Kuinka monta kertaa päivässä ulostat?
Entä kuinka paljon painat? Ikäsi? Syötkö mitenkään tavallisesta poikkeavasti?
Itse käyn 1-3 kertaa päivässä, olen 21-vuotias nainen ja painan 50 kiloa. Syön melko monipuolisesti kaikkea, mutta viljoja ja punaista lihaa syön normaalia vähemmän. Olis kiva nähdä, onko näissä jokin yhteys.
Kommentit (48)
Näiden vastausten perusteella painon ja ulostamisen välillä ei ole yhteyttä. Olisi kiva vielä kuulla reilusti ylipainoisten vastauksia. Tähän mennessä on ollut vain normaali- ja alipainoisia.
Käy kai järkeen. Itse olin myös lapsena alipainoinen, mutta silloin ulostin 1-2 kertaa viikossa. Söin todella huonoa ravintoa. Paljon sokeria ja eineksiä. Vähän kasviksia, rasvaa ja proteiinia. Äitini syö noin vieläkin. Hän on myös alipainoinen ja käy ehkä kerran viikossa tai joka toinen viikko kakkosella. Eräs kaverini on sairaalloisen alipainoinen ja hän käy vähintään kolmesti päivässä kakkosella. Syö kuitenkin ihan normaalisti. Jokin sairaus on, muttei olla vielä keksitty, mikä. Toivottavasti joku ei nyt luule, että mulla on pakkomielle tästä :D Kunhan tuli mieleen. Ap
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:15"]
Vau! Onko nää vitsejä, vai oikeastiko noin moni ulostaa yli viisi kertaa päivässä? Onko teillä ärtyneen suolen oireyhtymä? Ap
[/quote]
Samaa ihmetellyt itsekkin! 0-2 kertaa päivässä on minulle normaali, riippuen syömisestä ja aktiivisuudesta. Keskimäärin se yksi kerta.
Huh Huh. Kylläpä porukka ravaa paskalla. Ja mulla siis on mielestäni ollu aina suht nopea aineenvaihdunta kun en liho vaikka söisin mitä. Mutta käynkin kakkosella vaan sen max 2 kertaa päivässä.
Muutama vuosi sittenkun oli tosi stressaava elämänvaihe menossa, tuli käytyä isolla hädällä 4 kertaa päivässä ja painokin lähti kyllä tippumaan...onko av:naiset sitten stressaantuneita?
Mua kiinnostaisi tietää myös miten usein käytte ihan virtsaamassa? Ihan vain sillä, että itse joudun käymään miltei jatkuvasti, aamullakin ennen töihin lähtöä kolme kertaa ja heti töissä uudelleen.
Ja illallakin ennen nukkumaanmenoa käyn vessassa ja jos hetkenkin luen vaikka kirjaa, niin senkin jälkeen tulee tunne rakkoon että täytyy käydä uudelleen vaikka pissaakaan ei juurikaan tule...
On tutkittu ja gyne veikkasi että olisi jotenkin herkkä virtsarakko tms. En mielestäni juokaan mitenkään liikaa tai käytä diureettisia elintarvikkeita.
Olen 25 v ja normaalipainoinen ja syön ihan monipuolisesti. Enkä ole raskaana.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:41"]Mua kiinnostaisi tietää myös miten usein käytte ihan virtsaamassa? Ihan vain sillä, että itse joudun käymään miltei jatkuvasti, aamullakin ennen töihin lähtöä kolme kertaa ja heti töissä uudelleen.
Ja illallakin ennen nukkumaanmenoa käyn vessassa ja jos hetkenkin luen vaikka kirjaa, niin senkin jälkeen tulee tunne rakkoon että täytyy käydä uudelleen vaikka pissaakaan ei juurikaan tule...
On tutkittu ja gyne veikkasi että olisi jotenkin herkkä virtsarakko tms. En mielestäni juokaan mitenkään liikaa tai käytä diureettisia elintarvikkeita.
[/quote]
Hmm... Käyn virtsalla ehkä 4-6 kertaa päivässä. Juon vettä 1,5-3 litraa päivässä. Pystyn hyvin pidättelemään vessakäyntiä työvuoron ajan. Meillä ei siis voi käydä vessassa kesken työpäivän. Muutenkin olen hyvä pidättämään ja menen vessaan vasta, kun on oikea hätä. On venyvä rakko. Ap
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:23"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:19"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:15"]Vau! Onko nää vitsejä, vai oikeastiko noin moni ulostaa yli viisi kertaa päivässä? Onko teillä ärtyneen suolen oireyhtymä? Ap
[/quote]
Ei, kun chronin tauti. Mutta se ei kuulemma eläkevakuutusyhtiön mukaan häiritse työntekoa (bussikuski), joten kortistossahan tässä ollaan ja te-toimisto ei edes voi tarjota töitä.
[/quote]
Eikö kannattaisi vaihtaa alaa? Jonnekin, jossa vessassa ravaaminen ei haittaa. Kuulostaa ikävältä tilanteelta.
[/quote]
Kun se olisikin niin helppoa. Pitäisi eka keksiä sellainen ammatti jossa vajaan tunnin välein vessassa käynti ei häiritse työnantajaa. Lisäksi työstä pitäisi pystyä irtautumaan heti, koska istunnolle on päästävä heti kun tuntuu. Ilmarinenhan ei myöskään suostu mihinkään kuntoutuksiin tai koulutukseen, koska joutuisivat silloin myöntämään sairauden.
Vuoden alussa tuli uusi laki jolloin sairauslomalla voi opiskella sivutoimisesti. Itseä se ei koske, koska 5-vuotta kela ja ilmarinen on hokenut etten sairaana saa mennä opiskelemaan. Nyt kun sen saisi tehdä kela jo hylkäsi sairaspäivärahan, joten sekin juna meni odotellessa.
Vau! Onko nää vitsejä, vai oikeastiko noin moni ulostaa yli viisi kertaa päivässä? Onko teillä ärtyneen suolen oireyhtymä? Ap
[/quote]
Ei ne ole vitsejä. Kasvissyöjät on kaikki samanlaisia eläinlajista riippumatta. Lehmätkin paskoo jatkuvalla syötöllä, samoin viherpipertäjät.
1-2 kertaa päivässä. Riippuen syömisistä.
Yritän syödä kohtuu tasasesti päivän aikana ja juon mahdollisimman paljon vettä.
Yleensä aamupalan jälkeen käyn vessassa kakkosella ja sen jälkeen päivän pärjään hyvin. Joskus taas saatana kakkosella käydä heti herättyäni ja sit aamupalan jälkeen.
Olen 172cm ja painan tällä hetkellä 130kg. Paino pudonnut huomaamattomasti, kun jätin muutamia ruoka-aineita pois.
Jos taas vehnää söisin niin saisin kokoajan ravata vessassa.
Yleensä kerran päivässä, aamulla. Syön paljon viljaa, lihaa ja rasvaa ja vähän kasviksia. N33 170/66
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:26"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:24"]Siis miten usein te oikein paskotte? 165cm/101kg ja kerran päivässä. Ikää 36v.
[/quote]
No juurihan me ollaan kerrottu, kuinka usein paskotaan.
[/quote]
Joo, ihmettelen miten laihat voivat käydä noin usein paskalla.
Yleensä kerran vuorokaudessa, joskus harvoin joka toinen päivä. Aina aamulla. Sama rytmi ollut koko ikäni satunnaisia mahatauteja lukuunottamatta.
Sekasyöjä olen, ei mitään dieettiä. Paino normaali, eli ei yli- eikä alipainoa. Ikää 60v. Ja mies olen.
Huh että ihmiset käy usein! Käyn ehkä joka toinen päivä, en todellakaan päivittäin. Tosin, olen miettinyt onko minulla jotenkin hidas aineenvaihdunta, ja voiko se vaikuttaa siihen, että lihon aika herkästi? Syön aika normaalisti.
1-3 kertaa. Laihdutuskuurilla ( nutrilett ja paljon salaattia) saattaa olla vain joka toinen päivä. Syön keskimääräisesti viljoja ja punaista lihaa. Paino nyt 65 ja pituus 162 eli hiukan pullukka
[/quote]
Niin... kiva, että sinulle tämä on vain vitsi.
Minulle tämä on elämää haittaava tekijä kun joutuu AINA miettimään, missä on lähin vessa. Tietoisuus vessattomuudesta pahentaa oireita eli on ärtynyt suoli.
nro 7
Vaihtelee. Yleensä aamulla kahdesti. Välillä kolme-neljäkin kertaa jos maha semisti ruikulilla (noin kerran viikkoon tämä).
Pissalla sit ravaankin kahden tunnin välein.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 12:29"]Vaihtelee. Yleensä aamulla kahdesti. Välillä kolme-neljäkin kertaa jos maha semisti ruikulilla (noin kerran viikkoon tämä).
Pissalla sit ravaankin kahden tunnin välein.
[/quote]
Ja syön kaikkea pl ruisleipä. 163/59 mitat. Urheilen 3x/vko.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 12:28"]
[/quote]
Niin... kiva, että sinulle tämä on vain vitsi.
Minulle tämä on elämää haittaava tekijä kun joutuu AINA miettimään, missä on lähin vessa. Tietoisuus vessattomuudesta pahentaa oireita eli on ärtynyt suoli.
nro 7
[/quote]
No, ap pitää useasti vessassa ramppaavia vitsinä. Jos ap osuu samaan kaveriporukkaan ja ravintolapöytään niin hän on niitä, jotka kailottavat suureen ääneen "Miksi ihmeessä sä meet taas vessaan kun just kävit? Ei mun tartte käydä kuin kerran päivässä vessassa. Onpas häiritsevää tollanen!"
Toisilla siis vatsa toimii normaalisti ja toiset ovat ummella. Näin meitä on erilaisia tässäkin suhteessa.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:41"]Mua kiinnostaisi tietää myös miten usein käytte ihan virtsaamassa? Ihan vain sillä, että itse joudun käymään miltei jatkuvasti, aamullakin ennen töihin lähtöä kolme kertaa ja heti töissä uudelleen.
[/quote]
Hmm... Käyn virtsalla ehkä 4-6 kertaa päivässä. Juon vettä 1,5-3 litraa päivässä. Pystyn hyvin pidättelemään vessakäyntiä työvuoron ajan. Meillä ei siis voi käydä vessassa kesken työpäivän. Muutenkin olen hyvä pidättämään ja menen vessaan vasta, kun on oikea hätä. On venyvä rakko. Ap
[/quote]
Missäs olet töissä kun et vessaan pääse?
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:24"]Siis miten usein te oikein paskotte? 165cm/101kg ja kerran päivässä. Ikää 36v.
[/quote]
No juurihan me ollaan kerrottu, kuinka usein paskotaan.