Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta 3kk työttömänä ja en edes halua töihin

Vierailija
18.03.2022 |

Tutuille ja sukulaisille tietysti manaan työttömyyttäni, mutta oikeastaan tämä on ihanan rentouttavaa, kun ei tarvitse herätä aamulla ruuhkametroon ja raataa niska limassa 8 tuntia. Haenkin töitä vähän puolivillaisesti.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta saattaa päästä tetsaamaan metsissä. Kannattaa alkaa treenaan.

Vierailija
62/71 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä ymmärrä kotona möhjöttäjiä. Itselle kotona hengailu on todella tylsää puuhaa. Mut meitä on moneks

Sulla ei siis ole päänsisäistä elämää, kun muilta stimulaa tarvitset. Voivoi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt kesäksi kannata töitä hakea, syksyllä sitten kun kesä-esat ovat lähteneet.

Oletko unohtanut toukokuussa alkavan aktiivimalli. Siinä haetaan koko kesä per se hiessä töitä. Hyvä jos ehtii aurinkoa nähdä.

Milloinhan mahtaa Te-toimisto tiedottaa asiakkaitaan tuosta mallista? Vielä ei ole tullut mitään tietoa.

Kaikki eivät nimittäin lue Vauva-palstaa.

Miksi siitä pitää erikseen tiedottaa? Eihän siinä muutu mikään muu kuin että

asiakasta tavataan useammin kuin nyt ja asiakkaan pitää kertoa, mitä töitä haki. Ei minusta ydinfysiikkaa hoksata ilman erillistä tiedottamista, että pari asiaa muuttuu. Vai mitä tiedotusta kaipaat?

Valtion organisaatiolla on lakisääteinen velvollisuus tiedottaa asiasta. Kaipaan tietoa siitä, mitkä asiat muuttuvat ja miten.

Voitko täsmentää tätä? Asiakkaan maailmassa ei oikeastaan muutu mikään, joten mitä tietoa haluat? Töitä on pitänyt aina hakea ja karensseja jaetaan nytkin, mikä muutoksessa siis mietityttää. Ei verottajakaan laita kaikille kirjettä että hei, ekat veroilmoitukset on nyt valmiita hyväksyttäviksi, vaikka se on selkeä muutos entiseen.

Vierailija
64/71 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kyllä ymmärrä kotona möhjöttäjiä. Itselle kotona hengailu on todella tylsää puuhaa. Mut meitä on moneks

Vai tylsää. Aika ei meinaa riittää kaikkeen. Ulkoilen paljon, luen, autan vanhaa äitiäni, siivoan, hoidan kaikki ne roikkumaan jääneet pienet asiat, joita töissäkäydessä vaan lykkäsi.

On aikaa opiskella kieliä, harrastaa keskellä päivää... Saa nukkua, kun nukuttaa.

Vierailija
65/71 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimallista pitää tehdä henk koht soppari montako paikkaa pitää hakea. Minä ainakaan hae mitään ilman sopimusta.

Näinhän se on ja jos  et laita nimeä sopimukseen, saat 7 vrk karenssin ja sitten 14 vrk karenssin ja sitten 12 vko korvauksettoman määräajan.

Onko ne karenssit noin lyhyitä? Sitten vaan laskee veroprosenttia sopivassa määrin niin karenssin vaikutus +-0

Tukirahoista ei saa mitään nollaverotusta, palkasta voi saada.

Vierailija
66/71 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut 15 vuotta työttömänä. Haluaisin töihin, mutta en mihin tahansa töihin. Valitettavasti näin pitkän työttömyyden jälkeen en enää mihinkään töihin pääse - en edes niihin huonoimpiin. Siksi on vain pakko jatkaa työttömyyttä.

Oletko vielä työkkärin asiakas? Mulle ainakin soiteltiin 3 kk välein ja kysyttiin miksi en ole työllistynyt. En tiedä johtuuko iästä. Olen 30

Olen. Mulle on nyt viime aikoina soiteltu noin kerran vuodessa. Mutta eihän se ole kuin yksi puhelu eikä se työllistä eikä myöskään mihinkään velvoita.

Vierailija
67/71 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukirahoilla lainaa lyhennetty ja kohta maksettu pois. Myös työtön saa asuntolainaa. Helsingissäkin.

Itse kun hain asuntolainaa piti olla säännölliset tulot ja noin 40 000 euroa omaa rahaa. Useimmalle työttömälle tämä on melko lailla mahdottomuus jos ei ole omaisuutta ja/tai isoja säästöjä.

Olin tehnyt nyt jälkeen päin katsottuna siinä mielessä järkevästi, että ostin asunnon heti valmistumisen jälkeen. Yllättäen tästä alueesta tuli ns. trendialue. Jos olisin asustellut tuolloin vuokralla, asuisin vuokralla edelleen. Joskus riskinotto kannattaa.

Olen jo yli 40 ja en koe että minulta puuttuisi mitään sellaista, mitä työssäkäyvillä olisi.

Yli 40v on vielä nuori ja sinulla on luultavasti eläkeikään vielä 20 hyvää työvuotta.

Toki joe et elätä itseäsi tuilla, jotka maksetaan verovaroista, on sama oletko töissä vai ei. Mutta jos laiskuuttasi nostelet työttömyystukea, vaikka mikään ei estä sinua menemästä töihin, olet yhteiskunnan lokki ja toisten siivellä elävä luuseri.

Vierailija
68/71 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt kesäksi kannata töitä hakea, syksyllä sitten kun kesä-esat ovat lähteneet.

Oletko unohtanut toukokuussa alkavan aktiivimalli. Siinä haetaan koko kesä per se hiessä töitä. Hyvä jos ehtii aurinkoa nähdä.

Milloinhan mahtaa Te-toimisto tiedottaa asiakkaitaan tuosta mallista? Vielä ei ole tullut mitään tietoa.

Kaikki eivät nimittäin lue Vauva-palstaa.

Miksi siitä pitää erikseen tiedottaa? Eihän siinä muutu mikään muu kuin että

asiakasta tavataan useammin kuin nyt ja asiakkaan pitää kertoa, mitä töitä haki. Ei minusta ydinfysiikkaa hoksata ilman erillistä tiedottamista, että pari asiaa muuttuu. Vai mitä tiedotusta kaipaat?

Valtion organisaatiolla on lakisääteinen velvollisuus tiedottaa asiasta. Kaipaan tietoa siitä, mitkä asiat muuttuvat ja miten.

Voitko täsmentää tätä? Asiakkaan maailmassa ei oikeastaan muutu mikään, joten mitä tietoa haluat? Töitä on pitänyt aina hakea ja karensseja jaetaan nytkin, mikä muutoksessa siis mietityttää. Ei verottajakaan laita kaikille kirjettä että hei, ekat veroilmoitukset on nyt valmiita hyväksyttäviksi, vaikka se on selkeä muutos entiseen.

Kuinka montaa työpaikkaa kuukaudessa pitää hakea? Kuka arvioi, olenko pätevä niihin työpaikkoihin, joita olen hakenut? Miten hakemisesta informoidaan Te-toimistoa? Mitä todisteita he kaipaavat haetuista työpaikoista? Onko minulle määritelty joku tietty henkilö, jolle raportoin? Soittaako hän minulle, lähestyykö postitse vai miten? Kuinka usein minuun ollaan yhteydessä ja millä välinein?

Vierailija
69/71 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukirahoilla lainaa lyhennetty ja kohta maksettu pois. Myös työtön saa asuntolainaa. Helsingissäkin.

Itse kun hain asuntolainaa piti olla säännölliset tulot ja noin 40 000 euroa omaa rahaa. Useimmalle työttömälle tämä on melko lailla mahdottomuus jos ei ole omaisuutta ja/tai isoja säästöjä.

Olin tehnyt nyt jälkeen päin katsottuna siinä mielessä järkevästi, että ostin asunnon heti valmistumisen jälkeen. Yllättäen tästä alueesta tuli ns. trendialue. Jos olisin asustellut tuolloin vuokralla, asuisin vuokralla edelleen. Joskus riskinotto kannattaa.

Olen jo yli 40 ja en koe että minulta puuttuisi mitään sellaista, mitä työssäkäyvillä olisi.

Yli 40v on vielä nuori ja sinulla on luultavasti eläkeikään vielä 20 hyvää työvuotta.

Toki joe et elätä itseäsi tuilla, jotka maksetaan verovaroista, on sama oletko töissä vai ei. Mutta jos laiskuuttasi nostelet työttömyystukea, vaikka mikään ei estä sinua menemästä töihin, olet yhteiskunnan lokki ja toisten siivellä elävä luuseri.

En ole määritelmää vailla enkä etsi hyväksyntää muilta, kiitos vain. Minä määrittelen itse sen, kuka olen.

Vierailija
70/71 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimallista pitää tehdä henk koht soppari montako paikkaa pitää hakea. Minä ainakaan hae mitään ilman sopimusta.

Näinhän se on ja jos  et laita nimeä sopimukseen, saat 7 vrk karenssin ja sitten 14 vrk karenssin ja sitten 12 vko korvauksettoman määräajan.

Onko ne karenssit noin lyhyitä? Sitten vaan laskee veroprosenttia sopivassa määrin niin karenssin vaikutus +-0

Tukirahoista ei saa mitään nollaverotusta, palkasta voi saada.

Ei saa, veroprosentti on kuitenkin paljon alempi jos on kaksikin viikkoa tulottomana.

Vierailija
71/71 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille haki 120 ihan hyvää tyyppiä, lopulta piti valita työtön tai työpaikanvaihtaja. Pomo ilmoitti, että ilman muuta se työpaikanvaihtaja, työttömät on usein liian tyytyväisiä siihen, että ei tarvitse tehdä mitään.

Tämäkin palsta sen kertoo.

Juu, tämä palsta ja sen yksi keskustelu kertoo todellisuudesta kaiken oleellisen.

Todellisuudessa suurin osa työttömistä haluaa mielekkääseen työhön. Tuo mainitsemasi ”tyytyväisyys siihen, että ei tarvitse tehdä mitään”, on täyttä p-kaa. Valtaosa työttömistä tekee paljonkin töitä, mutta ei vain saa siitä palkkaa. Työteliäisyydestä ei palkkatyöttömyys kerro yhtään mitään, sellaisia toistaitoisia typeriä vetelyksiä on työpaikat täynnä, että oksat pois.

Sen sijaan jokainen työtön tuntee tuon sinun ja pomosi kelan ja sen, miten te sitä vahvistusharhoissanne vahvistatte ja siksi ei valita taitavinta, pätevintä jne. vaan se, jolla jo on työ. Kunnes sitten ei olekaan ja siinäpä sitten miettii jokainen kohdallaan, että miten tämä käänne nyt yhtäkkiä itsessään vaikuttaa työllistymiseen, vaikka minussa ei ole mikään muuttunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi