Ristiäiset seurakunnan tiloissa pitäneet
Mitä maksoi lysti? Mielenkiinnosta kysyn, koska en oikein tiedä onko meidän seurakunnassa jotenkin erityisen kallista. Meillä siis paikan vuokra ja pöytäliinat yhteensä n. 160 e.
Kommentit (24)
Mä luulin että se olis ilmainen! Kuuluuko tohon astiat?
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:41"]Miksi pitää ristiäisiä? Ai niin lahja-automaatit lapselle saatava.
[/quote]
Tämä ketju ei kosketa sinua ja nimiäisethän ne vasta lahjankinuamisjuhlat on kun KAIKKIEN pitää tuoda lahjoja. Meidän seurakunnassa taisi maisaa tilat, astiat, pöytäliinat yms. koko päiväksi 25-50e. Todella halpa siis, ei tullut mieleenkään järjestää juhlia kerrostalokaksiossa.
Astiat kuuluivat hintaan, tuo sisältää siis vain salivuokran, keittiön käytön ja pöytäliinat :) itse olen myös ymmärtänyt että joissain paikoissa ei jäsenten tarvitse maksaa... eihän tuo nyt suuri summa ole, mutta tosiaan mietityttää onko muualla millaisia summia maksettu! Ap
Ilmaista oli. Sai käyttää astioita, pöytäliinoja yms.
Mäkin oon ollut siinä käsityksessä, että se on ilmaista oman seurakunnan jäsenille.
Joo, meilläkin siis tilat jne ovat ilmaisia, pesulalasku tulee noista pöytäliinoista, 30e tais maksaa.
Meillä ei ole ollut ilmaista. En muista enää, mitä tila maksoi, mutta kun olen hautajaisiakin järkkäillyt lähivuosina ja muistotilaisuuksia on ollut seurakuntien tiloissa, niin tuollaisissa summissa ne hinnat pyörii.
Meidän srk velottaa 225€ + toimitusmaksu 75€. Pakko kuitenkin tiloja käyttää kun lähisukuni(mm 5sisarusta perheineen) eivät melle mahdu eivät kahffekupotkaan riittäisi. Aika kallista, tuohon päälle vielä tarjoilut. Mutta lapselleni kirkon kasteen haluan.
Ilmaista oli. Seurakunnan mummokerho teki tarjoilut, ja yksi tuli keittämään kahvia. Tarjottavat maksoi 1000 markkaa.
Onpas eriarvoista-kaikki kai maksavat saman kirkollisveron!!!!!
Ilmaista oli. Pidettiin seurakunnan tiloissa myös muita perhejuhlia, jotka maksoivat 50€ kerta. Eli aika kalliilta ap:n juhlien järjestäminen kuulosaa.
Kirkollisvero on aina seurakuntakohtainen (tai seurakuntayhtymäkohtainen), ja sen määrittämisprosessi kuten ihan kaikkien seurakunnan päätösten (vaikkapa otetaanko jäseniltä tilavuokria tai pesulalaskuja) teko on demokraattista. Siis aivan kuka tahansa konfirmoitu täysikäinen jäsen voi päästä päättäjäksi kirkkoneuvostoon ja -valtuustoon :)
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:39"]
Mitä maksoi lysti? Mielenkiinnosta kysyn, koska en oikein tiedä onko meidän seurakunnassa jotenkin erityisen kallista. Meillä siis paikan vuokra ja pöytäliinat yhteensä n. 160 e.
[/quote]
On kallista.
Ei mitään. Sama koski rippijuhlia, ei mitään maksua
Turku: tilojen käyttö ilmainen, astiastovuokra n. 20e. Oli kätevää ja edullista!
Onpa edullista muualla! No, eihän tuo 160 e sinällään ole paljoa, mutta tietysti vähän ärsyttää tietää että muualla näköjään saa tilat ilmaiseksi... :) ap
Meillä oli ilmaista ja saatiin kaikki astiat ja kahvinkeitin ja jääkaappi käyttöön.
Miksi pitää ristiäisiä? Ai niin lahja-automaatit lapselle saatava.