Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terapeutti alkoi udella siitä miksi olen vela, lähdin pois ja vaihdoin toiseen terapiataloon

Vierailija
18.03.2022 |

Minun lukuisat mt-ongelmani EIVÄT johdu siitä että olen vela, se on henkilönohtainen päätökseni josta en aio kenenkään kanssa keskustella!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe, tiedän että näin on tapahtunut monelle.

Vierailija
2/20 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiassa pitäisi käydä läpi niitä asioita miks sinne on haettu ei todellakaan kuulu asiaan kysellä tekeekö lapsia vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et selkeästikään ole asian kanssa sinut. Sinua on ilmeisesti pahoinpidelty niin, että se osa sinua, joka olisi ajatellut lasten saannin luonnolliseksi on tuhoutunut ja tiedät sen itsekin, mutta et vain halua keskustella siitä. Eihän se keskustelu sitä tarkoita, että lapsia on pakko hankkia. Onhan moni lapseton ihan ookoo asian kanssa.

Vierailija
4/20 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin ammattitaidoton terapeutti. 

Vierailija
5/20 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi aika herkkä piste sinulle. On se varmaan vaikeaa olla sinun terapeutti, kun joutuu telepaattisesti tietää mistä voi ja mistä ei keskustella.

Nykyisin porukka on kyllä niin yliherkkää. Yksi väärä kysymys, enää ei tarvitse edes olla väärä vastaus ja sinut canceloidaan.

Vierailija
6/20 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siitä ei voi puhua? Olen itsekin vela enkä näe mitään syytä miksi aihe olisi yhtään sen herkempi kuin mitkään muutkaan elämänvalintani.

Vierailija
7/20 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hyvin oleellinen seikka. Jos mt ongelmasi vaikuttavat toimintakykyyn niin, että et koe haluavasi lapsia tai pystyväsi vanhemmuuteen, niin tuleehan siitä terapiassa puhua. Kuullostaa tosin siltä, että et ole terapiakuntoinen edes. 

Vierailija
8/20 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joka kerta kun esille tulee asia, kun esille tulee asia, josta et halua keskustella, vaihdat terapeuttia, taitaa terapeutit loppua kesken. Toisaalta terapiassa on tarkoitus käsitellä kipupisteitä, jotka estävät tunteiden omaehtoista käsittelyä, niin mitä hyötyä terapiasta on jos pakenee heti.

Vierailija
9/20 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joka kerta kun esille tulee asia, kun esille tulee asia, josta et halua keskustella, vaihdat terapeuttia, taitaa terapeutit loppua kesken. Toisaalta terapiassa on tarkoitus käsitellä kipupisteitä, jotka estävät tunteiden omaehtoista käsittelyä, niin mitä hyötyä terapiasta on jos pakenee heti.

Näin juuri👍

Vierailija
10/20 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vela?

Vierailija
11/20 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, että terapeutti mitään kyselisi. Ettei tämä ole jokin oma fantasiasi? TArkoitan vain, että terapeutithan vetäytyvät liikaakin keskusteluvastuusta. JOs yrität saada niitä keskustelemaan, ne väistävät vastakysymyksellä tyyliin "entä mitä mieltä itse olisit asiasta", mikä on itse asiassa todella töykeä tapa pitää vastapuoli käsivarren mitan päässä ja normaalikeskustelussa muiden ihmisten kansas tuntuisi ihmeelliseltä väistelyltä ja vaivihkaiselta torjunnalta. Näin terapeutit kuitenkin opetetaan tekemään ja siksikin terapiasta jää asiakkaalle helposti typertynyt ja torjuttu olo.

Vierailija
12/20 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se ei ole luonnollinen, normaali ja lähtökohtainen asia, että joku ei halua lapsia? Miksi siitä pitää keskustella? Itse olen tiennyt jo varhaisteininä, etten halua lapsia ja minusta on omituista, että joku haluaa. Miksei siitä keskustella, että miten ihmeessä joku haluaa lapsia?

Vierailija
13/20 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän terapeutin täytyy ymmärtää sinun kokonaistilanteesi.

Oma äiti on yksi elämän merkittävimpiä tyyppejä ja huono äitisuhde voi vaikuttaa mm. niin, että ei itse halua hankkia lapsia ja että saa mielenterveysongelmia, kun se elämän ensimmäinen kiintymyssuhde on ollut vääränlainen. Jos asia on näin, terapeuttisi on tärkeä ymmärtää se.

Jos haluat elää elämää, jossa voit huoletta matkustaa olematta vastuussa kenestäkään, se ei terapeuttiasi kiinnosta, eikä hän yritä kyseenalaistaa päätöstäsi.

Vierailija
14/20 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on väärin, että ei halua lapsia?

Vierailija
15/20 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on vela?

Vapaaehtoisesti lapseton

Vierailija
16/20 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on väärin, että ei halua lapsia?

Ei ole.

Onko se väärin, että haluaa?

Vierailija
17/20 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi sun päätös kertoo paljon susta ihmisenä. Itse asiassa toi on meille ihmisille tosi yleistä. Toisin sanoen se, että me äänestetään jaloillamme silloin, kun meidän oikeuksiamme loukataan tai kun loukkaannumme. Me ollaan tosi pitkälti unohdettu se hyvin yksinkertainen asia, että meillä on oikeuksia keskustelussa. Eli säkin olisit voinut tuolle hölmöläiselle sanoa, että tämä on sulle yksityisasia, josta et halua keskustella.

Ja arvaa mitä? Toi terapeutti olisi tyytynyt siihen. Ja sä olisit ehkä ekan kerran elämässäsi tajunnut, että sulla on oikeuksia ja säkin saat asettaa rajoja ihmisille etkä sä olekaan aina tilanteiden ja ihmisten armoilla. Sen sijaan sä vetäydyit tilanteesta. Sun lähtö olisi yhtä aikaa raukkamainen pakeneminen mutta myös protesti ja kakan hierominen terapeutin naaman.

Mutta eihän elämä tähän kaadu. Sä joudut kohtaamaan vastaavia tilanteita myöhemmin elämässä. Ja ehkä joku toinen kerta sä uskallat oikeuttaa tunteesi ja asettaa rajat vastapuolelle ilman, että sä karkaat tilanteesat. Ja se on se sun suurin terapiahetki, jonka jälkeen sä et ehkä ikinä enää tarvitse terapiaa. Koska viimeinkin sä olet oikeuttanut itse itsesi.

Vierailija
18/20 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se ei ole luonnollinen, normaali ja lähtökohtainen asia, että joku ei halua lapsia? Miksi siitä pitää keskustella? Itse olen tiennyt jo varhaisteininä, etten halua lapsia ja minusta on omituista, että joku haluaa. Miksei siitä keskustella, että miten ihmeessä joku haluaa lapsia?

Varmasti terapiassa voi keskustella siitäkin, miksi joku haluaa lapsia.

Se on sitten eri juttu, jos tutut tai puolitutut alkaavat suuntaan tai toiseen jankata asiasta, josta toinen ei selvästikään halua puhua.

Vierailija
19/20 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäammattimaista käytöstä terapeutilta.

Vierailija
20/20 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela on selkein merkki mielisairaudesta. Sen vuoksi kysyi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä