Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia kaikissa TV -sarjoissa synnyttäjät makaavat selällään?

Vierailija
25.08.2015 |

Oli sitten kyse ihan mistä tahansa Suomalaisesta tosi-TV sarjasta missä synnytetään niin jokaisessa ihan säännön mukaan naiset synnyttävät selällään ns. ylämäkeen.
Miksi?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) perinne  (vaikkakaan ei vanha) B) sopivasti dramaattinen mutta häveliäs kuvakulma.

Vierailija
2/58 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ettei me nähtäis niitten peräreikää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo a varmasti pitää paikkaansa. Ja siitä on sitten helppo nipsaista väliliha.

Vierailija
4/58 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se peräreikä jakkarallakaan tai kyykyssä näy?

Vierailija
5/58 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelepa, miten amerikkalainen kätilö tai lääkäri pääsisi kopeloimaan ja tutkimaan synnyttäjää, joka on hursti niskassa polviseisonnassa tai kontillaankin. Monet luonnonkansojen naisethan synnyttävät polviseisonnassa tai kyykyssä ja sanovat, että antavat maan vetovoiman vetää lapsen ulos. Mutta länsimaissa synnytetään samassa asennossa kuin lapsi on alkuun saatettukin, useimmiten ainakin.

Vierailija
6/58 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai altaassakaan mitään kopeloida??

Vierailija
7/58 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksi aina huudetaa vittu saatanaa ja uhataan tappaa mies? ei anna oikeaa kuvaa tapahtumasta (vaikkakin pahimmillaan onkin hyvin kivuliasta) ja uskon et monet tekee niin ihan vaan koska ovat telkkarissa nähneet et näin sen kuuluu mennä!

Vierailija
8/58 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo miehelle huutaminen johtuu kaiketi siitä, jos mies on lähinnä itse apua tarvitseva hyödytön kalpea seinäkukkanen joka ei kykene tilanteessa auttamaan naista?

Vierailija
9/58 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:36"]

Mutta länsimaissa synnytetään samassa asennossa kuin lapsi on alkuun saatettukin, useimmiten ainakin.

[/quote]

Kysyykö kätilö vai onko se jotenkin lapsesta havaittavissa?

Vierailija
10/58 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Suomessa synnytetään vasten painovoimaa! Kätilöt sanoo aika napakasti, että he ei ryhdy lattianrajassa kumartelemaan, äiti on hyvä ja asettuu piuhoihin ja petiin.

Vierailija
11/58 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:49"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:36"]

Mutta länsimaissa synnytetään samassa asennossa kuin lapsi on alkuun saatettukin, useimmiten ainakin.

[/quote]

Kysyykö kätilö vai onko se jotenkin lapsesta havaittavissa?

[/quote]:D!!!!!!

Vierailija
12/58 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:50"]Koska Suomessa synnytetään vasten painovoimaa! Kätilöt sanoo aika napakasti, että he ei ryhdy lattianrajassa kumartelemaan, äiti on hyvä ja asettuu piuhoihin ja petiin.
[/quote]

Eikös tuossa kohtaa sen miehen kuuluisi käskeä kätilö vaihtoon tms?

Vierailija
13/58 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se kätilö siellä sormineen tekee?

Vierailija
14/58 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kätilö vesisynnytysaltaaseenkaan mukaan tulee?

Vierailija
15/58 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/58 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisissa asennoissa nykyisin synnytetään?

kysyy pari vuosi kymmentä sitten selällään sängyssä synnyttänyt, hoitajana ymmärrän että kätilöt tykkäävät ottaa kopin jalkopäästä mahdollisimman mukavassa asennossa.

Vierailija
17/58 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:29"]millaisissa asennoissa nykyisin synnytetään?

kysyy pari vuosi kymmentä sitten selällään sängyssä synnyttänyt, hoitajana ymmärrän että kätilöt tykkäävät ottaa kopin jalkopäästä mahdollisimman mukavassa asennossa.
[/quote]

Mun mielestä taas kätilön työasento ei ole tässä se ykkösasia enkä taatusti aio hänen takiaan selälläni synnyttää.

Vierailija
18/58 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan siks synnytetään telkkarissa selälleen kun suurinosa synnyttää selälleen. Ei mulle ainakaan kukaan ole kertonut et vois jotenki muutenkin sen tehdä. Ja ei tyksissä ainakaan mulle ole koskasn tarjonnut vesisynnytys vaihtoehtoa. Valmenuksessa oltiin ekaa odottaessa ja siellä kyl puhuttiin kaikkee muuta mut jostainsyystä vaan yhdelläkerralla itse synnytyksestä ja lähinnä mietittiin kivunlievitysmahdollisuuksia. Ei kukaan puhunu synnytysasennoista. Eli siksi ainakin minä olen synnyttänyt kaikki kolme lastani selällään minulle osoitetussa vuoteessa.

Vierailija
19/58 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten synnytretään puoli-istuvassa, sitä kyllä näkee telkkarissakin. Ergonominen synnytysasento taas ois esim. jakkaralla, seisten, kyykyssä... Itse olen kaksi synnyttänyt jakkaralla, eikä kätilöllä kyllä ollut mitään sitä vastaan. Saa ja pitää olla napakka ja ilmoittaa, ettei mene selälleen (ellei ole vauvan voinnin takia jostain syystä pakko).

Vierailija
20/58 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinpä makasin minäkin 2 kertaa. Yritin ehdottaa jät kätilölle muuta asentoa mutta ei suostunut ja en siinä tilassa osannut vastaankaan sanoa. Hyvinkää vm 05 ja 07

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan