Hehkuta tyynyä niskavaivaiselle!!!
Taas heräsin aivan jumissa ja nyt kun on rahaa niin on pakko ostaa täydellinen tyyny. Tempurit ovat ehkä hyviä mutta niin kalliita. Tyyny ei saa olla matala eikä kova.
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:33"]Mulla on Tempur, joka toimii toisin päin kyljellään nukkujalle ja toisin päin selällään nukkujalle. Mutta taitaa olla tämä malli poistunut. Mites ne Tempurit, joissa on sisällä rouhetta? Ja nyt on tullut mallistoon myös pestävä malli, joka on kyllä kalliimpi.
Mitä väliä sillä hinnalla oikeasti on, jos ostaa vaan yhden tyynyn jota käyttää pari vuotta? Se on ihan yksi lysti maksaako se 50€ vai 150€.
[/quote]
Ai niin, tempureita ei voi edes pestä, unohdin. Hyi saatana, tyynyn täytyy siis olla vesipestävä myös!! Mutta mikä se sinä olet sanomaan minkä hintainen minun tyynyni tulee olla? En halua heti satsata satasia tyynyyn joka ei välttämättä sovikaan minulle. Ja saasiinähinnassajoju tolkku olla kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:33"]Mulla on Tempur, joka toimii toisin päin kyljellään nukkujalle ja toisin päin selällään nukkujalle. Mutta taitaa olla tämä malli poistunut. Mites ne Tempurit, joissa on sisällä rouhetta? Ja nyt on tullut mallistoon myös pestävä malli, joka on kyllä kalliimpi.
Mitä väliä sillä hinnalla oikeasti on, jos ostaa vaan yhden tyynyn jota käyttää pari vuotta? Se on ihan yksi lysti maksaako se 50€ vai 150€.
[/quote]
Ai niin, tempureita ei voi edes pestä, unohdin. Hyi saatana, tyynyn täytyy siis olla vesipestävä myös!! Mutta mikä se sinä olet sanomaan minkä hintainen minun tyynyni tulee olla? En halua heti satsata satasia tyynyyn joka ei välttämättä sovikaan minulle. Ja saasiinähinnassajoju tolkku olla kuitenkin.
[/quote]
*saa siinä hinnassa joku
Minä suosittelen parin euron halpistyynyä. Sellaista, josta saat itse muotoiltua niskallesi sopivan. Kun se kuluu liikaa, heität roskiin ja ostat uuden.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:37"]Minulla on tällainen Ikean viskoelastinen tyyny, jossa on sekä matala että korkea reuna ja yöllä saatan kääntää tyynyn asennon mukaan: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/50269835/
Lisäksi ihan vaihtelun vuoksi tällainen kiinteä, jonka kanssa voi nukkua kyljellään tai selällään: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/00269593/
Eivät ole niin kalliita, etteikö voisi testata. Tempur-tyynykin on käsittääkseni jokin tuollainen viskoelastinen, kehon lämmön mukaan muotoutuva.
[/quote]
Pitääkö tuo kiinteä muotonsa pesun jälkeen vai menevätkö täytteet päin helvettiä?
Mun niskaongelmat väheni huomattavasti kun siirryin tosi lussakkaan tyynyyn. Eli matala, sellainen mitä pystyy muokkaamaan itse. Tarvittaessa kauhasen höyheniä vähän enemmän niskaan, olen levoton nukkuja. Itselläni on ikean tyyny, mutta sen valmistus on jo lopetettu.
Tempur oli aivan järkyttävä virhe, oli niska sen jälkeen NIIIN jumissa.
Mulla on ihan sellainen perustyyny, jossa sauma keskellä ja toinen puoli on lättänä ja toinen pullea. Enimmäkseen käytän matalaa puolta, koska pyöriskelen paljon.
Minäkin suosittelen vesityynyä, jo viisi vuotta hyviä kokemuksia Mediflow-tyynystä (toinen tyyny nyt käytössä)!
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:05"]
Tempurkopioita saa jyskistä
[/quote]
Tällaiseen olen ollut todella tyytyväinen.
Jyskin tempurkopio tällä niskavaivaisella on ollut pelastus. Oli hyvässä tarjouksessa, 50e yli 80e tyynystä, ja se on sellainen "tyynymäisempi" malli mistä saa itse otettua täytettä pois, jos tuntuu liian kovalta/paksulta. Ei siis sellainen muotoiltu mummotyyny. Itse nukun kyljelläni/selälläni pyörien yöllä paljon.
Tietenkin irrotettava ja pestävä päällinen.
Untuvatyyny on tähän mennessä paras. Sitä voi muotoilla paremmin kuin jotain ontelokuitua. Eli kaulan alle paksu mytty, jos nukun kyljellä, lättänä silloin kun selällään. Ei tarvi välillä kääntää puolta, riittää kun vähän kädellä muotoilee. On silti välillä niska jumissa. Epäilen edellispäivänä saatua vetoakin syylliseksi, ei ehkä aina ole tyynyn vika...
Ei se Tempur ole kova, jos on lämmin huoneilma. Meillä on yleensä 24-25 ja ei ole kova.
Ostin varmaan liian matalan Tempurin. On L ja ite oon xxL.