Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mut taidettiin heittää pois kotoa

Vierailija
25.08.2015 |

Täytin viime viikolla 18v. En asu(nut) kummankaan vanhemman kanssa vaan lähisukulaisen luona. Mulle annettiin pahvilaatikko käteen ja sanottiin, että ala pakkaamaan. Olis mulla varaa vuokrata joku pieni yksiö, mutta vasta ensi kuun 4. päivä. Mitä teen? Puhuminenkaan ei auta koska kys. Henkilö on puhunut minun "ulos heittämisestä" siitä päivästä kun täytin 16.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot siten koko suvulle kohtelusta kun oot järkännyt asiat. Ja naapureille

Vierailija
42/55 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä oot nyt? Tarviitko apua selvittämään noita asioita? Asun turussa ja oon lomalla vielä tämän viikon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lukioaikaiselle poikakaverille kävi noin. Äiti oli yksinhuoltaja ja ilmoitti, että pitää muuttaa pois kun täyttää 18. Pojalta jäi lukio kesken, mutta onneksi oli kesätyö ja työnantaja, joka ymmärsi ja tuki. Poika jäi sitten töihin ja osti asunnon, johon muutti äitinsä luota asumaan. Ja oppi ammatin työtä tekemällä. Ihan hyvin hän on elämässään menestynyt ja on nykyisin myös äitinsä kanssa väleissä. Tuossa työnantajalla oli kyllä tärkeä rooli, tuo tarina olisi voinut päättyä myös hyvin eri tavalla.

Vierailija
44/55 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti 41 ilmoitettu asiattomaksi. Hyi oksennus!

Vierailija
45/55 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota apu vastaan turkulaiselta lomalaiselta. Olet vielä kovin nuori selvittämään asioita kokonaan ilman tukea. Tsemppiä ❤

Vierailija
46/55 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:33"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:32"]Jos ei mitään paikkaa oo niin soita hätänumeroon ja kysy sosiaalityöntekijää. En tiedä auttaako mutta kysyminen ei maksa mitään. [/quote] Ei hätänumeroon huvikseen soitella.

[/quote]

Nyt on tainnut mennä yli tuo turhista soitoista vouhottaminen. Jos heitetään vasta aikuistunut pihalle, on se aika hätätapaus. Kun asiat eivät yöllä olevan selvillä, mihin kuvittelit hänen menevän? Nukkumaan yön rauhassa omassa sängyssä ja soittamaan virka-aikaan? 

Hätänumero on viranomaisten numero hätätilanteisiin, joita on hoidettava heti, vaikka virastot eivät ole auki. Sieltä hälytetään palokunnan, ambulanssin ja poliisin lisäksi päivystävät sosiaalityöntekijät, jos sellaiselle on tarvetta. Luultavasti poliisi ja sitä kautta sosiaalityöntekijä.

Vierailija
47/55 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:41"]Soita poliisille tai hätänumeroon.
[/quote]

Voi luoja. Puhu sen sukulaisen kanssa ja kysy muutama kuukausi aikaa. Et saa kämppää ihan heti varsinkaan tähän aikaan vuodesta. Riippuu tietty missä päin asut mut ainakaan pk seudulla on vuokra kämpät taas tiukilla kun opiskelijat tulee ja menee.

Vierailija
48/55 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihanista viesteistä. Pääsin kaverille ainakin nyt muutamaksi yöksi. Menen sinne sossuun tänään jo varmaan ja on mulla jonkun sosiaalityöntekijän numero, jolle saan soittaa hädän iskiessä. Ehkä kaikki kuitenkin järjestyy. Ap

Vierailija
49/55 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa "ihanalta" ihmiseltä tämä huoltajasi :( Hyvä, että pääsit kuitenkin kaverille, kyllä kaikki järjestyy ihan varmasti! Luulisi sossulla olevan jotain hätämajoitusta tms. tällaisessa tilanteessa oleville ihmisille, en usko että joudut moneksi kuukaudeksi johonkin yo-kylän jonoon vaan varmaan jotain kyllä järjestyy. Tsemppiä!

Vierailija
50/55 |
26.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:22"]

Täytin viime viikolla 18v. En asu(nut) kummankaan vanhemman kanssa vaan lähisukulaisen luona. Mulle annettiin pahvilaatikko käteen ja sanottiin, että ala pakkaamaan. Olis mulla varaa vuokrata joku pieni yksiö, mutta vasta ensi kuun 4. päivä. Mitä teen? Puhuminenkaan ei auta koska kys. Henkilö on puhunut minun "ulos heittämisestä" siitä päivästä kun täytin 16.

[/quote]

Tyypillistä Suomalaista vanhemmuutta. Kakara on vaan rasite josta pitää päästä eroon ja kun se maaginen 18 luku tulee niin ollaan heittämässä pihalle.

Vierailija
51/55 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sossussa ja sain sieltä neuvoja. Tukiasiat ja muut nyt selvitetty. Pankissakin kävin, vain mulla käyttöoikeudet tileihin. Meen itseasiassa huomenna yhteen asuntoesittelyyn, löysin aika hyvän asunnon, jossa vuokra ei ollut liian korkea ja sähkö- ja vesilaskut sisältyivät siihen. Pitäkää peukkuja, toivon että saan sen. Ap

Vierailija
52/55 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukkuja!!! Toivon todella, että saat sen kämpän. Mutta olihan julma sukulainen. Sanoisin ikuisen byebyen.

Vierailija
53/55 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen todella pahoillani puolestasi :/ todella ilkeältä kuulostaa sukulaisesi. Tsemppiä asuntonäyttöön ja kiva että pääsit kaverille yöksi. Selviät tästä ja joku päivä voit näyttää sukulaiselle pitkää nenää vielä.

Vierailija
54/55 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!!! Ota kaikki mahdollinen apu ja henkinen tuki vastaan, onneksi sinulla on ystäviä <3 ja varo viinaa, se on turhan vahva lääke.

Vierailija
55/55 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:36"]

Te jotka sanotte, ettei häätöön tarvitse suostua. Jos talon omistaja sanoo "ulos", niin mitä siinä oikeasti voi tehdä? Odottaa, että väkivallalla heitetään pihalle? Käyttää itse väkivaltaa? Yleensä, jos on niin sekopää, että toisen tahtoo heittää taivasalle, niin ei siinä riitä, että sanoo "en mene". Oli kuinka kirjoilla tai ei.

[/quote] Onko tämä sukulainen ollut myös virallinen huoltajasi 18 v asti? Olet ilmeisesti ollut lastensuojelun asiakas, sieltä varmaan saat apua ja neuvoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme