Kannattaako tässä tilanteessa kieltäytyä töistä?
Olin puolisen vuotta työttömänä. Sinnikäs työnhaku tuotti lopulta tulossa, mutta nyt kun olen aloittamassa töitä, mulle selvisi että joutuisin myös kehumaan ja suosittelemaan mahdollisille ostajille sellaisia tuotteita, joiden tiedän olevan ei pelkästään turhia vaan pidemmän päälle haitallisia terveydelle. Palkka on ok kuten suurin osa työstäkin, mutta se 10-20 % työstä on mielestäni hyväuskoisten hölmöjen höynäyttämistä.
Jatkanko töitä vai otanko karenssin, joka merkitsee taloudellista katastrofia? Jos ajattelisin pelkästään itseäni, ottaisin varmasti karenssin, mutta mulla on 2 lasta jotka ansaitsee terveellistä ja ravitsevaa ruokaa. En usko että karenssilla siihen on varaa, vaikka kaikesta muusta tingittäisiin tietysti mahdollisimman paljon. Ja jos tulee jotain yllättävää tarvetta rahalle, silloin vasta pulassa ollaan... Mitä itse tekisit vastaavassa tilanteessa?
Kommentit (19)
No ihan jokaisessa kaupallisessa duunissa sä joudut toteuttamaan jonkun suunnittelemaa kusetusta.
Sitähän se businessmaailma on.
Töistä kannattaa kieltäytyä joka tapauksessa.
Kannattaa se työpaikka ottaa ihan sen takia, että töissä ollessa työllistyminen on helpompaa.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:26"]Töistä kannattaa kieltäytyä joka tapauksessa.
[/quote]
Töitä kannattaa tehdä jokatapauksessa. Eläke voi olla yllätys kun jotain vuosia makoilee ja etuja leikataan jatkuvasti.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:28"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:26"]Töistä kannattaa kieltäytyä joka tapauksessa. [/quote] Töitä kannattaa tehdä jokatapauksessa. Eläke voi olla yllätys kun jotain vuosia makoilee ja etuja leikataan jatkuvasti.
[/quote]
Eläke voi olla yllätys myös työssäkäyville, kun Suomi on Kreikan tiellä eikä luvatuista eläkkeistä pystytä pitämään kiinni...
Olisin töissä niin kauan että saisin kasaan vararahaston, jonka turvin karenssi ei tuota ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:35"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:28"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:26"]Töistä kannattaa kieltäytyä joka tapauksessa. [/quote] Töitä kannattaa tehdä jokatapauksessa. Eläke voi olla yllätys kun jotain vuosia makoilee ja etuja leikataan jatkuvasti.
[/quote]
Eläke voi olla yllätys myös työssäkäyville, kun Suomi on Kreikan tiellä eikä luvatuista eläkkeistä pystytä pitämään kiinni...
[/quote]
http://yle.fi/uutiset/niinisto_suomi_on_ylimitoittanut_menonsa_aivan_totaalisesti__video/8233703
Oman vakaumuksen vastaisesta työstä saa kieltäytyä ilman karenssia.
Tuota sinun tulee itse pohtia ja päättää. Kukaan ei voi oikeastaan tuohon antaa mitään neuvoa. Sillä suraukset kärsit sinä itse.
Töistä kannattaa kieltäytyä aina. Opettelet vaan elämään säästeliäämmin ja laitat lapset iltaisin kerjäämään rahaa.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:24"]
No ihan jokaisessa kaupallisessa duunissa sä joudut toteuttamaan jonkun suunnittelemaa kusetusta.
[/quote]
Onhan siinä se ero, että usein hölmöiltä viedään pelkkää rahaa mutta joskus viedään rahan lisäksi terveys... Ja ainakin mun mielestä se on iso ero. Mulle ei tuottaisi vaikeuksia myydä esim. värjättyä vettä kalliilla hinnalla juomavedeksi, mutta en takuulla suostuisi myymään sitä syöpälääkkeeksi.
Otat työn vastaan. Etsit koko ajan uutta, jos homma sotii sun moraalia vastaan. Monessa kaupallisessa työssä joutuu markkinoimaan jotain, mikä ei ole vain hyväksi. Vaikkapa ihan lähtien limsojen ja karkkien mainostamisesta - tuskin kukaan karkki mainoksia tekevä haluaa, että omat lapset ostaa koko ajan karkkia, vaikka työssään pyrkii karkin myynnin maksimointiin.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:14"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:24"]
[/quote]
Onhan siinä se ero, että usein hölmöiltä viedään pelkkää rahaa mutta joskus viedään rahan lisäksi terveys... Ja ainakin mun mielestä se on iso ero. Mulle ei tuottaisi vaikeuksia myydä esim. värjättyä vettä kalliilla hinnalla juomavedeksi, mutta en takuulla suostuisi myymään sitä syöpälääkkeeksi.
[/quote]
Tuo ei olisi oikeasti mahdollista, koska lääkelainsäädäntö jo estää moisen.
Nyt vedän natsikortin esiin! Oikeastiko pystyisitte työhön, jonka jälkipolvet tulevat tuomitsemaan luonnonvarojen typeränä tuhlauksena? Oikeastiko motivaatioksi riittää, että joku käskee tekemään jotain?
Ap, otan osaa. Ei ole helppoa elää ihmisten keskellä, kun on omatunto ja omat aivot joilla ajatella. Tiedän kyllä itsekin, että raha on aika olennainen osa elämistä, mutta vastenmielinen työ on pahimmanlaatuista huoraamista. Itselle on kerran rekryfirman kautta tarjottu ihan hyvältä kuulostavaa paikkaa, mutta itse työpaikan nimi paljastettiin vasta toisella kierroksella. Annoin paikan suosiolla jollekulle muulle, en voinut ajatellakaan itseäni osana ko. yritystä.
Mutta minulla oli silloin vaihtoehtoja. Ei ehkä niin rahakkaita, kuin tuo olisi ollut, mutta nykyään pystyn nukkumaan yöni. Siitäkin on kokemusta, kun menee yöunet ja oksentaa työpaikalle päästyään.
Työttömyysturvalaissa tai jossakin on lueteltu töitä, joita ei tarvitse ottaa vastaan. Muistatko sen strippariketjun? On mm. eettisesti tai moraalisesti väärä, eli tuskin ateistia voisi määrätä opettajaa uskontoa.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:17"]
Olin puolisen vuotta työttömänä. Sinnikäs työnhaku tuotti lopulta tulossa, mutta nyt kun olen aloittamassa töitä, mulle selvisi että joutuisin myös kehumaan ja suosittelemaan mahdollisille ostajille sellaisia tuotteita, joiden tiedän olevan ei pelkästään turhia vaan pidemmän päälle haitallisia terveydelle. Palkka on ok kuten suurin osa työstäkin, mutta se 10-20 % työstä on mielestäni hyväuskoisten hölmöjen höynäyttämistä.
Työttömän on pirun vaikea työllistyä. Nyt sulla on mahis hakea parempaa duunia samalla kun teet väliaikaisesti tuota. Myyntiduuneja on kivojakin. Kouluttaudu tuon yrityksen piikkiin, todella hyvistä myyjistä on pulaa.
Jatkanko töitä vai otanko karenssin, joka merkitsee taloudellista katastrofia? Jos ajattelisin pelkästään itseäni, ottaisin varmasti karenssin, mutta mulla on 2 lasta jotka ansaitsee terveellistä ja ravitsevaa ruokaa. En usko että karenssilla siihen on varaa, vaikka kaikesta muusta tingittäisiin tietysti mahdollisimman paljon. Ja jos tulee jotain yllättävää tarvetta rahalle, silloin vasta pulassa ollaan... Mitä itse tekisit vastaavassa tilanteessa?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:53"]
Työttömyysturvalaissa tai jossakin on lueteltu töitä, joita ei tarvitse ottaa vastaan. Muistatko sen strippariketjun? On mm. eettisesti tai moraalisesti väärä, eli tuskin ateistia voisi määrätä opettajaa uskontoa.
[/quote]
Kyllä ateistin voi määrätä opettamaan uskontoa, koska uskonnon opetus on tunnustuksetonta.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 22:03"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 14:53"]
[/quote]
Kyllä ateistin voi määrätä opettamaan uskontoa, koska uskonnon opetus on tunnustuksetonta.
[/quote]
Otat sen duunin. Teet puolivuotta ja alat hakemaan uutta.