Miksi momien miesten ystävyyssuhteet on vaimo katkaissut?
Kesän aikana tuli taas moneen kertaan huomattua, että on kamalan paljon jo tutuissakin miehiä joilla ei ole todellisia ystäviä. Pelikavereita ym kyllä on, mutta ei sellaisia keiden kanssa puhutaan, käydään ehkä oluella, peleissä, laskettelemassa jne. Muutaman kohdalla tiedän, että vaimo on ollut syypäänä siihen ettei ystäviä ehdi tai saa tavata...miksiköhän joku haluaa miehelleen sellaisen elämän? Mitäs sitten kun lapset lähtevät kotoa? Mies möllöttää yksin kotona kun vaimo on menoissaan vai onko vaimokin siellä kotona suloisesti yhdessä? Ei ymmärrä.
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 15:13"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 15:00"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:50"]
Monet miehet sanoo tekosyyksi ettei vaimo päästä kun ne ei oikeasti itse halua lähteä. Kyllä aikuinen mies menee omiin menoihinsa jos hän sitä haluaa.
[/quote]
No kaikilla ei ole niin hyvä itsetunto, että uskaltaisivat aina tehdä oman päänsä mukaan. On nähty omassakin kaveripiirissä.
[/quote] Tämä ei nyt liity niinkään itsetuntoon kuin ihan vastuun ottamiseen omasta elämästään ja omista ratkaisuistaan.
Silti outoa että mun kaveripiirissä ei tällaista ole näkynyt. Kaveripiirejä on tietysti monenlaisia.
[/quote]
Eihän, moni vastuuntuntoinen ihminen nimenomaan ei pysty elämään itseään varten, vaan miellyttää muita vielä aikuisenakin. Ja moni hunsvotti tekee tasan mitä itse haluaa. Monella miehellä on oikeasti se tilanne, että pelkäävät naisen suuttumista ja siksi yrittävät miellyttää. Siellä voi olla esim. dominoiva äiti taustalla.
[/quote]Eivät miehet ole mitään ikuisia lapsia. Ei kuulosta aikuiselta ihmiseltä mies, jos "pelkää vaimon suuttumista" eikä uskalla mennä tapaamaan kavereitaann.
Tässä täytyy tietysti ottaa huomioon se, että varsinkin pikkulapsiaikana molemmilla vanhemmilla on oma aika yleensä kortilla ja aikaa kaverien tapaamiseen ei välttämättä voi järjestää niin usein kuin lapsettomana.
No meillä mies on ihan itse valinnut yksinäisen elämän. Ei kaipaa ystäviä eikä kavereita. Välillä joku kaveri soittaa ja kyselee vaikka kalastamaan mutta ei mies lähde. Yleensä sanonut syyksi ettei vaimo (eli minä) mukamas päästä ja tästä olen ärähtänyt monesti. Miksei vain voi sanoa suoraan ettei kiinnosta, miksi syy pitää vierittää minun niskaan? Osaisiko joku mies vastata tähän?
Pakko kait miehenä hiukan tunnustautua. Kyllähän sitä pääsee lähtemään, tänä vuonnakin kerran käynyt poikien kanssa kaljalla, ei siinä mitään :D, mutta se loputon kyttäys latistaa fiiliksen ja lopulta yhteydenpito on vähentynyt kavereihin. Ei kai tästäkään syyttää voi kuin sitä valkoista rasistista heteromiestä. Toisaalta oma poika on muuttanut maailmankuvaa, että se hiekkalaatikon reunalla istuminen on parhautta maailmassa. Mielummin pojan kanssa hiekkalaatikolla kuin vaimon kanssa hölynpölyn tuijottamista telkkarista "yhdessä".
Siis tätä ei jaksa kuunnella: "Ei voi luottaa, meneekö vielä kauan, montako kaljaa, viina on tärkeämpi kuin minä, se kaveri-Kale vaan houkuttelee panemaan muita naisia, missä oot, monelta tuut, miksi ei voi ilmoittaa, monenko naisen kanssa juttelit, varmaan olet pannut, jotain pillujuttuja kuitenkin puhuitte ja pahaa minusta, et kuitenkaan kertoisi"
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 15:37"]
Monet miehet sanoo tekosyyksi ettei vaimo päästä kun ne ei oikeasti itse halua lähteä. Kyllä aikuinen mies menee omiin menoihinsa jos hän sitä haluaa.
[/quote]
No kaikilla ei ole niin hyvä itsetunto, että uskaltaisivat aina tehdä oman päänsä mukaan. On nähty omassakin kaveripiirissä.
[/quote] Tämä ei nyt liity niinkään itsetuntoon kuin ihan vastuun ottamiseen omasta elämästään ja omista ratkaisuistaan.
Silti outoa että mun kaveripiirissä ei tällaista ole näkynyt. Kaveripiirejä on tietysti monenlaisia.
[/quote]
Eihän, moni vastuuntuntoinen ihminen nimenomaan ei pysty elämään itseään varten, vaan miellyttää muita vielä aikuisenakin. Ja moni hunsvotti tekee tasan mitä itse haluaa. Monella miehellä on oikeasti se tilanne, että pelkäävät naisen suuttumista ja siksi yrittävät miellyttää. Siellä voi olla esim. dominoiva äiti taustalla.
[/quote]Eivät miehet ole mitään ikuisia lapsia. Ei kuulosta aikuiselta ihmiseltä mies, jos "pelkää vaimon suuttumista" eikä uskalla mennä tapaamaan kavereitaann.
Tässä täytyy tietysti ottaa huomioon se, että varsinkin pikkulapsiaikana molemmilla vanhemmilla on oma aika yleensä kortilla ja aikaa kaverien tapaamiseen ei välttämättä voi järjestää niin usein kuin lapsettomana.
[/quote]
Täh? Esim. mun äiti aikoinaan kyllä teki aikoinaan kaiken kotitöistä lasten nukuttamiseen niin säntillisesti oppikirjan mukaan kuin vain osasi, mutta pelkäsi suunnilleen mitä naapurin koirakin on hänestä mieltä ja oli todella epäsosiaalinen ja ujo. Ei uskaltanut sanoa mielipidettään juuri kenellekään tai osannut pitää puoliaan. Onko mun äiti nyt vastuuntunnoton renttu?
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 15:37"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Täh? Esim. mun äiti aikoinaan kyllä teki aikoinaan kaiken kotitöistä lasten nukuttamiseen niin säntillisesti oppikirjan mukaan kuin vain osasi, mutta pelkäsi suunnilleen mitä naapurin koirakin on hänestä mieltä ja oli todella epäsosiaalinen ja ujo. Ei uskaltanut sanoa mielipidettään juuri kenellekään tai osannut pitää puoliaan. Onko mun äiti nyt vastuuntunnoton renttu?
[/quote]
Lisäänpä vielä, että mun äitini on narsistiäidin kasvattama, joten se paljon selittää häntä. Sitä voi jokainen miettiä miten helppoa on olla hyväitsetuntoinen aikuinen vuosikymmenien manipulaation jälkeen.
Miten se vaimo ihan konkreettisesti katkaisee ne ihmissuhteet miehensä puolesta? Älkää viitsikö tehdä miehistä tahdottomia uhreja ja vaimoista manipuloivia käskyttäjiä. Kyllä jokainen ihminen, oli sitten mies tai nainen, tekee itse sen päätöksen jättää ystävyyssuhteet taakseen. Ei sitä kukaan voi toisen puolesta tehdä.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:59"]
[/quote]
Minua ainakin loukkaisi, jos mies menisi tuolla lailla selkäni taakse piiloon ja tekisi ilman syytä minusta pirttihirmun.
[/quote]
Entinen avopuolisoni teki tätä. Pari kertaa itse kuulin, kun hän puhui puhelimessa kaverinsa kanssa ja sanoi, ettei voi lähteä minun takiani. En ollut edes tietoinen, että miestä oli pyydetty mihinkään tai jotain menoa oli suunniteltu. Puheluiden jälkeen kysyin, että mitä asiaa kaverilla oli ja mies vain totesi "ei mitään". Näin minusta tehtiin pirttihirmu, joka ei koskaan päästänyt miestä mihinkään, vaikka en olisi ollut edes tietoinen mahdollisista menoista ellen olisi sattunut kuulemaan noitakin paria puhelua.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 15:02"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:56"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:53"]
Ei ole kyse pelkästään poikien illoista, vaan siitä ettei ole yhtään tosiystävää kenen kanssa puhua asioistaan.
ap
[/quote]
Mieheni tosiystävät sattuvat olemaan myös miehen työkavereita, joten puhuvat myös työpaikalla asioistaan. Ei se keskustelu aina känniä vaadi.
[/quote]
Jännä oletus, että ystävien yhteinen aika tarkoittaisi automaattisesti känniä.
[/quote]
Tässähän oletettiin, että mies pitää "päästää" oluelle, matsiin (oluelle), laskettelemaan (after ski)...
[/quote]
Miehet voivat tehdä yhdessä muutakin kuin juoda olutta, esimerkiksi lenkkeillä tai pelailla. Ja vaikka juoisivatkin olutta, niin ei sekään automaattisesti känniä tarkoita, niitä oluita kun voi juoda vaikka vain yhden tai kaksi.