Pitkä ja lihaksikas vartalo, jykevä leuka - miesten ulkonäköpaineet HS 18.3.
"Pitkä ja lihaksikas vartalo, jykevä leuka, etenkin rintakehän ja hartioiden alue miehekkään vahva. Tuuheat hiukset, ja sopivasti karvaa kehon oikeissa kohdissa. Suuri rakastaja, joka jyhkeällä varustuksellaan tyydyttää kumppaninsa."
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008579928.html
Pitäisikö miesten ulkonäköpaineista puhua enemmän? Missä, mikä olisi se foorumi tai paikka?
Kommentit (383)
Onneks naisilla ei oo mitään paineita..eiku 🤔😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksullinen juttu. Voisiko joku referoida.
Psyk. sh Sami-Petteri Asikainen haluaa avointa puhetta miesten vaietuista ulkonäköpaineista. Erityisesti peniksen kokoon ja toimintaan liittyvistä, koska sen kelpaavuutta pojat miettivät jo nuorena. Hänen mielestään olisi tärkeää, että olisi tarjolla kuvastoa ihan normaaleista peniksistä ettei mallia otettaisi vain pokesta.
Muita yleisiä murheita ovat kaljuuntuminen, selkäkarvat ja miestissit.
Erityisesti homokulttuurissa paineet ovat kovia.
Asikainen itse on aikoinaan lihonut käyttäessään vapaa-aikansa pelikonsoleilla pelaamiseen ja sen jäljiltä hänellä on raskausarpia ja miestissit. Nykyisin hän on enimmäkseen sovussa omassa kehossaan.Kuka?
Sami-Petteri Asikainen31-vuotias psykiatrinen sairaanhoitaja, joka käsittelee miesten mielenterveys- ja kehosuhdeasioita Instagram
Peniksen koko ja toiminta eivät ole pelkästään ulkonäköasioita. Kyllä sillä elimellä on ihan funktionaalinen tarkoitus. Jos se on pieni ja huonosti toimiva niin moni asia hankaloituu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on ihan hirveän vaikea käsittää, että miksi tällaisia asioita toitotetaan faktana samalla, kun miljoonat naiset päiväuneilee Timothy Chalametin ja Benedict Cumberbatchin näköisistä miehistä. Ihan niin kuin naisilla olisi vain yksi ainoa miesmaku, ja se on GigaChad (saa googlettaa jos kaipaa nauruja). Mulla itsellänikin miesmaku vaihtelee, ja siltikin, ulkonäkö voi korkeintaan herättää kiinnostuksen ja sen jälkeen pitää suusta tulla jotakin mua miellyttävää tai matkani jatkuu. Ulkonäölle annetaan ihan liian iso painoarvo nyky-yhteiskunnassa, ja se on sääli.
Tuossa on ajatusvirhe. Naiset eivät todellakaan päiväuneile Benedict Cumberbatchin NÄKÖISISTÄ miehistä, vaan vain juuri itse Cumberbatchista. Koska hän on kuuluisa ja rikas. Lisäksi timmikroppainen. Jos olisi Cumberbatchin kanssa kasvoistaan identtinen, mutta vartaloltaan plösähtänyt tuntematon kadunlakaisija, ei hänestä kukaan nainen päiväunelmoisi.
Todellakin! Cumberbatch ei ole mitenkään erityisen komea, pikemminkin vähän oudon näköinen tavallaan. Hän vain sattuu olemaan hyvin karismaattinen ja hyvä näyttelijä, joka esiintyy edukseen miljoonien ihmisten edessä, usein tyylikkäissä vaatteissa ja hyvässä seurassa. Ei ihme, että naiset tykkäävät.
Mutta ehkä siitä kadunlakaisijasta päiväunelmoisi hänen mielitiettynsä.
Vierailija kirjoitti:
Monelleko naiselle parisuhdetta etsiessä merkkaa vehkeen koko?? Tai karvaa oikeissa paikoissa,?
Varmaan lähes jokaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Niin kuka näitä paineita asettaa? Oma mieheni ja läheisteni miehet on kaikki yhtä lukuunottamatta ihan taviksia. Jos luonne on ok, niin kumppani kyllä löytyy.
Pelkkä "luonne" ei riitä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jykevä leuka 🤣
Mikään ei ole niin rumaa kuin leuaton mies. Naisilla se nyt ehkä vielä jotenkin menee.
Kutsuiko joku?
t. Ridge
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jykevä leuka 🤣
Väitätkö itse että tuo ei olisi viehättävä geneettinen piirre verrattuna Hjallis Harkimon leukaan?
Helppo naureskella kun on itse valitsijan roolissa.
En ole lainaamasi, mutta totta puhut. Tietysti yleisesti kauniina pidetyn muotoinen luusto kasvoissa on eduksi kenellä tahansa. Mutta näin naisnäkökulman jos saan tähän tarjota niin tuntuu hassulta minusta (ja varmaan monesta muustakin) tuo leuan korostaminen tällä palstalla, kun varmaan se ei ole niin korkealla missään ulkonäkötoivelistalla kuin annetaan ymmärtää. Ihan tavalliset luut naamassa on ok! Kenenkään en ole koskaan kuullut hylänneen kumppania sen vuoksi, että tällä on ollut tavallinen eikä jykevä leuka. Onko joku?
"Ihan tavalliset luut" tarkoittaa todennäköisesti juuri sitä miellyttävän mallista luustoa. Ulkoinen olemus nähdään "tavallisena" kun siitä ei hyppää silmille mitään korjattavaa tai moitittavaa. Todellisuudessa enemmistö ihmisistä EI näytä sellaiselta.
Tavallinen on myös se Hjallis Harkimon leuka. Aivan kuten tavallisia ovat myös ne naisten pienet, roikkuvat tai eripariset rinnat.
Se, että kaikki liikaa kauneusihanteesta poikkeava leimataan epätavalliseksi on juurikin sitä, mikä ruokkii ulkonäköpaineita.
Vierailija kirjoitti:
Ruma ja lyhyt mies on eniten syrjitty ryhmä koko maailmassa, niin naisten kun yhteiskunnankin taholta. Kaikille muille on intressiryhmiä ja puolestapuhujia mutta noille ei ole. Ja sitten vielä valhdellaan että olet vain oma itsesi niin kyllä se siitä...
Olen sanonut ihan samaa. Ihan vapaasti haukuttavia ja kiusattavia ollaan. Silti : hanki itseluottamusta. On ironia huipussaan. Muilla syrjinnäkohteilla tosiaan on aina joku joka sanoo tuo ei ole ok. No meillä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruma ja lyhyt mies on eniten syrjitty ryhmä koko maailmassa, niin naisten kun yhteiskunnankin taholta. Kaikille muille on intressiryhmiä ja puolestapuhujia mutta noille ei ole. Ja sitten vielä valhdellaan että olet vain oma itsesi niin kyllä se siitä...
Olen sanonut ihan samaa. Ihan vapaasti haukuttavia ja kiusattavia ollaan. Silti : hanki itseluottamusta. On ironia huipussaan. Muilla syrjinnäkohteilla tosiaan on aina joku joka sanoo tuo ei ole ok. No meillä ei.
Näistä kommenteista paistaa aina läpi, ettei ruma ja vanha nainen ole kirjoittajalle ihminen ollenkaan, niin sitä syrjintää ei tarvitse huomioida.
Ruma ja lyhyt mies menee sydänoireiden vuoksi ensiapuun --> heti tutkimuksiin ja hoitoon
Ruma ja vanha nainen menee sydänoireiden vuoksi ensiapuun --> "Ne on vaan vaihdevuodet, jälkioireita voi olla 70-vuotiaillakin, meet vaan kotiisi ja lepäät"
Tavallisille ihmisille meitä ei ole olemassakaan ja yhteiskunnalle ollaan niin arvottomia, ettei saada samoilla oireilla samaa hoitoa kuin muut. Mutta miehet on niitä ketä syrjitään..
Ihana otsikko =)))))) Juuri tuollaisesta miehestä tykkään. Valitettavasti nuorissamiehissä tätä nykyä korostuvat täysin päinvastaiset piirteet. Pahinta on, että sillä risuparralla yritetään peittää leuattomuutta. Miehet ovat muutenkin jotenkin epämiehisempiä, eivät puolusta naistaan/perhettään vaan pettävät ensimmäisen tinder"kaverin" ja riidan tullen rakkaan tyttöystävänsä/ puolisonsa heti. He ovat myös feminiinisempiä ulkonäöltään. Leuattomuus ja se, että lihakset puuttuvat, ja vielä kun lisää tähän sen risuparran ja mahan - niin huh.
Kun en tykkää 50+ miehistä, ei oikein löydy enää "miestä" mistään.
Kun katson tuttuja perheellisiä miehiä he ovat ihan tavallisen näköisiä??
50+ on jo ollut iskävatsaa ja oma mies ajoi päänsä siiliksi jo 20v sitten kun hiusraja alkoi pakenemaan. Siistin lyhyen parran kanssa tyylikäs. Joku on pitkä ja toinen on vain muutaman sentin vaimoaan pidempi. Laatikkoleukaa ei kenelläkään. Joku on karvaton ja toinen todella karvainen.
Yhteistä heille on aktiivisuus, hyvä käytös, huomaavaisuus kumppania ja perhettä kohtaan, yleinen siisteys ja hyvä hygienia. Työteliäisyys ja kohtuullinen kunnianhimo. Intohimo. Perhekeskeisyys
Itselle sellainen vetelä pulla olisi kyllä turn-off
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monelleko naiselle parisuhdetta etsiessä merkkaa vehkeen koko?? Tai karvaa oikeissa paikoissa,?
Varmaan lähes jokaiselle.
Minulla on ollut ilo kokea 17cm ja normi 13cm penis. Heittämällä tuo jm oli parempi.
Miksi??
Siksi että ko mies osasi koskettaa ihanasti, rakasti mun silittelyä ja sylittelyä sängyn ulkopuolellakin ja ilman ajatusta seksistä. Osasi halata niin että tunsin sulavani ja tunsin olevani maailman kaunein nainen hänen sylissään. Hän sai minut syttymään sekunneissa pelkällä katseella tai hiusteni sipaisulla. Hänen kanssaan seksi oli jumalaista ja sitä oli useita kertoja kerrallaan.
Toinen - no teknisesti täydellinen. Ei ihan riitä
Vierailija kirjoitti:
Ihana otsikko =)))))) Juuri tuollaisesta miehestä tykkään. Valitettavasti nuorissamiehissä tätä nykyä korostuvat täysin päinvastaiset piirteet. Pahinta on, että sillä risuparralla yritetään peittää leuattomuutta. Miehet ovat muutenkin jotenkin epämiehisempiä, eivät puolusta naistaan/perhettään vaan pettävät ensimmäisen tinder"kaverin" ja riidan tullen rakkaan tyttöystävänsä/ puolisonsa heti. He ovat myös feminiinisempiä ulkonäöltään. Leuattomuus ja se, että lihakset puuttuvat, ja vielä kun lisää tähän sen risuparran ja mahan - niin huh.
Kun en tykkää 50+ miehistä, ei oikein löydy enää "miestä" mistään.
Sepäs olikin yllätys. Miestä ei löydy, vaikka kuinka yrittäisi? Saattaa nimittäin olla samassa kisassa muutama muukin yrittäjä.
Karua nuorten miesten ulkonäköpaineissa on, että eniten niitä tulee sosiaalisen median kautta näitä alfamies-tyypeiltä, jotka yleensä yrittävät siinä ohessa myydä jotain kirjaa tai kurssia mallilla "näin rikastut" tai "näin kusetat naisen sänkyyn". Tai toisessa ääripäässä nämä incel-tyypit jotka toitottavat kaikille kuinka vain täydellinen marmorista veistetty Adonis kelpaa naisille, kun eivät millään usko, että omassa persoonassa olisi mitään mikä näyttää naisille varoitusmerkiltä, niin ainut selitys on ulkonäkö.
Ja toki siis sosiaalinen media yleensäkin on tässä syypää, ei kukaan laita instagramiin kuvia missä maha roikkuu ja hartiat näyttää henkarilta. Näitä kuvia kun katsoo päivät pitkät niin tottakai tulee fiilis, että itse on ainut tavallisen näköinen reppana, ja kaikki muut kelpaa lehden kanteen. Tähän vielä päälle nämä absurdit odotukset parisuhteista ja seksistä; moni nuori mies luulee olevansa maailman ainut ja surkein jos on 20v neitsyt. Vaikka oikeasti tämä on ihan tavallista. 20v on vielä älyttömän nuori.
Ehdottomasti näistä pitäisi puhua paljon enemmän. Se pitäisi vain saada puhuttua omana ongelmanaan mihin voisi vaikuttaa ilman, että homma kaartuu takaisin siihen kuinka kaikki on naisten syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on ihan hirveän vaikea käsittää, että miksi tällaisia asioita toitotetaan faktana samalla, kun miljoonat naiset päiväuneilee Timothy Chalametin ja Benedict Cumberbatchin näköisistä miehistä. Ihan niin kuin naisilla olisi vain yksi ainoa miesmaku, ja se on GigaChad (saa googlettaa jos kaipaa nauruja). Mulla itsellänikin miesmaku vaihtelee, ja siltikin, ulkonäkö voi korkeintaan herättää kiinnostuksen ja sen jälkeen pitää suusta tulla jotakin mua miellyttävää tai matkani jatkuu. Ulkonäölle annetaan ihan liian iso painoarvo nyky-yhteiskunnassa, ja se on sääli.
Tuossa on ajatusvirhe. Naiset eivät todellakaan päiväuneile Benedict Cumberbatchin NÄKÖISISTÄ miehistä, vaan vain juuri itse Cumberbatchista. Koska hän on kuuluisa ja rikas. Lisäksi timmikroppainen. Jos olisi Cumberbatchin kanssa kasvoistaan identtinen, mutta vartaloltaan plösähtänyt tuntematon kadunlak
Eivät naiset haaveile jokaisesta kuuluisasta ja rikkaasta näyttelijästä. Vaan toisin päin, tietyistä näyttelijöistä tulee kuuluisia juuri siksi tai osittain siksi, että he ovat naisten makuun ja saavat sitä kautta valtavan suosion. Samaan aikaan jotkut toiset näyttelijät ovat enemmän miesten makuun ja kolmannet ovat vain hyviä näyttelijöitä, joista ei tule kuolauksenkohteita kenellekään mutta tekevät viihdyttäviä leffoja. Nämä kaksi jälkimmäistä sorttia eivät saa naisia kuolaamaan sen perusteella, että heistä on tullut rikkaita ja kuuluisia.
Ne naisten makuun olevat näyttelijät ovat harvemmin mitään Schwarzeneggereita. Suurin osa heistä on ollut tyyliin Chalamet, Cumberbatch, Orlando Bloom, Leonardo DiCaprio, Colin Firth...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kuka näitä paineita asettaa? Oma mieheni ja läheisteni miehet on kaikki yhtä lukuunottamatta ihan taviksia. Jos luonne on ok, niin kumppani kyllä löytyy.
Pelkkä "luonne" ei riitä mihinkään.
Vaikuttaisi riittävän. Ihmisten kanssa hyvin toimeen tulevat, järkevät ja luotettavat miehet järjestään joko ovat jo parisuhteessa tai kieltäytyvät suhteista omasta halustaan.
"Ne naisten makuun olevat näyttelijät ovat harvemmin mitään Schwarzeneggereita. Suurin osa heistä on ollut tyyliin Chalamet, Cumberbatch, Orlando Bloom, Leonardo DiCaprio, Colin Firth..."
Jaa, pitäisikö tämän jotenkin lohduttaa?
Mies voi treenata lihaksia mutta ei syntyä uudestaan Dicaprion naamalla.
Suurin osa miehistä kaljamahasia. Yök.
Tuossa on ajatusvirhe. Naiset eivät todellakaan päiväuneile Benedict Cumberbatchin NÄKÖISISTÄ miehistä, vaan vain juuri itse Cumberbatchista. Koska hän on kuuluisa ja rikas. Lisäksi timmikroppainen. Jos olisi Cumberbatchin kanssa kasvoistaan identtinen, mutta vartaloltaan plösähtänyt tuntematon kadunlakaisija, ei hänestä kukaan nainen päiväunelmoisi.