Kohta 3kk työttömänä ja en edes halua töihin
Tutuille ja sukulaisille tietysti manaan työttömyyttäni, mutta oikeastaan tämä on ihanan rentouttavaa, kun ei tarvitse herätä aamulla ruuhkametroon ja raataa niska limassa 8 tuntia. Haenkin töitä vähän puolivillaisesti.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Olen kohta työtön, oma valinta. Irtisanoudun työstä jossa ollut 34 v. Ei jaksa enää yhtään, tämä riittää mulle. Ikä onneksi suojaa etten enää töihin pääse,ihanaa:)
Minkä ikäinen olet? Ei se ikä ainakaan minua "suojannut" koska olen päässyt töihin vielä 59vuotiaana.
Mä en kyllä ymmärrä kotona möhjöttäjiä. Itselle kotona hengailu on todella tylsää puuhaa. Mut meitä on moneks
Vierailija kirjoitti:
Kohta 2 vuottatyöttöm'nä enkä halua töihin. Olen koko ikäni kärsinyt sosiaalisista peloista ja jännittämisestä joten töihin meno on kamalaa. Olen kyllä hakenut etätyö paikkoja mutta en ole saanut. Nyt pitäisi osallistua työkkärin työvalmennukseen, koska kuulemma minussa jotan "vikaa" kun en ole työllistynyt 2 vuoteen.. Huoh, pitäisiköhän vain hakea sairaslomaa? Mutta ei kyllä jaksaisi sitä terapia rumbaakaan, TAAS.
Ymmärrän tunteesi! Noi työkkärin työvalmennukset ovat itse perkeleestä! Vois myös verrata sitä paholaisen palvontaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt kesäksi kannata töitä hakea, syksyllä sitten kun kesä-esat ovat lähteneet.
Oletko unohtanut toukokuussa alkavan aktiivimalli. Siinä haetaan koko kesä per se hiessä töitä. Hyvä jos ehtii aurinkoa nähdä.
Milloinhan mahtaa Te-toimisto tiedottaa asiakkaitaan tuosta mallista? Vielä ei ole tullut mitään tietoa.
Kaikki eivät nimittäin lue Vauva-palstaa.
Kela on toitottanut sitä jo kauan.
Ei o,e tullut Kelastakaan tietoa asiasta.
Se lukee Kelan tiedotteissa.
Ei ole tullut Kelasta mitään tiedotetta.
Itselläni on nyt noin 90 euroa päivä ansiosidonnainen bruttona. Uutta työssäoloehtoa 25 viikkoa alemmalla palkalla. Eli kun olisin viikon töissä sen jälkeen päiväraha laskisi 20 prosenttia. Motivoivaa on. Vanhassa olisi vielä 200 päivää.
Aktiivimallista pitää tehdä henk koht soppari montako paikkaa pitää hakea. Minä ainakaan hae mitään ilman sopimusta.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä ymmärrä kotona möhjöttäjiä. Itselle kotona hengailu on todella tylsää puuhaa. Mut meitä on moneks
On outo ajatus, että työttömät hengailisivat vain kotona eikä heillä olisi päivärytmiä yms. Tai kun aina puhutaan että työstä saa rytmiä elämään jne. Ihan kuin työssäkäynti olisi maailman ainut asia, joka voi tuoda elämään sisältöä. Kuinka mielikuvituksettomia ihmiset oikein on, jos eivät työttömänä keksi tekemistä ja sisältöä päiviinsä? En kertakaikkiaan tajua.
t. Työtön, jolla ei koskaan ole tylsää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt kesäksi kannata töitä hakea, syksyllä sitten kun kesä-esat ovat lähteneet.
Oletko unohtanut toukokuussa alkavan aktiivimalli. Siinä haetaan koko kesä per se hiessä töitä. Hyvä jos ehtii aurinkoa nähdä.
Milloinhan mahtaa Te-toimisto tiedottaa asiakkaitaan tuosta mallista? Vielä ei ole tullut mitään tietoa.
Miksi siitä pitää erikseen tiedottaa? Eihän siinä muutu mikään muu kuin että
asiakasta tavataan useammin kuin nyt ja asiakkaan pitää kertoa, mitä töitä haki. Ei minusta ydinfysiikkaa hoksata ilman erillistä tiedottamista, että pari asiaa muuttuu. Vai mitä tiedotusta kaipaat?
Työttömänä herään joka päivä klo 8. Aina on tekemistä. Lähinnä ihmettelee missä välissä edes ehtis töissä käydä.
Jos työnteko olisikin vain työntekoa, mutta aina joutuu jonkun narsisti kiusaajan uhriksi, koska on vähänkin erilainen. Olen erityisen hiljainen, ujo ja herkkä, ja olen aina joutunut jonkun toimesta silmätikuksi. Minua on jopa syytetty varkaaksi luonteeni takia! Työpaikat olkoon teille "normaaleille sosiaalisille", onhan se selvä että erilaiset syrjitään aina ja me ei saada rauhassa edes tehdä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.kela.fi/ajankohtaista-henkiloasiakkaat/-/asset_publisher/kg…
Uuden työnhakumallin eli niin sanotun pohjoismaisen työvoimapalvelumallin on tarkoitus tulla voimaan toukokuussa 2022.
Vierailija kirjoitti:
Aktiivimallista pitää tehdä henk koht soppari montako paikkaa pitää hakea. Minä ainakaan hae mitään ilman sopimusta.
Näinhän se on ja jos et laita nimeä sopimukseen, saat 7 vrk karenssin ja sitten 14 vrk karenssin ja sitten 12 vko korvauksettoman määräajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin esim. kesätöitä hakiessa pitää olla liikkeellä jo tammikuussa. Firmatkin pitää lomiaan eikä rekry käy kuumana heinäkuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siitä pitää erikseen tiedottaa? Eihän siinä muutu mikään muu kuin että
asiakasta tavataan useammin kuin nyt ja asiakkaan pitää kertoa, mitä töitä haki. Ei minusta ydinfysiikkaa hoksata ilman erillistä tiedottamista, että pari asiaa muuttuu. Vai mitä tiedotusta kaipaat?
Valtion organisaatiolla on lakisääteinen velvollisuus tiedottaa asiasta. Kaipaan tietoa siitä, mitkä asiat muuttuvat ja miten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on ja jos et laita nimeä sopimukseen, saat 7 vrk karenssin ja sitten 14 vrk karenssin ja sitten 12 vko korvauksettoman määräajan.
Onko ne karenssit noin lyhyitä? Sitten vaan laskee veroprosenttia sopivassa määrin niin karenssin vaikutus +-0
Minä olen ollut 15 vuotta työttömänä. Haluaisin töihin, mutta en mihin tahansa töihin. Valitettavasti näin pitkän työttömyyden jälkeen en enää mihinkään töihin pääse - en edes niihin huonoimpiin. Siksi on vain pakko jatkaa työttömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.kela.fi/ajankohtaista-henkiloasiakkaat/-/asset_publisher/kg…
Uuden työnhakumallin eli niin sanotun pohjoismaisen työvoimapalvelumallin on tarkoitus tulla voimaan toukokuussa 2022.
Jos on ansiosidonnaisella, ei välttämättä koskaan ole asiaa Kelan sivulle.
Meille haki 120 ihan hyvää tyyppiä, lopulta piti valita työtön tai työpaikanvaihtaja. Pomo ilmoitti, että ilman muuta se työpaikanvaihtaja, työttömät on usein liian tyytyväisiä siihen, että ei tarvitse tehdä mitään.
Tämäkin palsta sen kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut 15 vuotta työttömänä. Haluaisin töihin, mutta en mihin tahansa töihin. Valitettavasti näin pitkän työttömyyden jälkeen en enää mihinkään töihin pääse - en edes niihin huonoimpiin. Siksi on vain pakko jatkaa työttömyyttä.
Oletko vielä työkkärin asiakas? Mulle ainakin soiteltiin 3 kk välein ja kysyttiin miksi en ole työllistynyt. En tiedä johtuuko iästä. Olen 30
Olin tehnyt nyt jälkeen päin katsottuna siinä mielessä järkevästi, että ostin asunnon heti valmistumisen jälkeen. Yllättäen tästä alueesta tuli ns. trendialue. Jos olisin asustellut tuolloin vuokralla, asuisin vuokralla edelleen. Joskus riskinotto kannattaa.
Olen jo yli 40 ja en koe että minulta puuttuisi mitään sellaista, mitä työssäkäyvillä olisi.