Miten menee mielestäsi oikein?
Meille tulee avomieheni kanssa ero. Olemme ostaneet auton vähän aikaa sitten ja minä sijoitin siihen tietyn summan omaa rahaa käsirahana. Auto on ollut mieheni nimissä koska hän sai vakuutukset halvemmalla, ja yhdessä olemme sitä maksaneet. Nyt kun auto myytiin (sain hiukan vajaa käsirahan takaisin) vaatii mies itselleen puolet tuosta mitä autosta tuli "voittoa".
Mun mielestä se kuuluu mulle, koska mä siihen rahaa sijoitin.
Kommentteja?
Kommentit (9)
Siis mikä tässä on nyt sitä "voittoa"? Maksoitko sinä kokonaan käsirahan? Kuka on maksanut vakuutukset?
Koitappa nyt hieman tarkentaa tarinaasi.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:36"]
Meille tulee avomieheni kanssa ero. Olemme ostaneet auton vähän aikaa sitten ja minä sijoitin siihen tietyn summan omaa rahaa käsirahana. Auto on ollut mieheni nimissä koska hän sai vakuutukset halvemmalla, ja yhdessä olemme sitä maksaneet. Nyt kun auto myytiin (sain hiukan vajaa käsirahan takaisin) vaatii mies itselleen puolet tuosta mitä autosta tuli "voittoa".
Mun mielestä se kuuluu mulle, koska mä siihen rahaa sijoitin.
Kommentteja?
[/quote]
Auton arvon alenema pitää vähentää maksamistasi, lisäksi korot juoksee.
Ethän sinä nyt sitä rahaa koskaan saa autosta takaisin mitä olet maksanut. Esim 5 vuodessa auton arvo voi tippua 10 000.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 12:03"]
Siis mikä tässä on nyt sitä "voittoa"? Maksoitko sinä kokonaan käsirahan? Kuka on maksanut vakuutukset?
[/quote]
Okei, eli sanotaan näin että minä sijoitin autoon 2500 euroa. Lainaa otettiin 15000 euroa. myimme auton niin että saimme takaisin tuon sijoitetun käsirahan eli jäimme +-0. Maksoimme vakuutukset ja lainanlyhennykset yhdessä. Auto ehti olla meillä pari kk.
AP
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 12:03"]
[/quote]
Okei, eli sanotaan näin että minä sijoitin autoon 2500 euroa. Lainaa otettiin 15000 euroa. myimme auton niin että saimme takaisin tuon sijoitetun käsirahan eli jäimme +-0. Maksoimme vakuutukset ja lainanlyhennykset yhdessä. Auto ehti olla meillä pari kk.
AP
[/quote]
Kaippa sä tuossa enempi ansaitset, unohdit vielä kertoa lyhennykset .. tarkennappa vielä.
rölliä täytyy nyt vielä vähän harjoitella.
Joob. laitatte autoon sijoitetut rahat yhteen köntsään.
Sen jälkeen laskette prosentteina paljonko sinä sijoitit.
Sen jälkeen jaatte sen saadun rahasumman sillä köntsäsummalla.
Mutta auton arvo aleni aika radikaalisti kahdessa kuukaudessa. Ajoitteko kenties kolarin?
Auton arvo 15 000. Kaksi kuukautta myöhemmin 2500.
siis jaatte prosenttiosuuksilla mitä olette siihen autoon sijoittaneet.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 12:12"]
Joob. laitatte autoon sijoitetut rahat yhteen köntsään.
Sen jälkeen laskette prosentteina paljonko sinä sijoitit.
Sen jälkeen jaatte sen saadun rahasumman sillä köntsäsummalla.
Mutta auton arvo aleni aika radikaalisti kahdessa kuukaudessa. Ajoitteko kenties kolarin?
Auton arvo 15 000. Kaksi kuukautta myöhemmin 2500.
[/quote]
Melko korkeaa matematiikkaa.
Kenen nimi niissä auton omistajan papereissa on?
Niinpä. Se on sen auto. Sun ei tarvitsisi saada siitä autosta mitään, jos et pysty todistamaan, että olet sitä maksanut.