Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusataanko amk:ssa hyviä oppilaita? Entä kiusataanko yliopistossa huonoja?

Vierailija
25.08.2015 |

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua? On taas niin älyvapaa aloitus, että huhhuh.

Vierailija
2/12 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:12"]    
[/quote]

Amk:ssa, jossa minä opiskelen, en ole huomannut kiusaamista. Varmaan joku joskus haukkuu toista, mutta ei siellä ketään sorsita porukalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näissä myöhemmissä kouluissa kukaan jaksa tuhlata aikaansa kiusaamiseen.

Vierailija
4/12 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin yliopistossa meillä humanistisessa tiedekunnassa opiskelu on enimmäkseen niin kurssimuotoista ja hajanaista, että ei siinä synny sellaista ryhmädynamiikkaa joka mahdollistaisi kiusaamisen. Onneksi... t. ekaluokalta lukioon koulussa rääkätty

Vierailija
5/12 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK:ssa on pellejä aivan yhtälailla kun yliopistossa, mutta se ilmenee eri tavalla. AMK:ssa pahimmat pellet on yleensä lapsellisia. Yliopistolla tilanne on monimutkaisempi ja jossakin määrin siedettävämpi. Mutta ei, kummassakaan ei juurikaan kiusata perinteisessä merkityksessä.

Vierailija
6/12 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamista tapahtuu joka paikassa missä on koolla suuri joukko ihmisiä. Ei välttämättä mainitsemistasi syistä, eikä samalla tavalla kun ala-asteella, mutta jonkin asteisena ja eri muodoissa.

Vierailija
7/12 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa voi ehkä vaihdella pääainekohtaisesti millaisia opiskelijoita on. Joillain aloilla keskinäinen kilpailu voi olla kovempaa, mutta en usko, että kiusaamista olisi. Opiskelin yhteiskuntatieteellisessä, jossa oli ihan rento meininki.

Vierailija
8/12 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm mitäh? Näihin opiskelupaikkoihin hakeudutaan ja käydään valintakokeet ja palautetaan ennakkotehtävät, joten opiskelijoiden pyrkimyksenä on saavuttaa mahdollisimman hyvät tiedot alastaan, jotta voi valmistua ja harjoittaa ammattiaan. Opiskelijat _haluavat_ oppia. Kyseessä ei ole oppivelvollisuuden sanelemaa koulunkäyntiä, jossa osaa porukasta ei kiinnosta olla. Miksi siis kukaan pilkkaisi toisen opintomenestystä?
Lisäksi opinnot ovat usein hyvin hajaantuneita, joten samalla vuosikurssilla olevia ei välttämättä näe paljoakaan.

Vierailija
9/12 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on koko opiskeluaika kärvistelty kiusaamatta, niin työelämään päästyä aloitetaan sitten työpaikka kiusaaminen? ihan joka paikassa missä on ihmisiä, voi esiintyä kiusaamista. turha naiivisti kuvitella että vain duunarialoilla olisi koulu-ja työpaikka kiusaamista. t. hoitsu, joka tavannut monta akateemista romahtamispisteeseen asti työpaikoilla kiusattua. 

Vierailija
10/12 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kiusaamista ilmenee näissä paikoissa. Amk:n opiskelijat tulivat luokkaani ammattikoulussa ja opettajani ensimmäinen reaktio oli kysymällä näiltä oppilailta ja opettajilta temperamentillään että onko teillä kiusaamista ja se aika kuin kaikki vastailivat niin oli kiusallinen koska meidän luokassakin oli kiusaamista niin aihe saatiin hiljennettyä nopeasti ja kaikki tämä alkoi amk:n opettajan temperamentistä ja minä olin ammattikoulussa kiusattuna ja amk:n kiusatut katsoivat minua silmiin ja kiusaajat olivat työsalissa todella heikon oloisina päät alhaalla viellä kehtaen katsoa meitä mitä tapahtuu kateudella. Kiusaajien pitäisi aina suorittaa opinnot kertaalleen.

Vierailija
11/12 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:34"]Kyllä kiusaamista ilmenee näissä paikoissa. Amk:n opiskelijat tulivat luokkaani ammattikoulussa ja opettajani ensimmäinen reaktio oli kysymällä näiltä oppilailta ja opettajilta temperamentillään että onko teillä kiusaamista ja se aika kuin kaikki vastailivat niin oli kiusallinen koska meidän luokassakin oli kiusaamista niin aihe saatiin hiljennettyä nopeasti ja kaikki tämä alkoi amk:n opettajan temperamentistä ja minä olin ammattikoulussa kiusattuna ja amk:n kiusatut katsoivat minua silmiin ja kiusaajat olivat työsalissa todella heikon oloisina päät alhaalla viellä kehtaen katsoa meitä mitä tapahtuu kateudella. Kiusaajien pitäisi aina suorittaa opinnot kertaalleen.
[/quote]
Ärsyttävintä on kuin luokassa on varakkaampia ja todella nopea älyisiä oppilaita ketkä ovat oikeastaan joitain ammattikoulun linjan rehtoreita ketkä kyykyttävät opettajia kiusaamaan oppilaitakin niin se ei tue mitään tässä suomen yhteiskunnassa mitään muuta kuin tällä hetkellä palkkaamaan suoraan välimeren yli tulevia pakolaisia vakituisiin töihin.

Vierailija
12/12 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:34"]Kyllä kiusaamista ilmenee näissä paikoissa. Amk:n opiskelijat tulivat luokkaani ammattikoulussa ja opettajani ensimmäinen reaktio oli kysymällä näiltä oppilailta ja opettajilta temperamentillään että onko teillä kiusaamista ja se aika kuin kaikki vastailivat niin oli kiusallinen koska meidän luokassakin oli kiusaamista niin aihe saatiin hiljennettyä nopeasti ja kaikki tämä alkoi amk:n opettajan temperamentistä ja minä olin ammattikoulussa kiusattuna ja amk:n kiusatut katsoivat minua silmiin ja kiusaajat olivat työsalissa todella heikon oloisina päät alhaalla viellä kehtaen katsoa meitä mitä tapahtuu kateudella. Kiusaajien pitäisi aina suorittaa opinnot kertaalleen.
[/quote]
Ärsyttävintä on kuin luokassa on varakkaampia ja todella nopea älyisiä oppilaita ketkä ovat oikeastaan joitain ammattikoulun linjan rehtoreita ketkä kyykyttävät opettajia kiusaamaan oppilaitakin niin se ei tue mitään tässä suomen yhteiskunnassa mitään muuta kuin tällä hetkellä palkkaamaan suoraan välimeren yli tulevia pakolaisia vakituisiin töihin.
[/quote] ja jättämällä kaikki paikalliset suomalaiset työttömiksi ja vajaa älyisiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi