Mä syön alle 100kcal päivä eikä jumalauta nää läskit lähde!
Miten tää voi olla mahdollista? Ylipainoa on yli 50kg. Vuosi sitten tein elämäntaparempan, ja vuodessa painoa lähti 10kg. Tuli kesäloma, vitutti kun painoa ei tippunut enempää ja söin laskematta yhtään mitään. Mä lihoin KUUKAUDESSA takaisin kaiken, mitä olin vuodessa saanut pois!!
Nyt oon kohta kuukauden ollut kitudieetillä, koska mua vituttaa nää läskit, ja vaa´an mukaan _mitään_ ei tapahdu. Esimerkki päivästä:
Bulletproof- kahvi/smoothie aamulla, lounaalla 200g kasvissosekeittoa ja puoli purkillista (pieni purkki) raejuustoa. Illalla kotona pari kokolihapihviä (possu, kana tai nauta) tai kasviksia ja muutama lihapulla tms. Välillä korvaan päivällisenkin kupillisella teetä, johon laitan vähän mct-öljyä. Pointtina mulla on vain ja ainoastaan pitää nälkä kurissa, millään muulla ei ole nyt väliä. Välillä otan myös Konjak-laihdutuskuitua, jotta saan pidettyä nälän paremmin poissa. Vettä juon pari kolme litraa päivässä, ei muita juomia (paitsi aamukahvi).
Joo, tiedän ettei ole terveellistä, mutta ihan sama tähän hetkeen kun haluan päästä eroon näistä kiloista.
Minne Guinessin ennätystenkirjaan mä voin ottaa yhteyttä, kun ei kai voi yksinkertaisesti olla mahdollista ettei ylläolevalla ruokavaliolla kuukaudessa tapahdu yhtään mitään?!!
Liikuntaa en vielä harrasta, koska a) tällä ruokavaliolla ei riitä energiat ja b) liikunnan lisääminen lisää ruokahalua enkä halua enempää kaloreita nyt.
Kommentit (79)
Kokeile mehunäkkileipä paastoa. Sillä on pudotettu jopa 40 kg.
Sinä olet lähellä maailman nälkäongelman ratkaisua: syödään liian vähän, mutta enää ei laihduta.
Menisin lääkärille. 10 kg vuodessa on ihan ok tulos, mutta toisaalta jos ylipainoa on noinkin paljon, niin aika vähän. Aineenvaihdunta on tuolla 'dieetillä' aivan jumissa. Teet itsellesi aikamoisen karhunpalveluksen ahtaamalla pelkkää rasvaa ja punaista lihaa. Miten verenpaineet voi?
Ehdottaisin sinusta ehkä aika radikaaliakin muutosta ja tuplaisin kalorimäärän 2000 kaloriin. Aamulla kaurapuuroa, raejuustoa. Kaksi lämmintä ateriaa, joista aluksi molemmilla riisiä/pastaa/perunaa ja reippaasti kasviksia lihan kylkeen. Välipalana rahkaa hedelmillä ja iltapalaksi vaikka munakas. Tuolla ruokavaliolla tähtäisin rasva/proteiini/hiilari 30/30/40 osuuteen ruokavaliosta. Ensin totuttaisit kropan tuohon ruokavalioon (paino saattaa nousta ensin) ja ottaisin liikunnan mukaan, mikäli ei ole jo. Sitten pikkuhiljaa kiristäisin dieettiä jättämällä ensin ei-treenipäivistä hiilarit pois lämpimistä ruoista jne. Voin taata, että toimii. Keskeistä olisi nyt saada todennäköisesti seisahtunut aineenvaihduntasi toimimaan.
Millainen olo sulla on tuolla dieetillä? Mulla olisi päänsärkyjä ja todella paha olo.
Kannattaa kääntyä ammattilaisen puoleen ravitsemusasioissa. Ite yritin itsepintaisesti kaksi vuotta saada kiloja karisemaan kaikenmaailman vippaskonsteilla ja "helpoilla" dieetellä..paskat... Lopulta käännyin personal trainerin puoleen joka suunnitteli minulle ruokavalion ja treeniohjelman. Johan lähti kilot tippumaan ja nopsaan! Annoskoot, ruokaympyrän mukainen ravinto jota on riittävän paljon jotta aineenvaihduta pelaa, ja kiinteyttävä liikunta tekee ihmeitä.
Sulla on pakko alkaa harrastaa liikuntaa!! Pakko!! Muuten et saa nesteitä liikkeelle ja aineenvaihduntaa pelaamaan. Niin ikävää kuin se onkin, ei ole muuta mahdollisuutta. Lihaskuntoa ja kunnon hikirääkkiä. Varmasti karisee. Syö myöskin hieman enemmän ja proteiinipainotteisesti.
Kunto laskee jo kymmenen päivän makaamisellla mutta nousee myös äkkiä joten aloita nyt heti. Lenkkarit jalkaan ja kävelylle! Tsemppiä, me tsempataan sua täällä!
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:11"]
No Huh Huh, kyllä luulis että tolla kcal määrällä /vrk lähtis kilot tippumaan. Ei mikään säästöliekki-teoriakaan selitä tuota. Liikuntaa varmaan ei tosiaan jaksa eikä se muuttaisi tuota tilannetta. Ihmettelen myös sen takia että itse olen vetänyt tuollaisen samanlaisen "kuurin" ehkä n.2 kk aikana laihdun n. 12 - 14 kg. Jatkoin siitä sitten ihan niin että syön kohtuudella kaikkea, kunhan en syö enemmän kuin kulutan, väliin mässypv ja perään kitupv :D Näin paino on pysynyt samana n.15 vuotta jo. Toivottavasti sinullakin tuosta vielä lähtee sujumaan! Uskon, että on turhauttavaa :|
[/quote]
No näin mäkin ajattelin toimia. Eka kitudieettiä hetken aikaa, että saan kunnon startin ja siitä sitten paluu siihen samaan ruokavalioon millä olin edellisen vuoden plus liikunnan aloitus (kuntosalia, aerobista ja kehonhuoltoa). Nyt on kolme tai neljä viikkoa takana tätä "kitudieettiä" ja paino on ihan sama kuin kk sitten!
Pää kuntoon ensin! Koko viestistäsi huokuu epäonnistuminen nyt ja tulevaisuudessa. Hyvänä esimerkkinä se, että syöt 10 kg kuukaudessa takaisin, kun laihdutusvauhti risoo. Laihdutus on kuitenkin pääosin psykologiaa. Kun kerran sait 10 kg pois niin saat enemmänkin.
Laihdutin aikoinaan 35 kiloa syömällä max 1000 kaloria päivässä ja todellakin liikuin! Aluksi reippaita kävelylenkkejä, sitten mukaan tuli uinti ja salilla käynti. Kävin vielä normitöissä. Älä valita vaan tee!
Saman verran juutalaiset sai keskitysleirillä varmaan tommoset 100 kcal eli pari leivänkanikkaa. No laihtuvatko he?
Sulla taitaa olla väärin lasketut kalorit...
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:32"]
Laihdutin aikoinaan 35 kiloa syömällä max 1000 kaloria päivässä ja todellakin liikuin! Aluksi reippaita kävelylenkkejä, sitten mukaan tuli uinti ja salilla käynti. Kävin vielä normitöissä. Älä valita vaan tee!
[/quote]
Paljonko on painoa tullut takaisin?
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:05"]Kukaan ei kuukaudessa liho kymmentä kiloa!
[/quote] murrappa jalkas ja katotaan
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:41"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:05"]Kukaan ei kuukaudessa liho kymmentä kiloa! [/quote] murrappa jalkas ja katotaan
[/quote]
Murtunut jalka ei painoa pudota :D
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:05"]Kukaan ei kuukaudessa liho kymmentä kiloa! [/quote] murrappa jalkas ja katotaan
[/quote]
hah! Säälittävin tekosyy ikinä :D jos jalka on pipi, niin pitää mättää kuukausi ~5000 kcal päivässä?
Ap, jatka vielä vaan sitkeästi. Mun tuttuni laihdutti samantyyppisesti ison massan pois mutta ekaan puoleen vuoteen ei oikein tapahtunut mitään. Mutta sitten rojahti ja kunnolla. "Kitukuurin" yhteydessä hän teki rauhallisia kävelylenkkejä. Lääkäri selitti että varsinkin ylipaino on "pitkäikäistä" niin kroppa tavallaan taistelee laihtumista vastaan.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:21"]
Kannattaa kääntyä ammattilaisen puoleen ravitsemusasioissa. Ite yritin itsepintaisesti kaksi vuotta saada kiloja karisemaan kaikenmaailman vippaskonsteilla ja "helpoilla" dieetellä..paskat... Lopulta käännyin personal trainerin puoleen joka suunnitteli minulle ruokavalion ja treeniohjelman. Johan lähti kilot tippumaan ja nopsaan! Annoskoot, ruokaympyrän mukainen ravinto jota on riittävän paljon jotta aineenvaihduta pelaa, ja kiinteyttävä liikunta tekee ihmeitä.
[/quote]
Noinkohan .. vai noudatitko vain sitä tehtyä ohjelmaa paremmin, kun olit siitä kerran maksanutkin.
[/quote]
Minäkään en usko, oli murtunut jalka tai ei. Ihmisen ravintohyötysuhde ei vaan ole niin hyvä, että keho pystyisi hyödyntämään jatkuvasti suuria määriä ylimääräistä energiaa.
Ensin opettelet terveelliset elämäntavat ja sitten rasvaimuun. Tuossa 50 kilossa menee ikä ja terveys.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:45"]
[/quote]
Minäkään en usko, oli murtunut jalka tai ei. Ihmisen ravintohyötysuhde ei vaan ole niin hyvä, että keho pystyisi hyödyntämään jatkuvasti suuria määriä ylimääräistä energiaa.
[/quote]
Kepeilllä joutuu urheilemaan kauppaan 3 km niin hiki päässä saa tulla takaisin kotiin. Tietenkin kyseessä on joku lällykkä, joka ei saa mitään aikaan. Itse kävin pilkillä ja jääkiekko-otteluissakin kun jalka oli poikki. Jos luovuttaa ja jää kotiin makaamaan, niin varmaan lihoo!
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:41"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:05"]Kukaan ei kuukaudessa liho kymmentä kiloa!
[/quote] murrappa jalkas ja katotaan
[/quote]
Höpöhöpö. Itsellänikin oli 6vkoa kipsi jalassa enkä todellakaan lihonut 10kg. Liikunta tippui olemattomiin, mutta söin silti samalailla kuin ennen, mutta ei tosiaan paino noussut noin hävyttömiä määriä
Onko ylipainoa nyt siis 50 vai 60 kiloa?