Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Musta ripuli ja mahakipua??

Vierailija
26.08.2015 |

Onko kellään kokemuksia tai tietoa? Nyt vajaan viikon aikana on muutaman kerran koskenut mahaan ihan sairaasti ja sen jälkeen tullut vähän mustaa ripulia. Muuten uloste on ollut ihan normaalia. Mahakipua on myös toisinaan ja huonoa oloa... oon ollut nyt viikon aikana vähän flunssainen, kurkku on vähän kipeä ja väsyttää kokoajan aivan hulluna, liittyneekö edes tähän. mikä vaivaa, 19-vuotias ja muuten ihan perus terve olen :(

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin.

Vierailija
2/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla mahahaava?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuotava mahahaava tai pohjukaissuolihaava jos ei johdu jostain ulostetta värjäävästä ruuasta tai lääkkeestä.

Vierailija
4/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitoksia vastauksista! jotain tämmöstä olen aavistellutkin googlaillessa :/ lääkäriin kyllä pitäis varata aika pian. mustikoita olen syönyt kyllä mutta aika mitättömiä määriä.

Vierailija
5/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko syönyt mustikkaa?

Vierailija
6/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:28"]Oletko syönyt mustikkaa?
[/quote]

olen joo mutta tosi vähän että en jaksa uskoa että joutuisi siitä :(

Vierailija
7/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienikin määrä mustikkaa saa mun mahan ihan ripulille joka on mustaa

Vierailija
8/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:28"]Oletko syönyt mustikkaa?
[/quote]

olen joo mutta tosi vähän että en jaksa uskoa että joutuisi siitä :(
[/quote]

Mulla ainakin mustaa kakkaa ja välillä ripuliakin ja mustikoita olen syönyt.
Enkä edes paljoa! Pieni määrä värjäsi monta päivää.
Epäilen kyllä sitä ensimmäisenä kuitenkin.

Vierailija
9/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikka värjää ulosteen pieninäkin määrinä!

Vierailija
10/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua pelotella mutta ei kannata viivytellä lääkäriin menoa. Itse jouduin teholla akuutin ja vuotavan mahahaava takia. Menetin verta niin paljon että hb oli 65 ja sydän meni takykardiseksi. Elvytysryhmä teki kuulemma tosissaan töitä sen eteen että saivat henkeni pelastettua. Ja mulla toi mahahaava alkoi "viattomasti" mustalla ulosteesta. Muuten olo oli tuossa alkuvaiheessa vielä hyvä, ennen kuin vuoto yltyi pahaksi. Siinä vaiheessa tulikin verta molemmista päistä.

Vierailija
11/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se mustikka nyt kokonaan pois ja katsot muutaman päivän tilannetta. Jos jatkuu, niin sitten lääkäriin.

Vierailija
12/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no huh, näin voi sitten olla! kiitoskiitos teille!

Vierailija
13/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahahaava on hyvin harvinainen ennen keski-ikää. Paitsi jos on jokin altistava sairaus. Tuskin 19-vuotiaalle on kehittynyt mahahaavaa.

Vierailija
14/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:33"]En halua pelotella mutta ei kannata viivytellä lääkäriin menoa. Itse jouduin teholla akuutin ja vuotavan mahahaava takia. Menetin verta niin paljon että hb oli 65 ja sydän meni takykardiseksi. Elvytysryhmä teki kuulemma tosissaan töitä sen eteen että saivat henkeni pelastettua. Ja mulla toi mahahaava alkoi "viattomasti" mustalla ulosteesta. Muuten olo oli tuossa alkuvaiheessa vielä hyvä, ennen kuin vuoto yltyi pahaksi. Siinä vaiheessa tulikin verta molemmista päistä.
[/quote]

kuulostaa kamalalta! :( jospa teen niin että en syö sitä mustikkaa ollenkaan ja tarkkailen vielä pari päivää...

Vierailija
15/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:37"]Mahahaava on hyvin harvinainen ennen keski-ikää. Paitsi jos on jokin altistava sairaus. Tuskin 19-vuotiaalle on kehittynyt mahahaavaa.
[/quote]

Mulle se ainakin tuli suht. nuorena ja ei ole mitään altistavia sairauksia. Ilmeisesti tulehduskipulääkkeiden, jotka lääkäri oli mulle määrännyt

Vierailija
16/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:40"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:37"]Mahahaava on hyvin harvinainen ennen keski-ikää. Paitsi jos on jokin altistava sairaus. Tuskin 19-vuotiaalle on kehittynyt mahahaavaa.
[/quote]

Mulle se ainakin tuli suht. nuorena ja ei ole mitään altistavia sairauksia. Ilmeisesti tulehduskipulääkkeiden, jotka lääkäri oli mulle määrännyt
[/quote]

Siis tulehduskipulääkkeiden takia.

Vierailija
17/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin mitään vakavaa mut mee lääkäriin kertomaan niin voidaan seurata :)

Vierailija
18/19 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää vaan niin hirveä mutta silti samalla niin ihana palsta! :D ap niittää neuvoista ja tarkkailee tilannetta, jos meen lääkäriin niin palaan tähän ketjuun kertomaan :)

Vierailija
19/19 |
09.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi