää oman rakkaan kanssa. Te, jotka usutatte suoraan tähän taloudellisestikin raskaimpaan vaihtoehtoon, olette jonkin verran moraalittomia.

Tilanne on tosi ap:lle, vaikka teille pelkkää roolileikkiviihdettä, jossa parasta on saada muhia kostofantasioissa, joita ette kuitenkaan itsekään tosielämässä toteuttaisi.

Sinähän et tiedä kommentoijien etkä ap:nkaan tilanteesta lopulta yhtään mitään. Olen sitä mieltä että pettäminen on asia, jota ei anneta anteeksi. Ja miksi? Koska olen itse pettänyt. Kerroin ekan kerran jälkeen ja kaduin ihan hirveästi, mutta kun se raja oli ylitetty, seuraava kerta oli jo helpompi. Halusin olla uskollinen, mutta siinä suhteessa en vain pystynyt olemaan.  En edes tiedä pystyisinkö nytkään olemaan, mutta olen tyytyväinen sinkkuuteen enkä edes halua suhdetta.

Miksi kuvittelet, että ap olisi automaattisesti onneton eron jälkeen? Minulle jokainen ero on ollut helpotus. Elämä sinkkuna on vapaata ja hyvää. Miljoona kertaa parempaa kuin huonossa suhteessa oleminen.

Vierailija
38/91 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy panemassa kerran maksullista ( muista kumi ) ja kerro se vaimollesi. Muuten et pääse asiasta koskaan ylitse etkä ole tasoissa.

En ole niin alhainen, että kävisin maksullisissa ja sitä paitsi kunnioitan naisia (vaimoani) paljon että siitä tulisi vain pahempi olo. Pska mieli mutta kostaminen ei auta. ap

Vierailija
39/91 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy itsekkin kerran vieraissa, niin olette tasoissa.

Vierailija
40/91 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy itsekkin kerran vieraissa, niin olette tasoissa.

Ajatteleeko joku ihan tosissaan parisuhdeasioista näin lapsellisesti?