Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äkillisesti alkaneet raivokohtaukset :(

Vierailija
24.08.2015 |

Olen muutaman kuukauden sisällä alkanut saada yllättäin selittämättömiä raivokohtauksia. Kohtausten aikana kiroiluttaa, tavarat lentelee ja on aggressiivinen olo. En ole oma itseni. Päässäni on muulloinkin myös usein sumea tunne... Aivan kuin "aivoni liikkuisivat". Mitäköhän tää voi olla :( Olen normaalisti todella hyväntahtoinen ja rauhallinen ihminen, enemmän sellainen hissukka, joten nuo kohtaukset pelottavat...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alipaino + nälkä saa mut villipedoksi. Muista huolehtia ruuasta :)

Vierailija
2/22 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tässä mitään 100% varmaa diagnoosia odotakaan saavani, enhän edes sellaista missään vaiheessa kysynyt. Oli vaan pakko saada avautua asiasta jonnekin ja saada mahdollisesti (vertais)tukea ja keskustelua aikaseksi, koska noi kohtaukset huolettaa mua todella. Varsinkin näin yöaikaan kun tulee pohdittua asioita enempi.
7, kilpirauhasen toiminta tutkittiin juuri. Home-epäilyä on kyllä itselläkin ollut... Asuin muutaman kuukauden väliaikaisessa asunnossa, jossa nämä kaikki oireetkin alkoivat. Aivokasvaimenkin mahdollisuus käynyt mielessä.
10, laihtuminen johtuu lähinnä ihan ruokahaluttomuudesta... Pyrin kuitenkin syömään jotain säännöllisesti, ettei tulisi liian pitkiä välejä. Sokeriarvotkin vasta tutkittiin ja ovat ainakin toistaiseksi olleet aina hyvät. Olen 25v. Mitään suurempia perussairauksia ei oo ainakaan tähän mennessä ollut.
Viime aikoina ilmaantunut tämä sumea/usvainen olo, uupumus ja pahinta on nuo raivokohtaukset. Ihoni allergisoi myös herkästi vähän kaikkeen. Siis on alkanut punoittaa ja kutisee herkästi.
Eihän mikään teidän ehdotus oo tietty poissuljettu... Ehkä fiksuinta olis joo ottaa yhteyttä ihan lääkäriin, eikä suotta pelotella itseään yhtään enempää. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonit voi heitellä?

Vierailija
4/22 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa tuotakin. Pyydä päästä kilpirauhaskokeisiin ja sit pyydä ne tulokset itsellesi, älä tyydy lääkärin "ovat viitearvoissa" -kommentteihin. Sitten tule vaikka tänne tai kilpirauhasinfoon kysymään että ovatko arvot todella OK. Valtaosa suomalaisista lääkäreistä ei ymmärrä kilpirauhasasioista yhtään mitään, katsovat vain viitearvoja ja pitävät sitä maailman helpoimpana sairautena hoitaa. Joillekin ehkä on, mutta monille ei yhtään helppo.

Vierailija
5/22 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä lääkäriltä. Aivokasvain? Tai henkistä kuormitusta liikaa?

Vierailija
6/22 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me voida sitä tietää. Sulla voi olla allerginen reaktio jollekin jonka sitten tulkitset ja joka ilmenee aggressiivisuutena, tai sulla voi olla joku sairaus, tai jokin psyykkinen häiriö. Sun täytyy mennä lääkäriin ihan ensimmäisenä, voi olla jokin vakavampikin juttu.

Vierailija
7/22 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabetes?

Vierailija
8/22 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oleelliset verikokeet vasta hiljattain otettu ja kaikki arvot olivat ihanteelliset... Muita tutkimuksia ei toistaiseksi ehdoteltu... Oon kyllä aina ollut kova stressaamaan joka asiasta, ja etenkin viime aikoina oon ollut poikkeuksellisen väsynyt ja uupunut. Laihtunutkin alipainon rajoille... Voi tosiaan siis johtua ihan psyykkisistä seikoista. - Ap

Vierailija
9/22 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2015 klo 23:19"]Kaikki oleelliset verikokeet vasta hiljattain otettu ja kaikki arvot olivat ihanteelliset... Muita tutkimuksia ei toistaiseksi ehdoteltu... Oon kyllä aina ollut kova stressaamaan joka asiasta, ja etenkin viime aikoina oon ollut poikkeuksellisen väsynyt ja uupunut. Laihtunutkin alipainon rajoille... Voi tosiaan siis johtua ihan psyykkisistä seikoista. - Ap
[/quote]
No shit Sherloc!

Vierailija
10/22 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa: kilpirauhanen, erityisherkkä, home.

Vierailija
11/22 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanha olet? Oletko huomannut muuuta poikkeavaa voinnissasi? Perussairauksia?

Vierailija
12/22 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit?

Vierailija
13/22 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet vielä laihtunutkin niin diabetes tulee kyllä mieleen minullakin...

Vierailija
14/22 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vanhan ketjun. Tyttäreni 19v saa äkillisiä raivokohtauksia. Istuu hiljaa sohvalla ja juttelee. Sitten sanon jonkun "väärän" sanan niin alkaa huutaa ja käy jopa kimppuun. Hetken kuluttua rauhoittuu. Ei suostu menemään lääkäriin koska vika on minussa, äidissä. Olen kait niin ärsyttävä.

Vierailija
15/22 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsofrenia

Mania

Vierailija
16/22 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki oleelliset verikokeet vasta hiljattain otettu ja kaikki arvot olivat ihanteelliset... Muita tutkimuksia ei toistaiseksi ehdoteltu... Oon kyllä aina ollut kova stressaamaan joka asiasta, ja etenkin viime aikoina oon ollut poikkeuksellisen väsynyt ja uupunut. Laihtunutkin alipainon rajoille... Voi tosiaan siis johtua ihan psyykkisistä seikoista. - Ap

Voi johtua, mutta silti sinun kannattaisi varata aika osaavalle neurologille vakavampien sairauksien selvittämiseksi.

Vierailija
17/22 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burnout.

Itselläni oli ihan samaa. Sumuinen mieli, muisti sökönä, päänsärkykohtaukset (kun ajatteli pomoa), mielettömät raivokohtaukset pienimpien vastoinkäymisten takia, itkupuuskat. Työsuhteen irtisanominen paransi.

Vierailija
18/22 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vielä täällä, ap? Selvikö mitään? Olisi kivaa kuulla.

Kärsin itse samanlaisista raivokohtauksista. Olen arvellut syyksi stressiä, ahdistusta ja yleistä henkistä kuormittumista. On otettu jotain verikokeita, mutta verensokeria ei koskaan. Olen myös väsynyt, vähän laihtunut, koko ajan janottaa jne.

Vierailija
19/22 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/22 |
21.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

bipo?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä