Maatalouden tukipaketti 300 miljoonaa
Tuon kun jakaa jäljellä olevien tilojen kesken niin saa summaksi noin 6 400 euroa.
Eikä vielä tiedetä onko tuki suora vai korvamerkitty siihen kuuluisaan kehittämiseen, neuvontaan ja koulutukseen. Rajataanko tuli ruoan tuottajiin vai onko kaikille.
Meidän tilalla on alasajo aloitettu, tuolla tuen määrällä ei saada edes siemeniä katettua. Kustannukset on nousseet niin paljon että tämä vuosi on menty täysin puhtaasti miinuksella eikä tuotantopanoksiin ole varaa. Ne mitä pystyttiin varastoon ostamaan ei riitä kaudelle mitenkään.
Kommentit (11)
Paljonko sitä rahaa valtion pitäisi teidän yrityksille lapiolla, että kelpaa?
Ajatelkaa kuinka paljon annetaan asumistukea kaikenmaailman keplottelijoille! Asutaan ilmaiseksi eikä yritetä itse pärjätä tai muuttaa halvempiin asuntoihin maalle.
Ja nyt kun Suomen ruokatilanne on kriisissä, ei ole varaa tukea kevätkylvöjä!
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa kuinka paljon annetaan asumistukea kaikenmaailman keplottelijoille! Asutaan ilmaiseksi eikä yritetä itse pärjätä tai muuttaa halvempiin asuntoihin maalle.
Jatkuvastihan maataloutta tuetaan. Nytkin 300 milj. Jo normaalien miljardien päälle.
Minne se raha menee, kysyn vaan? Koska itku vaan jatkuu jatkumistaan.
Tuumattiin, että ei oteta tukea vastaan, annetaan se kriisitiloille. Mutta ei vastaavasti myydä tuotteita ennen kuin hinnat on todella korkeat, annetaan kauppojen hyllyjen tyhjentyä ja kauramaidon loppua. Kuluttajahan se saa ruuan tuotantokuluja halvemmalla, kun valtio tukee, joten annetaan kuluttajalle sitä, mitä hän haluaa eli halpaa ruokaa maailmanmarkkinoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvastihan maataloutta tuetaan. Nytkin 300 milj. Jo normaalien miljardien päälle.
No luuletko että maajussi tietää mihin ne rahat menee? Maatalous on niin monimutkainen konsepti ettei moni talousalan ammattilainenkaan osaa ottaa kantaa.
Kukaan maajussi ei päätä itse miten mistä ja miten paljon saa rahaa. Hallinto päättää mistä saat mitäkin ja viljelijä hakee tukia ja samalla sitoutuu noudattamaan tuen ehtoja.
Tuokin summa on noin 530 euroa kuukautta kohti vuodelle jaettuna, aika moni saa asumistukena enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä raha menee sinulle, saa halpaa ruokaa siksi, että et joudu maksamaan sen tuottamisesta. Ruisleivästä 7 snt menee viljelijälle, paljonko siinä on liikaa?
300 miljoonaa 44700 tilalle jaettuna tekee 6711 e per tila. Vaikutus on sama kuin jos kusisi tulipaloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne se raha menee, kysyn vaan? Koska itku vaan jatkuu jatkumistaan.Käytännössä raha menee sinulle, saa halpaa ruokaa siksi, että et joudu maksamaan sen tuottamisesta. Ruisleivästä 7 snt menee viljelijälle, paljonko siinä on liikaa?
Näin se menee!
Kyllähän tämä jotenkin kierrätetään kotieläintiloille. Jos siis esim verohelpotuksina jaetaan. muilla ei ole tulo0ja niin paljoa että niitä pystytään verottamaan, joten verotuksen vähenemisestä ei ole hyötyä
Vähän ostettiin Keskustalaisia poliitikkoja NATOn kannalle, ei oo keltää pois.
Up