Mikä v*tuttaa ihmisten ilmoilla ollessa?
Aloitan:
- Hitaasti edessä, keskellä tietä kävelevät ihmiset. Nää on myös niitä, jotka ei yleensä katso taakseen, kun vaihtavat kadullla puolta tai tulevat vaikka kaupan ovesta ulos. Tuloksena useimmiten törmäys joko pyöräilijään tai toiseen jalankulkijaan.
- Ihmiset jotka tuijottaa arvostelevasti. Tavallinen katsominen on ok, mutta varpaista päälakeen skannaus ärsyttää. Varsinkin jos se tehdään vertailumielessä.
- Kerjääjät. Muuten ihan ok, mutta rahat on itelläki tiukilla...
- Ihmiset, jotka kilahtelevat tyhjästä. Kerran istuin rappusilla kauppakeskuksessa (en varmastikaan kenenkään tiellä, tilaa oli paljon.). Takaa alas oli kävellyt mies, joka alkoi tökkimään minua KENGÄLLÄ, että meehän siitä alas, helvetti. Vain suomessa!!?
Kommentit (133)
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:50"]Mummot jotka jaarittelee kaupoissa vaikka takana olisi kilometrin jono. Ja oikeasti sen maksuvälineen voisi kaivaa jo siinä vaiheessa esiin valmiiksi kun piipataan tavaroita. Myös kärryillä pökkivät ihmiset. Katson heitä aina vihaisesti ja kiusaantuneena mulkaisevat muualle.
[/quote]
Onko ikinä käynyt mielessä, että tämä saattaa olla mummon viikon ainoa sosiaalinen hetki? Sun kiireisestä elämästä tuskin pari minuuttia on pois..
Avatessani tätä oli mielessä jo hirmuinen lista, mutta täällähän ne kaikki jo olikin :D Ihania me suomalaiset, valittaminen veressä <3
No nyt on pari viikkoa vituttanut nämä, jotka haahuilevat kävellen ja pyörällä sillä tavalla, että heitä on mahdoton ohittaa. Koko ajan saa olla kilistämässä kelloa ja kertomassa, että liikut kuule nyt niin, ettei kukaan pääse ohi. Ja pyytää liikkumaan reunassa. Ikäjakauma on noin 8-80 v. Jostain syystä sukupuolena female 5/6 tapauksissa. Ja kyllä, ei tuossa kaikki, vain ne joille olen sanonut jotain.
Nyt viimeksi tuli vi**uperkelettä jo, kun eukko horjui pyöränsä kanssa välittämättä muusta liikenteestä.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:35"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 17:58"]- Ihmiset, jotka käyttävät hissiä vaikka voisivat käyttää liukuportaita. (Lastenvaunujen tai pyörätuolin kanssa pääsee vain hissillä, koska liukuportaisiin vaunuja ei saisi viedä. V*tuttaa, kun hissi on täynnä liikuntaesteettömiä ihmisiä, ettei itse mahdu kyytiin lastenvaunujen kanssa...) [/quote] Tyypillinen minäminä-mamma av:lta. :) Ehkä sinäkin opit joku päivä, että ne hissit ovat kaikkien käytettävissä, eivät pelkästään sinun.
[/quote]
Jos vieressä on liukuportaat ja ihmisellä ei ole estettä käyttää niitä liukuportaita, niin miksi täytyy tukkia hissi, joka on ainoa liikuntarajoitteisille mahdollinen keino päästä eri kerrokseen?
Tiedoksi vain sekin, että tämä tyypillinen minäminä-mamma av:lta käyttää normaaleja portaita tai liukuportaita aina, kun en ole liikkeellä lastenvaunujen kanssa, koska haluan antaa hissin sellaisten käyttöön, jotka sitä oikeasti tarvitsevat. Se siitä mainitsemastasi minäminä-asenteesta.
t. 6
Vanhemmat, jotka kävelevät jalkakäytävällä hortoilevien lasten edellä eivätkä pidä huolta siitä, etteivät tenavat temmellä ees taas tien tukkeena. Pyöräilijänä on aina kivaa kohdata tällainen lössi.
Yleensä aikuinen ei neuvo lasta menemään sivummalle siinäkään vaiheessa, kun pyöräilijä on kohdalla.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 20:10"]
...vai oisko sittenkin pakolaiset? Täällä menee sekaisin mamu ja pakolainen. Pakolaisista suuri osa tulee Afrikasta, ja heitä näkee päivystämässä Helsingissä esim Kaisaniemen puistossa ja rautatieasemalla.
Mamu= työn tai puolison takia suomeen omasta tahdostaan muuttanut.
Pakolainen = Kotimaan konfliktitilanteen takia joutunut lähtemään pakoon.
[/quote]
Ja kun puuhutaan "maahanmuuttajataustaisesta", luuletko, että se ei useimmiten tarkoita juuri pakolaista.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:22"]
Ihmiset jotka käyttävät invavessaa vaikka eivät tarvitse sitä ja muut vessat olisivat vapaana. Pyörätuolit/rattaat eivät mahdu tavallisiin vessoihin. Haisevat ihmiset ärsyttävät myös ja veikkaajat kaupoissa.
[/quote]
Wc:t on tehty käyttöä varten, ei vain pientä vähemmistöä varten. En ole muuten koskaan nähnyt kenenkään jonottavan invavessaan ja minä sentään käytän vain niitä, jos mahdollista. Eikö tämä jo kerro jotain vessojen käyttöasteesta?
Känniset äijät. Koskaan ei tiedä mitä ne tulee lässyttämään, mutta varma voi olla että typerä läppä lentää.
Ärsyttää kaikki ääliöt, jotka muodostavat jonon pankkiautomaatille niin, että jono tukkii jalkakäytävän. Missään nimessähän jonoa ei voi tehdä rakennuksen suuntaisesti.
Jalat levällään julkisissa istuvat äijät sekä laukulla paikanvaraajat.
Asun yliopistokaupungissa. Elokuun puolivälin jälkeen alkaa rasittava kailotus, kun vaihto-oppilaat rynnivät isolla porukalla viettämään aikaa muiden vaihtareiden kanssa. Joskus jumitan kuuntelemaan, kuinka monta "like"-sanaa voi pahimmillaan ympätä minuutin puheenvuoroon.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 01:08"]
Mua ärsyttää sellaiset "kiireiset" autoilijat, jotka eivät pysähdy jos olen suojatien edessä. Kuulin että se on liikennesääntö, jalankulkija on päästettävä yli jos selkeästi menossa. Varsinkin jossain lumipyryssä tai sateessa, vähän myötätuntoa !
[/quote]
Suomessa jalankulkija ei ole selkeästi menossa suojatielle, ellei hän jo ole siinä. Voihan hän vaikka katsella siinä ohiajavaa liikennettä.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:22"]
Ihmiset jotka käyttävät invavessaa vaikka eivät tarvitse sitä ja muut vessat olisivat vapaana. Pyörätuolit/rattaat eivät mahdu tavallisiin vessoihin. Haisevat ihmiset ärsyttävät myös ja veikkaajat kaupoissa.
[/quote]
Wc:t on tehty käyttöä varten, ei vain pientä vähemmistöä varten. En ole muuten koskaan nähnyt kenenkään jonottavan invavessaan ja minä sentään käytän vain niitä, jos mahdollista. Eikö tämä jo kerro jotain vessojen käyttöasteesta?
[/quote]
Onko niin vaikeaa ajatella muitakin ihmisiä? Minulla on krooninen suolistosairaus ja liikun lastenrattaiden kanssa. Ei ole kiva odottaa kun joku terve teini istuu invavessassa.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:22"]
[/quote]
[/quote]
Onko niin vaikeaa ajatella muitakin ihmisiä? Minulla on krooninen suolistosairaus ja liikun lastenrattaiden kanssa. Ei ole kiva odottaa kun joku terve teini istuu invavessassa.
[/quote]
Tällä "terveellä teinillä" voi olla myös esim. Ärtyneen suolen oireyhtymä, tätä kun ei päälle päin näe. Saattaa olla myös kova hätä vessaan ja naisten vessoihin pitkä jono. Pitäisikö siis varulta jonottaa ja toivoa ettei tule housuun, invavessan ollessa vapaana?
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 18:17"]
Kaikki muut ihmiset. Pysyisivät v***u kotonansa.
[/quote]
Kyyyyyllä! Juuri näin.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 14:30"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:50"]Mummot jotka jaarittelee kaupoissa vaikka takana olisi kilometrin jono. Ja oikeasti sen maksuvälineen voisi kaivaa jo siinä vaiheessa esiin valmiiksi kun piipataan tavaroita. Myös kärryillä pökkivät ihmiset. Katson heitä aina vihaisesti ja kiusaantuneena mulkaisevat muualle.
[/quote]
Onko ikinä käynyt mielessä, että tämä saattaa olla mummon viikon ainoa sosiaalinen hetki? Sun kiireisestä elämästä tuskin pari minuuttia on pois..
[/quote]
No henkilökohtaisesti mua ei kiinnosta onko se mummon ainoa sosiaalinen kontakti vai ei. Ei elämässä pärjää jos jatkuvasti murehtii tuntemattomien asioita :))
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 15:57"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:22"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tällä "terveellä teinillä" voi olla myös esim. Ärtyneen suolen oireyhtymä, tätä kun ei päälle päin näe. Saattaa olla myös kova hätä vessaan ja naisten vessoihin pitkä jono. Pitäisikö siis varulta jonottaa ja toivoa ettei tule housuun, invavessan ollessa vapaana?
[/quote]
Tarkoitin ihmisiä jotka käyttävät invavessoja vaikka tavalliset vessat olisivat vapaana.
Tuijottavat ihmiset. Työntäkää päänne perseeseenne! Ala-asteikäiset ja yläaste-ikäiset jonne/pissis-laumat vituttaa myös suuresti, erityisesti heidän kielenkäyttö ja jutun aiheet.
Bussissa vituttaa ihmiset, jotka viereen istuessaan tunkevat kiinni kylkeen, niin että ikkunapaikalla istuva survoutuu ikkunaa vasten. Samat ihmiset usein myös kaivavat kassiaan koko bussimatkan ajan ja tökkivät samalla vieressä istuvaa estottomasti kyynärpäällä. Kasvava trendi on myös musiikin kuuntelu ja videoiden katsominen ilman kuulokkeita (yleensä teinit tekevät tätä). Eikö tule mieleen, että koko bussia ei ihan välttämättä kiinnosta kuunnella uusimpia räppihittejä tai teinien vlogipäivityksiä?
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:22"]Ihmiset jotka käyttävät invavessaa vaikka eivät tarvitse sitä ja muut vessat olisivat vapaana. Pyörätuolit/rattaat eivät mahdu tavallisiin vessoihin. Haisevat ihmiset ärsyttävät myös ja veikkaajat kaupoissa.
[/quote]
Invavessa ei ole invalidilien etuoikeus päästä jonottamatta vessaan. Kuka tahansa saa vessaa käyttää, merkki on vain sitä varten, että invaliidi tietää vessassa olevan tukikaiteet yms.