Ihmisillä on outo taipumus tehdä epäterveistä toimintamalleistaan ylpeydenaiheita
Tämä on todella outo ja rasittava ilmiö. Ihminen saattaa esimerkiksi olla työnarkomaani ja olla ylpeä siitä huolimatta siitä että se aiheuttaisi haittaa muille elämän osa-alueille. Joku voi olla ylpeä siitäkin että juo paljon alkoholia, etenkin jos nuori ihminen kyseessä. Saatetaan olla ylpeitä siitäkin kun ollaan hyper-itsenäisiä eikä tarvita ketään vaikka usein kyseessä on coping-mekanismi jolla peitetään sitä ettei ole koskaan ollut turvallista tarvita ketään.
Kommentit (4)
Jep. Toksinen positiivisuus. Kaikki on ihanaa ja onnistuu kun vain joogaat ja meditoit.
Vierailija kirjoitti:
Etenkin tuo työnarkomania on jopa yhteiskunnallisesti hyväksytty kehuskelun aihe. Ei mitään väliä vaikka työnarkomaanilla lapsia, jotka sitten joutuvat kasvattamaan itse itsensä ja olemaan väsymyksestä raivoavan vanhemman sylkykuppeina, ainoastaan se on hienoa että ihminen tekee töitä 24/7.
Tämä juuri, yhteiskunta toimii tässä asiassa vääristävänä peilinä. Ja se sit saa aikaan sitä että ihmiset muun muassa laiminlyö lapsiaan vailla tunnontuskia. /Ap
Kyse lienee siitä, että välttämättömyydestä tehdään hyve. Eli kun muutakaan ei voi kuin olla oma itsensä.
Minäkin olen snobi, jota pidetään kielteisenä piirteenä, mutta en sitä peittele, koska se tulee ilmi joka tapauksessa enkä mahda sille mitään mistä pidän.
Etenkin tuo työnarkomania on jopa yhteiskunnallisesti hyväksytty kehuskelun aihe. Ei mitään väliä vaikka työnarkomaanilla lapsia, jotka sitten joutuvat kasvattamaan itse itsensä ja olemaan väsymyksestä raivoavan vanhemman sylkykuppeina, ainoastaan se on hienoa että ihminen tekee töitä 24/7.