Mut taidettiin heittää pois kotoa
Täytin viime viikolla 18v. En asu(nut) kummankaan vanhemman kanssa vaan lähisukulaisen luona. Mulle annettiin pahvilaatikko käteen ja sanottiin, että ala pakkaamaan. Olis mulla varaa vuokrata joku pieni yksiö, mutta vasta ensi kuun 4. päivä. Mitä teen? Puhuminenkaan ei auta koska kys. Henkilö on puhunut minun "ulos heittämisestä" siitä päivästä kun täytin 16.
Kommentit (55)
Onko ap mies vai nainen?
Meillekin olisi mahtunut punkkaamaan jos lasten hoito, ruuan laitto ja siivoaminen olisi edes vähän kiinnostanut, mutta liian pitkä matka.
Miksi ap; eesta haluttiin eroon jos on vauvasta saakka ollut hoidettavana?
Oletko häiriköinyt, käyttänyt päihteitä?
Luulisi että olisi kuin oma lapsi?
T.m
Voimia lähetän täältäkin. Olen myös tuollainen aikanaan lapsena sukulaisten luo sijoitettu, ja 19-vuotiaana tuli lähtö kun lukio oli hoidettu.
Haluan ap:lle kertoa, että ei tausta sinua määritä, sinä itse päätät kuka haluat olla. Minä pääsin opiskelemaan ja valmistuin hyvin arvosanoin, ja pääsin hyviin töihin. Olen ihan tavallinen perheellinen valkokaulustyöntekijä ja keskiluokkaisesti omakotitalossa asuva, ja kukaan ei päältä päin arvaisi että lähtökohtani olivat vaatimattomat. Olet selviytyjä, ja selviät tästäkin. Paljon voimia sinulle matkallesi.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 12:54"]
Miksi ap; eesta haluttiin eroon jos on vauvasta saakka ollut hoidettavana? Oletko häiriköinyt, käyttänyt päihteitä? Luulisi että olisi kuin oma lapsi? T.m
[/quote]
Liikuttavan naiivi ajatus. Ei ap:n ole tarvinnut tehdä yhtään mitään. Minäkin olin kympin tyttö enkä koskaan juonut, polttanut tai roikkunut kaupungilla, mutta ei minusta omaa tyttöä tullut, ja lähtö tuli. -54
Huolehdithan sossun kanssa, että myös mahdolliset tukirahasi (opintoraha yms.) tulevat suoraan sinulle ja tällä huoltajallasi ei ole tileihin käyttöoikeutta?
Kaikkea hyvää sinulle <3.
Olen iloinen muutamasta 20v naisesta jotka tarjosivat heti kattoa nuorukaiselle.
M40
Aikamoinen sukulainen sulla... Semmosia ne on mun kokemuksen mukaan kaikki. Suku on pahin.
Ensi ja turvakotiin nyt ainakin yhdeksi yöksi, eiköhän sieltä saa apua!
Kannattaa varata aika sosiaalitoimistosta. Siellä on nuorten aikuisten asioihin erikoistuneita työntekijöitä, joille tämä ei ole uusi tilanne. Heillä on neuvoja asumisen ja raha-asioiden järjestämisen suhteen. Isommilla paikkakunnilla on myös nuorten turvataloja, joihin voi mennä milloin vain. Muistaakseni ikäraja niihin on 19v, joten sinut lasketaan vielä nuoreksi täysi-ikäistymisestä huolimatta.
Oletko kirjoilla siellä lähisukulaisen luona? Jos olet, niin ihan noin vaan se ulos heittäminen ei onnistu.
Onkohan lähistöllä jotain kodittomien asuntoloita? Facebookissa on myös erilaisia ryhmiä, joissa etitään aika nopeellakin varoitusajalla vuokralaista/kämppistä. Esim. Kommuunit koolle.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:26"]Missä sun vanhemmat on
[/quote] Äiti kuollut vuosia sitten, isä ei oo näkynyt. Olen asunut tämän sukulaisen luona pari vuotiaasta lähtien. Ap
No, mene kaverille tai toiselle sukulaiselle ja sitäpaitsi kun olet kirjoilla asunnossa, sun ei tartte suostua häätöön
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:29"]No, mene kaverille tai toiselle sukulaiselle ja sitäpaitsi kun olet kirjoilla asunnossa, sun ei tartte suostua häätöön
[/quote] Oon kirjoilla juu. Toisaalta muuttaminen tuntuu houkuttelevalta vaihtoehdolta. Ap
Jos ei mitään paikkaa oo niin soita hätänumeroon ja kysy sosiaalityöntekijää. En tiedä auttaako mutta kysyminen ei maksa mitään.
Onpa kamalaa :( ota sinne soskuun yhteyttä plus mene turvakotiin! Missä päin asut? Voimia!
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:32"]Jos ei mitään paikkaa oo niin soita hätänumeroon ja kysy sosiaalityöntekijää. En tiedä auttaako mutta kysyminen ei maksa mitään.
[/quote]
Ei hätänumeroon huvikseen soitella.
Miten ap:n kävi nyt sitten?