Sijaisäiti pahoinpiteli poikaa.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1440464720740.html
Kai tuollaisilta paskiaisilta otetaan sijaislapset pois? Jutusta kävi ilmi, että siellä on sijaislapsia enemmänkin.
Ihmeellistä, ettei noita sijaisvanhempia tarkkailla tiukemmin, nuo lapset olisivat erityisen hoivan ja turvallisen kodin tarpeessa.
Kommentit (38)
Ei ainakaan hyvästä sydämestä ja auttamishalusta ole lapsia pitänyt. Nyt uskon sen 3000 euron kk palkkion.
Kaikki tietämäni/tuntemani sijaisäidit ovat muuten enemmän tai vähemmän sadisteja, vähintään tunnekylmiä. Rahasta tekevät hommaa.
Luin uutisen järkyttyneenä. Sijaislapset ovat usein jo valmiiksi traumatisoituneita ja vaikeista oloista lähtöisin. Tuollainen käytös sijaisäidiltä ei voi tarkoittaa hyvää lapsen loppuelämää ajatellen. Millainen aikuinen kasvaa pojasta, joka ei ole voinut luottaa kehenkään ensimmäisinä vuosinaan?
Todella oksettavaa. Ja on jo saanut jostakin huomautuksen epäasiallisesta hoidosta, mutta eipä vaan puututtu asiaan.
Ihan järkyttävää. Miten kukaan voi tehdä tuollaista lapselle? Jos ei lapsen kanssa pärjää syystä tai toisesta niin miksei osata pyytää apua?
Minä voisin alkaa sijaisäidiksi. Ei meillä mitään ihmeellistä ole mutta ainakin nauramme paljon. Mutta tuskimpa yksinhuoltaja kelpaa ja en tiedä riittäisikö omat voimavarat mutta varmasti olisi lapsella parempi olla kuin tuollaisessa paikassa.
Itku tuli. Voi pientä. Ehkä olisi kuitenkin ollut parempi oman äidin luona.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 10:58"]
Kaikki tietämäni/tuntemani sijaisäidit ovat muuten enemmän tai vähemmän sadisteja, vähintään tunnekylmiä. Rahasta tekevät hommaa.
[/quote]
Minä myös tunnen kolme sijaisäitiä ja allekirjoitan tämän osittain - no, en nyt sadismiväitteen osalta, mutta kyllä se kasvatusote enemmän on kuin sellasella neutraalilla "leikkitätillä" kuin rakastavalla äidillä. Ja erityisesti yhden kohdalla kontrasti omiin lapsiin on suuri; omia hellitellään ja lellitään, sijaislapset (2 samasta perheestä) tuntuvat todella olevan lähinnä hyötykarjan asemassa. Kohtelu on (minun nähdäkseni) asiallista, mutta vain sitä - mitään "ylimääräsitä" kuten syliä tai paijausta eivät saa, kuten omat lapset. Surullista katsottavaa.
Mitä se vaatii päästä sijaisäidiksi? Jos siis tuollaiset pääsee?
Tiedän yhden sijaisäidin, joka on harras uskovainen. Ei siinä muuten mitään, mutta ei anna 12 vuotiaan tytön katsoa kuin jeesus-ohjelmia ja kaikki muut lastenohjelmat on kielletty. Aikaisemmat kasvatuspojan muutettua reilu parikymppisenä tyttöystävänsä kanssa yhteen, pisti välit poikki koska tekee syntiä... Muutenkin jotenkin itsekkään oloinen nainen.
Hörhöuskovaiset ovat pelottavia... Valitettavasti nämäkään eivät ole syitä tehdä ilmoitusta, koska uskovainen ja näihin ei liity väkivaltaa tms. Vaan tuo jeesus/syntiä kaikki - elämäntapa ja sekin menee "normaalin" uskovaisenkin mielestä turhan pitkälle
Sairas ihminen. Sijaisvanhempia pitäisi tarkkailla enemmän ja koventaa kriteerejä sellaiseksi haluaville.
Minä olen yhden alakouluikäisen yh ja haluaisin sijaisäidiksi, vaan yh:t tuskin pääsee?
Mulla olisi syliä ja hellyyttä tarjota, aikaa, viitseliäisyyttä, motivaatiota, kaikkea.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:15"]Mitä se vaatii päästä sijaisäidiksi? Jos siis tuollaiset pääsee?
[/quote]
Eipä juuri mitään. Joku lyhyt kurssi ja puhdas rikosrekisteri, eikä todettuja mielisairauksia. Onko muuta? Harmittavan paljon tuntuu sijaisvanhemmissa olevan sadisteja ja hyväksikäyttäjiä, ym. häiriintyneitä.
Ja kas - kun sijaisperheistä on pulaa, pahoin pelkään että kriteerit sen kun löystyvät.
Rangaistus taas tuommoinen pään silittely. Aivan hirveitä tekoja ja toistuvaa, eikä väkivalta rikollinen joudu edes istumaan!
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:10"]Itku tuli. Voi pientä. Ehkä olisi kuitenkin ollut parempi oman äidin luona.
[/quote]
Tai niin kamala kohtalo ettei oma äitikään välitä. Näitä riittää.
Minä olen sadistisen vanhemman lapsi, aikuisiällä masennuksen läpikäynyt, eronnut yhden jo liki täysikäisen lapsen vanhempi. Kuulemma en kelpaa sijaisäidiksi, mikä tuntuu välillä aika koomiseltakin näitä uutisia lukiessa. Uskon, että kaiken kokemani perusteella mulla olisi paitsi ymmärrystä, myös ihan käytännön kykyä kohdata emotionaalisesti rikkinäinen lapsi ehkä paljonkin paremmin kuin monella muulla (esim uskispariskunnalla, jotka ottaa lapsia oman hyvin mittavan lapsijoukon lisäksi, tai niillä, jotka ottavat rahan takia, tiedän, että niitäkin on). Ei se ydinperhe ole yksistään mikään autuaaksi tekevä seikka (minäkin muuten voisin olla ydinperheellinen yhä, jos olisin pysynyt huonossa liitossa).
toivottacasti vanhemmat.com on kohta nimi julkisena!
[quote author="Vierailija" time="25.08.2015 klo 11:39"]
Minä olen sadistisen vanhemman lapsi, aikuisiällä masennuksen läpikäynyt, eronnut yhden jo liki täysikäisen lapsen vanhempi. Kuulemma en kelpaa sijaisäidiksi, mikä tuntuu välillä aika koomiseltakin näitä uutisia lukiessa. Uskon, että kaiken kokemani perusteella mulla olisi paitsi ymmärrystä, myös ihan käytännön kykyä kohdata emotionaalisesti rikkinäinen lapsi ehkä paljonkin paremmin kuin monella muulla (esim uskispariskunnalla, jotka ottaa lapsia oman hyvin mittavan lapsijoukon lisäksi, tai niillä, jotka ottavat rahan takia, tiedän, että niitäkin on). Ei se ydinperhe ole yksistään mikään autuaaksi tekevä seikka (minäkin muuten voisin olla ydinperheellinen yhä, jos olisin pysynyt huonossa liitossa).
[/quote]
Tämä. Tää on se suurin nykylain epäkohta näissä.
-sos.tt
Pahoinpiteli? Sanoisin, että on mennyt kidutuksen puolelle.