Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi olla mahdollista että lapsi oli oksentanut koulussa ja lähetetty kotiin, mutta minulle ei oltu ilmoitettu koulun puolesta mitään?

Vierailija
18.03.2022 |

Poika itse soitti kotoa, mutta wilmassa ei ollut mitään merkintää. Eikö koulusta kuuluisi ilmoittaa huoltajalle jos lapsi lähtee kesken koulupäivän kotiin? Mitä jos hän olisi ollut huonommassa kunnossa ja vaikka pyörtynyt matkalle enkä minä olisi tiennyt mitään. Onneksi oli jaksanut kävellä kotiin vaikka onkin kipeä. Kasiluokkalaisesta kyse.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä noin vanhasta lapsesta ajatellaan, ettei tarvitse ilmoitella. Olisihan se hyvä silti ilmoittaa.

Vierailija
2/26 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi olisi voinut soittaa sinulle itse koulusta jos ei olisi jaksanut tai voinut kävellä kotiin. Näin ovat varmaan open/reksin kanssa sopineet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän itse ilmoittanut jollekin, että lähtee kotiin, vai lähtenyt vaan? Onhan siellä wilmassa sitten ainakin punainen poissaolomerkintä. Onko ollut sijainen, joka ei voi laittaa merkintää? Vai onko hän sanonut opettajalle, että kotona on joku aikuinen, tai hän on soittanut, tai että kotona tiedetään. Vai etkö ole vastannut?

Kyllä meillä ainakin koulussa tehdään niin, että kun oppilas ilmoittaa olevansa sairas, hän soittaa huoltajalle, että lähtee kotiin, ja joku aikuisista on kuuntelemassa siinä vieressä. 

Vierailija
4/26 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasiluokkalainen enää mikään pikkulapsi ole.

Vierailija
5/26 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-15-vuotias osaa ilmoittaa ihan itsekin

Vierailija
6/26 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksesi teet koululle,saat ihan oikean vastauksen sieltä.Mitä vaikeutta oli otta kontakti kouluun asiasta?

Vierailija
7/26 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää koulun ilmoittaa. Mun esikoinen sai migreenikohtauksia ja joka kerta kouluterkka soitti tilanteen. Koskaan eivät lähettäneet itseksensä vain kotiin.

Vierailija
8/26 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hän itse ilmoittanut jollekin, että lähtee kotiin, vai lähtenyt vaan? Onhan siellä wilmassa sitten ainakin punainen poissaolomerkintä. Onko ollut sijainen, joka ei voi laittaa merkintää? Vai onko hän sanonut opettajalle, että kotona on joku aikuinen, tai hän on soittanut, tai että kotona tiedetään. Vai etkö ole vastannut?

Kyllä meillä ainakin koulussa tehdään niin, että kun oppilas ilmoittaa olevansa sairas, hän soittaa huoltajalle, että lähtee kotiin, ja joku aikuisista on kuuntelemassa siinä vieressä. 

Ilmeisesti oli käynyt opettajanhuoneessa välitunnilla sanomassa luokanvalvojalle että on oksentanut ja on paha olo ja saanut lähteä kotiin. Mutta sitä itsekin hämmästelen kun ei mitään soittoa koulun puolesta tullut. Olisin ajatellut, että asia olisi hoidettu jotenkin tuolla tavalla, että lapsi soittaa niin että joku aikuinen kuuntelee vieressä. Pääasia kuitenkin, että lapsi oli päässyt kotiin ja on kunnossa.

Ap

Vierailija
9/26 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poikasi hieman valehteli opetajalle ja seposti sanoi on jo ilmotanut kotiin oksenus ymm.muka.Osaa noi nuoret.Väsyy nekin koleen.Ihan samoin kuin duunin aikuinen väsyy!Koulussa ollaan koko päivä melussa,ei lädetä tupakka ja kahvitauolle kun hatutaa!Joten dunissa voi otta erä tauon milloin vain.Sitä kun ette ymärrä siellä työelämässä.Mitä siellä koulussa oikeasti on koko päivä olla?

Vierailija
10/26 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos poikasi hieman valehteli opetajalle ja seposti sanoi on jo ilmotanut kotiin oksenus ymm.muka.Osaa noi nuoret.Väsyy nekin koleen.Ihan samoin kuin duunin aikuinen väsyy!Koulussa ollaan koko päivä melussa,ei lädetä tupakka ja kahvitauolle kun hatutaa!Joten dunissa voi otta erä tauon milloin vain.Sitä kun ette ymärrä siellä työelämässä.Mitä siellä koulussa oikeasti on koko päivä olla?

Lopeta tuo sokeltaminen ja käy oma peruskoulusi loppuun. Ääliö!

Vierailija
11/26 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää koulun ilmoittaa. Mun esikoinen sai migreenikohtauksia ja joka kerta kouluterkka soitti tilanteen. Koskaan eivät lähettäneet itseksensä vain kotiin.

Migreenikohtaus on ehkä eri asia kun siinä ei välttämättä ole niin toimintakykyinen. Opehuoneen ovelle tuleva vatsavaivainen sen sijaan varmasti kykenee myös soittamaan kotiväelle.

Onhan yläkoululaiset jo muutenkin yksikseen kotona sairastamassa, ei vanhemmat siihen lomaa saa.

Vierailija
12/26 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niin, mutta alaikäinen on.

Onneksi jaksoi kävellä kotiin eikä sattunut mitään. Se on pääasia. Ihmetyttää vain, että mitään ei koulusta ilmoitettu.

Ap

Vierailija
13/26 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta tuo sokeltaminen ja käy oma peruskoulusi loppuun. Ääliö!

Mitä sen on väliä, jos on joku kirjoitusvirhe? Hyvin tuosta selvän saa. Anna lukihäiriöisten kirjoittaa siinä missä muutkin, ei tämä mikään tavauskisapalsta ole.

Vierailija
14/26 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus näitä äityliinejä, kun 15 vuotiastakin kutsutaan LAPSEKSI aina kun halutaan säälipisteitä🙄

Se sun teinipoika kuule jo varmasti pukkaa omiakin lapsia, kun silmä välttää.

Vuoden päästä moni ton ikänen jo asuu itsenäisesti, vaikkei ehkäisy olikaan pettänyt.

Vierailija
15/26 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on oikeasti kipeä, että ei se mitään valehdellut.

Ap

Vierailija
16/26 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niin, mutta alaikäinen on.

Onneksi jaksoi kävellä kotiin eikä sattunut mitään. Se on pääasia. Ihmetyttää vain, että mitään ei koulusta ilmoitettu.

Ap

Odotatko, että vielä 17v:nakin opettajat soittelee, kun on ALAIKÄINEN🤣

Vierailija
17/26 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista sanoa sille LAPSELLESI, ettei voi rällätä mopollaankaan ympäri kyliä jollei opettaja ole vahtimassa ja ilmoittamassa milloin lähtee kotiin päin.

Vierailija
18/26 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yläkoulussa opettajat soittele tuollaisista todellakaan. Wilma-merkinnän sen sijaan täytyy laittaa.

Vierailija
19/26 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muista että edes silloin 80-90 -lukujen taitteessa, ennen kännykkäaikaa yläasteikäisistä olisi enää vanhemmille soiteltu, jos kesken päivää kipeinä kotiin lähtivät. Jos siis olivat siinä kunnossa, että itse kotiin selvisivät, eivätkä maanneet jonkun ankaran migreenikohtauksen tai muun vakavamman kourissa. Itsekin muutaman kerran kesken piävää kipeänä lähdin kotiin ja opettaja kysyi vain, pääsenkö varmasti itse kotiin vai tulisiko joku luokkakaveri varmuudeksi saattaamaan. Ihan itse sitten soitin isälle tai äidille kotoa, että oon muuten hei kuumeessa täällä, tuutteko vaikka apteekin kautta. Nykyään nyt luulisi, että tolpillaan pysyvä kasiluokkalainen oppilas tosiaan voisi ihan itse laittaa vanhemmille viestiä tai soittaa, jos olo on sellainen, ettei ehkä yksin pärjää.

Vierailija
20/26 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yläkoulussa opettajat soittele tuollaisista todellakaan. Wilma-merkinnän sen sijaan täytyy laittaa.

No hyvä tietää nyt. Pitääpä sanoa pojalle, että jos joskus näin käy uudestaan niin soittaa itse jo koulusta.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi