Avioliitto velan ja lapsia haluavan kesken
Menisitkö naimisiin miehen kanssa, joka ei halua lapsia ja itse ajattelet että joskus tulevaisuudessa yksi lapsi voisi olla kiva?
Kommentit (73)
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:16"]
Naimisissa ollaan oltu neljä vuotta ja yhdessä kymmenen. Ikinä ei ole ollut vauvakuumetta, ja naimisiin mennessäkin ajattelin että eiköhän sitä joskus lapsi hankita.
No, mulla ikää on 33v ja miehellä 35v. Aina kun asia tulee puheeksi (miehen puolelta), niin muutan puheenaihetta johonkin ihan muuhun. Koko asia ahdistaa, enkä ole todellakaan valmis lapsenhankintaan. Tuskin olen koskaan.
Apua.
[/quote]
Sano ihmeessä suoraan miehellesi asian laita, että kumppanisi tietää missä mennään.
Kuten sanottu kumppanini tietää lapsihaaveistani ja minä siitä, ettei hän lasta halua. Suhde on muuten tosi hyvä ja rakastamme toisiamme paljon. Tämä asia on vain niin repivä. Pahimmassa tapauksessa mieheni voi myöhemmin muuttaa mieltään, erota ja tehdä lapsen sitten jonkun muun kanssa. Minun on pakko miettiä nyt tämä lapsiasia, kun se vielä on biologisesti mahdollista. Asia ahdistaa. Olisi helppo lähteä, jos suhde olisi paska, mutta kun ei ole, vaan muuten todella hyvä ja toimiva.
T:ap
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:18"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:16"]Naimisissa ollaan oltu neljä vuotta ja yhdessä kymmenen. Ikinä ei ole ollut vauvakuumetta, ja naimisiin mennessäkin ajattelin että eiköhän sitä joskus lapsi hankita.
No, mulla ikää on 33v ja miehellä 35v. Aina kun asia tulee puheeksi (miehen puolelta), niin muutan puheenaihetta johonkin ihan muuhun. Koko asia ahdistaa, enkä ole todellakaan valmis lapsenhankintaan. Tuskin olen koskaan.
Apua. [/quote] Kuvottava olet. Sano miehellesi suoraan.
[/quote]
Mies kyllä tietää mielipiteeni asiaan, kiitos huolehtimisesta.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:18"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:16"]Naimisissa ollaan oltu neljä vuotta ja yhdessä kymmenen. Ikinä ei ole ollut vauvakuumetta, ja naimisiin mennessäkin ajattelin että eiköhän sitä joskus lapsi hankita.
Apua. [/quote] Kuvottava olet. Sano miehellesi suoraan.
[/quote]
Mies kyllä tietää mielipiteeni asiaan, kiitos huolehtimisesta.
[/quote]
Ei selvästikään tiedä, jos kuitenkin ottaa puheeksi sen, ja sinä vaihdat puheenaihetta.
Mä menin naimisiin rakkaudesta mieheeni. Jos hän ei halua lapsia, niin asia olkoot niin. Ei tehdä, mä pärjään ilmankin, kunhan vain hän on vierelläni.
Nyt ollaan 19 vuotta yhdessä pötkötelty ja nautitaan yhä toisistamme. Eikä mulle ole vauvakuumetta edes tullut. Pidän lapsista kyllä ja sisarusteni lapsia tapaan viikottain.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:24"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:18"] [quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:16"]Naimisissa ollaan oltu neljä vuotta ja yhdessä kymmenen. Ikinä ei ole ollut vauvakuumetta, ja naimisiin mennessäkin ajattelin että eiköhän sitä joskus lapsi hankita.
Apua. [/quote] Kuvottava olet. Sano miehellesi suoraan. [/quote] Mies kyllä tietää mielipiteeni asiaan, kiitos huolehtimisesta. [/quote] Ei selvästikään tiedä, jos kuitenkin ottaa puheeksi sen, ja sinä vaihdat puheenaihetta.
[/quote]
Yrittää saada minua muuttamaan mielipidettäni. Vai mitäpä veikkaat?
On yksi suurimmista asioista parisuhteessa, josta tulisi olla samaa mieltä. Lapsia vai ei. Tuo tilanne johtaa ennen pitkää eroon tai sinun katkeroitumiseen. Ei pääty hyvin.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:24"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:18"] [quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:16"]Naimisissa ollaan oltu neljä vuotta ja yhdessä kymmenen. Ikinä ei ole ollut vauvakuumetta, ja naimisiin mennessäkin ajattelin että eiköhän sitä joskus lapsi hankita.
Apua. [/quote] Kuvottava olet. Sano miehellesi suoraan. [/quote] Mies kyllä tietää mielipiteeni asiaan, kiitos huolehtimisesta. [/quote] Ei selvästikään tiedä, jos kuitenkin ottaa puheeksi sen, ja sinä vaihdat puheenaihetta.
[/quote]
Yrittää saada minua muuttamaan mielipidettäni. Vai mitäpä veikkaat?
[/quote]
No kannattaisiko nyt avata se suu ja sanoa suomeksi, ettet aio lapsia hankkia ja piste. Mies saa päättää sittren haluaako kanssasi jatkaa vai ei.
Aika monet haluavat lapsia "jossakin vaiheessa", mutta huomaavat kuitenkin lopulta arvostavansa enemmän lapsetonta elämää. Jos lasten saaminen on tyyliin elämän ykkösprioriteetti, ei varmaan lähde tuollaiseen suhteeseen.
Sinun kannattaa pitää siitä hyvästä suhteesta kiinni. Hyvä parisuhde on tärkeämpi ja arvokkaampi asia kuin vanhemmuus. Vaikka eroaisitkin, et välttämättä saisi koskaan lasta, mutta menettäisit elämänkumppanin. -18
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:28"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:24"] [quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:18"] [quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:16"]Naimisissa ollaan oltu neljä vuotta ja yhdessä kymmenen. Ikinä ei ole ollut vauvakuumetta, ja naimisiin mennessäkin ajattelin että eiköhän sitä joskus lapsi hankita.
Apua. [/quote] Kuvottava olet. Sano miehellesi suoraan. [/quote] Mies kyllä tietää mielipiteeni asiaan, kiitos huolehtimisesta. [/quote] Ei selvästikään tiedä, jos kuitenkin ottaa puheeksi sen, ja sinä vaihdat puheenaihetta. [/quote] Yrittää saada minua muuttamaan mielipidettäni. Vai mitäpä veikkaat? [/quote] No kannattaisiko nyt avata se suu ja sanoa suomeksi, ettet aio lapsia hankkia ja piste. Mies saa päättää sittren haluaako kanssasi jatkaa vai ei.
[/quote]
Uskopa jo, on sanottu ja monta kertaa. Eroaminen on kuitenkin aika iso juttu, ja sen takia mies varmaankin vitkuttelee ja yrittää saada puhumalla mielen muuttumaan. Tai sitten kuvittelee, että mullakin alkaa biologinen kello vielä tikittämään.
Helpompaa se miehellä on odottaa kumppanin mahdollista mielen muuttumista, kuin naisella.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:29"]
Aika monet haluavat lapsia "jossakin vaiheessa", mutta huomaavat kuitenkin lopulta arvostavansa enemmän lapsetonta elämää. Jos lasten saaminen on tyyliin elämän ykkösprioriteetti, ei varmaan lähde tuollaiseen suhteeseen.
[/quote]
Elämäni ykkösprioriteetti ei ole ollut lastenhankinta, vaan koulutus. Joskus olin sitä mieltä, että ei lapsia ikinä ja nyt ajattelen että ehkä kuitenkin joskus - edes yksi. Olen koko ajan sanonut puolisolleni avoimesti, mitä ajattelen. Nyt mietin eroanko vai jäänkö, kun lapsenteko ei pariin vuoteen ole itselläni vielä ajankohtaista. Sen jälkeen kuitenkin tämä asia voi alkaa painaa pahemmin. Olisi helppo lähteä, jos ei rakastaisi tai saisi vastarakkautta. Päätös ei ole helppo.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:27"]
Mä menin naimisiin rakkaudesta mieheeni. Jos hän ei halua lapsia, niin asia olkoot niin. Ei tehdä, mä pärjään ilmankin, kunhan vain hän on vierelläni.
Nyt ollaan 19 vuotta yhdessä pötkötelty ja nautitaan yhä toisistamme. Eikä mulle ole vauvakuumetta edes tullut. Pidän lapsista kyllä ja sisarusteni lapsia tapaan viikottain.
[/quote]
Sepä se. Kuinka paljon toisen täytyy rakastaa, että se "korvaa" sen ettei koskaan saa lasta?
Apua.
[/quote]
Älä välitä. Suomessa on pilvin pimein naisia, jotka ottavat innosta puhkuen lapsettoman vauvakuumeisen miehen!
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:42"]
Apua. [/quote] Älä välitä. Suomessa on pilvin pimein naisia, jotka ottavat innosta puhkuen lapsettoman vauvakuumeisen miehen!
[/quote]
Kiva tietää :D Tokikaan en haluaisi miehestä luopua, mutta hänhän sen päätöksen tekee.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:31"]
Sinun kannattaa pitää siitä hyvästä suhteesta kiinni. Hyvä parisuhde on tärkeämpi ja arvokkaampi asia kuin vanhemmuus. Vaikka eroaisitkin, et välttämättä saisi koskaan lasta, mutta menettäisit elämänkumppanin. -18
[/quote]
Toisaalta on myös mahdollista, että saisi yhtä hyvän suhteen ja lapsen. On myös mahdollista, että nykyinen suhde kariutuu. Elämä on täynnä muuttujia.
Jos elämä on antoisaa ja merkityksellistä, ja siinä on muutakin sisältöäkin kuin parisuhde, lapsia ei välttämättä kaipaa ollenkaan. Mutta elämän täytyy olla kokonaisuutena tuollaista. Pelkkä mies ei riitä.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:17"]Mies on siis vela ja haluaa naimisiin, vaikka tietää että joskus haluaisin lapsen. Yhteistä eloa on takana jo monta vuotta ja kolmekymmenvuotissynttärini lähestyy jo. Rakkautta löytyy molemmilta. Minulla ei vielä ole vauvakuumetta. Silti mietin nyt kannattaako mennä naimisiin, kun olemme tästä vauva-asiasta eri mieltä. Avioliitosta olemme puhuneet monta vuotta ja mies olisi jo mennytkin kanssani naimisiin.
Ajatus erosta tuntuu kyllä todella tuskalliselta molemmista.
[/quote]
No ei tietenkään kannata mennä naimisiin, sillä teillä on väistämättä edessänne ero. Sitten, kun haluat lapsia, et voi muuta kuin etsiä uuden miehen. Kannattaisi aloittaa etsintä jo nyt.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:31"]
[/quote]
Toisaalta on myös mahdollista, että saisi yhtä hyvän suhteen ja lapsen. On myös mahdollista, että nykyinen suhde kariutuu. Elämä on täynnä muuttujia.
[/quote]Aloittajalla on hyvä suhde juuri nyt. Se on se ero. -18
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 21:48"]
Jos elämä on antoisaa ja merkityksellistä, ja siinä on muutakin sisältöäkin kuin parisuhde, lapsia ei välttämättä kaipaa ollenkaan. Mutta elämän täytyy olla kokonaisuutena tuollaista. Pelkkä mies ei riitä.
[/quote]
Eiköhän suurimmalla osalla ihmistä ole elämässä muutakin sisältöä ja ilonlähteitä kuin parisuhde. Silti jotkut kaipaavat lapsia eikä pelkkä mies riitä. Yritän selvittää itselleni jäädäkö tähän suhteeseen vai etsiäkö uutta. Mikä riittää itselleni ja mihin olen valmis venymään toisen takia? Jos tämä olisi yksinkertainen päätös, niin tietäisin nopeasti mitä tehdä... mutta kun ei ole.
Apua.
[/quote]
Kuvottava olet. Sano miehellesi suoraan.