Onko parisuhteen tarkoitus pönkittää itsetuntoa?
Jos seurustelen Minnan kanssa miksi en saisi haaveilla paremmasta? Mikä siinä on niin väärää toista osapuolta kohtaan? Mikä parisuhteen tarkoitus on? Varmasti monelle uskollisuus, mutta onko haaveilu uskottomuutta?
Kommentit (78)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 20:54"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 20:53"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 20:47"]Miten suhtaudut, jos Minnakin etsii koko ajan parempaa miestä? Onko se hänelle sallittua?
[/quote]
Missä minä sanon että etsin parempaa naista? Jos parempi tulee vastaan niin tottakai minä häneen vaihdan jos vaan mahdollisuus on. Eiköhän Minnakin niin tee. Mulle se on ihan sama etsiikö hän parempaa vai ei, sillä jos hän sen päätöksen tekee että valitsee jonkun muun niin sehän on vaan hyvä, että sai sellaisen kun halusikin. Sitä ennen voin viettää mukavaaa aikaa yhdessä Minnan kanssa. Miksi mennä asioiden edelle? Miksei voi nauttia tästä hetkestä? Ap
[/quote] ethän sä nauti tästä hetkestä vaan elät kuvitelmista saada parempaa, kauniinpaa jne
[/quote]
Nautinpa. Miten sinä voit määritellä mitä minä tunnen? Ap
Sun pitää sopia Minnan kanssa, että olette vain friends with benefits -pari. Silloin voit nauttia ajasta Minnasi kanssa, mutta molemmat voitte säätää samalla niiden kauniimpien ja komeampien ja kaikinpuolin mukavampien ihmisten kanssa.
Kuten trolli itsekin tietää, toki parisuhteella voi pönkittää itsetuntoaan, mutta tietenkään kukaan ei halua tietoisesti olla suhteessa jossa oma osa on pönkittää toisen itsetuntoa tai pitää paikkaa kun toinen etsii parempaa.
Voihan sitä valehdella ihmisille niin paljon kuin haluaa. Voi valehdella puolisolle että rakastaa, mutta tietysti helpoimmalla pääsee jos valehtelee sen koko puolison. Miksei saman tien kertoisi tarinaa siitä täydellisestä naisestaan sen sijaan että sekaantuisi koko siihen sotkuun mikä todennäköisesti seuraa siitä jos mukana kuviossa on oikeita naisia?
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 20:56"]Tosi monelle miehelle se on nimenomaan sitä. Otetaan se eka vastaantuleva ja sit ollaan niin itsetunnon huipulla, että sinkkumiehille naureskellaan. Ei tajua, et kukaan sinkkumies tuskin on sille mistään kateellinen.
[/quote]
En mä ainakaan ottanut "ketä tahansa". Mä ihastuin Minnaan ja koska tulimme hyvin juttuun hänkin ihastui minuun ja aloimme seurustella. Ap
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 20:48"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 20:35"] [quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 17:49"]Jätä Minna ja jatka omahyvästä ajattelutapaa, puolison kunnioittamisesta tietoakaan. [/quote] Mitä omahyväistä siinä on että tiedostan maailmassa olevan kauniimpia ja luonteeltaan ihanampia naisia? Jos pitää yhtä ihmistä ihanana tarkoittaako se että hän on maailman ainoa ihana eikä häntä ihanampaa voi olla olemassa? Ap [/quote]Miten niin luonteeltaan ihanampia naisia? Miksi olet puolisosi kanssa, jos tiedostat, että on luonteeltaan ihanampia naisia? Kai ymmärrät, että kukaan nainen ei ole luonteeltaan täydellinen. [/quote] En minä sanonutkaan että olisi olemassa luonteeltaan täydellistä naista. Miksikö olen Minnan kanssa? Kuten jo sanoin meillä on kivaa yhdessä. Pitäisikö minun jättää Minna koska hän ei ole mielestäni maailman kaunein ja ihanin? Ap
[/quote]Jos sinusta maailmassa on paljonkin naisia, joiden luonteet olisivat ihanampia, kuin nykyisen kumppanisi, niin kyllä, sinun pitäisi todellakin jättää Minna.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:01"]Kuten trolli itsekin tietää, toki parisuhteella voi pönkittää itsetuntoaan, mutta tietenkään kukaan ei halua tietoisesti olla suhteessa jossa oma osa on pönkittää toisen itsetuntoa tai pitää paikkaa kun toinen etsii parempaa.
Voihan sitä valehdella ihmisille niin paljon kuin haluaa. Voi valehdella puolisolle että rakastaa, mutta tietysti helpoimmalla pääsee jos valehtelee sen koko puolison. Miksei saman tien kertoisi tarinaa siitä täydellisestä naisestaan sen sijaan että sekaantuisi koko siihen sotkuun mikä todennäköisesti seuraa siitä jos mukana kuviossa on oikeita naisia?
[/quote]
Mikä tässä nyt on kusetusta? Suhteemme Minnan kanssa on siis pelkkää valhetta koska hän ei ole mielestäni maailman kaunein ja ihanin? Odotatteko te parisuhteenne olevan sitä että mies palvoo teitä? Ja että itsekin palvotte miestänne? Ap
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 20:48"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 20:35"] [quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 17:49"]Jätä Minna ja jatka omahyvästä ajattelutapaa, puolison kunnioittamisesta tietoakaan. [/quote] Mitä omahyväistä siinä on että tiedostan maailmassa olevan kauniimpia ja luonteeltaan ihanampia naisia? Jos pitää yhtä ihmistä ihanana tarkoittaako se että hän on maailman ainoa ihana eikä häntä ihanampaa voi olla olemassa? Ap [/quote]Miten niin luonteeltaan ihanampia naisia? Miksi olet puolisosi kanssa, jos tiedostat, että on luonteeltaan ihanampia naisia? Kai ymmärrät, että kukaan nainen ei ole luonteeltaan täydellinen. [/quote] En minä sanonutkaan että olisi olemassa luonteeltaan täydellistä naista. Miksikö olen Minnan kanssa? Kuten jo sanoin meillä on kivaa yhdessä. Pitäisikö minun jättää Minna koska hän ei ole mielestäni maailman kaunein ja ihanin? Ap
[/quote]Jos sinusta maailmassa on paljonkin naisia, joiden luonteet olisivat ihanampia, kuin nykyisen kumppanisi, niin kyllä, sinun pitäisi todellakin jättää Minna.
[/quote]
Voi helvetti :D Entä jos tiedän että maailmassa on myös kauniimpia naisia kuin hän? Pitääkö mun siinäkin tapauksessa jättää hänet? Ap
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 20:48"] [quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 20:35"] [quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 17:49"]Jätä Minna ja jatka omahyvästä ajattelutapaa, puolison kunnioittamisesta tietoakaan. [/quote] Mitä omahyväistä siinä on että tiedostan maailmassa olevan kauniimpia ja luonteeltaan ihanampia naisia? Jos pitää yhtä ihmistä ihanana tarkoittaako se että hän on maailman ainoa ihana eikä häntä ihanampaa voi olla olemassa? Ap [/quote]Miten niin luonteeltaan ihanampia naisia? Miksi olet puolisosi kanssa, jos tiedostat, että on luonteeltaan ihanampia naisia? Kai ymmärrät, että kukaan nainen ei ole luonteeltaan täydellinen. [/quote] En minä sanonutkaan että olisi olemassa luonteeltaan täydellistä naista. Miksikö olen Minnan kanssa? Kuten jo sanoin meillä on kivaa yhdessä. Pitäisikö minun jättää Minna koska hän ei ole mielestäni maailman kaunein ja ihanin? Ap [/quote]Jos sinusta maailmassa on paljonkin naisia, joiden luonteet olisivat ihanampia, kuin nykyisen kumppanisi, niin kyllä, sinun pitäisi todellakin jättää Minna. [/quote] Voi helvetti :D Entä jos tiedän että maailmassa on myös kauniimpia naisia kuin hän? Pitääkö mun siinäkin tapauksessa jättää hänet? Ap
[/quote]Kauneudesta on tässä vaiheessa ihan turha edes puhua. Ihminen kun tuppaa vanhetessaan myös ulkonäöllisesti muuttumaan, joten sen varaan ei voi pitkää parisuhdetta perustaa.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 20:48"]
[/quote]
Voi helvetti :D Entä jos tiedän että maailmassa on myös kauniimpia naisia kuin hän? Pitääkö mun siinäkin tapauksessa jättää hänet? Ap
[/quote] todellakin, koska omapuoliso pitäisi olla se ketä rakastat, kuka on se komein/ kaunein sun maailmasssas ja kukaan ei pääse teidän väliin edes nuppineulalla!
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:12"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 20:48"] [quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 20:35"] [quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 17:49"]Jätä Minna ja jatka omahyvästä ajattelutapaa, puolison kunnioittamisesta tietoakaan. [/quote] Mitä omahyväistä siinä on että tiedostan maailmassa olevan kauniimpia ja luonteeltaan ihanampia naisia? Jos pitää yhtä ihmistä ihanana tarkoittaako se että hän on maailman ainoa ihana eikä häntä ihanampaa voi olla olemassa? Ap [/quote]Miten niin luonteeltaan ihanampia naisia? Miksi olet puolisosi kanssa, jos tiedostat, että on luonteeltaan ihanampia naisia? Kai ymmärrät, että kukaan nainen ei ole luonteeltaan täydellinen. [/quote] En minä sanonutkaan että olisi olemassa luonteeltaan täydellistä naista. Miksikö olen Minnan kanssa? Kuten jo sanoin meillä on kivaa yhdessä. Pitäisikö minun jättää Minna koska hän ei ole mielestäni maailman kaunein ja ihanin? Ap [/quote]Jos sinusta maailmassa on paljonkin naisia, joiden luonteet olisivat ihanampia, kuin nykyisen kumppanisi, niin kyllä, sinun pitäisi todellakin jättää Minna. [/quote] Voi helvetti :D Entä jos tiedän että maailmassa on myös kauniimpia naisia kuin hän? Pitääkö mun siinäkin tapauksessa jättää hänet? Ap
[/quote]Kauneudesta on tässä vaiheessa ihan turha edes puhua. Ihminen kun tuppaa vanhetessaan myös ulkonäöllisesti muuttumaan, joten sen varaan ei voi pitkää parisuhdetta perustaa.
[/quote]
Luonneko ei muutu? Kyllä mun luonne on muuttunut ja paljonkin vuosien aikana ja tulee varmasti myös muuttumaan. Ap
No ette vain ole sitoutuneet, siinä se. Kannattaa miettiä tämä asia loppuun ennenkuin tekee lapsia. jonkinlainen sitoutuminen on suotavaa ainakin ennen sitä...lapsen kannalta...
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 17:29"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 17:27"]Jos seurustelen Minnan kanssa miksi en saisi haaveilla paremmasta? Mikä siinä on niin väärää toista osapuolta kohtaan? Mikä parisuhteen tarkoitus on? Varmasti monelle uskollisuus, mutta onko haaveilu uskottomuutta?
[/quote] no miksi helvetissä olet sen Minnan kanssa etkä sinkku?! Pidät Minnaa valheessa että rakastat ja haluat!
[/quote]
Koska pidän hänestä, meillä on mukavaa yhdessä. Tarkoittaako se etten rakasta Minnaa, jos olen realisti ja tiedostan että jossain voisi olla minulle vielä parempi nainen kuin hän?
Ap
[/quote]
Riippuu kai siitä mitä sillä tiedostamisella aiot tehdä.
Kaikkihan me tiedetään että jossain voisi olla joku muukin kuin se jonka kanssa on, parempi tai ainakin erilainen.
Ymmärräthän sinäkin että myös Minna tiedostaa saman. Ja mitä enemmän haaveilet siitä paremmasta sitä vahvemmin Minnan ajatukset alkaa seikkailla siellä " paremmassa".
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 20:48"]
[/quote]
Maailma ois muuten aika tyhjillään ja parisuhteessa olevia melko minimaalisesti jos kaikki meistä olisivat sen mielestämme parhaimman näköisen ja luonteeltaan ihanimman kanssa. Ap
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:12"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:09"]
[/quote]
Luonneko ei muutu? Kyllä mun luonne on muuttunut ja paljonkin vuosien aikana ja tulee varmasti myös muuttumaan. Ap
[/quote] no kusipää on aina kusipää.
Tunnen yhden kaltaisesi. Hänkin pönkitti itsetuntoaan se.urustelemalla ballerinojen ja mallien kanssa. Arvaa mitä? Nyt on kaveri vähän pullea, keski-ikäinen vanhapoika. Hänen elämänsä Minnat on kukin onnellisia aviomiestensä kanssa.
sullakin jää luu käteen. Kasvapa aikuiseksi.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 20:48"]
[/quote]
[/quote] todellakin, koska omapuoliso pitäisi olla se ketä rakastat, kuka on se komein/ kaunein sun maailmasssas ja kukaan ei pääse teidän väliin edes nuppineulalla!
[/quote]
Sinäkö sen päätät kuinka tärkeää jollekin on se rakastaako kumppani ja kuinka paljon? En tarkoita ettenkö rakastaisi kumppaniani mutta JOS en rakastaisi ja se olisi Minnalle ok niin mikä siinä olisi niin väärin? Ap
Naisena ymmärrän kyllä mitä tarkoitat (vaikka onkin aika selvä provo), mutta voin kertoa, että monikaan nainen ei vaan suostu myöntämään sitä tosiasiaa, että oma rakas mies saattaa vielä huomata muitakin naisia maailmassa. Mutta tämä toimii tietysti myös toisinpäin. Vaatii tietoista päätöstä olla ''etsimättä'' parempaa ehdokasta, mikä voikin olla hankalaa.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 20:48"]
[/quote]
[/quote]
Sinäkö sen päätät kuinka tärkeää jollekin on se rakastaako kumppani ja kuinka paljon? En tarkoita ettenkö rakastaisi kumppaniani mutta JOS en rakastaisi ja se olisi Minnalle ok niin mikä siinä olisi niin väärin? Ap
[/quote] eli olet kertonut Minnalle ja se on ok?!!
Rakkaus ei ole kaupankäyntia, jossa pyritään saamaan suurin mahdollinen hyöty. Rakkaus on sitoutumista, toisen edun huomioon ottamista, yhteistyötä, yhteisen elämän rakentamista. Et rakasta, jos suhteessa koko ajan toivot saavasi paremman. Rakkaus ei ole tunne, vaan taitoa, jota sinulla, ap, ei vielä ole.
Tosi monelle miehelle se on nimenomaan sitä. Otetaan se eka vastaantuleva ja sit ollaan niin itsetunnon huipulla, että sinkkumiehille naureskellaan. Ei tajua, et kukaan sinkkumies tuskin on sille mistään kateellinen.