Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kissanhoitaja kuukaudeksi, miltä kuulostaa?

Vierailija
25.08.2015 |

Haluaisimme kovasti lähteä talvella noin kuukaudeksi reissuun, mutta sisäkissamme tarvitsevat tuolle ajalle hoitajaa. Vakihoitajamme on tuolloin estynyt hoitamasta kissojamme, ja näin pitkälle ajalle on vähän haastavaa saada hoitajaa... Olenkin miettinyt sellaista ratkaisua, jos koittaisin palkata jonkun yläaste/lukiolaisen hoitamaan kissojamme kuukauden ajaksi.

Eli jos pestaisin hoitajaksi jonkun lähialueella asuvan teinin, kenen kanssa tehtäisiin virallinen sopimus kissojen hoidosta, kuinka monta kertaa päivässä jne säännöt. Mielellään myös juteltaisiin teinin vanhempien kanssa tästä, tärkeintä olisi kuitenkin 100% luottamus. Ainakin se kerta päivään pitäisi käydä, mutta asunnossa saisi myös yöpyä ja viettää muuten aikaa (meillä on oikein kiva kämppä, pelit ja vehkeet, ja voisi ehkä olla nuorelle ihan hauskaakin?).

Minkälainen rahakorvaus olisi mielestänne ok tällaisesta diilistä? Eli kuukauden hoitokeissi, vähintään kerran päivässä käynti ja velvoitteena kissojen (ja huonekasvien) hoito. Asunnossa saisi halutessaan myös asua tänä aikana. Kuulostaako siltä, mihit omat nuorenne lähtisivät? Mitä ottaisitte minuna huomioon?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokraisitte asunnon kk ja sisällytätte sopimukseen velvoitteen kissojen hoidosta? Tai ainakin pk-seudulla on paljon näitä määräaikaisia 1-6kk vuokramahiksia. Tiedä sitten kuinka turvallista se on. Facebook? Hintaa paha sanoa, itse teininä olisin ollut onnellisena hoitamassa kissoja, jos vastineeksi olisin saanut asua kk ilmaiseksi rauhassa ja rahaa ruokaan :-D

Vierailija
22/48 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:04"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:41"]

Minkälainen rahakorvaus olisi mielestänne ok tällaisesta diilistä? Eli kuukauden hoitokeissi, vähintään kerran päivässä käynti ja velvoitteena kissojen (ja huonekasvien) hoito. Asunnossa saisi halutessaan myös asua tänä aikana. Kuulostaako siltä, mihit omat nuorenne lähtisivät? Mitä ottaisitte minuna huomioon?

[/quote]

No riippuu nyt varmasti myös siitä millainen matka nuorella ihmisellä on teidän asunnolle. Jos matka joudutaan tekemään bussilla niin kuukausikorttiinkin saa menemään rahaa. Tietysti matkustaminen teille o oma vaivansa joten senkin joutuu huomioimaan rahallisessa korvauksessa. Esim. 10 euroa päivässä olisi varmasti nuorelle sopiva raha käydä tunnin pari kissojen kanssa, mutta jos matkoihin menee toinen tunti niin pitää tällekin ajalle ja vaivalle antaa tässä tapauksessa rahallista arvoa kun korvaus on alun alkaenkin melko pieni.

Ideaali olisi jos naapuristosta tai läheltä löytyisi henkilö, joka pystyisi tämän tekemään. Tällöin kymppi per pvä olisi minusta kohtuullinen. Varmaan pienempikin riittäisi, joki 100-200 euroa kuukaudesta. 
[/quote]
Tuo 100-200 on aika pieni summa. 200-300 olis jo parempi ja silloinkin alle 10 euroa päivässä. Jos ap ostaa herkkuja kaappeihin, maksaa matkakulut ja vaikka netflix löytyy niin silloin ei rahapalkan tarvisi olla niin suuri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama ongelma mieheni kanssa. Pidempi reissu (n.3-5kk) olisi haaveissa, mutta kissoille ei ole hoitajaa. Asunnon sanoisimme kokonaan irti, ettei ole vuokraa maksettavana, joten hoitajan palkkaaminen on poissa laskuista. Onko kenellälään kokemusta asunnon alivuokraamisesta eläinten kanssa?

Vierailija
24/48 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin? :)

Vierailija
25/48 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotettu 100-200€ kuulostaa minusta kovin pieneltä summalta. Ihan minimissään työtä olisi 30h + matka-ajat. Mutta en ole teini eikä mulla ole teinejä, en tiedä.

Jos asuisit meidän naapurissa, ehkä 300€ alkaisi riittää. Se on aika vähän, mutta toisaalta kivaa naapuria haluaa auttaa.

Vierailija
26/48 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:20"]

Missä päin? :)

[/quote]

Helsingissä.

Vierailija
27/48 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:15"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:04"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:41"] Minkälainen rahakorvaus olisi mielestänne ok tällaisesta diilistä? Eli kuukauden hoitokeissi, vähintään kerran päivässä käynti ja velvoitteena kissojen (ja huonekasvien) hoito. Asunnossa saisi halutessaan myös asua tänä aikana. Kuulostaako siltä, mihit omat nuorenne lähtisivät? Mitä ottaisitte minuna huomioon? [/quote] No riippuu nyt varmasti myös siitä millainen matka nuorella ihmisellä on teidän asunnolle. Jos matka joudutaan tekemään bussilla niin kuukausikorttiinkin saa menemään rahaa. Tietysti matkustaminen teille o oma vaivansa joten senkin joutuu huomioimaan rahallisessa korvauksessa. Esim. 10 euroa päivässä olisi varmasti nuorelle sopiva raha käydä tunnin pari kissojen kanssa, mutta jos matkoihin menee toinen tunti niin pitää tällekin ajalle ja vaivalle antaa tässä tapauksessa rahallista arvoa kun korvaus on alun alkaenkin melko pieni. Ideaali olisi jos naapuristosta tai läheltä löytyisi henkilö, joka pystyisi tämän tekemään. Tällöin kymppi per pvä olisi minusta kohtuullinen. Varmaan pienempikin riittäisi, joki 100-200 euroa kuukaudesta.  [/quote] Tuo 100-200 on aika pieni summa. 200-300 olis jo parempi ja silloinkin alle 10 euroa päivässä. Jos ap ostaa herkkuja kaappeihin, maksaa matkakulut ja vaikka netflix löytyy niin silloin ei rahapalkan tarvisi olla niin suuri.

[/quote]

No juu, sata euroa voi olla ehkä hieman alakanttiin. Mutta jotakin 150-300 euron paikkeilla. Ajattelin tuon 100 euroa vähän sillä tavalla, että jos ihan välittömästä naapurista löytyisi joku joka tämän tekisi. Moni naapuri auttaisi tällaisessa asiassa varmaan melkein ilmaiseksikin, niin siksi ehdotin tuota 100 euroa minimiksi.

Itse ainakin lähtisin kerrostalossani sisällä mielelläni kerran tai kaksi päivässä moikkaamaan kissoja, ottaisin ajan taukona graduni teosta ja tekisin tämän melkein ihan vain ystävyydestä, 100 euroa tästä olisi iloinen yllätys. Tämän vuoksi siis ehdotin tuota summaa.

Vierailija
28/48 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:21"]

Ehdotettu 100-200€ kuulostaa minusta kovin pieneltä summalta. Ihan minimissään työtä olisi 30h + matka-ajat. Mutta en ole teini eikä mulla ole teinejä, en tiedä. Jos asuisit meidän naapurissa, ehkä 300€ alkaisi riittää. Se on aika vähän, mutta toisaalta kivaa naapuria haluaa auttaa.

[/quote]

Jos luit tarkasti, niin ehdotin tuota 100-200 euron summaa naapurille. ;) Tämän lisäksi kirjoitin myös että mikäli kauempaata saapuu niin 300 euroa plus matkat.

Vierailija
29/48 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotettu 100-200€ kuulostaa minusta kovin pieneltä summalta. Ihan minimissään työtä olisi 30h + matka-ajat. Mutta en ole teini eikä mulla ole teinejä, en tiedä. Jos asuisit meidän naapurissa, ehkä 300€ alkaisi riittää. Se on aika vähän, mutta toisaalta kivaa naapuria haluaa auttaa.

[/quote]

Tosiaan vaikeita asioita. Näin aikuisenakaan en kehtaisi ottaa 300e siitä, että asuisin toisen ihmisen kodissa kk, käyttäisin hänen laitteitaan ja saisin elää normaalia elämää. Jos olisin sinkku ja lemmikitön, niin tekisin tämän ystävälle ihan ilmaiseksi (nyt suostun hoitamaan vain lyhyen ajan ystävien lemmikkejä ilmaiseksi, kun on tosiaan omassa kodissa elämää myös). Ja teininä toki tykkäsin rahasta (kukapa ei?), mutta olisin ollut onneni kukkuloilla, jos minulle olisi annettu tämmöinen mahdollisuus ja annettu siitä vieläpä rahaakin. Ei ollut kotiolot hääppöiset..

Toki en tiedä, miten teinit ovat tässä 10 vuoden aikana muuttuneet...

Vierailija
30/48 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:15"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:04"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:41"] Minkälainen rahakorvaus olisi mielestänne ok tällaisesta diilistä? Eli kuukauden hoitokeissi, vähintään kerran päivässä käynti ja velvoitteena kissojen (ja huonekasvien) hoito. Asunnossa saisi halutessaan myös asua tänä aikana. Kuulostaako siltä, mihit omat nuorenne lähtisivät? Mitä ottaisitte minuna huomioon? [/quote] No riippuu nyt varmasti myös siitä millainen matka nuorella ihmisellä on teidän asunnolle. Jos matka joudutaan tekemään bussilla niin kuukausikorttiinkin saa menemään rahaa. Tietysti matkustaminen teille o oma vaivansa joten senkin joutuu huomioimaan rahallisessa korvauksessa. Esim. 10 euroa päivässä olisi varmasti nuorelle sopiva raha käydä tunnin pari kissojen kanssa, mutta jos matkoihin menee toinen tunti niin pitää tällekin ajalle ja vaivalle antaa tässä tapauksessa rahallista arvoa kun korvaus on alun alkaenkin melko pieni. Ideaali olisi jos naapuristosta tai läheltä löytyisi henkilö, joka pystyisi tämän tekemään. Tällöin kymppi per pvä olisi minusta kohtuullinen. Varmaan pienempikin riittäisi, joki 100-200 euroa kuukaudesta.  [/quote] Tuo 100-200 on aika pieni summa. 200-300 olis jo parempi ja silloinkin alle 10 euroa päivässä. Jos ap ostaa herkkuja kaappeihin, maksaa matkakulut ja vaikka netflix löytyy niin silloin ei rahapalkan tarvisi olla niin suuri.

[/quote]

No juu, sata euroa voi olla ehkä hieman alakanttiin. Mutta jotakin 150-300 euron paikkeilla. Ajattelin tuon 100 euroa vähän sillä tavalla, että jos ihan välittömästä naapurista löytyisi joku joka tämän tekisi. Moni naapuri auttaisi tällaisessa asiassa varmaan melkein ilmaiseksikin, niin siksi ehdotin tuota 100 euroa minimiksi.

Itse ainakin lähtisin kerrostalossani sisällä mielelläni kerran tai kaksi päivässä moikkaamaan kissoja, ottaisin ajan taukona graduni teosta ja tekisin tämän melkein ihan vain ystävyydestä, 100 euroa tästä olisi iloinen yllätys. Tämän vuoksi siis ehdotin tuota summaa.
[/quote]
Palkasta kannattanee keskustella sen kanssa kenet palkkaa ettei nuorelle tule hyväksikäytetty olo ja molemmat on tyytyväisiä.

Vierailija
31/48 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidin kerran ystäväni kissoja kuukauden hänen ollessa matkoilla. Kävin 2 kertaa päivässä ruokkimassa, siivoamassa ja lekittämässä. Pari kertaa viikossa istuin illan kissojen seurana. Asuntoa piti toki siivota välillä kissojen siellä mellastaessa. Vietin kissojen kanssa noin 60 tuntia kyseisen kuukauden aikana. Sain tuliaisiksi ja ilmeisesti korvaukseksi tekokuituisen (myyty aitona silkkinä ymmärtämättömälle) lyhyen aamutakin.

Näinkin voi kissanomistaja toimia näköjään. 

Vierailija
32/48 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP täällä,

Toi rahasumma on tosiaan haastava, koska en tiedä mitä nykyteinit ajattelee rahasta. Nykyään kun kaikilla näyttää olevan 600€ puhelimet, niin onko joku 250€ ihan "roskaa vaan"... Mun omassa teini-iässäni olisin ollut siihen tyytyväinen.

Mutta itse ehkä mietin juuri jotain 250-300€, sen lisäksi, että saisi toki olla täällä kun kotonaan, pelata xboxia ja katsoa sitä netflixiä. Saunoa ja tuoda vaikka pari kaveriaankin, kunhan se olisi sellaista rauhallista teinien eloa eikä mitään biletystä. Ja tosiaan olisi mahtavaa, jos hoitaja löytyisi kävelyetäisyydeltä.

Jonkun ehdottama gradun kirjoittaja kuulosti loistoidealta, pitää vähän kysellä tuntisiko joku jonkun joka kaipaisi hieman opiskelurauhaa ja tykkäisi kissoista.

Vierailija
33/48 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minä en kyllä 300 euroa kehtaisi naapurilta ottaa, varsinkaan tällaisesta hommasta. Tuokin 30 tunnin "työ" on tosiaan sitä että kaadat kissalle kuppiin ruokaa, välillä putsaat kupin, istut sohvalla, silittelet kissaa ja leikität leluilla. 

Ajat ovat varmaan muuttuneet koska tuntuu että ennen vanhaan okt-alueilla, kun naapurit olivat matkoilla niin ihan hyvää hyvyyttään käytiin naapurin postit hakemassa ja viemässä sisälle, kastelemassa kukkia, katsottiin että kaikki oli kunnossa jne. Ei ollut tietysti välttämättä pävittäistä mutta kuitenkin. Vastalahjaksi taidettiin saada ehkä tuliaisia ja vastapainona luvattiin katsoa naapurin kotia kun hän on matkoilla.

Jos matka ei olisi pitkä (ap asuisi naapurissa) niin kyllä minä kävisin kissoja katsomassa kerran päivässä tunnin verran ihan tuollaisella satasella.  

Vierailija
34/48 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:36"]AP täällä,

Toi rahasumma on tosiaan haastava, koska en tiedä mitä nykyteinit ajattelee rahasta. Nykyään kun kaikilla näyttää olevan 600€ puhelimet, niin onko joku 250€ ihan "roskaa vaan"... Mun omassa teini-iässäni olisin ollut siihen tyytyväinen.

Mutta itse ehkä mietin juuri jotain 250-300€, sen lisäksi, että saisi toki olla täällä kun kotonaan, pelata xboxia ja katsoa sitä netflixiä. Saunoa ja tuoda vaikka pari kaveriaankin, kunhan se olisi sellaista rauhallista teinien eloa eikä mitään biletystä. Ja tosiaan olisi mahtavaa, jos hoitaja löytyisi kävelyetäisyydeltä.

Jonkun ehdottama gradun kirjoittaja kuulosti loistoidealta, pitää vähän kysellä tuntisiko joku jonkun joka kaipaisi hieman opiskelurauhaa ja tykkäisi kissoista.
[/quote]
Tuohon vielä kori limsaa ja kaappi täyteen poppareita ja karkkia niin luulisi kelpaavan.

Vierailija
35/48 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä satanen viikko on ihan minimi. Hyvänen aika, hoitaja sitoutuu kuukaudeksi joka ikinen päivä menemään paikalle pari kertaa ja vastaamaan muutenkieläinten hyvinvoinnista. Mieti millä korvauksella itse sitoutuisit itse kyseiseen tehtävään.

Vierailija
36/48 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:21"]

[/quote]

Tosiaan vaikeita asioita. Näin aikuisenakaan en kehtaisi ottaa 300e siitä, että asuisin toisen ihmisen kodissa kk, käyttäisin hänen laitteitaan ja saisin elää normaalia elämää. Jos olisin sinkku ja lemmikitön, niin tekisin tämän ystävälle ihan ilmaiseksi (nyt suostun hoitamaan vain lyhyen ajan ystävien lemmikkejä ilmaiseksi, kun on tosiaan omassa kodissa elämää myös). Ja teininä toki tykkäsin rahasta (kukapa ei?), mutta olisin ollut onneni kukkuloilla, jos minulle olisi annettu tämmöinen mahdollisuus ja annettu siitä vieläpä rahaakin. Ei ollut kotiolot hääppöiset..

Toki en tiedä, miten teinit ovat tässä 10 vuoden aikana muuttuneet...
[/quote]
Joo, minä olen tosiaan aikuinen nainen ja aika kiireinen. Lapsia ei vielä ole. Päivittäinen kissanhoito yöpymisineen olisi aika iso homma tässä tilanteessa. Mutta toisaalta ystävälle tuon voisin tehdä ihan ilmaiseksi :) En ole lastenhoidostakaan mitään pyytänyt, mutta yleensä saanut jotain kuitenkin.

300€ tuli ihan mutuna. Se tuntuisi kohtuulliselta, jos ei tunnettaisi ennestään.

Vierailija
37/48 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:38"]

[/quote]

Minä en kyllä 300 euroa kehtaisi naapurilta ottaa, varsinkaan tällaisesta hommasta. Tuokin 30 tunnin "työ" on tosiaan sitä että kaadat kissalle kuppiin ruokaa, välillä putsaat kupin, istut sohvalla, silittelet kissaa ja leikität leluilla. 

Ajat ovat varmaan muuttuneet koska tuntuu että ennen vanhaan okt-alueilla, kun naapurit olivat matkoilla niin ihan hyvää hyvyyttään käytiin naapurin postit hakemassa ja viemässä sisälle, kastelemassa kukkia, katsottiin että kaikki oli kunnossa jne. Ei ollut tietysti välttämättä pävittäistä mutta kuitenkin. Vastalahjaksi taidettiin saada ehkä tuliaisia ja vastapainona luvattiin katsoa naapurin kotia kun hän on matkoilla.

Jos matka ei olisi pitkä (ap asuisi naapurissa) niin kyllä minä kävisin kissoja katsomassa kerran päivässä tunnin verran ihan tuollaisella satasella.  

[/quote]

Tietenkin voi vaikka hoitaa ilmaiseksi tuttavien ja naapureiden kesken jos on kysymyksessä vaihdantatalous eli palveluksen pystyy korvaamaan palveluksella. Nythän tässä on kyse vieraasta ihmisestä jolle ei ole antaa vaihtista vaan vaiva täytyy palkita jollakin lailla. Raha on varmaan helpoin. 

Tuossa ylempänä joku kissanhoitaja on  saanut itselleen tekokuituisen aamutakin kymmenien tuntien työllä.Kalliiksi tuli, hoitajalle ei kissanomistajalle

Vierailija
38/48 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 15v pojan tuntikorvaus "oikeista" töistä on 7,5€/h. Hänelle kissojen hoidosta 200€/kk olisi oikeasti iso raha.

Itse olen niin kissarakas että varmaan itse maksaisin siitä että saisin kisuja hoitaa :) Tällä viikolla meille tuli kaksi kissaa hoitoon vuoden ajaksi kun isäntänsä on työkomennuksella ulkomailla. En ota euroakaan palkkaa, niin paljon tuovat iloa :)

Vierailija
39/48 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:36"]

AP täällä,

[/quote]Itse lähtisin kartoittamaan ennemminkin yliopistoporukkaa kuin teini-ikäistä. Laita yliopistolle (vaikka eläinlääkiksen puolelle) ilmoitus. Moni asuu solukämpissä ja mielellään varmaan viettäisi kuukauden omassa rauhassa. Etuna myös se että osaa viedä kissan lääkäriin jos tulee terveysongelmia.

Vierailija
40/48 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ap mollasi hoitoloita, niin silloinhan kotiin tulevasta hoitajasta pitäisi maksaa vielä enemmän kuin hoitola-ajasta, koska se on ap:n mielestä kissalle parempi.