Raskauden keskeytys vai vauva?
Olen raskaana ja miehen kanssa yhteistä matkaa takana alle vuosi. Miehen mielestä olisi ihanaa jos meistä tulisi perhe, on ollut sitä mieltä alusta asti. Itse taas ehdin jo kertaalleen päätyä keskeytykseen, mutta en nyt enää tiedä.
Mies sanoi aluksi että tukee minua tein kummin vain ja meidän suhde kestää. Enää en ole varma, oli aika tyly ja lyhytsanainen kun kerroin mitä päätin, sanoi myös että teen hönen mielestään virheen. Pelkään että ei hän pysty hyväksymään ja toisaalta en tiedä itsekään onko se keskeytys oikea päätös.
Ap
Kommentit (29)
Milloin asiat olisivat niin täydellisesti, että olisi sopiva aika lapsen syntyä? Kannattaako odottaa vielä tätä oikeampaa hetkeä?
En halua pelotella, mutta raskaaksi tuleminen ei ole itsestäänselvyys, ja nyt saattaa olla jopa ainoa tilaisuus saada lapsi. Tunnen henkilön, joka päätyi kerran aborttiin eikä tullut koskaan toista kertaa raskaaksi.
Suomessa on sen verran hyvä tukijärjestelmä, että lapsen saaminen on mahdollista työttömänä. Lapsen isä haluaisi selvästi tulla isäksi, ja vaikka päätyisitte eroon, yhteishuoltajuus helpottaisi elämääsi ja saisit silloin välillä myös omaa aikaa.
Tietysti lapsen saaminen muuttaa elämää peruuttamattomasti ja on siksi pelottavaa, mutta todennäköisesti moni asia menee helpommin kuin osaisi odottaa. Äitiyden ei tarvitse olla täydellinen suoritus, ja silti lapsen saa kasvatettua järkeväksi aikuiseksi.
Kun sinulla ap on jo se yksi lapsi olemassa, et voi hänen elämäänsä sekoittaa tällaisella pikaliitolla ja uusioperheellä. Miehen kylmyys ilmoitettuasi päätöksen (lupaamansa tuen sijaan) kertoo aika ikävästä luonteesta.
Minä en sinuna tekisi aborttia. Mutta jos et missään nimessä halua lasta, niin sitten.
Minä olen työtön yhden lapsen yksinhuoltaja ja ihan ok tullaan toimeen. Vauvan/pikkulapsen kanssa varmaan vielä helpommin pärjäisi taloudellisesti vaikka olisi työtön.
Työtön ja mt-ongelmataustainen yh perustaa uuden miehen kanssa perheen pikavauhdilla vahinkoraskauden vuoksi. Mitkäköhän asiat voi mennä pieleen?
Vierailija kirjoitti:
Kun sinulla ap on jo se yksi lapsi olemassa, et voi hänen elämäänsä sekoittaa tällaisella pikaliitolla ja uusioperheellä. Miehen kylmyys ilmoitettuasi päätöksen (lupaamansa tuen sijaan) kertoo aika ikävästä luonteesta.
Täh? Missä ap on kirjoittanut, että hänellä olisi jo lapsi? Ei mielestäni missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Missä ap on kirjoittanut, että hänellä olisi jo lapsi? Ei mielestäni missään.
Ei ole kyllä yhtäkään ennestään. Onko täällä joku muu samassa tilanteessa ollut? Koitin selailla ketjuja, mutta ei ole kyllä tullut samanlaista tapausta vastaan.
Ap
Olet nyt vähän muuttanut tarinaa. Enemmänkin olisit voinut tai keksiä jotain ihan uutta.
Yksi ainoa tärkeä kysymys: haluatko sinä lapsen? Lapsella on oikeus syntyä haluttuna.
Elämä vai kuolema?