Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi momien miesten ystävyyssuhteet on vaimo katkaissut?

Vierailija
26.08.2015 |

Kesän aikana tuli taas moneen kertaan huomattua, että on kamalan paljon jo tutuissakin miehiä joilla ei ole todellisia ystäviä. Pelikavereita ym kyllä on, mutta ei sellaisia keiden kanssa puhutaan, käydään ehkä oluella, peleissä, laskettelemassa jne. Muutaman kohdalla tiedän, että vaimo on ollut syypäänä siihen ettei ystäviä ehdi tai saa tavata...miksiköhän joku haluaa miehelleen sellaisen elämän? Mitäs sitten kun lapset lähtevät kotoa? Mies möllöttää yksin kotona kun vaimo on menoissaan vai onko vaimokin siellä kotona suloisesti yhdessä? Ei ymmärrä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, siis monien?

Vierailija
2/28 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa jätkien reissu ketjuissahan se on korostunut, että tälläkin palsatalla moni nainen katsoo oikeudekseen kontroilla miehiä ja kaikki miehen omat menot katsotaan uhaksi parisuhteelle. Miesten menemiset myös mitätöidään kaljanjuomiseksi ja perseilyksi. 

Niin, miksi näin? Miksi parisuhde muodostuu kontrolli- ja alistussuhteeksi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet miehet sanoo tekosyyksi ettei vaimo päästä kun ne ei oikeasti itse halua lähteä. Kyllä aikuinen mies menee omiin menoihinsa jos hän sitä haluaa.

Vierailija
4/28 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vaimo syypää? Ei, vaan miestä ei enää kiinnosta käydä "poikien" illoissa ja selittää sen sillä, että vaimo ei anna lähteä.

Vierailija
5/28 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:50"]

Monet miehet sanoo tekosyyksi ettei vaimo päästä kun ne ei oikeasti itse halua lähteä. Kyllä aikuinen mies menee omiin menoihinsa jos hän sitä haluaa.

[/quote]Samaa mieltä. Tällaiset aloitukset aliarvioivat aika pahasti miehiä. 

Vierailija
6/28 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse pelkästään poikien illoista, vaan siitä ettei ole yhtään tosiystävää kenen kanssa puhua asioistaan.

ap

Vierailija
7/28 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:53"]

Ei ole kyse pelkästään poikien illoista, vaan siitä ettei ole yhtään tosiystävää kenen kanssa puhua asioistaan.

ap

[/quote]

Mieheni tosiystävät sattuvat olemaan myös miehen työkavereita, joten puhuvat myös työpaikalla asioistaan. Ei se keskustelu aina känniä vaadi.

Vierailija
8/28 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei moni vaimokaan ehdi tavata omia ystäviään. Vapaa-aika vaan vähenee aika reippaasti kun saa lapsia ja varsinkin siinä vaiheessa kun töihin menee ja on lapsia. Pitää käydä töissä, töiden jälkeen ruokkia ne lapset, mahdollisesti harrastaa jotain ja lastenkin harrastukset. Ystäville on todella paljon vähemmän aikaa kuin nuorempana. Minusta se on surullista, mutta ei se kyllä kenenkään syy erityisesti ole, päivässä on vain rajallinen määrä tunteja. Viikonloppuisin olisi kiva tehdä perheenä jotain ja sitten tarvittaisiin vielä aikaa parisuhteelle.

Vierailija
9/28 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minua ainakin loukkaisi, jos mies menisi tuolla lailla selkäni taakse piiloon ja tekisi ilman syytä minusta pirttihirmun.

Vierailija
10/28 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:56"]

ap

[/quote]

Mieheni tosiystävät sattuvat olemaan myös miehen työkavereita, joten puhuvat myös työpaikalla asioistaan. Ei se keskustelu aina känniä vaadi.

[/quote]

Jännä oletus, että ystävien yhteinen aika tarkoittaisi automaattisesti känniä.

Vierailija
11/28 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No kaikilla ei ole niin hyvä itsetunto, että uskaltaisivat aina tehdä oman päänsä mukaan. On nähty omassakin kaveripiirissä.

Vierailija
12/28 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt omalle miehelleni sanoa, että voisi tavata kavereitaan joskus niinkin että molemmat ottaa lapsetkin mukaan. Ihan hyvin voisi jutella aikuisten välisiä asioita jossain leikkikentän laidalla, niin kuin äiditkin tekee. Tämmöinen on usein helpommin järjestettävissä kuin se että lähtee yksinään johonkin.

Vierailija
13/28 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 15:00"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:56"]

ap

[/quote]

[/quote]

Jännä oletus, että ystävien yhteinen aika tarkoittaisi automaattisesti känniä.

[/quote]

Tässähän oletettiin, että mies pitää "päästää" oluelle, matsiin (oluelle), laskettelemaan (after ski)...

Vierailija
14/28 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies lakkasi heti näkemästä kavereitaan kun alettiin seurustella, ei vissiin kiinnostanut enää. Eikä kiinnosta nykyäänkään vaikka alkuhuuma on jo kaukana takana, minä koitan potkia miestä pitämään yllä kaverisuhteitaan mutta ei niin ei. Kaverit syyttää ja vittuilee mulle asiasta, joten huisin hauska tilanne kaikkien kannalta. Käsi sydämellä, kaveeraatteko te miehet oikeesti toistenne kanssa vain sen vuoksi ettei parempaa seuraa löydy?

Vierailija
15/28 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut naiset pitävät uhkana tuollaisen kaverille avautumiset. Miehet kun äijä porukassa voi helpostikin kertoa syvällisiäkin asioita ja niitä ei kerrota sitten vaimolle. Vaimo jää ikäänkuin omasta parisuhteestaan ulkopuolelle.

On helpompi "kieltää" mieheltä kaverisuhteet kuin yrittää ymmärtää, että mieskin tarvitsee parisuhteen ulkopuolista avautumista.

Tai näin olen omassa ystäväpiirissä huomannut. Ei luoteta mieheen, ei vaimojenkaan tarvitse kaikkia asioita tietää.. Miehellä saa olla omia juttuja. Tietenkin jos koskee omaa parisuhdetta, niin olisihan ne hyvä käydä läpi naisensakin kanssa. Toiset eivät vaan osaa tai halua. Se on myös noloa naisten mielestä, että kaverit tietää heidän parisuhteestaan enemmän kuin naiset itse.

Vierailija
16/28 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No kaikilla ei ole niin hyvä itsetunto, että uskaltaisivat aina tehdä oman päänsä mukaan. On nähty omassakin kaveripiirissä.

[/quote] Tämä ei nyt liity niinkään itsetuntoon kuin ihan vastuun ottamiseen omasta elämästään ja omista ratkaisuistaan.

Silti outoa että mun kaveripiirissä ei tällaista ole näkynyt. Kaveripiirejä on tietysti monenlaisia.

Vierailija
17/28 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 15:06"]

Jotkut naiset pitävät uhkana tuollaisen kaverille avautumiset. Miehet kun äijä porukassa voi helpostikin kertoa syvällisiäkin asioita ja niitä ei kerrota sitten vaimolle. Vaimo jää ikäänkuin omasta parisuhteestaan ulkopuolelle.

On helpompi "kieltää" mieheltä kaverisuhteet kuin yrittää ymmärtää, että mieskin tarvitsee parisuhteen ulkopuolista avautumista.

Tai näin olen omassa ystäväpiirissä huomannut. Ei luoteta mieheen, ei vaimojenkaan tarvitse kaikkia asioita tietää.. Miehellä saa olla omia juttuja. Tietenkin jos koskee omaa parisuhdetta, niin olisihan ne hyvä käydä läpi naisensakin kanssa. Toiset eivät vaan osaa tai halua. Se on myös noloa naisten mielestä, että kaverit tietää heidän parisuhteestaan enemmän kuin naiset itse.

[/quote]

No ei moni mieskään tykkää siitä että parisuhteesta levitellään juttuja muille. Se ei silti ole se ongelman ydin, vaan se on yleensä ajan puute. Sosiaalisiin suhteisiin vanhojen kavereiden kanssa on vähemmän aikaa, koska elämään on tullut toisia ihmisiä -> vaimo, lapset (ynnä muut tämän paketin perässä seuraavat ihmiset).

Jos on lapseton tai ei itse vietä aikaa perheensä kanssa, on ehkä vähän outoa ymmärtää tätä, mutta suurimmalla osalla on haasteita löytää aikaa ystäville. Sitä enemmän mitä enemmän ystäviä on.

Vierailija
18/28 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:48"]Noissa jätkien reissu ketjuissahan se on korostunut, että tälläkin palsatalla moni nainen katsoo oikeudekseen kontroilla miehiä ja kaikki miehen omat menot katsotaan uhaksi parisuhteelle. Miesten menemiset myös mitätöidään kaljanjuomiseksi ja perseilyksi. 

Niin, miksi näin? Miksi parisuhde muodostuu kontrolli- ja alistussuhteeksi? 
[/quote]
Koska nykypäivän naisilla on vaihtunut vaihdekeppi minäminäuliuli asentoon.

Vierailija
19/28 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 15:13"]

[/quote]

[/quote] Tämä ei nyt liity niinkään itsetuntoon kuin ihan vastuun ottamiseen omasta elämästään ja omista ratkaisuistaan.

Silti outoa että mun kaveripiirissä ei tällaista ole näkynyt. Kaveripiirejä on tietysti monenlaisia.

[/quote]

Eihän, moni vastuuntuntoinen ihminen nimenomaan ei pysty elämään itseään varten, vaan miellyttää muita vielä aikuisenakin. Ja moni hunsvotti tekee tasan mitä itse haluaa. Monella miehellä on oikeasti se tilanne, että pelkäävät naisen suuttumista ja siksi yrittävät miellyttää. Siellä voi olla esim. dominoiva äiti taustalla.

Vierailija
20/28 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:50"]Monet miehet sanoo tekosyyksi ettei vaimo päästä kun ne ei oikeasti itse halua lähteä. Kyllä aikuinen mies menee omiin menoihinsa jos hän sitä haluaa.
[/quote]

Juuri näin. Oma mieheni on ainakin mennyt vaikka olen joskus mielipiteeni ilmaissut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi