Kysy toimeentulotuen laskijalta, vastaan parhaani mukaan :)
Pidetään ketju asiallisena, jooko? Työskentelen toimeentulotuen laskijana nuorten hakijoiden päätöksiä tehden.
Kommentit (98)
Moi! Olen 18v lukiolainen ja valmistun toivottavasti ensi keväänä. Olen hakenut vuokra-asuntoa kaupungilta. Jos saan asunnon, niin saanko toimeentulotukea?
No, mulle tulee vain työttömän päiväraha, mutta omistan asuntoni, kesämökin ja yksiön, jota vuokraan. Voinko saada jotain tukea työttömyysrahan lisäksi. (Vuokratuotto kuussa 120 euroa)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:54"]No, mulle tulee vain työttömän päiväraha, mutta omistan asuntoni, kesämökin ja yksiön, jota vuokraan. Voinko saada jotain tukea työttömyysrahan lisäksi. (Vuokratuotto kuussa 120 euroa)
[/quote]
Tuleeko tällasilta toopeilta useinkin hakemuksia
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:53"]Eikö sulle tule ikinä paha mieli lätkästä "hylätty päätös", vaikka näkisit selkeesti ettei rahaa ole ruokaan
[/quote]
Syötän koneelle hakijan hyväksytyt tulot ja menot ja kone laskee puolestani. Jos hakijan tulot jäävät plussalle, päätös on hylättävä. Joskus hakijan tulot ovat olleet plussalla ja tiliotteista käy ilmi, että tuloja on käytetty reippaasti esimerkiksi baarireissuihin tai vaatekauppoihin. Hylätylle päätökselle en oikein voi mitään, tapauskohtaisesti voin myöntää harkinnanvaraista toimeentulotukea. Ap
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:54"]No, mulle tulee vain työttömän päiväraha, mutta omistan asuntoni, kesämökin ja yksiön, jota vuokraan. Voinko saada jotain tukea työttömyysrahan lisäksi. (Vuokratuotto kuussa 120 euroa)
[/quote]
Pitäisi saada vähän enemmän tietoa, mutta omaisuutesi vuoksi et saisi toimeentulotukea. Pääsääntöisesti omaisuutta pitäisi pyrkiä myymään ennen toimeentulotuen hakemista. Päätös voidaan tästä syystä hylätä. Ap
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:53"]Moi! Olen 18v lukiolainen ja valmistun toivottavasti ensi keväänä. Olen hakenut vuokra-asuntoa kaupungilta. Jos saan asunnon, niin saanko toimeentulotukea?
[/quote]
Sinun tulee hakea asunnon saadessasi opintolainaa ennen toimeentukotukihakemuksen jättämistä, ellet ole sitä jo hakenut. Jos opintotuesta (opintoraha, asumislisä ja laina) huolimatta jäät miinukselle, olet oikeutettu toimeentulotukeen. Me myönnämme ensiasunnon hankintoja varten 500€. Ap
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:53"]Moi! Olen 18v lukiolainen ja valmistun toivottavasti ensi keväänä. Olen hakenut vuokra-asuntoa kaupungilta. Jos saan asunnon, niin saanko toimeentulotukea?
[/quote]
Sinun tulee hakea asunnon saadessasi opintolainaa ennen toimeentukotukihakemuksen jättämistä, ellet ole sitä jo hakenut. Jos opintotuesta (opintoraha, asumislisä ja laina) huolimatta jäät miinukselle, olet oikeutettu toimeentulotukeen. Me myönnämme ensiasunnon hankintoja varten 500€. Ap
[/quote]
Lisään vielä, että voit saada myös tukea muuttokuorma varten. Tällä hetkellä myönnämme muuttokuormaa varten pienituloiselle 120€ harkinnanvaraista toimeentulotukea. Ap
Olen 4 ja mulla se 120 euron kuukausituotto siitä yksiöstä. Sanoit, että sun pitäisi saada lisää.tietoa. Eli onko mulla jotain mahdollisuuksia saada enemmän tuloja kuin tämä työkkäriraha (noin 600 eur + 120 euron vuokratuotto) Yksi lapsi on, josta tietty lapsilisä. Kovin on pienet tulot.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:03"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:53"]Moi! Olen 18v lukiolainen ja valmistun toivottavasti ensi keväänä. Olen hakenut vuokra-asuntoa kaupungilta. Jos saan asunnon, niin saanko toimeentulotukea? [/quote] Sinun tulee hakea asunnon saadessasi opintolainaa ennen toimeentukotukihakemuksen jättämistä, ellet ole sitä jo hakenut. Jos opintotuesta (opintoraha, asumislisä ja laina) huolimatta jäät miinukselle, olet oikeutettu toimeentulotukeen. Me myönnämme ensiasunnon hankintoja varten 500€. Ap [/quote] Lisään vielä, että voit saada myös tukea muuttokuorma varten. Tällä hetkellä myönnämme muuttokuormaa varten pienituloiselle 120€ harkinnanvaraista toimeentulotukea. Ap
[/quote]
Mihin ap:ltä unohtui se, että vanhempien pitää elättää alle 20-vuotias toisen asteen koulua käyvä????
Miksi mamut saavat enemmän tukia ? Miksi pärstäkerroin vaikuttaa päätöksiin harkinnanvaraisten tukien suhteen ? Miksi epätoivoisia ihmisiä jätetään niin usein pulaan oman onnensa nojaan ? Miksi apua ei saa ? Miksi tuet ovat niin pieniä ? Miksi tiliotteet kytätään niin tarkkaan ? Ei se oikeasti kuulu kenellekään mihin ihminen rahansa käyttää. Miksi päätöksen tekijä yrittää päteä ja nyöryttää tuen hakijaa ?
Mikä pohjakoulutus sinulla on ja paljonko saat palkkaa? Mitä urapolkua pitkin päädyit nykyiseen tehtävääsi? Joudutko kohtaamaan asiakkaita henkilökohtaisesti vai hoituvatko asiat paperilla/tietokoneella?
T. Työtön tradenomi :-)
Saan sairauspäivärahaa. Omaisuutta ei ole. Onko mahdollista hakea toimeentulotukea esimerkiksi sairaalalaskuihin?
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:05"]
Olen 4 ja mulla se 120 euron kuukausituotto siitä yksiöstä. Sanoit, että sun pitäisi saada lisää.tietoa. Eli onko mulla jotain mahdollisuuksia saada enemmän tuloja kuin tämä työkkäriraha (noin 600 eur + 120 euron vuokratuotto) Yksi lapsi on, josta tietty lapsilisä. Kovin on pienet tulot.
[/quote]
Miksi vuokraat satasella yksiötäsi? Asuuko siinä joku sun sukulainen ilmatteeksi?
[/quote]
Ensin oli tuloina vain työttömyysraha. Saman viestin lopussa oli jo vuokratuloja. Seuraavassa viestissä saat lapsilisän. Kolmannessa sitten elarit. Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa...
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:03"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:53"]Moi! Olen 18v lukiolainen ja valmistun toivottavasti ensi keväänä. Olen hakenut vuokra-asuntoa kaupungilta. Jos saan asunnon, niin saanko toimeentulotukea? [/quote] Sinun tulee hakea asunnon saadessasi opintolainaa ennen toimeentukotukihakemuksen jättämistä, ellet ole sitä jo hakenut. Jos opintotuesta (opintoraha, asumislisä ja laina) huolimatta jäät miinukselle, olet oikeutettu toimeentulotukeen. Me myönnämme ensiasunnon hankintoja varten 500€. Ap [/quote] Lisään vielä, että voit saada myös tukea muuttokuorma varten. Tällä hetkellä myönnämme muuttokuormaa varten pienituloiselle 120€ harkinnanvaraista toimeentulotukea. Ap
[/quote]
Mihin ap:ltä unohtui se, että vanhempien pitää elättää alle 20-vuotias toisen asteen koulua käyvä????
[/quote]
Oletuksenani on, että tämän kyseisen lukiolaisen vanhemmat ovat myös pienituloisia. Täysi-ikäinen omillaan asuva ei kuulu vanhempien elätettäväksi enää. Ap
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:54"]
No, mulle tulee vain työttömän päiväraha, mutta omistan asuntoni, kesämökin ja yksiön, jota vuokraan. Voinko saada jotain tukea työttömyysrahan lisäksi. (Vuokratuotto kuussa 120 euroa)
[/quote]
Aloittaisin asumistukilaskurista. Toimeentulotuki on viimesijainen, sitä ennen pitäisi myydä omaisuus.
Muuttofirmat ovat tosi kalliita. Eihän 120 € riitä muuttoon yksinäiselle. Muuttoni maksoi vajaa 600 € ja tutun muutto 800 € alle 20 m2 pikkukämpästä. Ei ole ajokorttia eikä autoa, eikä ketään, joka auttaisi. Eikö sossu tosiaan auta tuon enempää tilanteessa, kun on pakko muuttaa, eikä saa keltään apua?
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:53"]Moi! Olen 18v lukiolainen ja valmistun toivottavasti ensi keväänä. Olen hakenut vuokra-asuntoa kaupungilta. Jos saan asunnon, niin saanko toimeentulotukea?
[/quote]
[/quote]
Lisään vielä, että voit saada myös tukea muuttokuorma varten. Tällä hetkellä myönnämme muuttokuormaa varten pienituloiselle 120€ harkinnanvaraista toimeentulotukea. Ap
[/quote]
Höh. Minä sain 50e, vaikka oli pakko muuttaa peruskorjauksen alta. Tässä täytyy olla paikkakuntakohtaisia eroja.
[/quote]
600+120+144+155=1019€ kuukaudessa. Myy yksiösi jos ei rahat riitä.
Eikö sulle tule ikinä paha mieli lätkästä "hylätty päätös", vaikka näkisit selkeesti ettei rahaa ole ruokaan