Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mut taidettiin heittää pois kotoa

Vierailija
25.08.2015 |

Täytin viime viikolla 18v. En asu(nut) kummankaan vanhemman kanssa vaan lähisukulaisen luona. Mulle annettiin pahvilaatikko käteen ja sanottiin, että ala pakkaamaan. Olis mulla varaa vuokrata joku pieni yksiö, mutta vasta ensi kuun 4. päivä. Mitä teen? Puhuminenkaan ei auta koska kys. Henkilö on puhunut minun "ulos heittämisestä" siitä päivästä kun täytin 16.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:29"]No, mene kaverille tai toiselle sukulaiselle ja sitäpaitsi kun olet kirjoilla asunnossa, sun ei tartte suostua häätöön
[/quote] Oon kirjoilla juu. Toisaalta muuttaminen tuntuu houkuttelevalta vaihtoehdolta. Ap
[/quote]

Ilmoita että muutat heti kun saat asunnon. Pyydä häätö kirjallisesti. Mee sossuun

Vierailija
22/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:29"]No, mene kaverille tai toiselle sukulaiselle ja sitäpaitsi kun olet kirjoilla asunnossa, sun ei tartte suostua häätöön [/quote] Oon kirjoilla juu. Toisaalta muuttaminen tuntuu houkuttelevalta vaihtoehdolta. Ap

[/quote]

Joo mutta jää vähän enemmän aikaa siihen muuttoon, eikä tarvitse mihinkään turvakotiin lähteä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni kun olet joutunut noin ikävään "kotiin". Soitat heti huomenna aamulla sossuun ja kerrot tilanteen niin ne toivottavassti majoittaa sinut tilapäisesti johonkin.

Hyvänä puolena voit lopullisesti katkaista siteet nykyiseen kotiin ja jatkaa elämää. Kaikesta päätellen kuitenkin opiskelet ja sinulla voi vielä olla loistava tulevaisuus edessä.

Vierailija
24/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päin olet? T.N20

Vierailija
25/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka sanotte, ettei häätöön tarvitse suostua. Jos talon omistaja sanoo "ulos", niin mitä siinä oikeasti voi tehdä? Odottaa, että väkivallalla heitetään pihalle? Käyttää itse väkivaltaa?

Yleensä, jos on niin sekopää, että toisen tahtoo heittää taivasalle, niin ei siinä riitä, että sanoo "en mene". Oli kuinka kirjoilla tai ei.

Vierailija
26/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita poliisille tai hätänumeroon.

Vierailija
27/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:36"]Mistä päin olet? T.N20
[/quote] Turussa. Ap

Vierailija
28/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kauhea tilanne! Jos olet nyt ulkona sen pahvilaatikkosi kanssa, niin soita jollekin kaverillesi ja mene sinne yöksi. Jos ei onnistu, niin 112 ja pyydä sosiaalipäivystykseen. He varmasti etsivät sulle yöpaikan. Huomenna sossuun heti aamulla, niin saat katon pään päälle jostain ja rahaa. Jos olet jälkihuoltonuori, saat tukea helpommin. Oletan että sinut on sijoitettu sukulaisen luo, joten olet jälkihuollossa.

Onkohan sinua rakastettu? Toivon että löydät hyviä ihmisiä elämääsi vaikka nyt tilanne on huono.

Vierailija
29/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:36"]Mistä päin olet? T.N20
[/quote] Turussa. Ap
[/quote]

Harmi, aika kaukana. Asun itse Tampereella, olisit voinut tulla mun luo.

Vierailija
30/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:22"]

Täytin viime viikolla 18v. En asu(nut) kummankaan vanhemman kanssa vaan lähisukulaisen luona. Mulle annettiin pahvilaatikko käteen ja sanottiin, että ala pakkaamaan. Olis mulla varaa vuokrata joku pieni yksiö, mutta vasta ensi kuun 4. päivä. Mitä teen? Puhuminenkaan ei auta koska kys. Henkilö on puhunut minun "ulos heittämisestä" siitä päivästä kun täytin 16.

[/quote]

Kysy asiaa poliisilta. Kyseessähän on joka tapauksessa häätö eli siinä on tietynpituinen varoitusaika. 

Vierailija
31/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:42"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:36"]Mistä päin olet? T.N20 [/quote] Turussa. Ap

[/quote]

Opiskeletko tms? Tarvitseeko sinun käydä Turussa joka arkipäivä?

Vierailija
32/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:36"]

Te jotka sanotte, ettei häätöön tarvitse suostua. Jos talon omistaja sanoo "ulos", niin mitä siinä oikeasti voi tehdä? Odottaa, että väkivallalla heitetään pihalle? Käyttää itse väkivaltaa? Yleensä, jos on niin sekopää, että toisen tahtoo heittää taivasalle, niin ei siinä riitä, että sanoo "en mene". Oli kuinka kirjoilla tai ei.

[/quote]

Ensin keskustella rauhallisesti ja jos toinen alkaa vaikuttaa aggressiiviselta ja uhkaavalta, soittaa poliisille. Poliisi yleensä vie aggressiivisen rauhoittumaan ja rauhallinen osapuoli saa jäädä asuntoon (jossa siis on kirjoilla) ihan riippumatta siitä, kuka asunnon omistaa.

Vierailija
33/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:42"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:36"]Mistä päin olet? T.N20 [/quote] Turussa. Ap

[/quote]

Opiskeletko tms? Tarvitseeko sinun käydä Turussa joka arkipäivä?
[/quote] Oon lukiossa. Ap

Vierailija
34/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:51"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:42"] [quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:36"]Mistä päin olet? T.N20 [/quote] Turussa. Ap [/quote] Opiskeletko tms? Tarvitseeko sinun käydä Turussa joka arkipäivä? [/quote] Oon lukiossa. Ap

[/quote]

TYS ja pari muuta säätiötä tulee nyt heti aluksi mieleen kun ensin olet jutellut sossun kanssa. Nahkapatjaksi suostuminen ei ole (vielä) fiksuin vaihtoehto. Itse asun vähän kauempana mutta matkustan Turkuun bussilla joka päivä, joten sinuna en sulkisi pois Naantalia, Kaarinaa tai Raisiota. Toki voit toivottavasti vielä tässä vaiheessa syksyä vaihtaa lukion toiseen jos muutat kehyskuntaan.

Vierailija
35/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäät kyllä

Vierailija
36/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut tästä ennen. Milloin vanhemmat/kasvattajat laittaa kasvatettavan puoliväkisin pesästä ulos, milloin avomies toteaa että suhde vaimoon on päättynyt. Jotkut muuten oikeasti päättyy jänikseksi toisten nurkkiin ja joutuu ilmeisesti avaamaan haaroja että saisi edes hetkeksi helposti katon pään päälle (raha ei kuitenkaan vaihda omistajaa ettei nainen pidä itseään h-----na). Onko muille käynyt tällä tavalla ja miten kauan asunnottomuus kesti?

Vierailija
37/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet joutunut aikuistumaan tavallisuudesta poikkeavien kokemusten myötä nopeaa ja osaat kriisitilanteissa toimia päämäärätietoisesti tulevaisuuteen suuntautuen ja se on voimavarasi se, mitä kukaan ei sinulta voi viedä!

Täällä oletkin saanut myötätunnon lisäksi hyviäkin neuvoja ja ohjeita ja sydäntä särkeväkin viestisi saa minunkin rohkaisemaan sinua toimimaan niin, että saat lisää sinua vahvistavia kokemuksia, jotka eivät riko ja särje sinua yhtään enempää.

Alueellasi on ammattitaitoisia auttajia ja ensimmäisenä mielestäni sinun kannattaisi ottaa selville turvakodin osoite ja mennä sinne henkilökohtaisesti ja kertoa se mitä täälläkin. Uskon että sinulle suodaan mahdollisuus saada ohjattua apua sosiaalitoimen puitteista asumiseen ja elämiseen tarvittavat tukitoimet ja toimenpiteet, joilla saat turvalliset elämisen mahdollisuudet, mitä se sinulle opiskeluineen, asumisineen ja harrastuksineen tarkoittaakaan.

Oikein sadämestäni sinua näin halaan ja kaikkea ihanaa sinulle toivon rukoillen. Käännä vastoinkäymiset pelkäksi myötäkäymiseksi ja anna itsellesi myös oikeus olla onnellinen ja uskalla ottaa rohkeasti askeleet, jotka vievät sinua aina vain kohti parempaa ja ihmisarvoista elämää. Uskalla ajatella ihan itse ja ottaa apua vastaan sitä tarvittaessa.

Vierailija
38/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia <3 Kaikki järjestyy kyllä. t. n21

Vierailija
39/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun ensi- ja turvakoti http://tuentu.fi

Vierailija
40/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ois kans voinut tulla, jos asuisin lähempänä. Tsemppiä ap! Mene sinne turvakotiin ekana, sit sossuun. Toivottavasti sulla on muutakin tukiverkkoa kuin tämä ns. huoltajasi(?)

N20

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä