Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kissanhoitaja kuukaudeksi, miltä kuulostaa?

Vierailija
25.08.2015 |

Haluaisimme kovasti lähteä talvella noin kuukaudeksi reissuun, mutta sisäkissamme tarvitsevat tuolle ajalle hoitajaa. Vakihoitajamme on tuolloin estynyt hoitamasta kissojamme, ja näin pitkälle ajalle on vähän haastavaa saada hoitajaa... Olenkin miettinyt sellaista ratkaisua, jos koittaisin palkata jonkun yläaste/lukiolaisen hoitamaan kissojamme kuukauden ajaksi.

Eli jos pestaisin hoitajaksi jonkun lähialueella asuvan teinin, kenen kanssa tehtäisiin virallinen sopimus kissojen hoidosta, kuinka monta kertaa päivässä jne säännöt. Mielellään myös juteltaisiin teinin vanhempien kanssa tästä, tärkeintä olisi kuitenkin 100% luottamus. Ainakin se kerta päivään pitäisi käydä, mutta asunnossa saisi myös yöpyä ja viettää muuten aikaa (meillä on oikein kiva kämppä, pelit ja vehkeet, ja voisi ehkä olla nuorelle ihan hauskaakin?).

Minkälainen rahakorvaus olisi mielestänne ok tällaisesta diilistä? Eli kuukauden hoitokeissi, vähintään kerran päivässä käynti ja velvoitteena kissojen (ja huonekasvien) hoito. Asunnossa saisi halutessaan myös asua tänä aikana. Kuulostaako siltä, mihit omat nuorenne lähtisivät? Mitä ottaisitte minuna huomioon?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:56"]

Kun ap mollasi hoitoloita, niin silloinhan kotiin tulevasta hoitajasta pitäisi maksaa vielä enemmän kuin hoitola-ajasta, koska se on ap:n mielestä kissalle parempi.

[/quote]

Lyömätön logiikka sinulla. Ei Ap kyllä edes mielestäni mollannut hoitoloita, itse sain ainakin sellaisen mielikuvan että koska kissoja on useampi ei hoitolahäkki houkuta.

Vierailija
42/48 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein 18-22 vuotiaana just tollasta keikkaa yhdelle tuttavalle. Sain asustaa sen kämpässä mutta nukuin kuitenkin pääasiallisesti omassa kodissa. Palkka oli just jotain viiskymppiä, mutta omistaja olikin läheinen ja vain kaksi-kolme viikkoa poissa.

Kannattaa ehkä mielummin tosiaan ottaa joku täysi-ikäinen (ihan juridiikankin vuoksi) opiskelija jolle pieni taskuraha, oma rauha poissa soluasunnosta ja kissojen kanssa touhuilu on vaan win-win. Itse olisin valmis maksamaan 100€/viikko jos kissoja pitää ruokkia kahdesti päivässä + vessansiivous ja muut jutut päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:51"]

Itse lähtisin kartoittamaan ennemminkin yliopistoporukkaa kuin teini-ikäistä. Laita yliopistolle (vaikka eläinlääkiksen puolelle) ilmoitus. Moni asuu solukämpissä ja mielellään varmaan viettäisi kuukauden omassa rauhassa. Etuna myös se että osaa viedä kissan lääkäriin jos tulee terveysongelmia.

[/quote]

Hei tämä on loistava idea! Kannattaisiko ihan kampuksen seinälle viedä lappu? Haastavaa tästä tekee sen, että reissumme sijoittuu jouluaikaan (eli talvilomaan), mutta jos tosiaan on kandi/gradu kesken niin se voisi olla ihan hyvä irtiotto.. Joulun pyhät pystytään tarvittaessa järjestämään toisella hoitajalla. -AP

Vierailija
44/48 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:56"]

Kun ap mollasi hoitoloita, niin silloinhan kotiin tulevasta hoitajasta pitäisi maksaa vielä enemmän kuin hoitola-ajasta, koska se on ap:n mielestä kissalle parempi.

[/quote]

Heh no joo, en halua vielä kissojani hoitolaan koska mielestäni niiden on parempi olla kotona, mutta en silti halua maksaa kotiin tulevasta hoitajasta sitä yli 1000€ mitä kissahoitolan häkistä maksaisin. Ja tosiaan, laittaisin vaikka pääni pantiksi, että oma, tuttu ja turvallinen koti on kissalle mieluisempi kuin hoitola - ventovieras niitä hoitaa joka tapauksessa, oli se hoitolan työntekijä tai itse hommattu hoitaja. Mutta onneksi tosiaan ei ole ensimmäinen kerta kun ollaan matkalle lähdössä, eli kissoillemme jo tuttua puuhaa.

Vierailija
45/48 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:20"]

Missä päin? :)

[/quote]

Helsingissä.
[/quote]
En ole äskeinen mutta tulusin mielelläni auttamaan kissojen kanssa jos vaan kerrot lähemmin että missä helsingissä

Vierailija
46/48 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 15:00"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:51"]

Itse lähtisin kartoittamaan ennemminkin yliopistoporukkaa kuin teini-ikäistä. Laita yliopistolle (vaikka eläinlääkiksen puolelle) ilmoitus. Moni asuu solukämpissä ja mielellään varmaan viettäisi kuukauden omassa rauhassa. Etuna myös se että osaa viedä kissan lääkäriin jos tulee terveysongelmia.

[/quote]

Hei tämä on loistava idea! Kannattaisiko ihan kampuksen seinälle viedä lappu? Haastavaa tästä tekee sen, että reissumme sijoittuu jouluaikaan (eli talvilomaan), mutta jos tosiaan on kandi/gradu kesken niin se voisi olla ihan hyvä irtiotto.. Joulun pyhät pystytään tarvittaessa järjestämään toisella hoitajalla. -AP

[/quote]juu,käy viemässä ihan sinne,löytää parhaiten. Ei kaikki välttämättä mene jouluksikaan kotiin jos ei ole paikkaa mihin mennä tai ei vaan halua mennä. Luultavasti ainakin moni ekan vuoden opiskelija asuu solussa jos ei kandin tai gradun tekijää löydy. 

Vierailija
47/48 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:36"]AP täällä,

Toi rahasumma on tosiaan haastava, koska en tiedä mitä nykyteinit ajattelee rahasta. Nykyään kun kaikilla näyttää olevan 600€ puhelimet, niin onko joku 250€ ihan "roskaa vaan"... Mun omassa teini-iässäni olisin ollut siihen tyytyväinen.

Mutta itse ehkä mietin juuri jotain 250-300€, sen lisäksi, että saisi toki olla täällä kun kotonaan, pelata xboxia ja katsoa sitä netflixiä. Saunoa ja tuoda vaikka pari kaveriaankin, kunhan se olisi sellaista rauhallista teinien eloa eikä mitään biletystä. Ja tosiaan olisi mahtavaa, jos hoitaja löytyisi kävelyetäisyydeltä.

Jonkun ehdottama gradun kirjoittaja kuulosti loistoidealta, pitää vähän kysellä tuntisiko joku jonkun joka kaipaisi hieman opiskelurauhaa ja tykkäisi kissoista.
[/quote]200e on hyvä tai vähemmänkin jos saa asuu talossa ja kaikkee :o

Vierailija
48/48 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidin itse viime kesänä (17v, tulevana abina) tuttavien koiraa samaan malliin kuukauden ajan, tietty koiran kanssa asuminen oli tärkeämpää kuin kissojen kanssa. Sain kai 100-150e, ehkä tuntemattomalle sitten vähän isompi summa? Nyt tulevana yliopisto-opiskelijana (Espoossa) voisin vieläkin hyvinkin olla kiinnostunut tuollaisesta pestistä :)