Huolestuttava ilmiö: 18-19-vuotiaat muuttavat omilleen.
Kertoo rikkonaisista ja ongelmallisista perheoloista.
t. psykologi
Kommentit (17)
Yleistystä
Jos saa opiskelupaikan vaikka turusta ja asut rovaniemellä, on vähä pakko muuttaa.
:D Ikis on lukenut itsensä psykologiksi. Onnea!!!!
Nyt hajosin. Niin että kun on opiskellut itselleen ammatin niin pitäisi isin ja äidin nurkissa asustella ja käydä töissä? Miksi ihmeessä? Jotkut joutuvat muuttamaan kotoaan 16-vuotiaana toiselle paikkakunnalle opiskelun perässä, eikä sekään kerro perheestä mitään.
Aika paha Joo (Eli ei). Muutin itse opiskelemaan 16 vuotiaana ja muutin ulkomaille 19 vuotiaana.
Olin kieltämättä murheen murtama, kun tulin 1900 ihmisen joukosta valituksi siihen 20 henkilön joukkoon, joka pääsi yliopistoon opiskelemaan alaa X. Piti muuttaa, kun etäisyyttä vanhempien kotipaikkakuntaan ja yliopistoon oli yli 500 km.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:06"]
Kertoo rikkonaisista ja ongelmallisista perheoloista.
t. psykologi
[/quote]
Pidä kusipää turpasi vihdoinkin kiinni.
t: ME KAIKKI
Kyllä paljon huolestuttavampaa on se, että vahinkoraskautuu 18-vuotiaana, vai mitä Ikis? Siinä iässä on vielä niin lapsi, ettei ole kypsä valitsemaan itselleen puolisoa, joten ei ihme etteivät liitot kestä.
voi apua kun muutin 16-vuotiaana eikä oo perhe vieläkään rikki, oonko normaali?!
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:10"]Paska provo.
[/quote]
Ikis
Mun mielestä on hyvä, että ne muuttaa omilleen eikä johonkin ihan vieraille.
Ikis vuodesta toiseen jauhaa samaa paskaa eri muodossa
20–24-vuotiaista on tullut asuntomarkkinoiden väliinputoajia
Nuoret aikuiset jumiutuvat lapsuudenkotiin
KAUPUNKI 20.11.2013 5:33
Marja Salmela
HELSINGIN SANOMAT
Ikis on rasittava. Ilmiö, joka on ollut kautta vuosisatojen paitsi ehkä maalaistaloissa joissa uudet sukupolvet jatkavat. Seitkytluvulla se muuttui opiskeluksi, joskus aiemmin mentiin suht. aikaisin naimisiin.
Joo, on todella. Itse muutin vanhempieni luota pois 15-vuotiaana ja omilleni 17-vuotiaana. Minä tulen rikkonaisista ja ongelmallisista perheoloista ja muutin juuri sen takia. Elämä alkoi hymyillä vasta, kun pääsin omilleni ja hyvin olen pärjännyt sen jälkeen. Omien lapsieni toivon asuvan kotona hieman pidempään, mutta kyllä 18-vuotiaana saavat lähteä omilleen aivan vapaasti, jos tahtovat tai opiskeluiden takia täytyy. 18-vuotias on aikuinen. En ymmärrä tätä trendiä, että jotkut pitävät täysi-ikäisiä aivan kakaroina ja kykenemättöminä itsenäiseen elämään. Moni on toki hyvin keskeneräinen siinä iässä, mutta aikuiseksi kasvaa todella vasta sen jälkeen, kun muuttaa pois vanhempien helmoista.
Niin, olihan se aika ongelmallista etteivät vanhempani suostuneet joka aamu viemään mua 200km matkaa koululle, oli pakko muuttaa :(:(:(