Mä syön alle 100kcal päivä eikä jumalauta nää läskit lähde!
Miten tää voi olla mahdollista? Ylipainoa on yli 50kg. Vuosi sitten tein elämäntaparempan, ja vuodessa painoa lähti 10kg. Tuli kesäloma, vitutti kun painoa ei tippunut enempää ja söin laskematta yhtään mitään. Mä lihoin KUUKAUDESSA takaisin kaiken, mitä olin vuodessa saanut pois!!
Nyt oon kohta kuukauden ollut kitudieetillä, koska mua vituttaa nää läskit, ja vaa´an mukaan _mitään_ ei tapahdu. Esimerkki päivästä:
Bulletproof- kahvi/smoothie aamulla, lounaalla 200g kasvissosekeittoa ja puoli purkillista (pieni purkki) raejuustoa. Illalla kotona pari kokolihapihviä (possu, kana tai nauta) tai kasviksia ja muutama lihapulla tms. Välillä korvaan päivällisenkin kupillisella teetä, johon laitan vähän mct-öljyä. Pointtina mulla on vain ja ainoastaan pitää nälkä kurissa, millään muulla ei ole nyt väliä. Välillä otan myös Konjak-laihdutuskuitua, jotta saan pidettyä nälän paremmin poissa. Vettä juon pari kolme litraa päivässä, ei muita juomia (paitsi aamukahvi).
Joo, tiedän ettei ole terveellistä, mutta ihan sama tähän hetkeen kun haluan päästä eroon näistä kiloista.
Minne Guinessin ennätystenkirjaan mä voin ottaa yhteyttä, kun ei kai voi yksinkertaisesti olla mahdollista ettei ylläolevalla ruokavaliolla kuukaudessa tapahdu yhtään mitään?!!
Liikuntaa en vielä harrasta, koska a) tällä ruokavaliolla ei riitä energiat ja b) liikunnan lisääminen lisää ruokahalua enkä halua enempää kaloreita nyt.
Kommentit (79)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:59"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:37"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:16"]
turhaan luettelet noita mitä syöt jos et kerro niiden kaloreita. Pari sikapihviä ja lihapullaa, helposti 500 kcal. 3 litraa vettä on tasan kolme kiloa painoa lisää.
Lasket kaikki kalorit kiltisti yhteen ja vasta sitten alat narisemaan ettet laihu. muu on jaskan pauhantaa, ja ihan turhaa. Kalorisi ylittää taatusti 2000.
[/quote]
Juuri näin. Katsotaanpä
Bulletproof- kahvi/smoothie(Eli smoothieen tulee varmaan jäätelöä, kermaa, banaania, marjoa ja maitoa yht. 600kj+ 200kj+ 500kj+300kj+300kj = 1900kj) aamulla, lounaalla 200g kasvissosekeittoa (300kj) ja puoli purkillista (pieni purkki) raejuustoa (400kj). Illalla kotona pari kokolihapihviä (possu, kana tai nauta) tai kasviksia ja muutama lihapulla tms. (pari pihviä painaa ehkä 300g joten yht. 1500kj)Välillä korvaan päivällisenkin kupillisella teetä, johon laitan vähän mct-öljyä. Pointtina mulla on vain ja ainoastaan pitää nälkä kurissa, millään muulla ei ole nyt väliä. Välillä otan myös Konjak-laihdutuskuitua, jotta saan pidettyä nälän paremmin poissa. Vettä juon pari kolme litraa päivässä, ei muita juomia (paitsi aamukahvi).
Eli yhteensä 4100kj
Miten voi olla mahdollista ettet laihdu? Onko tässä kaikki mitä syöt? Vedätkö sidukkaa tai karkkia?
[/quote]
Smoothiehen ei todellakaan tule jäätelöä ja kermaa, maitoakaan ei välttämättä. Meni pirtelöt ja smoothiet sekaisin.
[/quote]
Riippuu smoothiesta.
Niin en mä kesälomalla vetänyt mitään 5000 kaloria päivässä, vaan söin omasta mielestä ihan samalla tavalla kuin normaalit ihmiset syö. Aamupalalla kahvia ja leipäviipale tai kaksi, päällä leikkele/juusto. Päivällinen tuli syötyä usein ulkona, siis jotain perunaa, kasviksia ja lihaa/kalaa. Iltapäivällä/illalla grillattiin usein makkaraa/lihaa. Pizzaa söin lomalla kaksi kertaa, kebabin salaatilla kerran. Alkoholia join yhtenä iltana, meni muutama kuiva siideri. Jäätelöä söin kaksi, kingispuikkoja molemmat. Mansikkakakkua kerran, yhden normikokoisen palan. Siinä herkuttelut, muuten tavallista ruokaa eikä mitään hevosannoksia. Ja silti lihoin! Sitä mä just tarkoitin, ettei tää mun kroppani toiminta vaan voi olla normaalia. Ei voi olla normaalia lihoa noin valtavia määriä tavallisella ruualla kuukaudessa eikä voi olla normaalia että tällä elopainolla ei laihdu vaikka kuinka kituuttaa.
t.ap
Mun smoothieen tulee pakkasesta mansikoita ja vadelmia (pakastin ne ilman sokeria). Mansikoita on noin 10 kpl, vadelmia noin 1 dl. Sitten 1 dl heraproteiinia, 1 korkillinen mct-öljyä, 1 rkl raakakaakaovoita, maustamatonta vichyä ja steviaa. Joskus lisäksi banaani.
Bulletproofia juon harvemmin, koska en koe siitä mitään hyötyä verrattuna esim tuohon smoothieen. Mutta jos juon, niin iso kupillinen kahvia, 25g suolatonta luomuvoita ja 1 korkillinen mct-öljyä. Oisko tuo korkillinen n. rkl.
Kasvissosekeitossa on 35kcal/100g, eli siitä saan 70kcal. Raejuustossa 80kcal/100g, ja purkki on 200g:n purkki. Eli lounaalla kaloreita tulee 70+80= 150kcal. Ei mun mielestä todellakaan paljoa.
En vedä sidukkaa, karkkia, mitään missä on sokeria, en light-tuotteitakaan. En myöskään juustoja, kermoja, voita suoraan purkista. En syö pikaruokaa, enkä itseasiassa nyt taas arjen alettua ulkona muutenkaan.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 20:23"]
Niin en mä kesälomalla vetänyt mitään 5000 kaloria päivässä, vaan söin omasta mielestä ihan samalla tavalla kuin normaalit ihmiset syö. Aamupalalla kahvia ja leipäviipale tai kaksi, päällä leikkele/juusto. Päivällinen tuli syötyä usein ulkona, siis jotain perunaa, kasviksia ja lihaa/kalaa. Iltapäivällä/illalla grillattiin usein makkaraa/lihaa. Pizzaa söin lomalla kaksi kertaa, kebabin salaatilla kerran. Alkoholia join yhtenä iltana, meni muutama kuiva siideri. Jäätelöä söin kaksi, kingispuikkoja molemmat. Mansikkakakkua kerran, yhden normikokoisen palan. Siinä herkuttelut, muuten tavallista ruokaa eikä mitään hevosannoksia. Ja silti lihoin! Sitä mä just tarkoitin, ettei tää mun kroppani toiminta vaan voi olla normaalia. Ei voi olla normaalia lihoa noin valtavia määriä tavallisella ruualla kuukaudessa eikä voi olla normaalia että tällä elopainolla ei laihdu vaikka kuinka kituuttaa.
t.ap
[/quote]
50 kiloa läskiä ei todellakaan ole normaalia.
Huolestunut kansalainen.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:25"]
Minun vinkkini: lopeta heti. Se, että lihoit takaisin, saattoi olla merkki siitä, että edellinen laihdutusurakkasi oli liian ahne. Siis liian paljon liian lyhyessä ajassa, ja liian tiukasti.
[/quote]
Ap pudotti 10 kiloa vuodessa. Sekö on liikaa liian lyhyessä ajassa?!
Rasvaimu ainut vaihtoehto. Jos vuodessa saa 10 kg, niin siinä menee 5 vuotta.
Ei se kuulkaa minullakaan heti kilot tippunut. En tiedä mistä oli kyse. Stressi, aineenvaihdunta tms. Mutta lopulta paino lähti vaan pienenemään.
Kasvissosekeitto ja smoothie vaihda pureskeltavaan ruokaan. Itse söin pari viikkoa lähinnä Kasvissosekeittoa (sisälsi lähinnä vaan kasviksia) ja se ei vaan toiminut. Sen jälkeen en ole syönyt kuin satunnaisesti. Ennen 80kg, nyt 62kg. Suosittelen lyhyitä HIIT- ja alle tunnin salitreenejä.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 20:36"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:25"]
Minun vinkkini: lopeta heti. Se, että lihoit takaisin, saattoi olla merkki siitä, että edellinen laihdutusurakkasi oli liian ahne. Siis liian paljon liian lyhyessä ajassa, ja liian tiukasti.
[/quote]
Ap pudotti 10 kiloa vuodessa. Sekö on liikaa liian lyhyessä ajassa?!
[/quote]
Kiitos, kun luit myös lopun kommentin ja sisäistit sen sanoman.
Riippuu, miten kilot pudotettiin. Jos siis se kymmenen kiloa on mennyt lähes askeettisesti laihduttaen (ja repsahdellen välillä), kilot tulevat todennäköisesti takaisin. Sitäpaitsi harva laihduttaja laihtuu isoja kilomääriä tasaisesti, vaan paino voi laihdutuksen aikana pysähdellä ja välillä noustakin.
Mutta pointtini oli kuitenkin jossakin ihan muussa kuin tuossa kymmenessä kilossa.
Siitä, että paino nousee normaalilla kesäruoalla ei voi päätellä mitään, koska aineenvaihdunta on ollut niin seis tuollaisella kitukuurilla, että se imee kaiken minkä saa. En voi korostaa liikaa toimivan aineenvaihdunnan merkitystä ja sen saa ainoastaan syömällä kunnolla! Tollasella kituuttamisella kroppa ei päästä mistään irti kun energiaa ei riitä edes perusaineenvaihduntaan. Saati sitten millaiset vaikutukset on suoliston hyvinvointiin. Voisin melkein varmaksi veikata, että AP:lla on puutteita vitamiineista. Kokeilisit liikuntaa. Ei tarvii mihinkään salille lähteä, kävelylenkit tai pyöräily riittää varsinkin jos painoa on paljon. YouTubesta löytyy myös hyviä jumppavideoita. Myös rauhallinen jooga voi olla ok, jos sattuu niveliin hyppiminen. Tai sit ostat vaikka 3 kg käsipainot ja teet niillä pystypunnerruksia, hauiskääntöjä, rintalihasliikkeitä yms unohtamatta kyykkyjä ja muita raskaampia liikkeitä, joihin et tarvitse edes painoja. En tämän paremmin pysty nyt auttaa (aiemman viestin lisäksi). Mene ammattilaiselle, jolla on auktoriteettia, jos et nettikirjoitteluja usko :)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 17:59"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 17:58"]sä vaan sotket omaan aineenvaihduntas [/quote] Tämän mukaan tummaihoiset Afrikassa olisi lihavia. Nehän elää kitudieetillä koko ajan ja ovat luurankoja
[/quote]
Nälänhätää potevilla ihmisillä on vatsa turvonnut ja raajat kapeat. Mutta huomaa, että he ovat olleet aliravittuina koko ikänsä, eli heillä ei ole vararavintoa elimistössä poltettavaksi.
Ei tuollaisessa paastoamisessa ole yhtään mitään järkeä. Juuri tämän takia läskit eivät osaa laihduttaa, kun koko dieettaaminen vedetään ihan överiksi.
Syöt illalla pari kokolihapihviä?? Ei ihmekkään ettet laihdu. Liikunta ja syömistä 3 tunnin välein. Et syö tasaisesti pitkin päivää joten illalla todennäköisesti syöt liikaa
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:58"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:46"]
En keksinyt parempaakaan sanaa. Tarkoitan tätä että laihojen haukkuminen mitä törkeimmillä tavoilla on sallittua, mutta ylipainoisia ei saa arvostella lainkaan. Lihavuutta on alettu pitää normaalina ja sen sijaan että laitettaisiin ihmiset laihuttamaan niin kaupasta saa xxxxxl kokoisia vaatteita ja amerikassa ollaan jo siinä pisteessä että ambulansseja, sairaalavuoteita ja hauta-arkkuja löytyy isommassa koossa.
[/quote]
Ylipainoisiahan arvostellaan jatkuvasti, ja mitä suuremmassa määrin se mielletään sallituksi. Ja koko kulttuuri ihannoi nimenomaan laihuutta, ei lihavuutta. Sen voi todeta ihan jokainen, joka vähääkään seuraa aikaansa. Okei, ylipaino on länsimaiden iso ja kallis ongelma, sitä en kiellä. Mutta paljonko tämänhetkinen lihavuutta suoranaisesti sortava ilmapiiri on tuottanut tulosta? Se tuottaa vain hysteerisiä yrityksiä laihduttaa, epäonnistuneita kuureja ja itseinhoa. Ihmisiä, jotka yrittävät yltää saavutuksiin, epäonnistuvat ja lopulta jättäytyvät lannistuneina pois saleilta polttamasta hyvien ihmisten verkkokalvoja.
Ja oikeasti: paljonko sinua haittaa siitä, että joku myymälä mieltää ylipainoiset maksavaksi asiakaskunnaksi ja pyrkii tarjoamaan myös heille sopivia vaatteita?
[/quote]
Pikku hiljaa lihavuutta on myös alettu normalisoimaan vaikka laihuutta ihannoidaan eniten ja jos somea seuraat niin on myös niin päin että laihoja haukutaan, voihan se olla että kaiken painoisia haukutaan riippuen haukkujasta. Lukemattomia ylipainoisia tavanneena suurin osa ei ole tyytyväisiä painoonsa ja tahtoo laihduttaa mikä olisikin terveyden kannalta
parasta. Ei se ole multa pois jos joku ottaa isokokoiset kohderyhmäksi, mutta missä menee raja minkä kokoisille tehdään esimerkiksi niitä vaatteita, ettei ole edes sitä syytä laihduttaa. Laihdutustuotteilla tienataan valtavia summia, samoin roskaruualla ja välillä vaikuttaa ettei ihmisiä edes tahdota saada pysyvästi laihtumaan.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:30"]
Pikku hiljaa lihavuutta on myös alettu normalisoimaan vaikka laihuutta ihannoidaan eniten ja jos somea seuraat niin on myös niin päin että laihoja haukutaan, voihan se olla että kaiken painoisia haukutaan riippuen haukkujasta. Lukemattomia ylipainoisia tavanneena suurin osa ei ole tyytyväisiä painoonsa ja tahtoo laihduttaa mikä olisikin terveyden kannalta parasta. Ei se ole multa pois jos joku ottaa isokokoiset kohderyhmäksi, mutta missä menee raja minkä kokoisille tehdään esimerkiksi niitä vaatteita, ettei ole edes sitä syytä laihduttaa. Laihdutustuotteilla tienataan valtavia summia, samoin roskaruualla ja välillä vaikuttaa ettei ihmisiä edes tahdota saada pysyvästi laihtumaan.
[/quote]
Pilkkaaminen minkä painoista ja näköistä tahansa on moukkamaista ja huonoa käytöstä, sitä en kiellä.
Mutta sitä en yksinkertaisesti niele, että ylipaino olisi tänä aikana millään tavalla ihannoitua. Entistä tavallisempaa se on, mutta mitä raivohysteerisemmin ylipainoon ja nimenomaan ylipainoisiin suhtaudutaan, sen enemmän laihdutellaan asenteella "kaikki tai ei mitään", jojoillaan ja sorrutaan huonoihin ratkaisuihin. Tai ainakin pysytellään poissa paikoista, joinne ylipainoisten nimenomaan pitäisi mennä. Esimerkki: jos ylipainoisen on vaikea löytää sopivia ja jopa trendikkäitä salivaatteita, meneekö hän salille? Tai jos hänen kokemuksensa uimahallissa on hänen ulkomuotonsa kauhistelua, miksi hän sinne menisi?
Jos osaisin ratkaista ylipaino-ongelman, olisin varmaan miljonääri. Sen kuitenkin tiedän omasta kokemuksesta, että itseinho, syvä tyytymättömyys ja jopa häpeä muiden ihmisten pilkkaavien silmien alla ovat tuoneet vain ja ainoastaan huonoja ratkaisuja, laihduttamista hinnalla millä hyvänsä. Ne parhaimmat ja järkevät ratkaisut ovat tulleet tasan silloin, kun olen pystynyt tiedostamaan ja hyväksymään oman lähtökokoni ja peräti pitänyt itsestäni, vaikka tarkoitus onkin laihduttaa. Ja tuo laihdusaika on itse asiassa mukavampi viettää, kun koko ajan löytää päälle sopivaa ja kaunista päällepanavaa.
"Muutama lihapulla..."Kukaan laihduttava ihminen ei voi sanoa noin. Pitää tietää mitä syö.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:46"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:26"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:13"] [quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:51"] [quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:32"] Saman verran juutalaiset sai keskitysleirillä varmaan tommoset 100 kcal eli pari leivänkanikkaa. No laihtuvatko he? Sulla taitaa olla väärin lasketut kalorit... [/quote] Hyvä idea perustetaan lihaville keskitysleiri, niin laihtuvat .. [/quote]Suomessa VOISI ottaa käyttöön läskiveron! jokaisesta ylimääräisestä kilosta 5e (ei kovin paljoa) kuukaudessa valtiolle. Toki jos ylipainoa on vaikka 30kg niin onhan se summa sitten jo kuukausittain huomattava summa... mut tulispa ylipainoisille motivaatiota pudottaa ylimääräiset kilot ja pitää se paino siinä. Jos o sairaus/lääkitys joka lihottaa niin sitten ei tietenkään tarvitsisi maksaa. [/quote] Aika radikaalia, mutta lihavuuden ihannointi pitäisi lailla kieltää. [/quote]
Mikä _ihmeen_ ihannointi? Oikeasti? [/quote] En keksinyt parempaakaan sanaa. Tarkoitan tätä että laihojen haukkuminen mitä törkeimmillä tavoilla on sallittua, mutta ylipainoisia ei saa arvostella lainkaan. Lihavuutta on alettu pitää normaalina ja sen sijaan että laitettaisiin ihmiset laihuttamaan niin kaupasta saa xxxxxl kokoisia vaatteita ja amerikassa ollaan jo siinä pisteessä että ambulansseja, sairaalavuoteita ja hauta-arkkuja löytyy isommassa koossa.
[/quote]
Kyllä olet hölmö. Ja alastiko lihavien ihmisten pitäisi ollla vai pussilakanan sisällä ? Kyllä aikuiset on typeriä ja kaikkea soopaa ne suustaan päästää.
Olin aikoinaan painonvartijoissa ja laihdutin pisteillä, eli pelkästään syömällä.
Siellä sanottiin mm. että laihduttamiseen menee sama aika kun lihomiseen. Tuskin sä ap oot vuodessa lihonut tuon 50kg:n ylipainon?
Keskustele lääkärin kanssa ja ravitsemusterapeutin. Ne tekevät sulle ohjelman, jolla laihdut turvallisesti.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:37"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 19:16"]
turhaan luettelet noita mitä syöt jos et kerro niiden kaloreita. Pari sikapihviä ja lihapullaa, helposti 500 kcal. 3 litraa vettä on tasan kolme kiloa painoa lisää.
Lasket kaikki kalorit kiltisti yhteen ja vasta sitten alat narisemaan ettet laihu. muu on jaskan pauhantaa, ja ihan turhaa. Kalorisi ylittää taatusti 2000.
[/quote]
Juuri näin. Katsotaanpä
Bulletproof- kahvi/smoothie(Eli smoothieen tulee varmaan jäätelöä, kermaa, banaania, marjoa ja maitoa yht. 600kj+ 200kj+ 500kj+300kj+300kj = 1900kj) aamulla, lounaalla 200g kasvissosekeittoa (300kj) ja puoli purkillista (pieni purkki) raejuustoa (400kj). Illalla kotona pari kokolihapihviä (possu, kana tai nauta) tai kasviksia ja muutama lihapulla tms. (pari pihviä painaa ehkä 300g joten yht. 1500kj)Välillä korvaan päivällisenkin kupillisella teetä, johon laitan vähän mct-öljyä. Pointtina mulla on vain ja ainoastaan pitää nälkä kurissa, millään muulla ei ole nyt väliä. Välillä otan myös Konjak-laihdutuskuitua, jotta saan pidettyä nälän paremmin poissa. Vettä juon pari kolme litraa päivässä, ei muita juomia (paitsi aamukahvi).
Eli yhteensä 4100kj
Miten voi olla mahdollista ettet laihdu? Onko tässä kaikki mitä syöt? Vedätkö sidukkaa tai karkkia?
[/quote]
Smoothiehen ei todellakaan tule jäätelöä ja kermaa, maitoakaan ei välttämättä. Meni pirtelöt ja smoothiet sekaisin.