Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jos nettikirjoituksesta pystyy tulevaisuudessa selvittämään kirjoittajan?

Vierailija
25.08.2015 |

Sitähän on ennustettu, että pian valokuvan avulla voi löytää netistä kaikki kuvat jotka samasta ihmisestä on nettiin laitettu ja jotka ovat hakukoneen ulottuvilla. Noita kasvojentunnistusohjelmia on jo nyt, itsekkin käytän sellaista kuvien lajitteluun ja hyvin toimii. Niistä on tulossa parempia ja parempia ja jostain luin että nyt jo parhaimmat pystyy tunnistamaan henkilön takaapäinkin otetusta kuvasta. Eli kuvat ei enää pysy netissä piilossa.

Mutta tuli mieleen, että entä jos tuo sama tapahtuu myös kirjoituksille. Erilaisia kirjoitustyylejähän pystyy profiloimaan. Asiantuntijat katsovat niistä lauserakenteita, tyypillisiä kirjoitusvirheitä, sanoja joita tietty henkilö käyttää paljon. Ei ole oikeastaan mitään syytä miksi kone ei voisi etsiä noita toistuvuuksia. Tällaisia ohjelmia varmaan onkin, en vain itse ole törmännyt.

Jäin vain miettimään, koska itsekkin olen esimerkiksi tänne kirjoittanut aika henkilökohtaisia juttuja, että myös provosoivia ja provosoitunut asioista myös itse, että mitä jos noita tosiaan aletaan lajittelemaan jossain vaiheessa. Tämä anonyymius ei välttämättä olekaan pysyvä olotila. Ehkä pitäisi oikeasti noudattaa sitä neuvoa, että jättää sanomatta ne asiat joita ei voisi sanoa myös päin naamaa ja julkisesti ilman että hävettää.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin tulevaisuudessa? Luuletko ettei nyt jo pysty?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä