Kumman palkkaisit ennemmin?
Kyseessä olisi sinun nykyinen työpaikkasi ja sinun pitäisi päättää kumpi palkataan: a) suomalainen, alallesi koulutettu ja työkokemusta omaava mutta ylipainoinen henkilö vai b) ulkomaalainen, joka ei puhu Suomea kuin auttavasti mutta normaalipainoinen henkilö jolla on alallesi soveltuva entisen kotimaansa koulutus (+mahdollisesti lisäkoulutus Suomessa, lisäopinnot olleet englanniksi)?
Kommentit (37)
Aina kun naisia olen rekrytoinut olen ottanut sen jolla on isoimmat tissit.
Piti sitten palkata mulle sihteeri, tiesin että ei onistu multa. Ulkoisitin asian parille naispuoliselle alaiselleni. Hakemuksia oli neljä sataa ja sihteeri on kai vieläkin työssä vaikka aikaa on jo yli 20 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:02"]
Palkkaisin b:n. A olisi todennäköisesti enemmän saikulla ylipainostaan johtuen. Toki voi olla perusterve, mutta meidän duunissa ainakin eniten saikuttaa ylipainoiset ja tupakoitsijat.
[/quote] Annapa esimerkkejä sairauksista ko. henkilöiden kohdalla. Alkoi kiinnostamaan.
Riippuisi siitä kumman uskon tuovan firmalle eniten rahaa. Minä olen kiinnostunut rahasta, en toisten läskeistä tai ihonväristä.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 13:44"]Aina kun naisia olen rekrytoinut olen ottanut sen jolla on isoimmat tissit.
Piti sitten palkata mulle sihteeri, tiesin että ei onistu multa. Ulkoisitin asian parille naispuoliselle alaiselleni. Hakemuksia oli neljä sataa ja sihteeri on kai vieläkin työssä vaikka aikaa on jo yli 20 vuotta.
[/quote]
Ethän osaa edes kirjoittaa.
Painolla ei mitään tekemistä työn kanssa. Valitsisin A:n koska työssäni vaaditaan natiivitason suomi.
A, koska työssäni tarvitaan hyvää suomen kielen hallintaa sekä suullisesti että kirjallisesti, kuten myös alan kotimaisen lainsäädännön ja vallitsevien käytäntöjen hyvää tuntemusta.
Riippuu työnkuvasta:
- B fyysiseen työhön, koska runsas ylipaino = saikkuputkia.
- A aspatyöhön, koska pitäisi osata suomea.
B, sillä työ on fyysisesti rankkaa
Mistä se ulkomaalainen saa työkokemusta jos rasistit ei palkkaa sitä???
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:55"]Mistä se ulkomaalainen saa työkokemusta jos rasistit ei palkkaa sitä???
[/quote]
No just.
A:n saa nopeammin tuottamaan, kun puhuu samaa kieltä ja hommasta on kokemusta.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:55"]
[/quote]
Sieltä mistä natiivit vastavalmistuneetkin :)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:55"]
[/quote]
Haista kuule... näin keväällä valmistuneena supisuomalaisena on aika tiukkaa saada sitä työkokemusta, kun paikat menevät työkokemusta kerryttäneille hakijoille.
Sen verran raskaita hommia etten millään ryhävalaalla tee mitään. Ulkomaalaisen ehkä palkkaisin jos on jostain sivistysmaasta, valkoihoinen ei-muslimi. Pääpääbuhuurasismusjoojoo kiss my ass.